Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Jammen... Kan du ikke bare visualisere at veiarbeidere plystrer da? :fnise:

Skulle det friste?

Dessuten - tiden med veiarbeidere med spade i grøftekanten er nok forbi. I dag er det anleggsmaskiner som gjelder. (Og -på søndager- bilister som farer forbi uten at det er verken hvit kantlinje eller annet som en stakkars fotgjenger kan skjule seg bak.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdag og husarbeid som gjelder.

Litt sur fordi eksdate og jeg hadde planer for helga og de er nå lettere torpedert pga. han får besøk av en kompis langveisfra. Prøver å bli enig med meg selv om jeg er "rettferdig irritert" eller ei. På den ene siden hater jeg at folk bryter avtaler - særlig når de selv har tatt initiativet til dem, men på den annen side må jeg nok være så ærlig at om jeg hadde fått besøk av en venninne langveis fra så hadde nok hun (og jenteprat) rykket opp på prioriteringslista. :ler:

Så jeg bet i meg irritasjonen og sa ikke et pip.

Dessuten har jeg så langt fått veldig ren stue, samt nokså rent soverom og garantert rent sengetøy :ler: . Ser ikke bort fra at det kan bli superskrubbet bad i tillegg i løpet av dagen.

Sistnevnte har en ekstra årsak. Det er høst og edderkoppene :haar: trekker inn. Sto i dusjen for å freshe meg litt etter seilinga på onsdag og der galopperte det digre udyret forbi utenfor dusjveggen. Holdt jo på å få hjerteinfarkt etter sjokket jo. Kan forøvrig meddele at udyret ikke satte pris på en dæsj Cillit Bang..... :eeeh: Har nå sprayet litt i krokene med Radar maurspray. Står at den skal hjelpe på diverse ikke-flyvende småkryp så jeg håper den får Petter Edderkopp til å tenke seg om 2 ganger før han tasser inn på mitt bad igjen, men etter disse opplevelsene så frister det veldig med en skikkelig gulvvask der inne. Og kan noen forklare meg åssen edderkopper kommer inn dit? Har badet plassert midt inne i leiligheta så det er helt vindusløst. Ventilasjon har jeg, men det er ganske langt rørstrekk fra ytterveggen, så det må være en målbevisst edderkopp som kommer inn der. Særlig når det er avtrekksvifte et eller annet sted i systemet så han må gå motstrøms. :klø: Men samtidig så begriper jeg ikke hvor ellers de skal komme inn, for jeg har jo vitterlig membran under flisene og silikonfuger mellom vegger og gulv, samt i krokene. Så det skal være ca. hermetisk tett.

Pokker!

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg fikk besøk av en diger feit edderkopp på badet, tok jeg kort og greit og døpte den "Eddie"... Ellers er billigdospruteflaska til rimi min favorittinnsektspray. De få som smetter gjennom myggnettigen, når jeg lufter med alle vinduene.

Trist at et forkrøplet kjærlighetsliv skal føre til dovask. Men sånn er det her også. Sentrifugen jamrer seg, over en skokk svimle skjorter, doskåla glinser innbydende, og en ang av ajax naturell setter stemningen når driter'n entres.

En stamme amerikanske urfolk som jeg ikke hadde hørt om før, og som jeg har glemt hva de kalles, sikret sin eksistens ved å følge "a rule of 3". Alt som var viktig, som tilgang på drikkevann, mat og trygghet, sikret de ved å ha minst tre alternativer. Tørket elva ut, hadde de et tjern. Ble adgangen til tjernet blokkert, visste de om en oppkomme. I følge dette overlevelsesprinsippet mangler du kun to eksdater til, for å gardere deg mot dovask...

Nei, nå skal jeg pakke om litt, sånn at jeg kan reise litt mer fleksibelt. Ha en velduftende og hygienisk helg! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge dette overlevelsesprinsippet mangler du kun to eksdater til, for å gardere deg mot dovask...

På den annen side så bør jeg tviholde på 1 stk. Det gir så fin og ren leilighet *gliser*

Har til og med tørket tøy utendørs i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løkki, løkki. Her tørkes det inne, der det finns en ledig snor eller stolrygg.

Høsten er kommet. Og alt utenfor døra er bare så perfekt som det kan få bli. Høst er herlig! Nam nam! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løkki, løkki. Her tørkes det inne, der det finns en ledig snor eller stolrygg.

Høsten er kommet. Og alt utenfor døra er bare så perfekt som det kan få bli. Høst er herlig! Nam nam! :skya:

Enig! Høst er herlig. (Liker vinteren også, jeg :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lat dag. Et par timers tur ute i skauen - til dels i øsepøse og deretter generell sløving foran PC og TV. Gadd ikke engang lage middag så den lokale kinarestauranten fikk gjøre jobben. (Hurra for ta-med-hjem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er høsten her (jippi). I kveld fyrte jeg på peisen. Ikke helt på ordentlig altså, for jeg er velsignet med leilighet uten skorstein så ekte vare kan jeg ikke ha. Kunne naturligvis installert skorstein av rør-typen, men med liten stue så har jeg ikke mye veggplass ledig heller.

Så for noen år siden kjøpte jeg en fin frittstående gassovn med åpen flamme. Dels var det for å plusse på med litt varme midtvinters (før jeg fikk installert varmepumpe) og dels for å ha en backup dersom strømmen skulle gå i den kalde årstiden. Kjipt å ha bare strøm hvis det skulle skje i en kuldeperiode.

Men i kveld ble jeg altså enig med meg selv om å trekke den fram fra kroken for å lunke litt i stua. Gjett om jeg var passe nervøs, for den har jo ikke vært i bruk på ca. 3 år :fnise: . Men det gikk bra. Verken ovn eller jeg gikk i lufta. Tvertimot tente den etter 2. trykk på startknappen og brant så fint og jevnt så. Tror jeg må bruke den litt flittigere. Varmt blir det jo, men i tillegg er det kos med den åpne flammen - selv om det ikke er helt ekte vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nedover her i livet. Den siste timen har det gått veldig nedover... ;).

Som ihuga kontaktlinsebruker bytter jeg ikke akkurat briller hvert år - for å si det pent. Så vidt jeg klarer å regne meg fram til så er det ca. 8 år siden sist. Man kan trygt si det slik at glassene ikke var up to date. Så da jeg hadde time til linsekontroll her om dagen ble jeg stående og kikke på innfatninger og under over alle undre - jeg fant en jeg likte.

Dermed er jeg nå lykkelig(?) eier av et par nye "sjåarglass" på nesa og jeg er absolutt ør i øverste etasje. Optikeren måtte jo korrigere styrken litt, så nå føles det som om gulvet konsekvent skråner vekk fra meg. Er det slik det er å være fyllesyk? :fnise:

Jaja, det samme skjedde forrige gang jeg byttet også så jeg vet av erfaring at jeg venner meg til det i løpet av noen dager, men det blir nok en lett svimmel helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dærsken! Du kan skåle med dem, jo! Så til helga er det på samvirkelaget og sette ost og kjeks på kortet? Og så har jegsett på ebay sånne fargede solbriller du kan klipse frampå. Rød til kjøtt, hvit til fisk... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dærsken! Du kan skåle med dem, jo! Så til helga er det på samvirkelaget og sette ost og kjeks på kortet? Og så har jegsett på ebay sånne fargede solbriller du kan klipse frampå. Rød til kjøtt, hvit til fisk... :sjenert:

:fnise: Glassene er blanke og innfatningen nærmest konjakkfarget..., det blir nok ei $#"$"#! helg skal du se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikkens mirakel slår til igjen. I dag gadd jeg ikke ta fredagsrengjøringa, så før jeg gikk på jobb satte jeg lille Tusle i sving. Dvs. jeg programmerte ham til å starte et kvarter før jeg sluttet jobb. Hadde et par ærender før jeg kom meg hjem så enden på visa var at 10 minutter etter at jeg hadde kommet inn døra rullet han pent og parkerte seg i dockingstasjonen sin.

Voilà, støvfri stue og kjøkken :ler: .

Nå har soverommet fått seg en runde med tørrmoppen og bare Tusle får ladet seg litt så skal han få feie over baderomsgulvet, før jeg tar en avsluttende runde med mikrofibermopp. (Gang og gjesterom får vente til i morgen.)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stakars! Jeg håper virkelig alt ordner seg mellom deg og eksdaten... :fnise:

:hoho: Ikke hans skyld denne gangen.

(Er bare lei av å bli dedd i desa og mistenker lett støvallergi.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...