Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Au, dobbelt og trippelau...

Min nye, spreke linje får visst følger. I dag da jeg skulle snøre skoene for å komme meg ut på en liten tur så var det et par muskler som slo krøll på seg midt mellom skulderbladene. Turen gikk forsåvidt fint, men nå etter at jeg har kommet hjem og slappet av litt så er det full flokings. Kjennes ut som jeg har en kjerringknute av dimensjoner under høyre skulderblad og ikke be meg om å snu hodet til høyre, takk.

Au! :kjefte:

Fenomenet er ikke nytt. Det har skjedd meg før så jeg vet jo det går over, men au og au mens det står på. Lurer på om jeg skal parkere meg på spikermatte for å se om litt fart i sirkulasjonen kan hjelpe på-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:forkjola: Host, hark, tvi...

Er ikke forkjøla, men finner ikke noen smiley som passer helt til Klorin-hoste :ler: . Skulder var fremdeles litt for vond til å trene med syntes jeg, så jeg sørger heller for litt husmortrim. Har ikke vasket rundt leiligheta her siden jeg flyttet inn for 7 år siden. Er jo bare meg her, så jeg kommer langt med vanlig helgerengjøring, men i år har samvittigheten innhentet meg. For første gang i verdenshistorien har jeg holdt meg så lenge på et sted at jeg må vaske rundt uten at det er flytting på gang.

Så her skrubbes det. Tenkte jeg skulle starte pent og rolig med badet. Det er tross alt lite og det er ikke så lenge siden jeg ryddet og vasket i skapet der. Pfff! Lettvint liksom :kjefte: . Tenkte jo ikke på at jeg måtte skrubbe fugene i dusjen. (Derav klorinstanken....) Så nå har jeg ligget på kne i lengre tid og skrubbet fuger med neglebørste og klorinvann. Trenger nok ikke mer trim i kveld jeg nei...

Men nå begynner det å skinne. Har fått vasket vegger og tak og så godt rundt vaskemaskin og tørketrommel som det lar seg gjøre uten å ta dem ned. Er jo ikke sterk nok til å lempe ned trommelen og flytte maskina alene så det får bare være. Men med mopp og moppeskaft kom jeg ganske bra både bak og under vaskesøylen.

Nå gjenstår mikrofiberklutpussing av glassveggene i dusjen og så må jeg vaske vasken og litt småting som skal inn på badet igjen.

1 rom mindre. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:slåss: "Flinke-Cata" slåss mot "Late-Cata" ...

Altså, jeg sitter med en viss følelse av at jeg skulle vasket rundt kjøkken i dag, men samtidig startet jeg dagen med å blø neseblod så det frister ikke å begynne å frese rundt riktig enda. Vil være sikker på at jeg har "tørket opp" først. Dessuten gruer jeg så innmari til å ta kjøleskapet. Kjøkkenskapene er ille de også, men de henger nå en gang der. Kjøleskapet må jeg flytte på, og det er ikke bare bare ettersom en stav av parketten er løs under der og har lett for å hekte seg fast. :kjefte: (Nei, jeg kan ikke se tegn til at det har vært fukt så jeg aner ikke hvorfor den har løsnet.)

Har foreløpig satt på en vaskemaskin for å føle meg litt flink og vurderer å begynne å vaske overskap. Det er jo ingen lov som sier jeg må ta hele kjøkkenet under ett. Kjøleskapet kan jeg jo ta en kveld, så får jeg limt den hersens staven og latt den tørke over natta også. (Lite fristende å ha skapet midt på gulvet når jeg er hjemme.) Bedre å trekke det ut om kvelden, lime og så la det stå frampå gulvet til jeg er hjemme fra jobb igjen om ettermiddagen. Da må vel lim ha fått herdet? :klø:

Fanken! Jeg er ingen snekker...

Men tror muligens det blir dagens plan.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigepoxy?

Hei! Vi er visst sjelefrender i dag. Sitter her søvndrukken, med stiv nakke som nesten stråler ut i hodepine, og våkna i natt av flersidig lårkrampe. Strakk jeg foten fram, startet musklene bak å pulsere, og prøvde jeg å presse bakover, begynte de foran, og hvis jeg fant en posisjon uten smerteriene når musklene knøt seg over nervene, så begynte den andre foten. Sånn er det å stupe i bingen uten å tøye ut først.

Her bærer alt preg av midlertidige løsninger, og her trengs å flytte en vegg av flytteting for i det hele tatt komme til kjøleskapet. Tror jeg tar meg en kaffekopp og en film i steden. Sitter litt på ræv, og bruker lang tid på å planlegge klesvasken.

Heldigvis er her tosifrede minusser, og snøen ute er så hardstampet at den har blitt til is, så jogging er gusjelov uaktuelt. Men jeg kan jo alltids trene kjevemusklene på en pose mikropopkorn og noen telefoner til venner i utenbyshet.

Jeg tør faenikke lee for mye på meg her jeg sitter, for jeg kjenner krampa vaker under overflata enda. Så en varm dusj er innen rekkevidde, så snart koffeinnivået når minimumsindikatoren.

Hva skal jeg lage til frokost tro? Fikk ikke tid til å handle i går, så det blir enten skive med ost og speilegg, eller skive med speilegg og ost...

Hei tuppa! Alt vil se mye lysere ut om litt. Bare vent. :nigo:

Ha en deilig ukeslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late-Cata vant. Kjøkken er fremdeles Catastrofeområde, men jeg fikk tatt meg en tur på bil- og båtmesse. Mye morsommere enn å vaske kjøkken. Om en times tid skal jeg ut og få meg frisk luft og hvis neseblod holder seg unna (hater tørr luft) og motivasjon ikke løper hylende avgårde når jeg kommer hjem igjen så spørs det om det ikke "aksjon kjøkken" starter.

Godt påbegynt er halvt fullendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har "Flinke-Cata" vunnet :) . Kjøkken er langt renere enn for noen timer siden, selv om det var mindre skittent enn jeg trodde. Har fremdeles igjen å vaske vinduer og kjøleskap men det får jeg ta uti uka. Resten er unnagjort, hovedsaklig på miljøvennlig måte med fuktede mikrofibermopper og -kluter, selv om toppen av skapene måtte få en runde med god gammeldags salmiakk. Dessuten har jeg fått kastet mye som har samlet seg opp i skapene i årenes løp, så nå er det faktisk svært så god plass til en forandring.

Må bare komme meg på fyllinga en dag, slik at jeg blir det helt kvitt. Litt dumt at jeg ikke bare kan sette sekken i utendørsboden og ta et oppsamlingsheat, men for det første er det en diger snøhaug foran døra, og for det annet antar jeg at låsen er såpass frosset at jeg bare må vente pent på våren... :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, jeg er småstressa. Lurer på åssen folk som er "naturlig aktive" klarer det kjøret over lengre tid? :klø:

Jeg er "naturlig passiv" og sliter litt med dagens tempo. Jobb er greit nok, den har pri 1, men alt det andre....? Nå brukte jeg forrige søndag til å vaske rundt kjøkkenet (litt på mandag også). Tirsdag skulle jeg vært på skyting men droppa det for jeg kom så seint fra jobb at det ville i allfall blitt stress. Torsdag trening og i går bare daffa jeg.

Og i dag er det ny vaskeseanse som står for tur. Denne gangen på stua. Mesteparten av rommet kommer nok til å gå greit. Liten stue og ikke så mye møbler har sine fordeler, men jeg gruer kattunger på meg til å vaske bokhylla. Den er stuvende full og dekker en hel vegg. *grøsse*

Kan ikke skylde på noen andre heller, for det er vel strengt tatt meg selv som har fylt den opp... :sjenert:

Det som er sikkert er i allfall at nå har depresjonen åpenbart sluppet taket for alvor, for i min deppa fase så orket jeg knapt nok "vanlig" rengjøring, og slett ikke å frese rundt på trening og vaske rundt. Og det helt uten piller ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg gruer kattunger på meg til å vaske bokhylla. Den er stuvende full og dekker en hel vegg. *grøsse*

Tenk som en mann: Velt rukla, og fyr opp Tusle...

- God helg ja. Her skal det soves! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk som en mann: Velt rukla, og fyr opp Tusle...

- God helg ja. Her skal det soves! :sol:

Bør ikke tenke som en mann nei... Tror du bøkene hopper tilbake i hylla av seg selv hvis jeg velter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag igjen - og snø!!! :kjefte:

Jeg er riktignok et høst- og vintermenneske,men det er nok snø nå. Skal om litt ut og gå tur, men kan ikke si jeg ser fram til å hale på meg tykke vintersko. Gleder meg til jeg kan tørke støvet av joggeskoene igjen.

For øvrig skal det bare daffes i dag (belønning for ivrig innsats i heimen i går). Regner med det blir en varm dusj når jeg kommer hjem og så skal jeg fiske fram strykebrett og strykejern så jeg får lagt på duker i stue og kjøkken. (Juledukene ble faktisk fjernet i forbindelse med vaskeseansene :fnise: ) Har rene duker i skapet, men de trenger altså å glattes litt. Så kan jeg med god samvittighet daffe resten av kvelden.

Hm, lurer forresten på om jeg skal kjøre bilen innom en "vaskemaskin" på vei hjem. Greit å få vekk noe av veisaltet før det setter seg altfor godt i lakken. Minuset er at slik føret er nå, så tar det ca. 10 sekunder før den er like ille igjen. Men bare veier later til å la vente på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil ikke vasket. Det var forbausende kaldt ute til å være nullføre, så da jeg var på vei hjem var førsteprioriteten å finne en varm dusj :) . Men resten av planen har holdt. Nystrøkne duker er på og jeg daffer ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bil vasket omsider. Da jeg holdt på å ta feil av bilen og en sandhaug etter trening i dag så skjønte jeg at det var på tide ;). Den blir jo like fort skitten igjen, men jeg har i allfall fått vekk de eldste årgangene med veisalt.

Det er da noe.

Synes dessuten at våren kan komme snart så jeg får polert bilen skikkelig. Kjøpte en billig (men bra i test) polérmaskin på Clas Ohlsson i fjor og den har jeg enda ikke fått prøvd. Det klør litt i fingrene der. Hadde et snev av vår for et par dager siden, men i går kom det en snøbyge av dimensjoner som gjorde alle håp om snarlig vår til skamme. Nå er det is og snø overalt igjen. (Vel, brøytekantene var nå på ingen måte forsvunnet, men vi hadde begynt å se flekker med bar asfalt her og der på veiene.)

Trening, ja. Føler meg litt flink som puslet meg avgårde i dag. Ser ut som jeg begynner å få litt rutine på det. Merker også at jeg kan legge på litt mer vekt nå enn jeg gjorde i begynnelsen, så det er håp om at fiskepudding erstattes med litt muskler etterhvert. Skulle bare ønske jeg fikk psyket meg opp til å begynne å gjøre noe med kondisen også, men jogging er gørrkjedelig og jeg er redd for at knærne mine som nå har vært rimelig bra i flere måneder skal takke for seg igjen. (Dessverre er sykling på ergometersykkel eller vandring på ellipsemaskin ca. like kjedelig, så jeg får ikke rotet meg til det heller :kjefte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg er i datamodus i dag, kjenner jeg. Min stakkars lillemac som har ligget halvdød med flatt batteri i et års tid er under gjenoppfriskning. Det er for dumt å ikke ha operativ laptop når det går mot reisetid så jeg har investert i nytt batteri til den. (Resten av maskinen funker jo fint, men litt upraktisk å måtte ha laptop tilkoplet strøm hele tida.) Innser at et av mine dummere kjøp gjennom tidene var å la meg friste til å kjøpe iMac før MacBook var "slitt ut". Ikke fordi jeg ikke liker iMac. Det er kjekt å ha større skjerm og sprekere maskin, men fordi lillemac blir for lite brukt. Nåvel, gjort er gjort og spist er spist. Lillemac er uansett kjekk å ha med på tur. Har reddet meg fra mange kjedelige hotellromkvelder, den maskinen der.

Men batteri er altså greit å ha på en laptop.

Regner forresten med det kommer til å gå litt tid for å få oppgradert programvaren nå. Så lite som jeg har brukt lillemac så henger jeg håpløst etter på oppdateringene. Flaks at jeg nettopp har fått det trådløse nettet opp å gå igjen etter et drøyt års opphold. MIn gamle router røk totalt uenig med meg når det gjaldt kryptering. Etter en strømstans så nektet den først å starte. Da jeg hadde resatt den så funket den fint som bare fy sammen med maskinen, helt til jeg prøvde å legge inn krypteringen på nytt. Da stengte den portene gitt. For alt og alle, inklusive meg. Noe upraktisk kan man si. Og jeg bor såpass sentralt at det er uaktuelt å kjøre med usikret nett her i huset.

Løsningen ble AirPort Express. En venninne som har den skrøt av at den var veldig lett å sette opp krypteringen på så da ble det den. Orket ikke mer tull nå. (Gikk noenlunde greit første gangen på min gamle SMC også. Tror jeg brukte bare halvtimen på å få det til og det var første gang jeg i det hele tatt fiklet med trådløst nett. Men er blitt litt skeptisk til mine egne evner etter at jeg altså ikke fikk lagt inn krypteringspassord på nytt.)

Er rent macifisert i heimen, mangler bare iPhone nå, i stedet for min trauste lille Nokia. Men det får vente. Nokia fungerer fint enda og jeg hååååper Apple kanskje snart kommer med en ny modell iPhone som er litt finere enn dagens. Fatter ikke hvorfor de får så mye skryt for designet. Synes iPhone er...nåja...mindre pen, men siden den har tilgang på så mange applikasjoner så har jeg lyst på en likevel. Utseendet er ikke alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hjemme igjen etter koselig helg hos venninne Annetsteds. Det er litt pes å komme seg avgårde når man har venner mange mil unna, men veldig trivelig når de nevnte mil omsider er tilbakelagt. Et pluss denne gangen var at fly og trafikk gikk glatt - uten forsinkelser. Det er slett ikke alltid jeg er så heldig.

Koselig helg med bytur, masse skravling og latter (replikkene sitter løst både hos venninne og familien hennes for øvrig :ler: ) og bytur. Fikk jammen shoppet bittelitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny, aktiv linje holdes vedlike.Trening i går, skyting i dag. Har så smått begynt å prøve meg i den lokale pistolklubben - med vekslende hell. Drev litt med skyting med rifle i mitt "tidligere liv", men nå fikk jeg altså lyst til å prøve noe annet.

Herved konstatert: jeg er ikke naturtalent. Blir for skjelven på labben.

Trøster meg med at det går litt bedre gang for gang, og så lenge jeg merker forbedring når jeg "konkurrerer med meg selv" så er det moro. Særlig moro når det slenger innom en tier av og til ;) . Er inne i en stressende periode på jobb og jeg liker avkoplingen som timen på skytebanen gir. Det er liksom bare meg og blinken. Det er ikke plass til å fokusere på køen av oppgaver på jobb når jeg prøver å holde fokus på målskiva (og da helst på det svarte området, selvsagt).

Spørs vel om jeg blir så dyktig at jeg kommer til å kjøpe eget våpen. Det ligger i såfall langt fram i tid, men så lenge jeg kan låne våpen hos skytterklubben er jeg godt fornøyd selv om jeg sikkert ville gjort det bedre med et eget som jeg lærte å kjenne ut og inn. Foreløpig er konkurranser et ikke-tema, jeg er ikke god nok, men hadde vært moro om jeg kunne blitt såpass at jeg kunne hevdet meg i lokale konkurranser innimellom. Sist jeg drev med skyting så ble jeg såpass at på en god dag kunne jeg bli blant de 3-4 beste. Ganske kjekk følelse. (Men pistol er søren så mye vanskeligere enn rifle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, det var den uka.

Er likevel lettet, for har fått sagt fra om at når mine høystærede kolleger har spørsmål om noe så kan de vel henvende seg til den som er ansvarlig for området først, i stedet for å komme ilende for at jeg skal hjelpe med en gang. Jeg har mitt eget ansvarsområde som jeg riktignok ikke er så flink i, men jeg får heller aldri "lært meg selv opp" når jeg skal svare på spørsmål om andre ting hele tiden.

Argumentasjonen vant frem, i allfall i teorien. Det gjenstår å se om det funker i praksis.

Dessuten har jeg fått gjort unna en del rapporter som har ligget på vent og det betyr at jeg kan lukke noen "dårlig samvittighet saker". Dermed får jeg forhåpentlig overskudd til å samle hodet litt mer om oppgaver som popper opp framover.

Og når neste uke er over får jeg litt bedre tid hjemme også - i noen uker. Innendørsskyting er over og folk flytter på utendørsbanen. Det akter ikke jeg å gjøre. Hater å klaske mygg! Dermed får jeg bare 2 treninger i uka og det er vel overkommelig (i allfall fram til seilsesongen starter).

Nå surrer vaskemaskina og jeg har fått tatt helgerengjøring. Lurer på om jeg ikke skal bytte sengetøy også. Skulle egentlig gjort det imorgen, men føler veldig for å legge meg i rent sengetøy etter såpass travel uke. Får heller vente til i morgen med å vaske det jeg tar av.

Jepp, sånn får det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...