Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Tante Cata!!!

En million år siden jeg har lagt igjen spor her - og omtrent en million år siden jeg har logga meg på med brukernavn i det hele tatt. :sjenert:

Så med andre ord; har ikke akkurat oppdatert meg i boka di... siden... ehm, lenge siden tror jeg vi sier. :ler:

Hvordan går det?

Ser navnet ditt på FB hos A. av og til, da. ;) For jeg husker hva du heter.

:klem: :klem: :klem: fra M.

Næmmen, tantebarn på besøk :klem: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man tilhører nettalderen :fnise: .

Og jeg er lei av libresse, samt av udefinerte tidsangivelser i "etterpåoperasjonspapirene" så i dag grep jeg tastaturet og hev meg over gynekologen i en av disse Dr-på-nett tjenestene. Hvor lenge kan jeg regne med å være trofast Libresse-kunde.

Jada, jeg vet jeg skal spørre fastlegen osv. osv. men for det første er det ferietid og for det annet så er ikke hun gynekolog uansett. Svar kom prompte fra "dr. nett" - det vanlige er 3-4 uker.....

For mitt vedkommende er det nå 3,5 uker siden operasjonen og jeg har åpenbart vært lovlig utålmodig som har ventet at det skulle ordne seg etter bare et par uker. Men sånn er det når man føler seg rimelig frisk og rask etterpå - da skal alt liksom bare være i orden på minuttet.

Litt lettet over å høre at jeg foreløpig er i rute, og så lenge det ikke er smerter eller feber så er det bare å smøre seg med den ikke-eksisterende tålmodigheten. *sukk*

Og jeg kan så visst ikke "skryte på meg" noen av delene lenger. Har nettopp vært ute og slått krøll på meg og vasket trapp (vil fremdeles beholde det gode naboskapet, så jeg får ta min tørn) og kroppen kjennes ærlig talt såpass normalisert ut at jeg begynner å få lyst til å trene.... Det er jo helt naturstridig jo :klø: . Jeg er lat! Jeg trener lite...

Det er nesten så jeg lurer på om disse cystetingene rett og slett tok litt piff fra meg selv om jeg ikke visste om dem, for nå er et jo sånn at jeg begynner å få litt energi igjen. Eller så er det så enkelt som at jeg begynner å få blodprosenten opp etter å ha gomlet jern i flere måneder og samtidig stengt avløpet :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort fra at det er superkombinasjonen som gjør at du føler at energien er på vei opp. Men det er et skummelt tegn at du får lyst til å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Svar kom prompte fra "dr. nett" - det vanlige er 3-4 uker.....

For mitt vedkommende er det nå 3,5 uker siden operasjonen og jeg har åpenbart vært lovlig utålmodig som har ventet at det skulle ordne seg etter bare et par uker. [...]

Dette blir spennende! - Abbonnere...

Kanskje det blir ny norsk rekord? :jepp:

Vel... Jeg hadde egentlig ikke noe på hjertet, men tenkte, som den altruist jeg er, at hvis jeg irriterte deg sånn passe, fikk du tankene kanalisert i en annen retning. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg hadde egentlig ikke noe på hjertet, men tenkte, som den altruist jeg er, at hvis jeg irriterte deg sånn passe, fikk du tankene kanalisert i en annen retning. :gjeiper:

Hm, med all min nyfunne energi så kan jeg jo løpe etter deg og klæbbe deg i hodet med krykka til signaturkatta di... :sjarmor: . På den annen side -maraton har aldri vært min distanse, uansett formkurve så du får nøye deg med de bandasjene du allerede har.

For øvrig har Bettie et poeng - Cata med lyst til å røre på seg er s-k-u-m-m-e-l-t. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen stiger stadig. Nå begynner innmaten for alvor å komme på plass igjen ;) . Og bra er det, for nå er det snart tid for ferie og det er helt greit om alt funker som det skal da.

Men mistenker at formen vil være betraktelig dalende i morgen tidlig, om enn av andre grunner. Nå har vi hatt en runde med lyn og torden i kveld, og jammen tror jeg det begynner på'n igjen nå.

Bli'kke mye nattesøvn av slikt hvis det fortsetter.

Heldigvis overlevde PC første runde. Var ute en tur og hadde PC bare i dvalemodus. Har gudskjelov overspenningsvern og tror nok det hjelper. (Aner jo ikke om det slo ned lyn i nærheten, men vet jo at det kan gå hardt utover elektriske komponenter i sådanne tilfeller.

Jaja, får kanskje røske ut støpslet før jeg legger meg i allfall. Kjipt å friste skjebnen 2 ganger på en og samme kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, der var alt pakket og klart.

Dvs. det er det jo slett ikke, men vaskemaskina har surret og gått så det er klar til å pakkes. Selve pakkingen pleier gå fort unna her i gården, så den blir nok unnagjort i morgen kveld tenker jeg.

Så blir det en ukes ferie på tokt sammen med eksdate som nå muligens kan regnes som ekseks? Nesten en uke på tur sammen er jo ikke helt eks'ete, tror jeg. Deretter stikker jeg på en ukes visitt til min familie (alene på den turen ja ;) ). Blir nok heller travelt som ferie å regne, men siden jeg har klusset det til noe så grassat så skal jeg ta meg noen dager i august også, så jeg får tre uker sommerferie til sammen i allfall. Sjefen min kommer jo med oppgitte sukk over at jeg er så elendig til å bruke opp ferien min :fnise: .

Jeg ER jo ikke det. Har vært riktig flink i år, synes jeg, men jeg sliter altså med noen uker som jeg hele tiden overfører fra år til år og jeg må jo få tatt dem før eller senere. Lå godt an i vår da jeg tok vinterferie i London, men selv med den er jeg oppe på bare 4 uker. Men så skal jeg en uke til Middelhavet i høst, så da klarer jeg i allfall årskvoten på 5 uker. Så får jeg gjøre som jeg vanligvis gjør -- ta noen løse dager utover høsten, så klarer jeg kanskje å bygge ned ferien så jeg bare får en uke å overføre.

Og rent bortsett fra det så er jeg i kveld meget takknemlig for fenomenet selvbruningskrem. Legger og armer har fått seg en omgang så nå tør jeg vise meg. Armene har jo litt naturlig farge, men siden jeg hater å sole meg så er det ikke mye. Og leggene var jo av en sådan art at omgivelsene følte for å bruke solbriller når jeg var i nærheten pga. refleksene fra alt det hvite :ler: . Nå ser jeg i allfall litt mindre ut som om noen har sølt skummet melk over hele meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oboysøl er mye mer flatterende, ja. *God tur da, hvis du sniker deg unna ubemerket,

Haha! Eksdate! DET uttrykket tjuvlåner jeg! Hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snek meg unna ja :ler: . Like greit det.

Nå er jeg tilbake for å hilse på vaskemaskina før neste tur - alenetur denne gangen. Og er godt fornøyd med turen som var. Jeg var jo litt spent på hvordan det ville gå å tilbringe 6 dager i strekk sammen med eksdate. Det blir tross alt litt annerledes enn noen kvelder i uka. Men det gikk forbausende bra. Vi hadde kun et tilløp til krangel og det var mer en misforståelse enn noe annet så det tok ca. 5 minutter å greie ut. Ellers forløp turinga i fred og fordragelighet. Nå reiser jeg jo ikke primært på tur for å krangle altså, men når man som jeg er vant til å være "eneboer" så kan det bli ganske tett å ha et menneske der hele tida. Men det gikk forbausende bra.

Ikke desto mindre så var det godt å komme hjem til egen ensomme hule også, og jeg tror nok mannen trakk et lettelsens sukk over å lempe meg og mitt ut av bilen også :ler: . Det samme gjelder vel til dels for ham.

Men nå reiser jeg altså avsted igjen i morgen for å hilse på familien og da blir jeg borte en uke så vi begge får tid til å trekke pusten. Tror ikke det er så dumt. Av naturlige årsaker så har vi ikke "evaluert" utflukten enda, men håper og tror han hadde det like kjekt som jeg slik at vi kan "ture sammen" ved senere anledninger også. Skal man først være singel så er det hyggeligere i tosomhet.

Som vanlig ved slike anledninger så surrer vaskemaskina flittig. Må jo ha rene og tørre klær med meg i morgen igjen og ikke alt er like trommelvennlig. T-skjorter med diverse trykk på tror jeg lever et hardt liv hvis de blir stappet i tørketrommelen. Får pakke bag'en i morgen og vips så er jeg avsted til flyplassen og en ukes fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også nå som det var så fredelig her! :gjeiper:

Her går det kun i plagg uten trykk. (Utenom "arbeidstøy" da...) Kjøper ikke engang treningsklær, hvis logoen blir for synlig.

Men du kan jukse litt da. Kjøre sentrifugen en ekstra omgang, vrenge T-skjortene og kaste dem inn fem minutter i varm tørketrommel. Da lufttørker de resten på no time. Bare ikke ha for høy temperatur i trommelen.

Nå har jeg nylig kjøpt undertøy for nok ei uke, og det hjelper på reise. Selv om jeg skjelden greier å dy meg for å vaske likevel, i hotelvasken. Da vet jeg ihvertfall at jeg har rent tøy, om det skulle drøye med hjemreisen. Men de får uansett ei æresrunde i vaskemaskinen før neste tokt.

Hyggelig å se deg i ett helt stykke igjen. Og enten må den krangelen vært virkelig traumatisk, eller er restitueringen din meget vellykket, siden tørr kledebon er på agendaen, uten så mye som et eneste postoperativt klynk. :danse:

Måtte hell og lykke følge deg i alle de syv himler! - Ja, nevnte du ikke flyplass? :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg i ett helt stykke igjen. Og enten må den krangelen vært virkelig traumatisk, eller er restitueringen din meget vellykket, siden tørr kledebon er på agendaen, uten så mye som et eneste postoperativt klynk. :danse:

Det forekommer meg å være en særdeles tørr kommentar... Men du har rett o'store skinnfell - man er i ett stykke igjen og stykket må snart ha mat før man blir ikkestykke, så da er det vel bare en ting å gjøre:

Nærbutikken neste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er man på tur igjen (med lillemac) og konstaterer at mange timer sammenhengende i ikke så alt for gode flyseter gir øm stump. (Au!) :ler:

Ja til stressless hos SAS!!! :danse:

Man konstaterer også at batteriet til lillemac må være blitt mishandlet. Han går så fint så på strøm, men lader altså ikke. :kjefte: Så gammelt er da virkelig ikke batteriet. Skjønner jo jeg burde tatt det ut da jeg satte mac'ern i hvilemodus da storemac kom ihus, men er litt sent å stenge stalldøra når hesten har galoppert over alle heier. Får vel bite i det sure eplet og investere i nytt batteri. *grem*

(Kunne sikkert lagt inn noen flere metaforer der, men.....)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferie!

Foreldregenerasjonen sover middag og jeg henger ved PC. Har vært på rabiat shopping i et par dager (ny dongeribukse og et skjerf :fnise: ) og tilbringer kveldene med å "ta runden" til venner og slektninger.

Eh...ferie...? Travelt, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen. Vaskemaskin har jobba og jeg ditto. Følte meg jo rimelig uunnværlig da jeg kom på jobb i går og fluksens ble satt til å fikse Viktig Maskin. Den hadde stått siden fredag... :ler: . Det tok meg 10 minutter å få orden på den. Selvtilliten fikk seg enda et spark da jeg fikk høre om et problemprodukt som skulle lages. "Vi venter til Cata er tilbake" var omkvedet. Jadda! Sånt får en kvinne til å føle seg Important (merk: stor I...)

Produkt ble produsert i dag og det kan se ut som min løsning på problemet har funket, selv om vi må teste noe mer for å bli sikre. Ja, unnskyld selvtilfredsheten, men det er lenge siden jeg har syslet med slikt som jeg faktisk er god til ;) så jeg tar litt av.

Noen som også ser ut til å ta av litt er eksdate. Merkelig lune, ene dagen er han heller kjølig og neste dag smørblid. I går var'n i det blide hjørnet,men ville likevel ikke se meg før på mandag. Kan for så vidt leve med det altså. Jeg må ikke ha selskap hver dag, men lurer på om det er fenomenet "kalde føtter" som har slått til etter ferien. Jaja, det eneste som er sikkert er vel at jeg finner ut av det etterhvert. Enten stikker'n igjen, eller så gjør han det ikke. Litt frustrerende, men ikke verre enn at jeg kan leve med det. Men er veldig glad jeg har eget hus og hjem og står støtt på egne bein, slik at jeg ikke er avhengig av noen mann.

Spørs forresten hvor støtt jeg står på de før nevnte bein i morgen. Om det er ferie, jernlagre eller operasjon som har gjort det vites ikke, men jeg begynner å føle for å trene litt igjen, så skal tørke støv av støttemedlemskapet mitt på treningssenteret i morgen. Tror kanskje beina kommer til å være litt spaghetti etterpå, og ikke engang al dente spaghetti....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Vi kan lage knirkekor! For etter dagens klatreøvelser var det først spaghetti både armer og bein. Akkar was my middle name... Men nå er det gått over (i knirk, stønn og ny norsk rekord i gangsperr).

Du har min dypeste medfølelse. Det er et sant helvet å være god på noe, få tilfredstillende eller bedre resultater av det (med innlagt flikkflakk, pirruetter og elegante (for ikke å snakke om geniale) løsninger), for så å prøve å spille uberørt, mens gliset presser på innenfra.

Men her er det ingen som ser deg: FLIIINK! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bein er ikke spaghetti, men armer er...

Skal prøve meg med litt sekvensiell trening. (Høres ikke det fint ut? Jeg oppfant uttrykket nå.) Litt kondis og mageøvelser hver gang og så får jeg veksle på armer og bein littegranne. Årsaken er at jeg blir lei hvis jeg skal ta hele kroppen hver økt. (Prøvd før ja.) Kanskje blir det mindre tålmodighetsprøve hvis jeg gjør det sånn? :klø:

Liker jo ikke å trene egentlig, men er lei av å være vassen fiskepudding også - og dessverre blir man ikke fastere i puddingen av å ligge på sofaen, eller sitte på KG. Synd, for da ville jeg vært skikkelig sprek ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...