Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uæææ, midlertidig havari i strikkeprosjekt. Dvs. det er egentlig verktøy som havarerer. Plutselig røk rundpinnen midt i mønsterstrikken :grine: . Har nå tilbragt siste halvtimen med å redde masker som flyktet. (Og dette skal liksom være avslappende?) Dessuten har jeg nok besøk av Murphy, for jeg vet jeg har en zillion strikkepinner, kaliber 3,5 men hvor er de blitt av? Finner posene de en gang var i og et par som er altfor korte til å strikke bole på, men hvor i huleste heiteste er de 80 cm lange pinnene som jeg har en bunke av. :kjefte:

Kjøper jo alltid nye når jeg begynner på nytt strikketøy og ikke har strikket på en stund.

Strikkekurv er endevendt, men uten resultat. Dvs. litt fikk jeg jo ut av det. Har nå sortert ut 20 nøster med restegarn som egentlig var alt for små til å bruke til noe som helst, samt bolen til en barnegenser som jeg startet på da poden til noen kjente var 7-8 måneder. Selvsamme pode er nå 14 så det sier seg selv at jeg er litt sent ute.

Bonus på ryddighetsfronten altså. Men blir neppe mer genser på meg før jeg kommer meg i garnbutikken på mandag. Tror 70 cm pinne blir lovlig kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var man på shopper'n igjen. Ny"dings" i hus. Etter å ha lest om siste rapport om at mobilstråling kan medføre forhøyet risiko for kreft så ble det innkjøp av blåtannheadset gitt. Det skal visst stråle langt mindre. KJekt å ha ved lengre samtaler ettersom jeg for et par år siden gikk over til kun å ha mobil. Så nå har jeg tilbragt en trivelig drøy halvtime med å få greia koplet opp. (De menyene på mobilen er ikke alltid enkle å finne igjen....) Venninne måtte være prøvekanin mens jeg slet for å få den til å virke - og attpåtil fikk hun "røret" slengt på rett i øret da jeg skulle justere volumet. (Fant ikke volumknapp så jeg endte med å trykke "av" på selve headset'et) . Dumt! :fnise:

Men nå har jeg visst funnet ut av det meste - selv hvor volumknappen er, så nå er det bare å gå en mindre strålende fremtid i møte. Attpåtil slipper jeg å risikere at mobilen får seg lufteturer når jeg skal ut av bilen. For ikke så lenge siden glemte jeg at jeg hadde hektet på handsfree'n (med tråd) da jeg skulle ut av bilen og vips så dalte hele mobilen ned mot asfalten. Heldigvis overlevde den.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 70 cm pinne blir lovlig kort.

Om du kaster deg utelivets sjekkearena i vold, er strikketerminologi muligens intet sjakktrekk?

Nå over til kaffen... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svineinfluensaen har tatt parkeringsplassen min :ler: . I allfall nesten. Det er et legesenter like borti gata her og der var det åpenbart massevaksinering i dag. Kom hjem etter en tur i svømmehallen i kveld og da jeg passerte legesenteret så sto det kø til langt ut på gata. Først skjønte jeg jo ingenting. "Brenner det?" :klø: Så demret det for meg at det sikkert er vaksinering på gang. Og da skjønte jeg også hvorfor det var så uvanlig mange biler i området til å være en helt vanlig kveld :fnise: . Så mye henger altså jeg med i svingene...

Men fikk nå sneket meg inn på en passende plass, så bilen ble jeg kvitt. Nå har jeg tilbragt kvalitetstid i heimen med å strikke. Prosjekt genser går stadig fremover. Nå har jeg vel bare 10-15 cm igjen til skulderhøyde er nådd. Skulle ikke tro jeg var så ute av strikketrening som det jeg vitterlig er *stolt*. :enig:

Hadde det bare ikke gjort så vondt i arma... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig skaffet meg helseskadelige hobbyer. PC knasting og strikking er risikosport. Aner ikke hvordan musearm føles, men jeg mistenker at en "mus" er på vei inn i høyrearma mi. Det verker nesten samme hva jeg gjør. Kun når jeg holder den helt i ro er det smertefritt. Og attpåtil har jeg stramme, stressa nakkemuskler.

Eks-date har knadd så mye skulder at han er i ferd med å få belastningslidelser :rødme: og enda er det auuu. I dag har jeg hatt en runde med massasjeputen som jeg kjøpte i vår under nakken (hjelper jo ikke på arma, men bidrar til å få nakken et hakk bedre). Hjelpes! Jeg er ikke kjempeforbauset over at dette har innhentet meg. Jeg har jo nærmest bedt om det med all PC tida mi, men hadde ikke ventet at det skulle komme så fort. Skylder litt på jobben også. De siste ukene har IT-avdelingen dynget oss ned med oppdateringer. Egentlig bra, tror jeg, men de som har konvertert fra Microsoft Office 2003 til 2007 skjønner nok hva jeg mener. Ingenting er jo lenger der det var i menyene, så man sitter bøyd over PC'n og leter og leter.... :kjefte:

Nuvel, i morgen skal jeg innom ergonom for å høre om det er noen vise råd jeg kan dra nytte av: tøyningsøvelser og slikt. Prøver jo å være flink å bryte opp PC-øktene med andre ting og strekke og tøye litt på både håndledd og skulder innimellom, men det er åpenbart ikke nok.

Håper jeg får et par bra tips.

I kveld har jeg foretatt meg mer matnyttige ting, så nå er duften av nystekt brød i ferd med å bre seg i leiligheta. Siste skalken ble tatt opp fra frysen i går så det er på tide med matauk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har jeg vært enda mer prektig. Fretex er nå noen dingser og bomser rikere - samt en haug "tvilsomme" pocketbøker. Har ryddet litt og fant ut at de to veskene som har hengt i gangen i 2 år uten å bli brukt godt kunne doneres. I tillegg forsvant en del klær som på mystisk vis har krympet (må være høy luftfuktighet her). Og en solid bunke "flyplassbøker" er også ute av hylla ("flyplassbøker = pocketbøker som er innkjøpt for å ha på en eller annen reise og viser seg å være så lite festlige at jeg vet jeg aldri kommer til å lese dem om igjen) .

Dessuten har jeg ryddet ut noen "spøkelser".

Sist søndag da jeg kom hjem etter søndagstur så ble jeg møtt av stemmer i min akk så tomme leilighet. Ganske spooky med det samme. Litt nærmere undersøkelser viste jo at det var i allfall en delvis logisk forklaring. Lyden kom nemlig fra klokkeradioen på min Philips wake up light. Volum på max og lysstyrke på ca. det samme. Og innstilt ringetidspunkt hadde endret seg fra 05:55 til 00:00. Uæh! Det morsomme er jo at jeg slo av hele vekkefunksjonen fredag kveld og lørdag forløp fredelig så lampa har altså begynt å skru seg på og justere seg selv. Jeg gjetter på at det har vært et mini-strømbrudd eller noe mens jeg var vekk og at den har kommet i total ubalanse da strømmen kom på igjen, men jeg kan jo ikke ha en lampe som lever sitt eget liv på det viset. Jeg har en ganske sterk lyspære i den og liker ikke tanken på at den skal begynne å slå seg på full styrke mens jeg er på jobb. Føler ingen trang til å oppleve brann i leiligheta, -og slett ikke pga noe så dumt. Så nå er hele dingsen levert til sjekk og reparasjon, skjønt på verkstedet antydet de at hvis det ble funnet en feil så ville de ikke nødvendigvis bry seg med å reparere, men heller gi meg en ny klokke. Vi får se hva det ender med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Så har man da vært på kino - tror det må være ca. 5 år siden sist. Og hva slags film var det som klarte å lokke meg ut av min lille hule? Jepp, 2012 så klart. Intet er som en god verdensødeleggelse på film. Nåja, god - det er nå som man ser det. Jeg er svoren fan av effektfilmer og i så måte ble jeg ikke skuffet, jeg fikk akkurat det jeg gikk for å se. Og litt til som muligens ikke var tilsiktet...

Som sagt - jeg liker filmeffekter så jeg har sett både Independence Day og The Day after Tomorrow av samme regissør (Roland Emmerich) og det gav opphav til ekstra humring - trolig utilsiktet. Fikk liksom følelsen av: "Hvor mange måter finnes det å ødelegge Det hvite hus på?" Og det var trolig ikke meningen ;) . Med de to før nevnte filmene i bakhodet så kunne jeg også kjenne igjen enkelte scener - bare med litt variasjoner i utførelsen. (Nåja, littegrann hadde de nå rappa fra Dante's Peak også....)

Men for all del - når man ønsker litt bulder og brak og hus som ramler sammen, så var det absolutt severdig.

Og dette var dagens reklame ;) .

På det mer jordnære så er jeg trøtt som en dupp. Kan ikke skjønne hvorfor for jeg har til en forandring spist vitaminer i høst og de siste ukene har jeg sovet bra også. Merkelig. Tror muligens det er en slags reaksjon på jobbstress og fars sykehushopphold som slår ut. Det er ikke sånn at jeg vil sove hele tida, jeg er bare generelt daff og tiltaksløs.

Hm, kanskje jeg bør ta sikte på en tur i svømmehallen i morgen. Ikke mye til trening, men får nå plasket rundt og strukket litt på armer og ben i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må jeg få med meg. Liker også filmer som buldrer slik at de overdøver cellofanknitter, flaskerulling og mobilklynk.

Du? Du er ikke inne i en negativ biorytme? Du merker om du er disponert for det ved att du er daff ei uke og pigg den neste. Ellers doper jeg meg på ginseng og rosenrot om vinteren. Det gir energi og blodsirkulasjon. Selv om jeg roer ned rosenroten litt, fordi jeg er mann. Hva med å prøve noen drammer ginsengekstrakt, og se om du ikke spinner avgårde etter en dag eller to?

Ikke det. - Det må være lov å vandre ei uke i ørska, og bare være slapp. Det kalles å være menneske, på fagspråket. Sånn, bedre nå? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må jeg få med meg. Liker også filmer som buldrer slik at de overdøver cellofanknitter, flaskerulling og mobilklynk.

Du? Du er ikke inne i en negativ biorytme? Du merker om du er disponert for det ved att du er daff ei uke og pigg den neste. Ellers doper jeg meg på ginseng og rosenrot om vinteren. Det gir energi og blodsirkulasjon. Selv om jeg roer ned rosenroten litt, fordi jeg er mann. Hva med å prøve noen drammer ginsengekstrakt, og se om du ikke spinner avgårde etter en dag eller to?

Ikke det. - Det må være lov å vandre ei uke i ørska, og bare være slapp. Det kalles å være menneske, på fagspråket. Sånn, bedre nå? :lur:

:ler: er du synsk, Katta? Nå måtte jeg jo bare finne meg en biorytmekalkulator og fant at jeg i skrivende stund er på -91% fysisk og -89% på det "åndelige". Og resten var i grunnen ikke bra det heller. Masse Cata-minus der.

Men nå har jeg i allfall prøvd å la åndens makt (styrke minus 89) overvinne ....et eller annet og vært i svømmehallen og plasket litt. (Og ingen dårlige vitser om "dårlig ånd(e)" takk ;) ) Ikke mye trening - det var ganske fullt, men fikk nå tøyd ut stressa skuldre i allfall. Alltids et tappert forsøk - det skal jeg ha kreditt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda taprere i dag. Etter å ha støvsuget kjøkken og stue (med støvsugerrobot, ja), så fant jeg ut at det var tid for den "årlige" vasken med vann.

OK, det skjer vel litt oftere, men siden jeg har parkett og den ikke har godt av for mye vann så pleier jeg holde meg til støvsuging/tørrmopping. Av og til må imidlertid kjøkkengulvet få litt vann på seg for en og annen flekk kan det jo bli når jeg herjer ved kjøkkenbenken. Det ble i dag. Tok en skikkelig rotbløyte der jeg druknet en mopp i vann med Ajax og vasket over, så gikk jeg kjapt over med en tørr garnmopp for å få vekk mesteparten av fukten. Metoden ble visst litt tøff for moppeskaftet, for borrelåsen som skal holde moppen løsnet etter hvert. Note to self: kjøpe lim neste gang jeg er på butikken.

Har dessuten greid å bryte meg inn i boksen med impregnering for turstøvlene. Jeg er ikke ihuga turgjenger så de har greid seg til nå (kjøpte dem i fjor), men sist jeg var ute med dem kjente jeg at det kom gjennom litt fukt. Har goretexmembran, men sømmene kan finne på å lekke litt lell. Mye av skoen er jo også glatt lær (Crispi) så det bør vel smøres, særlig ettersom det blir utsatt for saltvann når jeg er på stranda og går tur. Skyller dem selvsagt i ferskvann etterpå men regner med det er tøft miljø likevel.

Nå dufter det bivoks + et eller annet som jeg ikke helt vet hva er og skoene er blanke og fine. Gnir inn impregneringen med "bare" hender (engangshansker er en fin ting). Da hjelper varmen fra huden til å få impregneringen smidig og den trekker bedre inn i sømmene. Deretter pusser/polerer jeg med en ren fille som ikke loer. Supert resultat! (Litt nytte skal man ha av sin fordums "militærstøvelperiode" - fikk tips om at den nevnte metoden var beste måte å impregnere på da jeg kjøpte mine høyt elskede og forlengst utslitte militærstøvler.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanken! Dumpa igjen. :kjefte:

Det verste er at jeg har ikke en gang vært i noe forhold, men eks-date som jeg altså har hengt jevnlig sammen med siden sist han dumpa meg gjorde det igjen i helga. Atter en gang på rimelig sær måte (men kan dessverre ikke fortelle den - ville vært morsom historie, men alt for lett gjenkjennbar om han på mirakuløst vis skulle ha forvillet seg inn hit).

Dumping skjedde ca 2 timer etter at han hadde tilbudt seg å hjelpe meg med en stav som har løsnet i parketten i leiligheta mi.

Må innrømme jeg begynner å bli lei av denne dumpinga. Skjønner jo at det er er form for hersketeknikk, så jeg tar det ikke kjempeseriøst, men det blir litt irriterende i lengden for det. Jeg mener....når man er dumpa for 4. gang så burde man iallfall fått moroa med å være i et forhold? :klø:

Det er nå min absolutte menig.

For å si det med Bridget Jones:

Antall forhold: 0

Antall havarerte forhold: 4

Matematikken stemmer ikke. Og logikken er visst også på bærtur.

Sitter nå og lurer på om det kommer til å vare denne gangen? Etter all denne ståheien så kunne jo egentlig fyren få seilt sin egen sjø, men på den annen side er det jeg og denne kjedsomheta mi her i langtvekkiland da. Han er jo selskap, og det hender jo jeg blir lei av data, TV, håndarbeid osv. Så da er 1 stk. selskap, om enn uberegnelig, langt bedre enn 4 hvite vegger. Og så har vi det jo hyggelig når han ikke får disse maktdemonstrasjonsanfallene. (Joda, jeg hører selv hvordan det høres ut.;) )

Så jeg undres. Første gang kom han jo radig tilbake. Andre gang tok jeg det ikke alvorlig i det hele tatt og skjenket meg en kopp kaffe til: "Javel, sier du det?". Denne gangen var det litt mer alvorlig, men ikke verre enn at vi har hatt prøvende kontakt etterpå. Men mistenker at julebordet i helga er spolert for min del. Jeg går ikke alene, selv om jeg skulle ønske jeg hadde guts til det. Det er ikke det at jeg er redd for å gjøre det, jeg har jammen gjort det mange nok ganger, men alle andre er så forbasket par og vennekrets. Dermed ender jeg som regel mutters alene ved et bord når maten er fortært og vi er over på kaffe/dans. I motsetning til tidligere arbeidsplasser jeg har jobbet ved, så er ikke folk veldig inkluderende i det private her. Søren og, jeg som nettopp hadde kjøpt noe fint tilbehør til kjolen jeg hadde tenkt å ha på meg :sur: .

Følg med, følg med - jeg tror ikke dette er enden på visa :fnise: . Men jaggu lurer jeg på hvordan jeg klarer å ende i sånne usannsynlige situasjoner - hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen burde klone meg. I dag skulle jeg visst helst vært 3 steder på en gang. Resultatet ble forsinkelse og overtid - uten ekstrabetaling. Synd, for i dag kunne jeg vel egentlig trengt det. I går var det lønningsdag, men et eller annet surr hadde skjedd på lønningskontoret så alle utbetalinger ble stoppet. Dermed ingen lønn på konto for noen. Vi ble jo varslet om feilen så klart, og fikk vite at det forhåpentlig ville komme i orden i løpet av ettermiddagen. Det gjorde det ikke.

Resultat: Jeg sto på nærbutikken og skulle betale - med niks cash og et kort som bare lo av meg. Ugreit! Det var bare å sette igjen varene, traske hjem, finne nettbanken og "låne" meg selv penger fra sparekonto. Det viste seg da at jeg hadde mindre enn en krone inne på konto :ler: . Som de fleste andre har jeg jo ordnet det slik at boliglån og alle mulige andre trekk kommer på lønningsdagen så der ble det støvanes tomt gitt. Kommer ikke langt i dag med bare en snau krone på super'n.

Men det ordnet seg jo.

Og i dag kom lønna så jeg får vel tilbakebetale meg selv litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger mer kloning.... Stille i møte, drive forsøksvirksomhet og skrive rapport - allerhelst samtidig. Kjenner stresset kravle seg opp nakken og bite seg fast. Har en liten ide som jeg har lekt litt med, men vet ikke om jeg har guts til det. Nest etter 17. mai så er Nyttårsaften den traurigste singeldagen. Har tenkt litt på om jeg rett og slett skulle pakke snippeska og stikke til fjells. Se bare hva som skrives om julefeiring på Dr. Holms. Så det går tydeligvis an. Artikkelen er riktignok fra i fjor, men jeg tipper de kjører samme opplegg hvert år.

Julefeiringa skal jeg forresten klare selv, men som sagt er nyttårsfeiringa litt verre. Direkte gratis kan man ikke si det er og reise kommer i tillegg, men mulig jeg kunne hatt godt av det etter siste års turbulente tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Jeg er på retrett når det gjelder julebordsaken.... Ekshvapokkerdetnåkankalles er uforholdsmessig interessert i å vite om jeg skal gå eller ei, og ble skikkelig sur da jeg overså ham på vei hjem fra jobb i går. Jeg skal ut på fiske ;). Dessuten har jeg lyst til å bruke min nokså nye kjole. Julebord er nemlig eneste festen jeg er på i løpet av et år.

Etter stor grineseanse og oppvask med meg selv i går måtte jeg omsider innrømme at jeg har gjort det igjen. Tillatt meg selv å bli overkjørt av en mann. Jeg har prøvd å hevde meg med å gjøre mine ting og reise på turer og slikt uavhengig av dategreie og trodde det var nok, men må nok innse at jeg har latt ham styre dette kvasiforholdet lovlig mye. Det gjør meg så inderlig forbannet!! :kjefte: Det er jo ingen grunn til at jeg skal gjøre det. Etter mer enn 25 år alene så vet jeg jo at jeg fint er i stand til å klare meg alene og at jeg på ingen måte er avhengig av noen mann (det er bare så innmari koselig å ha "noen" ). Så etter å ha tørket snørr og tårer og konferert med en god venninne så er det altså blitt til at jeg skal ha 1 stk. oppklaringsrunde med mann. (Han må være en litt merkelig utgave av arten for han gikk faktisk med på det uten protester - menn pleier jo rømme som harer i slike tilfeller.)

Men, altså, det blir julebord på meg. I allfall mat. Blir det ikke noe OK etter på og er folk like lite inkluderende som de pleier å være så kan jeg jo bare gå etter maten. Har i allfall fått lufta finkjolen litt og stukket hodet ut døra.

Apropos dør - kjole sist brukt på sommeren uten strømpebukse under. Mistenker at den kommer til å klistre seg litt mer nå når jeg må ha strømper på vinterbleke legger så jeg tror jeg må tasse meg en en tur til undertøysbutikken og se om jeg finner et underskjørt. De jeg har er for lange så de vil synes. Kjoler som klistrer seg er ikke pent. :snurt:

Dessuten skal jeg innom elektrobutikken og høre om ikke kaffemaskinen jeg bestilte forrige uke er kommet. De lovte å gi meg beskjed, men jeg har dårlige erfaringer med den butikken og beskjeder. Det de kan fikse straks fikser de veldig bra og veldig straks, men andre ting har lett for å gå i glemmeboka.

Må mase litt. Vil ha nespresso søndagskaffe :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...