Kamikatze Skrevet 13. oktober 2009 #3901 Del Skrevet 13. oktober 2009 De sier svømming er en meget effektiv førlighetstrening, ettersom alle muskler er i bruk. Må bare kjapt få innskyte at dette ikke var et illegalt img-tagget bilde, men et fullstendig lovlig vedlegg til KG, som da er greit, selv om det bruker KG-serverressurser. Og det er ikke horn, men røde strikkepinner. Vær nå endelig forsiktig, når du utøver risikosporten din, slik at du ikke ender opp som krøpling! Deilig! Se melder over ti grader og nedbør i morgen. Da forsvinner snøen! Jeg også BTW, for nå må jeg forsterke en buksesøm og sy om litt på et hylster. Kos deg med en pinne eller to. Se på det som utmerket chopsticktrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3902 Del Skrevet 13. oktober 2009 Må bare kjapt få innskyte at dette ikke var et illegalt img-tagget bilde, men et fullstendig lovlig vedlegg til KG, som da er greit, selv om det bruker KG-serverressurser. Og det er ikke horn, men røde strikkepinner. OK, da, men strikkepinnene utgjør fiiiiine horn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 13. oktober 2009 #3903 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) - Var din egen idé Edit: Ha! Hadde glemt hva jeg skrev på forrige side Du tok den i bruk? Kult! Endret 14. oktober 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3904 Del Skrevet 18. oktober 2009 SøndagsCatarapport: Sove lenge og frokost! Så har man vært ute og gått tur på stranda i nesten strålende høstvær. Vel, når sant skal sies er det overskyet, men det regner i det minste ikke. Det er jo ofte et pluss når man skal gå tur. (Og nå hopper jeg glatt over det faktum at jeg faktisk liker å gå tur i regnet, så lenge jeg er kledd og skodd for forholdene. ) Fikk såpass mye guts av den friske lufta at jeg bestemte meg for årets drittjobb på bilen etterpå. Vinduene er litt .....tvilsomme, til tross for at bilen vaskes jevnlig, så nå tok jeg jobben med å gå over dem på inn- og utsiden med Turtle vindusrens. Håper jeg får vekk mesteparten av trafikkfilmen på det viset. Verste jeg vet er høst og regn og mørke og trafikkfilm samtidig. Har dessuten bestilt time for sjekk av bil. Egentlig skal jeg bare ha byttet til vinterdekk, men jeg mener å ha hørt en merkelig lyd i et av forhjulene i det siste så de kan godt sjekke bremser og styreledd også. Kan godt være jeg hører syner, men bilen er jo blitt voksen så noe slitasje kan ha kommet. Greit å ha alt som omfatter styringen i orden i allfall . Stø kurs, Cata! Resten av dagen tenker jeg det blir daffing foran TV og med bok, alt ettersom. Blir vel også en telefonsamtale med foreldregenerasjonen ettersom min far skal opereres i uka som kommer. Håper det går bra og at de får vekk alt som måtte minne om kreft. Vet jo at slike ting kan komme med overraskelser (dessverre) men krysser fingre i det lengste. Må nok reise på sykebesøk neste helg, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3905 Del Skrevet 20. oktober 2009 Far operert og selve operasjonen gikk i allfall bra. Så får vi krysse fingre og håpe på det beste videre. Får sjekke tilstanden når jeg drar på visitt i helga. Selv har jeg småhanglet et par dager. Mistenker lettere matforgiftning eller noe. Spiste frossenpizza til middag på søndag og ble straks litt småkvalm (jada, jeg hadde stekt den først ), noe som ellers skjer veldig sjelden. Siden har magen murret. Ikke kjempevondt, men jevnlige små knip (au ) . Ganske irriterende siden jeg "aldri" har vondt i mage. Heldigvis er det mindre au i dag enn det var i går, så hva det nå enn er er det nok på vei ut av systemet. Håper det gir seg helt til jeg skal reise. Jobben er ellevill og jeg går med skuldrene konstant oppunder øra. Ser ut som vi omsider får avsluttet et prosjekt i løpet av de nærmeste par ukene og da må jeg være på jobb temmelig mye. Det er nå for så vidt greit nok, men jeg gruer til selve installasjonen. Har heldigvis folk på plass som vet hva de skal gjøre, men som prosjektleder så føler jeg meg temmelig dum. Æsj! Utstyrsprosjekter er virkelig ikke min sterke side. Trodde jeg skulle bli flinkere etter å ha gjennomført dette, men føler meg unektelig ganske udugelig. Dobbeltæsj! Men blir jo spennende når nyinstallasjonen er på plass da. Det er litt eksperimentelt det hele, så vi vet ikke 100% sikkert om det vil virke så bra som vi håper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3906 Del Skrevet 23. oktober 2009 På visitt i langtvekkilandet. Far i stadig bedre form og i dag hadde han fått snakket med legen. De holder hardnakket på at ikke kreften har spredd seg og at de så langt de kan observere og måle og sjekke har fått vekk alt. Dermed ser det ut til at han slipper cellegift. Det som er mindre bra er at han fikk hjertestans på operasjonsbordet. De greide å gjenopplive ham, men nå har han særdeles mørbanket brystkasse. Skummelt! Men jeg er egentlig ikke forbauset for da jeg hørte hvor lenge han hadde blitt liggende på overvåkningen så regnet jeg med at det hadde skjedd litt mer enn vi fikk vite da. Men det gikk bra, så vi får bare krysse fingrene for at det fortsetter slik. Han påstår i allfall at han føler seg mye kjekkere i dag enn i går og nå vil han hjem . (Men han er innforstått med at han ikke blir sluppet løs på noen dager enda, altså.) Selv er jeg trøtt som en dupp. Det blir tidlig kveld i kveld. Å reise tversover hele landet tar sin tid når man skal reise med to "provinsfly". Satt og tvinnet tomler i 3 timer på Gardermoen i dag og ventet på flybytte. *sukk* Heldigvis har jeg en litt mer effektiv reiseplan hjem igjen på søndag, så da skal jeg klare det på kortere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 23. oktober 2009 #3907 Del Skrevet 23. oktober 2009 Huff, ja. Alle småflystripene er bedre enn gardisen... Ha en forfriskende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #3908 Del Skrevet 24. oktober 2009 Huff, ja. Alle småflystripene er bedre enn gardisen... Ha en forfriskende helg! Absolutt ikke! For det første er det ikke Gardermoen sin feil at det er så lang tid mellom flyavganger til provins 1 og provins 2.... For det annet så kan jeg garantere at det finnes verre steder å vente enn akkurat der. (Du snakker nå med damen som hadde tett på 4 timers ventetid på Årø mens de pusset opp.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 24. oktober 2009 #3909 Del Skrevet 24. oktober 2009 Der har jeg ikke vært. Var det fælt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #3910 Del Skrevet 24. oktober 2009 Der har jeg ikke vært. Var det fælt? Ja! (Men forhåpentlig ble det bedre etter oppussingen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 24. oktober 2009 #3911 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hadde han hatt hjertestans? Godt at de fikk ham i gang igjen da, men skummelt... Hei, det er meg i ny drakt Du vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #3912 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei, det er meg i ny drakt Du vet... :klø: Ikke helt.... Tantebarn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #3913 Del Skrevet 25. oktober 2009 Off we go. Så bærer det hjemover igjen. Nå skal jeg søren meg holde meg hjemme i mange uuuuuuker. *lei av fly og flyplasser og hoteller* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. oktober 2009 #3914 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ha en god tur! Ved nærmere ettertanke, har jeg fløyet fra Molde en gang, likevel. Ellers er det for meg hurtigrute-country. Finns ikke noe bedre for ømt gangsperret muskulatur enn å sove ei natt i ei køye som leer seg. Men jeg er litt hurtigrutefetishist da. Særlig de gamle, God rest their soul. Bra å høre at alt gikk etter forholdene greit, og at du snart kan taste på utpust. Ha en ekstra lang revitaliserende søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #3915 Del Skrevet 26. oktober 2009 :klø: Ikke helt.... Tantebarn? Nei, ikke tantebarn - der skjønte jeg det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #3916 Del Skrevet 27. oktober 2009 *lettet Cata* Far er hjemme fra sykehuset og klarte reisen riktig så bra. (Er ikke så lett når man bor langt unna sykehus og skal reise hjem alene, nokså nyoperert og med fly.) Visste ikke han ble utskrevet i dag så ble en smule forbauset da jeg ringte min mor og fikk høre at : "Joda, han kom hjem i ettermiddag." Er egentlig litt imponert, for han har omtrent ikke vært utenfor hjemkommunen på de siste 10 årene - dvs. ikke lenger vekk enn at han har kunnet kjøre bil selv, men nå hev han seg altså på fly og flakset seg hjem på egenhånd. Uten følge. Flyplasser og sikkerhetskontroller har jo vokst litt i størrelse og omfang siden hans yngre og mer reiseglade dager. Så nå har han funnet godstolen og (tipper jeg) TV-skjermen, og blir foret opp av min mor. (Han likte ikke sykehusmaten noe særlig.) Får håpe bedringen fortsetter i samme spor. Selv er jeg stolt av meg selv og min bildiagnose . Har en tid hørt merkelige lyder fra det ene forhjulet på bilen. I dag hadde jeg den inne på verksted. Har dekkhotell (for lat til å legge om hjul selv + dårlig lagringsplass i utebod), og ba verkstedet beregne ekstra tid for en sjekk av hjullager når de først hadde bilen der. Ta-daaaaa, gjett hva som var kaputt? Jepp, det ene hjullageret . Så nå er det byttet, og jeg sitter her og murrer litt for meg selv over hvorfor jeg ikke ba dem sjekke det andre også. Tross alt går nå begge hjulene ca. like mye rundt så lagrene bør slites noenlunde jevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 31. oktober 2009 #3917 Del Skrevet 31. oktober 2009 OK, da, men strikkepinnene utgjør fiiiiine horn Pynta deg til Halloween? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3918 Del Skrevet 1. november 2009 Pynta deg til Halloween? :D Funker til Halloween også, men egentlig var det Kami som pynta meg da jeg begynte på strikkeprosjekt. Det er strikkepinner ser du vel . Sistnevnte går forresten kjapt fremover - jeg mener oppover . Er ca, halvveis på bolen nå og det er ikke så verst tatt i betraktning at jeg bare strikker når jeg ser TV. (Har en gammel senebetennelse i en arm som jeg ikke vil erte opp igjen, så jeg doserer litt. ) Gleder meg til jeg kommer til mønsteret . Mønsterstrikk er morsomt. I dag er det heller lat søndag. Jeg driver stepvis med prosjekt "lempe skapkrympede klær over til Fretex", men noen av dem måtte vaskes først så dermed går det tregt med pakkinga. De må jo rekke å tørke også. Har noen feilkjøp også som jeg gjerne vil bli kvitt, og det er dumt å hive klær som jeg har brukt 1-2 ganger, for de er jo egentlig helt fine, selv om de ikke ble så fine på meg da jeg skulle bruke dem utenfor prøverommet . Altså - hurra for Fretex. Har en følelse av at jeg burde vært på fyllinga med en del også. Klær som ligger nedpakket i søppelsekker på loftet og ikke har vært ute derfra siden jeg flyttet hit i 2003 trenger vel egentlig ikke ta opp plass mer? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 1. november 2009 #3919 Del Skrevet 1. november 2009 En tar strikkingen meget seriøst når en begynner å bole. :gjeiper: Fretex tar gjerne gammeltraset fra loftet også. Det som ikke kan selges eller brukes som det er i katastrofehjelp, blir til filler og ryer. Alt de får inn blir vasket, men det er selvsagt hyggeligere å ta i for sortererne om de slipper å få nevene i kontakt med gammelt festoppkast og bremsespor. Men har du lite å by på av den sorten, er det bare å sleppe fordums røverkjøp ut av skapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3920 Del Skrevet 1. november 2009 Alt de får inn blir vasket, men det er selvsagt hyggeligere å ta i for sortererne om de slipper å få nevene i kontakt med gammelt festoppkast og bremsespor. Men har du lite å by på av den sorten, er det bare å sleppe fordums røverkjøp ut av skapet. Jeg spyr ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg