Cata Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #3961 Del Skrevet 8. desember 2009 Antisymaskinselv...hæ? :klø: Hva med god gammeldags antisypressiva???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #3962 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg er søt! Denne gangen mener jeg det bokstavelig. For første gang i mitt liv har jeg nemlig laget kransekakemasse. Vet ikke helt hvordan jeg kom på den ideen, men kransekake er godt og jeg baker jo ingenting av vanlige julekaker. Hva skal jeg med dem liksom? Kan ikke engang gi dem til småfuglene siden jeg bor i leilighet. Så i kveld har jeg stått i en sky av mandler og melis- derav den nylig påkommete søtheten. Tror det er melisstøv over hele meg. (Men tror det var lurt å bruke kjøkkenmaskinen til å blande ingrediensene med. ) Nå ligger massen godt innpakket i plast og folie i kjøleskapet, så får jeg trille ut og steke i morgen. Lurer på om de kommer til å henge sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 10. desember 2009 #3963 Del Skrevet 10. desember 2009 Dette blir spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #3964 Del Skrevet 13. desember 2009 De hang sammen! De ble til og med skummelt gode, om enn ikke kjempefine. Trodde ikke bakverk uten hevemiddel kunne sprekke, men det gjorde de. I kveld har det vært "nissekveld". Siden jeg må sende omtrent alle julegaver så krever det en ettermiddag med bånd og papir. Litt krise da jeg oppdaget at jeg hadde pakket presangen til nevø 1 i forsendelsen som skal til niese 1 (to forskjellige byer) , men oppdaget det da i tide så jeg fikk pakket om . Ellers hadde vel forundringen blitt stor i begge leire, tenker jeg. Nå må jeg bare få somlet meg på posten i morgen. Har også fått skrevet det elektroniske julebrevet som går til alle som jeg vet bruker PC jevnlig. Dermed gjenstår bare de "manuelle" julekortene. Isj! Før syntes jeg de var morsomme å skrive, men etter at jeg skadet hånden så er håndskrift i lange baner noe jeg ikke liker. Kunne selvsagt skrive ut julebrevet, men da må jeg snylte på jobben. Bruker skriveren så sjelden at blekkpatronene tørker ut mellom hver gang. Så jeg går for gammelmåten i år også. Får ta et par hver kveld så går det nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #3965 Del Skrevet 15. desember 2009 Der er julekortene sendt av sted også, men sitter med et lite mysterium. Hvor i h....ble det av kortet til Tante Mathilde? Jeg VET jeg skrev det og la det i konvolutt, Jeg klistret til og med frimerke på. Men da jeg kom til postkassa kunne jeg ikke finne det. OK, hadde vel bare glemt det innendørs da, men det er ikke her heller. Litt krise! Nå aner jeg jo ikke om jeg har sendt det eller ei. Det er jo en mikroskopisk sjanse for at det snek seg ubemerket inn mellom de øvrige kort. Æsj! Må få min mor til å spionere litt for meg hvis jeg ikke finner det en av de første dagene. For øvrig sitter jeg og henger ved PC'n og prøver å kverke en fiks idé. For noen uker siden så kom jeg over en tråd om geocaching her på KG og er blitt litt inspirert. Gudene skal vite at jeg ikke akkurat stiller i klassen "friluftsentusiast", men det der ser faktisk litt moro ut. Minuset er at man må ha GPS. Det har jeg forsåvidt- i bilen. Men den har elendig batterikapasitet så jeg er rimelig sikker på at den ikke er noe å dra med seg ut i skog og mark, eller på andre vandringer for den del. Gjett hva? Jeg har lyst på håndholdt GPS . For dere som har vært innom boka i blant, så er det vel ingen bombe at jeg vil ha ny "dings"? Meeeeeeeen, blir den brukt? Sånn egentlig? Jeg er jo ikke friluftstypen. Dessuten sikler jeg på iPhone til sommeren. (Har lest rykter om at ny modell er i kjømda.) Da ville det jo være dumt å kjøpe en "løs" GPS nå, ikke sant? På den annen side vil jeg vel knappest ta sjansen på å drasse en dyr iPhone ut i regn og blåst. Til det bør jeg vel ha noe som tåler vann? Så jeg har kikket litt på denne. Prisen er overkommelig og den tåler i allfall vann. Lett og grei å stappe i lomma. Men så slår Fr. Dings til da... Hadde det ikke vært OK med en som kunne vise kart også. Ikke nødvendigvis på geocachingjakt da, men ellers. Ser jo for meg at en slik kan være praktisk å ha med på andre typer turer også. F.eks, i byer. Har jo alltids med meg PC så koordinater kan jeg vel finne når det er steder jeg vil besøke (hører dere bortforklaringene nå? ) Så dermed frister denne litt også. Men da snakker vi jo en helt annen pris. Tror rett og slett jeg må sove på det. Pleier få litt penger av mine foreldre til jul, så kan jo evt. legge dem i et slikt kjøp hvis jeg ikke har kommet på bedre tanker til jula er over. Er man i tvil så lønner det seg gjerne å vente. (Trenger jeg egentlig det hersens kartet? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #3966 Del Skrevet 19. desember 2009 Atsjooo, dvs. egentlig er det "snufs". Kaldt og tørt vær pleier gjøre ekle ting med nesa mi så nå går jeg rundt og snufser og leker "Rudolf". Er ikke egentlig forkjøles, men generelt snufsete. Æsj! Ikke lekkert. Dasser rundt i joggebukse og lurer på om jeg skal gjøre en siste krampetrekning i heimen før jul. Gomme eller ikke gomme, det er spørsmålet. I barndomshjemmet var hjemmelaget gomme et sikkerstikk når det gjaldt pålegg til jul, men har sjelden giddet lage det etter at jeg flyttet for meg selv. Men så kjøpte jeg meg kjøkkenmaskin i vår og dermed har jeg kvern som er nyttig for å få ostestoffet nok finmalt, så jeg har i grunnen litt lyst til å prøve den.... Trenger jo ikke lage så mye, bare så jeg får en liten smak i juledagene. Bare sånn for å prøve.... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #3967 Del Skrevet 19. desember 2009 Oppdatering fra husmorland : Det blir gomme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #3968 Del Skrevet 20. desember 2009 Mislykket gomme! Æsj! Tror ikke jeg kan skylde på værgudene heller selv om jeg gjerne skulle gjort det. Å gjennomføre en lang kokeprosess krever nemlig strøm, iallfall i dette huset her. Og det er lettere sagt enn gjort når nattas (uvanlig store) snøfall har ført til kluss for e-verket. Det er ikke moro når man har kun el-oppvarming og strømmen går på ubestemt tid midtvinters. Heldigvis kom den tilbake igjen etter en times tid så jeg slapp unna med å ta fram ullpleddet. Det som er dobbelt irriterende er at min fine gassovn som jeg kjøpte for mange år siden med ett har oppgitt ånden. Det oppdaget jeg da jeg skulle teste den på fredagskvelden. Tennmekanismen nekta plent å slå gnister. Nå lurer jeg på hva slags instans som kan reparere den for meg? Elektriker? Har ikke peiling, så jeg har sendt SOS mail til leverandøren. Riktignok kjøpte jeg ovnen via en lokal butikk i sin tid, men tviler på at de har noen som kan fikse akkurat det, så vi får høre hva leverandøren sier. Irriterende med fin ovn som plutselig ikke tenner. Nåja, fikk nå varmen i meg i morges i allfall. Siden snøen hadde dynget seg opp i løpet av natta så fant jeg ut at spaden min ikke gjorde store nytten i utendørsboden. Mye bedre å ha den i trappeoppgangen. Planen om hente spade var bra, men ikke problemfri. For det første måtte jeg skikkelig legge "bredsida" til for å komme ut. Vinden hadde nemlig lagt opp en fin skavl like foran ytterdøra (ja, den slår forskriftsmessig utover). Og boddøra var godt og grundig gjenfrosset. Dermed bar det inn igjen etter låsolje. Men selv om det påstås den skal tine låser i tillegg til å smøre så funket ikke det på min bod. Inn igjen. Denne gangen returnerte jeg med en plastpose full av varmt vann. Fine saker å tine låser med. Spade ble hentet ut, dør smurt og jeg fikk omsider spadd fram inngangsdøra. Nå tenker jeg jeg får ta en tur ut og spa fram bilen. Det kommer sikkert mer snø i natt, men jeg får det i allfall litt lettere når jeg skal på jobb i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 22. desember 2009 #3969 Del Skrevet 22. desember 2009 Flink du er'a, som lager både kransekake og gomme - selv om ikke gommen ble bra pga strømbrudd. Undertegnede har ikke klart annet enn å dra inn et par kg ribbe til jul, når det kommer til matauk. Jaja, det blir vel jul, og jeg kommer sikkert halvveis til mål som jeg pleier. Blir så bra så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. desember 2009 #3970 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Halfwayhouse her også... Forbigående fenomen. Ha en gnistrende god jul, tøtta! Endret 24. desember 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. desember 2009 #3971 Del Skrevet 24. desember 2009 Egentlig burde flere bedrifter satse mer på hjemmekontor! Jeg har hjemmekontor i dag, og hva passer bedre enn det når det har falt ned tjue cm snø i natt og jeg har tre kvarter å kjøre hver vei, samt at jeg som vanlig ikke er ferdig til jul? Jeg ønsker deg en riktig god jul, Cata! Len deg tilbake, spis til det gjør vondt, knepp opp i livet og sleng deg på sofaen - det er en drullion filmer ikveld! ( Denne driter vi i frem til neste år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2009 Forfatter #3972 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvor er filmene??? Nåja, jeg sørget for meg selv. Før jul tok jeg en tur innm CDON og kjøpte alle tre "Istid" filmene . Barnlig sjel? Jammen bra jeg hadde såpass innsikt at jeg handlet inn morsomme filmer, for dette har vært den verste julaften i manns minne. Jeg liker det veldig dårlig for jeg pleier ikke ha problemer med ene-jul. Jeg har iallfall ikke hatt det før. Jeg lager min middag og koser meg med mat og TV og lesestoff utover kvelden, men ikke i kveld. Jeg har riktignok prøvd "same procedure as every year", men det funket ikke. Det bekymrer meg ikke så rent lite. Det virker som ensomheten puster meg mer og mer i nakken. OK, det er jo faktisk tilfelle, men etter så mange år så skulle en tro jeg var vant til det vel? Og nå snakker vi "generell ensomhet" her altså, -ikke spesielt linket opp mot singelstatusen. Muligens kan noe av det relateres til min fars sykdom. Kanskje vet jeg et eller annet sted langt inni der at om ikke så veldig mange år så blir jeg helt alene - uten noen å ringe til for å ønske "god jul" heller. Jeg tror nok det ligger litt i bunnen her. Vel, i år har jeg jo dessuten fått drahjelp i siste liten, og det i negativ retning. Eksdateting har i flere uker hintet om julegaven han har kjøpt til meg (liksom). Og jeg innrømmer det, jeg gledet meg litt til å få den. Jeg er ikke veldig opptatt av presanger og slikt, men ville tatt det som et tegn på en viss omtanke i allfall. Var lenge i tvil om jeg skulle kjøpe noe til ham for "forholdet" har jo mildest talt hatt sine opp- og nedturer. For min del lovlig mye akebakke..... Men når han hadde kjøpt til meg så "måtte" jeg kjøpe til ham, ikke sant. Det å finne gave til en voksen mann er ikke lett så jeg endte med et gavekort + en liten ting ved siden av. Det ble noen hundrelapper tilsammen. Gaven fikk han i går. Hva fikk jeg tilbake? Ingenting.... Vel, jeg tok ikke det så tungt for han kom bare innom og hentet gaven på vei hjem fra jobb så jeg tenkte kanskje bare han hadde glemt min hjemme. I dag -like etter jobben stengte ringte han... Om han kunne stikke innom som snarest med en "ting". Joda, greit det. Han kom, så og leverte.....en blomsterbukett. Blomstene var fine de, for all del, men ett er nå sikkert. Han hadde ikke kjøpt dem i november da han begynte å snakke om at han hadde kjøpt presang til meg :klø: . Såpass begriper jeg. Og hvorfor i himmelens navn skulle han lyve om noe sånt. Det henger ikke på greip i det hele tatt. Hvorfor si han hadde kjøpt hvis så ikke var tilfelle? Jeg skjønner ingenting, men må med skam erkjenne at jeg er skuffet. Jeg hadde liksom ventet noe mer håndgripelig. Jeg mener - blomster kan man gi til svigermor som har alt eller en forretningsforbindelse, men til en dame som man tross alt har vært sammen med nesten hver uke i nærmere et år??? Føler meg litt lumpen, for tross alt fikk jeg noe og som sagt, blomstene var fine, men jeg skjønner ikke en døyt av tankegangen. Morsommere blir det jo ikke at han feirer jul med unger og eks. Det med ungene er greit nok, og eks ville for så vidt vært greit på julaften, men .... i flere dager? Naturligvis holder jeg tann for tunge. Det er strengt tatt ikke min sak så lenge vi ikke er et offisielt par (ouch, og det blir vi nok heller aldri), men innerst inne gnager det litt likevel. Det får meg ikke til å føle meg det spøtt bedre, for det irriterer meg alltid når jeg glir over i det irrasjonelle og det føler jeg virkelig at jeg gjør nå. Hva pokker gjør jeg med hodet mitt? Har prøvd å kjenne etter hva som er galt, men jeg tror ikke egentlig jeg er deprimert. Det kjennes ikke så omseggripende ut som depresjonen gjorde, men samtidig så sliter jeg mer enn det som sunt er. Hva skal jeg gjøre med saken? Jeg kunne muligens begynne på antidepressiva igjen. Det kan være biokjemien min som lager krøll igjen. På den annen side så har jeg ikke lyst til å resirkuleres inn i pillekjøret. Det burde gå an å komme seg gjennom denne bøygen på egenhånd. Antidepp skaffer meg ikke lokale venner og jeg tror et er det jeg trenger mest. En kollega foreslo at jeg skulle prøve nettdating. Ideen er nesten god, men ikke helt. For jeg er ikke 100% sikker på at jeg egentlig vil ha et "seriøst forhold" og da føler jeg at nettdating på en måte blir å lure de som er ute etter forhold. Jeg vil ikke uten videre ha samboer, hus og Volvo. Jeg vil ha en god gammeldags kjæreste og venn, som har sin egen adresse, men som likevel bryr seg om meg og som jeg kan bry meg om. Kan man instruere en nettdatingside til å å finne noe slikt for meg? Kanskje jeg skulle prøve? Jeg kan vel skrive klart i profilen hva jeg er og ikke er ute etter, så får de svare de som vil (eller tør)? Flotte tanker på en julaften, ikke sant. Veldig langt fra lykkelig familiejul, men høyst reelt for undertegnede. Noe må gjøres med livssituasjonen, det er klart. Og siden den ikke endrer seg av seg selv, så må jeg gjøre noe. Men hva? Tradisjonelle "bli kjent" ting som melde seg inn i foreninger, trene osv. funket ikke de tre første årene jeg bodde her og virkelig prøvde, så jeg tviler på det fungerer nå heller. Dermed må det tenkes smart. Hva er smart i dette tilfellet? God jul alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. desember 2009 #3973 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Det smarteste er vel å ta selvransakelsene etter nyttår. Selv elsker jeg alenejul. Men å nærmest bli stakkarsliggjort av folk for at jeg nyter julaften aleine - "forventningspresset" om en familiehøytid, der familie defineres som alt annet enn en, det gir et lite ufortjent stikk. Et stikk som egentlig ikke treffer, men som streifer nær nok til å dra litt blod... Jeg er en familie, bestående av en. Så det så! Du har tegnet deg et draft, tøtta. Men det stemmer ikke med farvannet. Du legger for mye i et vennskap, og idealiserer andre menneskers egenskaper. Typiske fenomener blant oss "einstøinger". Du roter deg inn i savnemodus, istedenfor i uhemmet nytelse og egenpleie. Istedenfor å nyte noen fridager hvor du får sofaere, shine kåk, gomle digg og rekreere uten samvittighetskvaler. Jenter tenker for mye. - Ille nok når dere overanalyserer. Problematisk når dere begynner å tillegge andre mennesker behov og tankemønstre de ikke har, mens dere egentlig projiserer deres egne drømmer. Dette tuner du sikkert greit inn, når du kommer deg på andre siden av julesentimentaliteten. Når det gjelder menn, vil vi ha ei kjerring eller ei elskerinne (eller to). Punktum. Om vi klikker med dama, har felles interesser,og hun er interessant å henge med ellers, er bare en bonus - ikke et kriterium. Kjæresteting er liksom enslags ydmykelser vi måtte kjempe oss gjennom i tenårene, for at det skulle bli noe på oss. Ja, det der rosa-sky-greiene skjedde ene og alene på jentas premisser. Vi var på fuglejakt! Heldigvis er det enklere i våre dager. - Bare liste opp alle fetisher på nettet, liksom... Skjønner? Om du er aldri så interessert i laksefiske, er det ikke det han er ute etter, om han har aldri så god sleng på flua. Det er ikke negativt, men at han slever når han ser kurvaturen av rumpa di, veier faktisk tyngre. Sånn, så er det sagt. Holde lanketurer er ikke greit, det er som å sitte på post under høstjakta i pissregn og nordavind. Ja, altså hvis leiinga skjer før eller "istedenfor", mener jeg. Etterpå, går det helt greit, hvis ikke nevene dine drypper av fuktighetskrem... Her var julefeiringen stutt. Dinglet inn døra etter jobb i 16-tiden. Gomlet på desserten mens jeg varmet middagen. Hadde knapt tygget det siste tygget, før jeg landet på puta. Våknet tissetrengt kvart på midnatt og greide å stå opp uten å gå i dørken av muskelkramper (har vært "litt" yrkesmessig julestri i det siste ) - brukte mange minutter og et fast grep i vinduskarmen på prosjektet. Slapp en dundrende julefis - et av singellivets frynsegoder, så til sengs igjen, og det var det. Herlig! Endret 25. desember 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #3974 Del Skrevet 25. desember 2009 Du har rett og du tar feil. Du har rett i at alenejul ikke egentlig er fælt. Jeg har hatt mange av dem og har hittil avfunnet meg vel med dem. Det er derfor det irriterer at det kjennes så ille i år. Det er ikke sånn jeg pleier ha det . Jeg kan alle triks i boka, jeg lager god mat til meg selv, jeg kuler'n foran TV. Har bøker i beredskap osv. osv. osv. Og...foreløpig er det selvvalgt. Jeg kunne reist ørtogfnørti mil og tilbragt jul med familie, men det blir altså for mye familiejul for meg. Men i år kræsja altså teori og praksis. Når det gjelder dategreieting så er det du som forenkler. Jeg stiller vel nærmest i "elskerinneklassen" slik du definerer det og det er i det store og hele helt greit så lenge det ikke sitter bedratte partnere rundt om. Vi er da voksne og ledige på torvet begge to så hvorfor ikke? Hva er denne greia med at man absolutt skal stappe seg under samme tak etter noen måneders bekjentskap? Både han og jeg har hele tida vært veldig klare på at gifteringting er uaktuelt. Han har vært gift og mener det får holde med en gang. Jeg har ikke vært gift og er like sikker på at jeg klarer meg uten. Kone 2.0 er dermed rimelig utelukket både fra min side og hans. Det er derfor konseptet for denne dategreia i utgangspunktet passer meg bra, selv om jeg skulle ønsket fyren var mindre av/på. Men når fyren i ukesvis har snakket om at han har kjøpt julegave og så kommer med en bukett blomster i siste liten, så synes jeg faktisk jeg har rett til å bli en smule forundret (og, ja, faktisk direkte sur -selv om det siste stort sett er gått over nå). Når det gjelder "holde lanke" turer som du så elegant viser til så er det faktisk han som inviterer til det, selv om lankedelen stort sett begrenser seg til å hale meg over et vindfall eller opp en bratt kneik når vi er ute på tur . Lankeholding er rimelig upraktisk med mindre man tasser rundt på asfalterte fortau. Det er dessuten ikke romantikk jeg savner, men venner. Tross alt har jeg gått i 10 år nå uten å ha "hverdagsvenner" i nærmiljøet. Det er først og fremst der det skjærer seg med hodet. "Alene" er bare festlig når det er selvvalgt. Det jeg mangler her er venner som jeg kan gå ut og ta en kopp kaffe med eller gå på kino med, eller for den del gå en tur og skravle med. Det er den type ensomhet som går utover hodet og humøret. Det hjelper lite i hverdagen at jeg har gode venner rundt om når jeg må reise en halv dag for å gå ut og ta en kopp kaffe med noen, selv om det naturligvis ville vært enda verre å være 100% venneløs. Det å være sosial krever altså litt planlegging og det å gå en tur med en venninne annen juledags formiddag er en smule ugreit når nærmeste aktuelle venninne befinner seg ca. 30 mil unna. Jeg er heller ikke så glad i å fly, så jeg tror ikke det hjelper stort å ta småflysertifikat, selv om det hadde forenklet det geografiske betraktelig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #3975 Del Skrevet 25. desember 2009 Apropos kose seg... Hvor lenge skal nå steika stå i ovnen tro? Den er mellom 1 og 1,5 kg. Svinesteik så den skal være gjennomstekt. *labber for å finne kokeboka* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asta Skrevet 26. desember 2009 #3976 Del Skrevet 26. desember 2009 Innrømmer med en gang at jeg ikke skal uttale meg om ensomhet, dating el. l. (Veggene i glasshuset kommer uhyggelig nære.) Men hvordan du velger å finne dine venner, har da vi andre ikke noe med, Cata. Dersom du prøver nettdating, trenger du ikke fortelle oss noe som helst om det, bare vær forsiktig da det dessverre er mange som ikke er ærlige med sine hensikter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 26. desember 2009 #3977 Del Skrevet 26. desember 2009 Joda, kjenner til livet uten et nært kontaktnett i lokalmiljøet. Har omtrent samme fartstid som deg i "landflyktighet". De lokale helter og heltinner har jo allerede sine, og har attpåtil vokst opp ilag med dem. Det er ikke enkelt å få innpass i dagliglivet hos de som er sosialt stappmette. Du får skjelne litt til nyinnflyttere, og ta det derfra. Uansett vil alt bli mer lettpustet fra den andre januar. Og... Uh... Jeg snakket egentlig ikke om eksdateduden som lankeholder, men pytt pytt. Nå gidder ikke jeg spise før i morgen. Fælt så folk styrer med den der ribba nå i jula? Liker ikke folk julemat lenger? Ribbe, pølser i lompe og grandiosa istedenfor pinnekjøtt? Småperverst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #3978 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Enig i perversiteter i matveien. (Heier også på pinnekjøtt). Ribbe er OK, men ikke favoritt. I dag blir det kveite, men ikke riktig ennå. I går kveld i ti-tida deiset det inn SMS. "Hei, er i byen. Har du lyst på besøk? Reiser med bussen i morgen formiddag". Jaha ja... Venninne fra langtvekkilandet er sammen med en som har slekt på disse kanter og fant ut hun ville ta en "frimorgen" fra svigers . Altså, ikke noe galt med svigersene, men pga min landflyktighet så er det ikke ofte vi ses. Dermed prøver vi å benytte sjansen en gang i mellom når hun er på disse kanter. Så jeg er riktig så fornøyd med kreativiteten hos venninne. Men man venter jo ikke akkurat overnattingsgjest om kvelden 1. juledag så man kan trygt si at det ble hurtigrydding på gjesterommet. (Gjett hvor kassene til juletrepynten står nå i mellomjula ?) Klarte imidlertid å få det noenlunde presentabelt før julegjest dumpet inn i halv 12 tida. Det ble kjappe hilsener og utveksling av litt sladder før vi pakket oss til køys. Til gjengjeld ble det lang og koselig julefrokost (og jeg er innmari glad for gommeproduksjon og siste liten innkjøp av egg og røkelaks). Spiser jo ikke så mye brødmat i jula når jeg lager skikkelig middag så jeg kan ikke gå til innkjøp av ubegrensede mengder pålegg. Og så har vi drukket bøtter med kaffe (må snart bestille nye Nespressokapsler ) og gomlet dessertsjokolade. Besøket ble avsluttet med en liten rusletur i nærmiljøet mens hun ventet på bussen. Veldig uventet, og veldig koselig. Så måtte jeg som sagt innom jobb en tur. Pliktene var unnagjort på en times tid og da får jeg helt fri i nyttårshelga. Grei deal. Nå surrer vaskemaskina og jeg skal bevilge meg litt kvalitetstid ved PC'n før jeg går i gang med "prosjekt middag". Himmel så glad jeg er for at jeg investerte i oppvaskmaskin en gang i verden. Selv om jeg bare lager til meg så blir det ekstra oppvask nå når det går i både full middag og dessert i juledagene. Deilig å slippe å stå ved oppvaskkummen stadig vekk for å ha plass på benken. Endret 26. desember 2009 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 26. desember 2009 #3979 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei! Bare innom som snarest og kikker God jul, eller gledelig jul som det da skal uttales nå etter julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #3980 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei! Bare innom som snarest og kikker God jul, eller gledelig jul som det da skal uttales nå etter julaften Hey...aner jeg en ny "snikleser" her ? Gledelig jul til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg