Kamikatze Skrevet 6. august 2009 #3841 Del Skrevet 6. august 2009 Får jo sterke og smidige fingre, da... "Pilates for dummies" - Video Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. august 2009 Forfatter #3842 Del Skrevet 7. august 2009 Hjelp, jeg er huslig... Tusle har tasset rundt både kjøkken, stue og halve gangen. (Ytterste del av gangen må nok atter en gang ryddes - hvem er det som slenger rundt seg med sko der? :klø: ) Og sofatrekket er under rehabiltering. Altså, mesteparten av sofaen er jo grei nok etter en støvsuging, men trekket på det ene armlenet begynte å se litt tvilsomt ut. Stylingprodukter setter sine spor - det er nemlig der jeg hviler hodet når jeg ligger og leser. Så trekkene til begge armlenene godgjør seg nå i vaskemaskinen, og jeg er innmari spent på om jeg klarer å få dem på putene igjen. Vet av erfaring at slike operasjoner kan være tålmodighetsprøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 8. august 2009 #3843 Del Skrevet 8. august 2009 (OK, da får vi fred fra henne, på en stund ) God helg, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. august 2009 Forfatter #3844 Del Skrevet 8. august 2009 (OK, da får vi fred fra henne, på en stund ) God helg, ja! Pfffff, klarte det så fint atte. Rulla sammen "putene" og trøkka dem godt inn i trekket før jeg begynte å fordele hjørnene. Ble "bærre lækkert". Har dessuten vært på shopping, del ørten i dag og kom hjem med.....kjole. Måtte jumpe innom en butikk da det kom en regnbyge og der hang jammen kjolen og ventet på meg gitt. Lett beskjemmet må jeg si det ble handel. Det ble det derimot ikke da jeg fant et par snertne skoletter til høsten. De ville passet utmerket til skinnjakken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. august 2009 Forfatter #3845 Del Skrevet 10. august 2009 ...og enda mer beskjemmet må jeg innrømme at skolettene er i hus . Gleder meg til å kle meg opp, men enda er de nok litt for varme. Dessuten er det kanskje ikke lurt å sende meg opp på høye(?) hæler riktig enda. Jeg har i et par måneder slitt med et kranglete kne. Tipper det er overbelastning etter mange års feilbruk som har utløst det. Muskelverk er imidlertid noe jeg er vel vant med så i forrige uke våget jeg meg på trening. Nuvel, sånn "ski-maskin" var kanskje ikke det smarteste, for siden da har kneet vært totalt uregjerlig. I natt ble jeg faktisk holdt våken noen timer av elendigheta . Dermed kom konklusjonen: her må noe gjøres. Og "noe" er ikke lege, i allfall ikke i første omgang. Det kjennes ikke ut som det er i selve leddet, men snarere muskel- eller senefeste på oversiden av selve leddet. Og det minner mistenkelig om seneskjedebetennelsen som herjet i en arm for mange år siden. Dermed bestemte jeg meg for litt selvbehandling før jeg evt får sjekket det. Men piller er jeg ikke glad i, så nå sitter jeg her med et halvt kne innsmurt med smertestillende gel og er ganske fornøyd. Litt vondt enda, men på langt nær så ille som i natt og før i dag. Skal prøve å ta det med ro noen dager (vente en uke med å trene beina og heller ta en ny økt på armer og mage - det trengs det også) og se hvor det bærer i vei. Med litt flaks er egendiagnosen rett så en evt. betennelse roer seg av geleen. Deilig å være kvitt smerten i allfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. august 2009 Forfatter #3846 Del Skrevet 11. august 2009 Hm, det er von i hengan' snøre... Kne vondt som fy i dag, men nå begynner det å føles bedre. Ikke bra, men bedre enn i morges. Me like. Har prøvd den gode gamle "ta det rolig"-kuren i tillegg til spikermatte og brødbakst. Sistnevnte har ingenting med noe som helst å gjøre annet enn at det var tomt i fryser'n. Lurer på om jeg skal forgripe meg på noen multer også. Nybakt brød med rørte multer er...nammmmmm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 13. august 2009 #3847 Del Skrevet 13. august 2009 Viddas gull... Var ute på myrene i fjor. "En til meg, en til spannet!" Funket som bare det, inntil returen. Da ble det kun: "En til meg, enda en til meg"... Lykkeligvis trynte jeg, og rullet noen tørn midtveis i bakken. Hvis ikke det var for min manglende viljestyrke, hadde alt gått tapt. Så satt jeg der da i lyngen og filosoferte høylydt omkring gravitasjonen, og oppdaget et berg av blåbær rundt meg. Er det ikke omtrent nå i disse stunder at det er myrtassetid igjen? Blåbærene har i alle fall vært modne lenge. Jeg bærer nemlig på et lønnlig, om enn urealistisk mål, om at noen molter skal unnslippe velberget forbi meg, og opp på en nystekt vaffel, som gjemmer seg sjenert under en kremdott - eller litt vaniljeis. Jo, altså... Skulle bare innom for å ønske deg en riktig fin helg. Fordi det fortjener du. Og fordi kalenderen på denne PC-en går litt feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. august 2009 Forfatter #3848 Del Skrevet 15. august 2009 *grynt, grynt* Og der var svineinfluensaen hjertelig tilstede på jobben. Foreløpig bare ett tilfelle men vi kan vel regne med det blir flere. Kan ikke si det bekymrer med veldig. Den som hadde fått det hadde visst fått det veldig lett og ser vi stort på det så er vi "for gamle" til å få det. Altså, jeg vet jo at alle i prinsippet kan få det, men det har jo vært skrevet en del om at det er unge mennesker som lettest får smitten. Vi har så høy gjennomsnittsalder at det knappest er noen som kan kalles "unge" hos oss. Og det er vel like greit å "komme i gang" uansett. Regner med den skal innom alle avkroker av landet før den har rast seg ferdig så jo før elendigheta begynner, jo før er det overstått. (Og for min egen del skal jeg ha en ukes ferie i september, så jeg håper naturligvis at ikke flu'en har meg i sitt grep akkurat da.) Er for øvrig ikke videre bekymret for meg selv for influensa har jeg med ca. 20 års mellomrom og jeg hadde en kraftig en for 2 år siden så det er ikke min tur nå . *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. august 2009 Forfatter #3849 Del Skrevet 16. august 2009 Herremin, jeg må ha fått en overdose frisk luft. I formiddag fant jeg ut at nå får det være nok egenpleie. Her må det frisk luft til. Dermed tasset jeg en tur på stranda. Det er jo ikke akkurat tung tur, men har vært så mye innendørs i det siste at jeg er lettere utslått og trøtt som en dupp . Det er jo rent flaut. Men det var godt å få luftet seg altså, og trøttheten skyldes vel også at jeg har spist en bedre middag etterpå. (Og det hjelper vel litt at jeg var temmelig seint oppe i går kveld også. Er av den kveldstrøtte typen, så slikt merkes. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3850 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg erklærer meg idiot. Med øyeblikkelig virkning. Fikk litt akutt interesse for min økonomi i dag. Dvs. jeg har et Coopmedlemsskap som har trillet og gått i noen år. Jeg er jo ikke akkurat storforbruker, men noen kroner har da samlet seg. Og strengt tatt gjør de liten nytte på den medlemskontoen, så jeg kunne jo overføre til min bankkonto. Tenkte jeg. Men nei da. Pengene må tas ut på den lokale Coop'en. Der er ikke noen snedige løsninger for å overføre fra Coop-konto til bankkonto nei. Men OK, får heller leve med det da. Men mens jeg var inne på "min side" så ble jeg jo sittende og lese litt. Har en Statoilstasjon ikke så langt unna, så ganske ofte når jeg handler bensin så er det den jeg bruker, men i og med at det er liten plass ved pumpene så blir det gjerne til at jeg bruker kortautomat. Og dermed har jeg ikke registrert Coop kortet mitt. Trodde ikke det gikk an i automat. Og her kommer idiotien inn, for da jeg satt og leste så oppdaget jeg at det problemet kan løses ved å trekke Coop-kortet før jeg trekker bankkortet. Så enkelt er det altså... Bensin er jo det dyreste jeg kjøper så der har jeg jammen missa noen kroner i løpet av de siste årene gitt. Pokker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 17. august 2009 #3851 Del Skrevet 17. august 2009 Ikke vær lei deg du. Det er verre med oss som får to prosent kjøpeutbytte på varer, som er tjue prosent dyrere enn i ordentlige butikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. august 2009 Forfatter #3852 Del Skrevet 18. august 2009 Ikke vær lei deg du. Det er verre med oss som får to prosent kjøpeutbytte på varer, som er tjue prosent dyrere enn i ordentlige butikker... Hva er "ordentlig butikk"? Rema? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 18. august 2009 #3853 Del Skrevet 18. august 2009 Haha! - Sånne som ikke tar blodpris og gir en smule tilbake, selv om eierne mesker seg med både fem og femten prosent overskudd, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3854 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg har fått mensen! OK, det er jo ikke verdens undergang, men jeg hadde jo i det lengste håpet jeg var blant de 5-10% som mistet den helt etter operasjonen jeg tok ettersom jeg ikke beviselig har hatt den etter jeg ble operert. Sånn er det åpenbart ikke så nå må jeg bare vente og se hvor ille det blir. Skuffet, ja. Men er jo ikke akkurat i sjokk. Sjansene for at den skulle bli helt vekk var jo strengt tatt ikke veldig store. Håper bare den er blitt betydelig bedre. Ferierer nå om dagen og hadde tenkt å ta meg en dagstur av sted i dag, men nå er jeg ikke i humør til det. Vil holde meg hjemme til jeg ser hvordan dette bærer i vei. Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3855 Del Skrevet 20. august 2009 Aldri så galt at det ikke er godt for noe - halvveis ufrivillig hjemmedag har så langt medført rent hus, og sengetøy skvalper i vaskemaskina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3856 Del Skrevet 20. august 2009 ..og ikke nok med det, nå er verandaen renskrubbet også. Ikke det at den var så skitten altså, men det var grønn algevekst på noen av bordene i gulvet. Nå har den fått seg en omgang klorin og jeg har skylt så godt jeg kan uten vannslange. Satser på at værgudene fikser den resterende skyllingen. Lurer på om jeg ikke skal ta en tur til et hagesenter eller noe i morgen så jeg får byttet planter i krukka også. Sent, men godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3857 Del Skrevet 27. august 2009 OK, denne uka kan dere få billig . Den har nemlig vært (til meg å være) ustyrtelig travel. Mandag var det halv arbeidsdag før jeg måtte kaste meg på et fly for å komme meg langt av lei til et møte på tirsdag. Og naturligvis måtte jeg hjem igjen tirsdag kveld. Heldigvis gikk det greit med alle flybytter. Den slags pleier gå til h.... når jeg er ute på tur, så jeg tror min kollega som var med på tur skal få status som maskot. Han påstår nemlig at det stort sett går greit når han er ute og reiser. Nåvel, kom hjem sent tirsdag kveld og stilte til vanlig tid i går (og vi begynner tidlig!!!) Vi skulle nemlig ha en kunde på to-dagers kvalitetsaudit. Jippi! Nå var jo kunden en hyggelig kar og jeg hadde heller ikke ansvaret for ham som sådan, selv om jeg ble delvis involvert i besøket, men ikke desto mindre må jeg jo svare for "mine" områder. Naturligvis ble det litt lengre dag enn vanlig i går også, men jeg rakk da i det minste høstens første runde med seiling. Var på sett og vis heldige med været ute på sjøen. Det var sol og fint. Det som manglet var imidlertid vind, og det er jo en ganske viktig bestanddel når man først skal seile . Men, OK, jeg fikk nå frisk luft og litt sol i fjeset i allfall - og var rimelig slapp i fisken da jeg kom hjem og hadde fått dusjet. Slapp er jeg i dag også for kundebesøk fortsatte jo i dag. Så nå ser jeg for alvor fram til en daffehelg. Biblioteket er besøkt og jeg er klar for å innta sofaen når morgendagen er over. Eh...vel....jeg får vel sparke meg selv ut på tur en av dagene i helga også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 27. august 2009 #3858 Del Skrevet 27. august 2009 Billiguke hos Cata. MmMm. Hilse på litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. august 2009 Forfatter #3859 Del Skrevet 30. august 2009 Helga er daffet! Jeg sitter riktignok og lurer på om jeg burde gått en tur på en søndag, men ....det er noe med ordet "burde" som jeg ikke liker her. Jeg vil gjøre ting fordi jeg vil, ikke fordi jeg bør når jeg har fri. *stabeis* Men vi får se, det kan jo være jeg kommer i modus "vil" senere på dagen. På en måte er jeg offer for "småstedenes forbannelse". Det var mye enklere å bare hive på seg jakken og gå en tur da jeg bodde i større by, for der var det flere ruter å velge mellom. (Og så kunne man jo stikke innom et sted for en kopp kaffe underveis ) Det går ikke her. Her har jeg 3 -4 ruter å velge mellom hvis jeg skal holde meg innen bygrensa og ikke daffe ut i naturen - hvilket krever enda mer tiltakslyst. Og for mitt vedkommende er alle de rutene oppbrukt etter 10 år på stedet. Dvs. den ene kunne jo vært aktuell, men der pågår så mye veiarbeid for tiden at den frister ikke helt den heller selv om det neppe jobbes på en søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 30. august 2009 #3860 Del Skrevet 30. august 2009 Jammen... Kan du ikke bare visualisere at veiarbeidere plystrer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg