Kamikatze Skrevet 23. juni 2009 #3801 Del Skrevet 23. juni 2009 Sitter å koser meg i den fella nå. Med hjemmebakt rugbrød iført svolværpostei, majones og avocado. Her småregner det, og jeg føler meg så smått litt asosial i dag, så St. Hans-feiringen kommer til å skje i det små. Finne meg en fin plass for meg sjøl, lage ei kvistovn av ei blikkboks, og steike en eller annen kroppsdel fra et fjærkre. Ofte er det ikke annen grunn til å feire sånne dager, enn å få avveksling i det daglige. Små varder i hverdagståka. St.Hansfeiring i regn er såpass dustete, at jeg trygt kan signere den... Har du planer for dagen? Stearinlys i sofakrok, eller engangsgrill på veranda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3802 Del Skrevet 23. juni 2009 Mnei, ingen planer. Får se om "eksdaten" finner på noe. (Joda, vi treffes fortsatt gitt...) Men det med fjørkre var kanskje ikke så dumt . De pleier ha i bøtter og spann med kyllinglår og -vinger bortpå nærbutikken og det hørtes faktisk ikke dumt ut i dag. Er ikke noen ihuga St. Hans feirer. Forbinder dagen med svidd pølse, mygg og regn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 23. juni 2009 #3803 Del Skrevet 23. juni 2009 Ja? Vi trenger slike fæle dager, for å minne oss om hvor deilige hverdagene egentlig er. Men de pyromane har det sikkert kjempeflott uansett, i kveld! :klø: Har akkurat kikket ut vinduet, og bestemt meg for innebål i år. Kos dere. Er jo ikke hver dag du har legitim grunn til å få spille "jomfru i nød". Noen frynsegoder må en jo ha... Nå kiva, og educationgeneration, stearinlyshete, te og riskoking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3804 Del Skrevet 23. juni 2009 Nåja, har ingen garanti for at det blir noe "dere" i kveld. Men det ble kyllingvinger. Riktignok var de varme så de måtte fungere som "luddag" (lunch/middag) og ikke kveldskos, men... Får bli grøvbrødskive til kvelds da. Skive med leverpostei er vel bra kveldskos på en St. Hans aften? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 23. juni 2009 #3805 Del Skrevet 23. juni 2009 Svi den litt over et telys... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #3806 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg har lest info om operasjonen - en gang til og nå er jeg sur (og samtidig lettet ). Jeg er "dronningen av feillesning" nemlig. (Kamikatze - her kommer kvinnedetaljer så ikke les dette innlegget for nøye er du snill ) Formen er slett ikke verst. Har nå vært ute og ruslet en times tid (endelig min type vær - svak sol og noe vind så det ikke blir så varmt). Men jeg har jo vært frustrert i et par dager. Jeg syntes så tydelig jeg leste i operasjonsbeskrivelsen: "blødninger vil stoppe relativt raskt, mens en del utflod må påregnes i en ukes tid". Joda, skikkelig blødning stoppet etter snaut to dager så den er grei. Vel (sorry, for nasty details) nå er det en uke siden operasjon så jeg syntes jo den nevnte utfloden burde begynne å begrense seg litt, selv om jeg ikke nødvendigvis regner med den skal stoppe på dagen i forhold til det beskrivelsen antyder. Men vel hjemme fra spasertur så fant jeg det for godt å lese eeeeeeeeen gang til. Og hva ser jeg da? "Det vil være relativt sparsommelig blødning som stopper ganske raskt, mens man må påregne rikelig utflod i noen uker." Akkurat ja. Helt etter skjema. Liker jeg det? Niks. Dvs. jeg liker jo at jeg opplever det som er normalt (unormale opplevelser ville vært mer scary), men hjelpe seg så lei jeg er av å gå med bind så utsikten til et par uker til (eller noe) med "innpakning" er ikke noe jeg spretter i taket for. Attpåtil velger jeg å bruke litt tykke bind for jeg tror det er "luftigere" enn om man velger de "usynlige" på et par mm. Jeg trooooor det er smart, men det øker ikke komforten akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 26. juni 2009 #3807 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Du er en sjølvgående kvinne. Vi stoler på at du røsker med deg ei takrenne fra byggevarehuset og rigger til, om det blir for ille... Skynder meg å innskyte: Ha en komfortabel og mobilitetsfrermmende ukeslutt! Endret 26. juni 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. juni 2009 Forfatter #3808 Del Skrevet 27. juni 2009 Du er en sjølvgående kvinne. Vi stoler på at du røsker med deg ei takrenne fra byggevarehuset og rigger til, om det blir for ille... Synes jeg ser det for meg... Nuvel, mobilitetet -eh- beveger seg fremdeles forover. Eller i dag mer eksakt nedover. Man har foretatt seg gymnastiske øvelser i dusjen og klart å rake pels av leggene slik at skjørt kan benyttes. Dype magebøy er fremdeles ikke favorittaktivitet selv om det går stadig nedover . Konstaterer for øvrig at operasjon har vært rene slankeoperasjonen. Har deisa ned 3-4 kg på en uke. (Må jo da tilføye at selve cystene sikkert står for 1 kg av den totale vekta som er fjernet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #3809 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg vil dingle i hengekøya... Det er perfekt hengekøyevær med lettskyet, varmt og litt bris. Men kan jeg det? Åneida. Jeg er nemlig dømt til å ha køya i stativ på verandaen og da henger den lavt. Og med maltraktert mage og dårlige knær så innser jeg at oddsene for å komme helskinnet nedi (for ikke å snakke om opp av) køye p.t. er heller labre. Kan jo ikke risikere å bli der heller... Så jeg er bittelitt sur for det . På den annen side så gror jeg fremdeles og plasterlapp nr. 1 er nå av og sår/arr ute i fri luft. Skal få være sånn i dag når jeg slomser rundt i vid shorts/vide bukser. Mulig jeg må hive over et plaster igjen i morgen når jeg skal på jobb. Arbeidsbuksa er i noe grovere stoff og tror knappen havner rett over navlen der såret er. Da må det muligens polstres litt. Får slenge med en norgesplaster i sekken og polstre om nødvendig. Begynner rett og slett å føle meg nokså menneskelig igjen. Stadig litt slappere i fisken enn vanlig, men det er nok mye pga. at jeg har tuslet rundt på sparebluss i en uke. Har jo sørget for å få meg en tur ut og gå hver dag og ellers vært oppegående mesteparten av dagen, men....som en nabo som er eks-sykepleier sa: "Du har nå tross alt vært gjennom et inngrep da, så kroppen blir sliten av det." Kjekt å høre at det ikke bare er pingle-faktor hos meg da. Men blir helt greit å begynne på jobb i morgen. Sjefen gav beskjed om at jeg fikk ta det litt rolig i starten og ikke presse. Nå har jeg vanligvis ikke fysisk tungt arbeid så tror ikke jeg kommer til å trenge å ta hensyn til den formaningen så veldig mye, men greit å ha fått den likevel. Alltids kjekt å vite at sjef er klar over at jeg muligens er litt redusert i forhold til normalen. Å sitte er ikke min favorittstilling for tida, så det kan vel være det blir et par formålsløse rusleturer i korridoren for å strekke ut systemet innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #3810 Del Skrevet 29. juni 2009 Au! Veldig AU! Nå merker jeg til fulle at operasjon er operasjon. Jeg har ligget strak ut siden jeg kom hjem fra jobb og knapt nok orket spise. Det gjør vondt jo! Men jeg er rimelig sikker på at det ikke er så mye operasjonssår som verker som musklene på den "verste sida". For det er i grunnen mer vondt i ryggen og hofta enn i underlivet. Og massasje på en lårmuskel(!) hjelper en god del. Forklaringen er nok som vanlig at jeg er for forsiktig og spenner muskler rundt "skadestedet" og dermed blir alt veldig galt. Har gått greit her hjemme når jeg har kunnet veksle mellom å gå, sitte og ligge, men på jobb der valget er "gå" eller "sitte" så er det blitt feil. Nesten så jeg fristes til å ynke meg til en utvidet sykemelding, men på den annen side så blir jo det litt feil også. Jeg må jo bare få kroppen i gang igjen og da er kanskje den harde måten like grei som lirking. Når jeg ikke har hatt vondt i operasjonsstedet på 10 dager (vel, ikke veldig vondt i allfall) så er det jo for søren ingen grunn til at det skulle lage bråk nå når det langt på vei er grodd, ikke sant? Kropp er rare greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 5. juli 2009 #3811 Del Skrevet 5. juli 2009 Fortsatt veldig AU ?? God bedring Cata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #3812 Del Skrevet 5. juli 2009 Takk. Nei veldig AU gav seg etter en god natts søvn så resten av uka jobbet jeg full dag og av og til vel så det. Blir stadig bedre men ikke i samme rasende fart som de første dagene, men det kan man vel heller ikke vente. Er fremdeles litt slapp i fisken, men regner med det skyldes kombinasjon av varme og blodtap. Antar jeg mistet litt blod underveis selv om det var bare små huller i mitt legeme . Har jo lave jernlager som det er så.... Nuvel, helga har jeg brukt til å gjøre...ingenting. Var ute og gikk en tur i formiddag før varmen satte inn for alvor, men så orka jeg ikke mer. Det lille skylaget forduftet som sky for varm sol - bokstavelig talt. Skal bli flinkere til uka for da er det meldt kaldere vær. Jeg må jo bare komme i gang med å røre meg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. juli 2009 #3813 Del Skrevet 7. juli 2009 If you got it, shake it. - Er det ikke så de sier? Ellers, tydelig inspirert av helgen din, praktiseres her nå sofakoma... Håper helsa di begynner å spille på lag med deg, sånn småningom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. juli 2009 #3814 Del Skrevet 7. juli 2009 Er en stund siden jeg har vært innom deg nå. Godt å lese at operasjonen har gått greit, selv om det har vært både AU og slapphet. Kroppen trenger nok litt tid på å komme seg, så du får bare være tålmodig og finne ut hvordan grensen for hva du orker flytter seg i riktig retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3815 Del Skrevet 8. juli 2009 Kropp trenger tid og kropp gjør rare ting. Av og til blir det rent morsomt . Jeg har jo gått rundt og sett ut som en medium sperreballong siden operasjonen. Oppblåst og fæl rundt midjen. Greit, jeg er ingen sylfide i normaltilstand heller, men bilring hadde med ett blitt til traktordekk. Ikke lekkert. Men ikke mye å gjøre ved heller - for jeg har jo ikke ant hva jeg skulle gjøre, annet enn at jeg hadde en følelse av at det ville være lurt å gå en del slik at jeg fikk bedre sirkulasjon. Men det orket jeg rett og slett ikke i varmen. Dermed har jeg forblitt en kvinnelig utgave av Michelinmannen. Mandag sank tempen så da snørte jeg på meg skoa og gikk. Følte meg noe bedre, men så ikke noe særlig forskjell. I går hadde jeg hviledag. Uvær natt til i går førte til heller dårlig nattesøvn, nemlig. I dag, på vei hjem fra jobb, demret det: Jeg er blitt mindre . Men hvor? Vel hjemme og inne i "sivilt" antrekk så tok jeg et overblikk over situasjonen. Resultat: Venstre side har krympet til motorsykkeldekk (jeg har jo bevisst spist litt mindre så det er ikke så rart). Høyre side fremdeles traktor (men muligens mindre traktor ) . Ser helt merkelig ut jo . Men tydeligvis hjelper det å røre på seg så jeg får håpe krympingen fortsetter rakt ut til høyre... Har i kveld vært ute og ruslet i tilsammen 1 time i mine kjære masaisandaler. Håpet er at de skal bidra til enda litt mer sirkulasjon og siden de har den formen de har så blir jeg også pokka nødt til å rette ryggen når jeg går. Nå er det skikkelig auuu i systemet, men regner med en god natts søvn fikser det meste av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. juli 2009 #3816 Del Skrevet 10. juli 2009 Operasjonssår som strammer er au. Men bevegelse er nok det som skal til for å få fart på tingene. Bare sjekk med kroppen også, sånn at du ikke overdriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #3817 Del Skrevet 11. juli 2009 Jada, kropp og jeg er rimelig enig om hvilken grad av au som er tolererbart så jeg løper ikke akkurat beina av meg. Samtidig så er vi enige om at "sliten-au" er lov. Alt som trolig går vekk neste dag er lov. (Og au fra siste referat gjorde det.) Tror traktordekk er på vei ned på høyresida også nå. Føles sånn. Fremdeles er det slapt og fysj midt på magen. Testet en "normal" bukse som pleide være litt vid her i morges og den har jeg ikke sjans til å få igjen. På den annen side så er vekta fremdeles minus 4 kg i forhold til før operasjon så planen om å ikke spise meg opp til gammel matchvekt har holdt. Men sår er grodd (alle plasterlapper vekk nå) og det gjør fint lite vondt i oeprasjonsstedene lenger. Av og til når jeg blir sliten så murrer det litt, men det blir lenger og lenger mellom hver gang og formen føles generelt OK. Ikke i form til å jogge, men det har jeg da heller ikke vært på flere år - totalt uavhengig av operasjon . Derimot så gikk jeg i rimelig friskt tempo i løs sand på stranda her om dagen. Kunne nå bare den %$#"$%#$ utfloden gi seg så hadde det vært helt greit faktisk. Det sto jo jeg kunne forvente det i flere uker, men jeg synes 3 uker er nok. Faktisk. På den annen side så har jeg teoretisk sett mensen denne uka så det kan jo være det forsinker litt. Foreløpig ikke blødd en døyt, så jeg krysser fingrene for at det kommer til å fortsette. Det var vel 5-10% sjanse for at den ene operasjonen ville fjerne mensen helt. (80% sjanse for at den reduseres.) Håper jeg er blant de heldige 5% , men tør ikke helt tro det enda ettersom jeg antar system og syklus kan være litt på tuppa de første par månedene. Det er vel en grunn til at jeg ikke skal inn til etterkontroll før 3 mnd etter operasjonen antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #3818 Del Skrevet 11. juli 2009 Litt mer $#"#$"#% . Oppringt av jobb - krøll med utstyr. HVA er det som gjør at ellers oppegående mennesker ikke tenker på å prøve noe så enkelt som "svenskeknappen" (restart altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #3819 Del Skrevet 12. juli 2009 Definitivt friskmeldt. Gårsdagen endte med en (til meg å være) grandios shoppingrunde (salg på de fleste klesforretninger hjelper stort). Og nå i dag har leggene fått en runde med sårt tiltrengt selvbruningskrem og tåneglene er pent råååååsa og klar for sandalsesong. Har riktignok brukt sandalene en stund allerede, men..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 12. juli 2009 #3820 Del Skrevet 12. juli 2009 Tante Cata!!! En million år siden jeg har lagt igjen spor her - og omtrent en million år siden jeg har logga meg på med brukernavn i det hele tatt. Så med andre ord; har ikke akkurat oppdatert meg i boka di... siden... ehm, lenge siden tror jeg vi sier. Hvordan går det? Ser navnet ditt på FB hos A. av og til, da. For jeg husker hva du heter. :klem: fra M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg