Cata Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #4001 Del Skrevet 4. januar 2010 Har ikke frøken dings elektrisk oppvarmede sokker? Morsomt! Det står at de i min størrelse er utgått! *krampe* Sånne tror jeg jeg må få meg. Clas -her kommer jeg. Din størrelse ble nok bare lei av å ligge i hylla så de gikk ut en tur... De kommer nok inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4002 Del Skrevet 6. januar 2010 Fytti - det er fremdeles kaldt, ja. Akkurat nå synes jeg drivhuseffekten er sterkt oppskrytt, men klager for så vidt ikke så veldig. For noen år siden så "investerte" jeg i varmedress. 250 kr. på Rema . Ikke mitt stiligste plagg akkurat, men nå gjør den så definitivt nytten. Hoppa i dressen da jeg skulle på jobb i dag, til tross for at jeg kjørte bil. Så mye for den dama! Men utrolig deilig å slippe å fryse selv om jeg beveger meg utendørs. Med lue, gode sko og votter så blir det bare kald nesetipp omtrent, og det kan jeg leve med. Da var kvelden litt kaldere. Måtte ut og spise middag med noen i forbindelse med jobben, og syntes jo ikke varmedress var helt passende antrekk til det. Dermed måtte jeg over i litt mer presentabel påkledning og *hutre* selv om jeg maks befant meg utendørs i 10 minutter på vei til og fra spisestedet så ble det kaldt nok og vel så det. Men fikk god mat da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #4003 Del Skrevet 7. januar 2010 Det er noe med meg og vintermørket. NÅ vil jeg ut og lufte meg. Altså, ikke i skrivende stund, men på denne årstida. I kveld har GPS'n og jeg vært ute på spasertur. Jeg har navigert meg gjennom hele byen, noe som for så vidt er lett match. Kom hjem passe varm i fletta og jumpet rett i dusjen. Deilig faktisk. Det var dessuten påkrevet. Har tilbragt de siste par dagene på jobb med ganske tungt stoff, så hjernecellene føltes litt i koma da jeg var ferdig for dagen i dag. Nå er jeg ikke akkurat noen trimfantast, men å sitte pal i 2 dager og bare lære blir litt for stillesittende selv for meg. Interessant læring, men slitsomt. Det å sette seg inn i andres dataprogrammer og resonnementer krever litt tid. Det er ikke noe jeg klarer å få dyttet inn i løpet av noen få timer. Men følte meg mindre dum i dag enn i går, i det minste. Det hjalp godt med en luftetur for å få hjernen i sving igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #4004 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg er en heldig kvinne. Jeg har fått tilbud om båtplass. Det hjelper godt på ønske om å skaffe seg båt, for båt er vanskelig å plassere i hagen - særlig når man bor i leilighet. Så gleden var stor da dame fra dem som styrer med utleie ringte: "Er du fremdeles interessert i båtplass?" Jo, jeg var da det, kan skjønne. "OK, det beste jeg kan tilby deg nå er en 3,5 meters plass i vika, utligger sånn og plass slik. " "Jaha, jeg burde kanskje se på den før jeg sier endelig ja eller nei. Er det merket?" Dame mente det skulle være merket, men at noe av merkingen kanskje var vanskelig å finne pga. snø og is. Det skal jeg hilse og si. Nå har jeg trasket rundt i havna i en time og selv om jeg finner båtplassnr. synlig her og der så er det jo aldeles umulig å vite hva som er "min" så lenge jeg ikke finner noen merking på utliggerne. Nå har jeg en kandidat med veldig bra plassering, og en med (ifølge kjentfolk) heller dårlig. Gjett hvem som er tiltenkt meg? Skal vedde ganske mye på at det er den med dårligst plassering. Cataflaks er ikke et fenomen som inntrer ofte. Trenger jeg å si at damen får seg en forvirret telefonhenvendelse i løpet av morgendagen? Og om det er den dårligste plassen jeg får tilbud om - hva gjør jeg da. Den ligger nær utløpet av havna der trolig vind og bølger tar mest. På den annen side så tror jeg vind og vær kommer til å ta enda mer på de nye båtplassene som planlegges anlagt, pluss at denne båthavna ligger gunstigere til i forhold til der jeg bor. Avjgørelser, avgjørelser.... Tipper jeg kommer til å ta plassen, medmindre det er utsikter til noe som ligger lunere plassert i samme småbåthavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. januar 2010 #4005 Del Skrevet 14. januar 2010 Vil det ikke bli enklere å sette seg på ønskeliste etter "gromplassen" hvis du skaffer deg ansenilitet der? Er nok litt ambisiøst å tro du får tildelt den beste prestisjeplassen, som skårunge? Når vi fikk tildelt parkeringsplasser i gammelborettslaget, var vi heldige om vi fikk en midt på, og ikke på motsatt ende av rekka. Deretter rykket en stadig nærmere egen bolig, etterhvert som folk avled eller kjøpte seg enebolig. Men, den aller nærmeste var en drittplass. Fordi den var ytterst, og gjorde bilen mer utsatt for umotivert hærverk, vinglete barnevogner og trehjulsykkelister. Natt til første mai var ekvivalenten til nyttårsstormen. Nå fikk jeg plutselig lyst på vaniljeis og sommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #4006 Del Skrevet 14. januar 2010 Men, den aller nærmeste var en drittplass. Fordi den var ytterst, og gjorde bilen mer utsatt for umotivert hærverk, vinglete barnevogner og trehjulsykkelister. Veldig få barnevogner til sjøs i småbåthavna.... Det er forøvrig ikke allernærmest utseilingen, bare nær. Og jeg tror det skal gå bra. Kan være en fordel for de andre å ha meg ytterst -bare sånn apropos vingling . Tok en liten rundspørring blant gutta på jobb og flere av de som har båt i samme havn mente plasseringen var OK nok. Så jeg tok den. Er nå (snart) en båtplass rikere, og atskillige "lapper" fattigere. På den absolutte pluss-siden er imidlertid det faktum at årsleia var hyggelig og at jeg garantert får igjen pengene om jeg velger å selge. Da går den nemlig tilbake til selger for samme sum som jeg kjøpte for. (Og lang nese til meg for det er ingen indeksregulering av "kjøpssummen". ) Men det er OK. Delen jeg havner i er nylig bygd på og det er tilgang til strøm og vann, samt solid gangvei ut til plassen. Tror jeg blir fornøyd. Så er det bare å begynne å finkikke på finn.no's båtsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. januar 2010 #4007 Del Skrevet 14. januar 2010 Åfaen! Du begynte i den enden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #4008 Del Skrevet 22. januar 2010 Nå skal det soves. Har vært travel uke med jobbreise og mye som har foregått på jobb ellers også. Skikkelig trøtt i trynet er jeg. Klarte naturligvis å sovne på sofaen etter middag og det er grunnen til at jeg henger her ennå . Kan ikke fordra å reise på denne årstiden selv om det gikk noenlunde greit, Kom både fram og tilbake uten for store forsinkelser. Men du verden så glad jeg er for at jeg ikke har en "reisende" jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 24. januar 2010 #4009 Del Skrevet 24. januar 2010 Ha en herlig sedat helg, Cata! - Her reises det ubekvemt mye de kommende dagene... Hils sofaen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #4010 Del Skrevet 24. januar 2010 Usedat i dag. Har vært ute og gått tur i over en time,- i motvind begge veier . Svært forblåst og og lett lilla Cata har nå benket seg med Nespressoen. Skal straks over på litt kvalitetstid ved kjøkkenbenken. Det vil i praksis si å slenge noen kjøttstykker i en gryte vann. Her skal det nemlig bli god, gammeldags hjemmelaga kjøttsuppe om et par timers tid. Nam. Føler meg egentlig ganske flink. Selv om jeg ikke trimmer bevisst så har jeg da etterhvert begynt å komme meg ut å røre på beina et par ganger i uka. Det er da bedre enn ikke noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #4011 Del Skrevet 24. januar 2010 Ouch! Terrengtur passer visst ikke Catakropp. Vondt i ryggen og det er ikke bare stølhet kjenner jeg. Rygg kranglet littegrann hele siste uke og nå fikk den visst en påminnelse... Jaja, i det minste har jeg da fulgt den gylne regel om ikke å sette meg ned for det om ryggen krangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #4012 Del Skrevet 29. januar 2010 Dette må være det som kalles en effektiv fredag. Muligens tar jeg igjen for at jeg var stuptrøtt i går. Aner ikke hvorfor. En ting er nå at jeg innimellom har søvnproblemer, men nå har jeg faktisk sovet godt i flere uker. Likevel var det som om rene tornerosesøvnen rammet oss på jobb i går - alle gikk rundt og gjespet og var daffe. Hos meg endte det i 2,5 timers middagshvil, hvilket er ca. katastrofe for meg - jeg blir småsjuk av å sove på dagtid. Vel, i ettermiddag har jeg tatt det igjen. Starta med trappevask. Etter innkjøp av nye vintersko drar jeg med meg mer enn min rimelig andel av skitt inn, så jeg får hjelpe naboen litt med vasken. (Vi har egentlig hver våre uker, men siden jeg drasser inn så mye sand så har jeg økt frekvensen noe.) Dernest ble det dusj og middag, og nå er vask nr. 2 i gang med å bli sentrifugert. Og alt det på en fredag når jeg vanligvis bare kollapser . Litt stolt av meg selv nå . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 29. januar 2010 #4013 Del Skrevet 29. januar 2010 Sovesyke her å, snakkes når ginseng overstyrer seng. God ukeslutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #4014 Del Skrevet 30. januar 2010 Biblioteket - her kommer jeg. *vil ikke betale overtidsgebyr* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #4015 Del Skrevet 30. januar 2010 Der var mine dårlige samvittigheter siste uke rensket vekk - iallfall mesteparten. Bøker levert tilbake til biblioteket, stue støvsuget (Tusle fikk jobbe mens jeg var ute), så godt som alle klær vasket og innkjøp til helga unnagjort. Må få limt moppeskaftet så jeg får feid unna litt støv på soverommet også - så har jeg vel noenlunde kontroll. Passer bra egentlig. Var jo ute en svipp og fikk gjort unna de nevnte ærender og holdt på å sette livet til 2 ganger. Det er er en ganske bratt bakke opp til biblioteket og bratte bakker som man går opp må man som kjent også ned igjen. Holdt på å ta baklengs salto to ganger på vei ned. Is under nysnø er ikke lett å finne før man står (eller faller) på den . Slapp med skrekken, heldigvis. Er temmelig sikker på at halebeinet ikke ville likt nærkontakt av 3. grad med holka! Jaja, kan nå bure meg ikke med god samvittighet resten av dagen, så skal jeg heller sparke meg selv ut døra i morgen. Skulle vært avsted og gjemt en geocache, men det er jo håpløst med all snøen. Må jo ha en eller annen fast plass å legge den. Snøhule nytter liksom ikke i det lange løp. Synes i grunnen jeg er flink til å ta meg sammen, latsekk som jeg er. Denne uka pådro jeg meg ny hobby... For et par år siden hadde vi en sånn teamsamlinggreie på jobb, der aktivitetsdelen foregikk på skytebanen. Til min egen og alle andres overraskelse så viste det seg at jeg klappet ned alle målene på pistolbanen. Dette fristet til gjentakelse, men av diverse grunner så ble det utsatt. Denne uka fikk jeg vite at pistolbanen var gjenåpnet og jeg hev meg ut døra. Klarte etter mye om og men å finne fram. Det skulle være på en skole, men ukjent med denslags som jeg er så satte jeg meg til å vente utenfor feil skole. Heldigvis oppdaget jeg tabben i tide og fikk karret meg bort til riktig sted etterhvert og siden jeg hadde forutsett at jeg kunne få trøbbel med å finne fram så var jeg ute i god tid. Til alt hell var den første som dukket opp en perifer bekjent. Alltid litt kjipt å begynne med nye ting når man ikke aner noenting om miljøet og om man kjenner noen fra før. Så jeg la meg på hjul og ble geleidet inn i skytehallen. Hadde enda mer flaks for det viste seg at flere jeg kjenner sånn løselig fra jobb driver med skyting (visste bare om to av dem) så jeg følte meg straks litt mer "med". Som alle andre organisasjoner så var de positive til potensielt nytt medlem av klubben så jeg ble tatt godt vare på og fikk både instruksjon om reglene (skulle bare mangle) og litt om våpenet jeg fikk låne. Skal absolutt ikke påberope meg at jeg var flink, men jeg traff nå stort sett målskiva og ikke veggen i det minste. Det er da noe. Men du verden så mye vanskeligere det var å skyte med pistol enn med gevær. Jeg var i sin tid sånn "halvgod/halvdårlig" skytter i bedriftsidrettslaget der jeg jobbet før, og hadde håpet jeg skulle ta med meg litt over i pistolverdenen, men så var visst ikke tilfelle. Men følte meg i allfall hjemme på skytebanen med det samme. Akkurat som jeg husket det med felles klargjøring, småsludring før start og mellom seriene og vennskapelig erting når vi sjekker treffene. Skal i allfall fortsette ut vårsesongen, og viser det seg at jeg har fremgang så kan det godt være jeg fortsetter utover det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4016 Del Skrevet 5. februar 2010 Ouch, jeg knirker i sammenføyningene. I går ettermiddag fikk jeg et anfall av energi (gudene må vite hvor det kom fra) og endte på treningssenteret. Trenger jeg si at jeg er støl? Har jo ikke rørt meg på flere år, bortsett fra litt turgåing og svømming, så selv om jeg var snill med meg selv da jeg gikk runden mellom apparatene så kjenner jeg det godt at jeg har brukt muskler som har vært stillestående lenge. Særlig lot det til at min gryende musearm fikk unngjelde. Et par timer etter endt trening verket den ene skulderen som besatt og det varte i grunnen til utpå dagen i dag. Nå er "vondtet" erstattet av god gammeldags treningsverk og stølhet så jeg regner med det tar helga før det gir seg. Håper bare jeg klarer å dytte på plass litt motivasjon så jeg blir litt mer rutinetrener enn jeg har vært de siste årene. Kroppen har jo godt av det -tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #4017 Del Skrevet 7. februar 2010 Kroppen er rehabilitert igjen, i allfall noenlunde. Skuldrene knirker litt enda men ikke verre enn at jeg faktisk lurer på om jeg skal finne veien til treningssenteret i morgen også. (Er jeg ikke flink? ) Men vi får se om motivasjonen holder seg. Jeg må nemlig på en liten shoppingrunde også. I år må jeg vaske ned huset. Har ikke gjort det skikkelig på mange år, siden det ikke blir så overvettes skittent med bare meg her, men før eller senere må jeg til pers og det kan like gjerne være i år. Dermed skal jeg en tur på nærmeste byggvarehus og se om jeg får fornyet moppebeholdningen litt. Har Jordan moppesystem som jeg kjøpte for mange år siden og såvidt jeg kan se av nett er det byggvarehus og jernvarehandler som fører det merket. Nærbutikken har bare Jif. Sikkert helt greit det også, men siden jeg nå har mopper og tilbehør til Jordan så regner jeg med at det kommer til å passe om jeg kjøper et nytt moppeskaft. Mitt gamle er nemlig i ferd med å gå opp i liminga, bokstavelig talt. Ellers har jeg vært flink i dag. Søndagstur er nå en ting, men så mye som 1,5 timer ute i frisk luft er det lenge siden jeg har hatt. Greit å få luftet seg, men en sånn overdose med frisk luft setter sine spor. Tenker det nå blir å se "Åndenes makt" på TVN og så finne senga. PS: Bevare meg vel, boka har passert 100 000 visninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 11. februar 2010 #4018 Del Skrevet 11. februar 2010 (Er jeg ikke flink? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #4019 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Fredag og travel. Jeg som liksom skulle ha en fredag å kollapse i sofaen på. Pøh! I stedet må jeg ta hensyn til at fryseboksen er tom for ferskt brød og at naboen har vond arm så jeg må vaske gang utenom tur . Altså ikke Catakollaps! Men som den luringen jeg er, så sa jeg fra til sjefen at jeg stikker en time før i dag. En uke med stort sett konstant overtid på 2-3 timer pr . dag gjør at jeg kan tillate meg slike friheter. Vi har nemlig hatt prosjekt på gang på jobb, så det ble litt lange dager. Dermed pakket jeg meg sammen en time før "gåhjem" og sveipet innom den lokale byggvareforretningen. Nå er nytt moppeskaft og 2 nye mikrofibermopper anskaffet. Leiligheten fikk seg en runde med tørrmopp. Kjøkken, bad og trappeoppgang fikk en runde med mikrofibrene (yess, det ble rent - og med mye bedre ergonomi enn å krype rundt med bøtte og klut). Har jo brukt tørrmopp i årevis, men det gamle moppeskaftet i plast var litt for pinglete til å ta hardtsittende flekker i trappeoppgang. Det nye er mer solid i konstruksjonen så det fikset saken lett. Me like. Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke aktiverte lille Tusle, så er svaret så enkelt som "finstøv". Den er god på grovere støv, men av og til må det skikkelig mopping til for å få finstøvet med og det tørre, kalde været vi har hatt har virkelig trigget finstøv i heimen. Nesten så hybelkaninene går seg ville i støvhaugen. Endret 12. februar 2010 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #4020 Del Skrevet 13. februar 2010 Blir jeg husligere nå så dauer jeg av sjokket . Avsluttet gårkvelden med å bake brød og nå surrer vaskemaskina. Siden det er sol og finvær skal jeg til og med prøve meg på å tørke klærne ute. (Det kommer så klart ikke til å gå, men de kan i allfall få en flying start i frisk luft så får jeg heller ta dem inn etterhvert. ) Kjenner motivasjonen for storrengjøring strømmer på. Neste helg kanskje? Må også se om Norwegian har billigbilletter å by på snart. En venninne har vært sjuk, men har nå begynt å kvikne til og ymtet om at en helg med "selskapsdame" (les: jenteprat) hadde vært koselig. Det synes jo jeg også, så jeg får ta en titt og se om jeg kan finne OK billettpris den aktuelle helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg