Cata Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #3761 Del Skrevet 4. juni 2009 Øh... leggevann? Jeg tror rett og slett jeg legger leggene mine nå - uten vann. Men massasje er fikset - massasjepute er genialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #3762 Del Skrevet 5. juni 2009 Sofa + Cata = sant. Dagen i dag ca. like stressende som resten av uka har vært, så da jeg kom hjem ble det full kollaps i sofaen, i 2 hele timer. Sliiiiten ja. Kom meg jo på beina etterhvert, men mine store planer om å få ryddet den $"%$##" gangen min (må få installert skyvedørsgarderobe en gang) falt i fisk. Fikk vekk det verste rotet, men mye gjenstår. Hvor kommer alle de....greiene fra, egentlig :klø: ? Yttertøy og regnbukse og redningsvest og sko og..... Æsj . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #3763 Del Skrevet 6. juni 2009 Sinna på ryggen min. Det verker i høyre side (igjen/fremdeles). Er temmelig sikker på at det meste er muskelsmerter (kjenner det letter når jeg masserer en muskelknute som er kjent,men ikke kjær), men klarer ikke fri meg fra tanken om at det er cysten som trigger det. Dvs. at jeg spenner meg for å motvirke "golfballen" som ligger inni der. Og jeg er eitrende forbannet på sykehuset som ikke kan komme med beskjed om når operasjonen blir. I følge siste brev som jeg fikk for en drøy uke siden så var det snakk om 1 måneds ventetid - ergo kan det ikke være mer enn tre uker igjen nå? Men dato får jeg åpenbart ikke. Gjett hvem som skal henge i telefonen og mase på mandag. Uansett om cyste skaper trøbbel eller ei, så føler jeg at jeg ikke får begynt med noe som helst før den er vekk. Jeg går på sett og vis rundt og er redd for at den skal sprekke. (Illusjonen om vannballong er for god ) Dermed beveger jeg meg stivere enn det som sikkert er nødvendig og legger vel et flott grunnlag for au og å i systemet. Pokker ta! Selv om jeg "vet" hva jeg driver med så er det ikke lett å endre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 6. juni 2009 #3764 Del Skrevet 6. juni 2009 Skjønner det er trasig å gå i uvissa om når du skal fileteres, men samtidig må det være litt betryggende at du ikke får slipp-hva-du-har-i-nevene-og-kom-nå-fort-telefon fra sjukestova? Rot hadde jeg ganske flust med råd for å bli kvitt. - Men så flyttet jeg fra enebolig til en torommer... Du får tenke kreativt, og utenfor boksen (kremt - garderobeskapet). Fort forheng, putekasse, omplassering eller erkjennelse av Status Nå? Uansett så hjelper det å sparke til redningsvesten. (Hvis ikke den er av airbagtypen.) Fanken... Hva jeg prøver å si er... - God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #3765 Del Skrevet 6. juni 2009 Skjønner det er trasig å gå i uvissa om når du skal fileteres, men samtidig må det være litt betryggende at du ikke får slipp-hva-du-har-i-nevene-og-kom-nå-fort-telefon fra sjukestova? Så sant så sant, men de kunne jo gi meg en dato for filetering....i august? Eller noe. Det er så håpløst å planlegge sommeren når man ikke aner når det blir. Foreldregenerasjon vil ha bortløpt datter på besøk, men kan jo ikke love en ting før jeg vet noe. Nekter å være ørtogfjørti mil vekk hvis de plutselig finner ut de har plass på fileteringsstova. Rot bør kastes, men da må jeg på fyllinga for det er ikke plass i kassa og dermed gidder jeg ikke .Dæffor altså. Og sparking av redningsvest er meget uaktuelt. Trenger'n på regattadagene. Særlig hvis jeg skal fortsette med å få ting & tang klæbbet over nakken. Vil ikke bli som en "drukna Cata". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. juni 2009 #3766 Del Skrevet 6. juni 2009 Ikke forstår jeg hvor ting kommer fra, og hvorfor alt samles i gangen. Tror noen ting formerer seg av seg selv. Nå har vi et hengerlass med skrot stående på gården, men det er mer å ta av. Lurt å ringe og høre når du kan få time. Kanskje du kan "ønske" deg en tid - f.eks. etter at du har hatt ferie? Eller før? Bare ikke akkurat i ferietiden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #3767 Del Skrevet 6. juni 2009 Lurt å ringe og høre når du kan få time. Kanskje du kan "ønske" deg en tid - f.eks. etter at du har hatt ferie? Eller før? Bare ikke akkurat i ferietiden din. Har jo ringt en gang allerede og håpet det skulle være nok, men akk..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3768 Del Skrevet 8. juni 2009 Det gjelder å være sta! Operasjonsdato er satt. Og satt gjorde jeg også. I telefonen. Brukte tilsammen 3 timer (ikke nonstop da) på å få tak i noen som faktisk kunne svare og da jeg omsider greide å få kloa i rette vedkommende så ordnet det seg så fint som bare det. Nåja, jeg skal selvsagt ha det bekreftet skriftlig før jeg tror 100% på det, men det er i allfall håp. Fikk i allfall oppgitt dato, og det ser ut til å bli bare dagkirurgisk. En blandet fornøyelse det da. På den ene siden så hater jeg tanken på å overnatte, men på den annen side så kommer vel hypokonderen meg til å føle seg rimelig skrekkslagen det første døgnet alene hjemme hvis jeg blir sendt hjem straks jeg er teipet sammen. Av og til er det ikke kult å være alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 8. juni 2009 #3769 Del Skrevet 8. juni 2009 [...] Av og til er det ikke kult å være alene Jammen det kan være litt deilig å slippe å stulle og lage middag og steike rømmevafler, og vaske opp når gubben kommer hjem, når du har vært på lasarettet timene før, da... :gjeiper: Nå kan du laine opp med vannkoker, vannflasker, teposer og rett i koppen ved godstolen eller sofaen. Og tilogmed ha en bøtte klar om mengden te ikke står i stil med førligheten. Frysetørret turproviant, hvis du har vokst fra suppe med kavring i. Da mangler du bare pledd og parafinlampa, så er du på hyttetur heimen. Dette går så fint! Vi har stor tro på deg! - Skal vi se. Har jeg glemt noe nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3770 Del Skrevet 8. juni 2009 Dette går så fint! Vi har stor tro på deg! - Skal vi se. Har jeg glemt noe nå? Et par små ting, kjære Dem: Mine menn stuller selvJeg drikker ikke te, men kaffe. Som sagt - et par små korreksjoner... Men er forsåvidt enig i at det kan være greit å ikke ha et overoppmerksomt mannebein som tøfler rundt og er bekymret. Kan heller legge meg i hulen min og true med å dø for meg selv de første to dagene til jeg kvikner til igjen. Mindre mas på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. juni 2009 #3771 Del Skrevet 9. juni 2009 Oi, var det det jeg sa? Dærsken, jeg er sensitiv og forståelsesfull! Enig. Mas gjør seg best i lydbok... Ha en solrik og komfortabel tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #3772 Del Skrevet 10. juni 2009 Tirsdagen ble solrik nok, men ikke onsdag. Har vært ute og seilt i øse-pøs regnvær. (Vått, ja) Som om ikke det var nok så mista vi vinden underveis og ble liggende i nær 100% vindstille. Heldigvis var det ikke kaldt - i allfall ikke med ullundertøy, fleece og regntøy, men det ble ei lang økt ute på sjøen til vi omsider gav opp og tok ned seilene....og startet motoren. Da var klokka blitt temmelig mange. Men bortsett fra at det altså ble lovlig vått så var det en fin kveld ute på sjøen. Bivirkningen er at jeg har fått overdose frisk luft og sitter bare og blingser med øynene. Noe sier meg at det blir tidlig kveld i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. juni 2009 #3773 Del Skrevet 10. juni 2009 Bare innom og hilser på. Den operasjonen kommer til å gå så bra så. Alt virker mye verre på forhånd. Når det først er gjort, går det bare bedre fra time til time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #3774 Del Skrevet 10. juni 2009 Bare innom og hilser på. Den operasjonen kommer til å gå så bra så. Alt virker mye verre på forhånd. Når det først er gjort, går det bare bedre fra time til time. Ja, jeg regner jo med det egentlig. Har bare aldri likt tanken på å bli sprettet . Men fikk da lappet sammen en finger for noen år siden og det gikk problemfritt. (Dvs. operasjonen gjorde det. Opptreningen var en helt annen sak.) Husker det gjorde vondt de første par timene og så var det i grunnen greit nok. Litt småvondt, men ikke verre enn at jeg måtte le da sykepleieren kom med resept på smertestillende før hjemreisen dagen etter operasjonen. Til da hadde jeg tatt 3 Paracet. Måtte jo spørre om det ikke var meningen jeg skulle bli bedre? Det endte med at hun rev resepten i filler og jeg stappet inn en siste Paracet før bilturen hjem. Følte aldri noe mer behov for smertestillende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3775 Del Skrevet 11. juni 2009 $%#$%"#$&"#$ Nå er jeg bare såååå sinna. Skrubbsåret som jeg ervervet meg på leggen for en god uke siden ser faktisk ikke veldig mye bedre ut. Det er rødt og hovent rundt og kjennes varmt ut. Jeg vil ikke ha betennelse nå, like før operasjon - for da blir det trolig ikke operasjon. Dermed pinglet jeg ut og ringte legevakta - av alle ting. Fått time i kveld (om en drøy time) og skal la en lege se på sakene. Hvis det er betennelse så er det vel lurt å få behandlet det før det setter seg altfor godt, slik at jeg ikke har noen baktusser i kroppen neste fredag. Men....pokker altså . Dette kunne jeg klart meg uten. Er nesten sikker på at det faktisk er betent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3776 Del Skrevet 11. juni 2009 ....og hurra . Litt pinlig å dra på legevakta for noe sånt, men....glad jeg gjorde det denne gangen. Lege mente det ikke var grunn til panikk, men skrev ut en liten antibiotikakur som jeg kan stikke innom apoteket å få hvis det er mer hissig i morgen. Men som det nå er, så er det greit mente han. Fikk et lite stikk i finger'n slik at de fikk bekreftet at det ikke er noen veldig ilskne betennelser på gang i systemet. Føler meg mer enn litt flau over å lage sånt oppstyr for så lite , men ville som sagt ikke risikere noe som kunne stoppe operasjonen i neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 12. juni 2009 #3777 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) OK, ta kamilleteposen på kneet istedenfor øyet da... Klokka er elleve, og jeg tar helg nå - men bare frem til i morgen. Sola kom opp, og samvirke har kroneis på tilbud. Før jeg kommer dit, må jeg nødvendigvis passere en softis. Og da klasker jeg til, og blir turist i egen by, en stakket stund. Må bare få meg en mil på sykkelsadelen først, for å stramme opp akterspeilet. Da har jeg muligheten å dra innom nabobyen, og teste om der er store kulturforskjeller på softisene. Det er en plan. Men først måtte jeg slentre innom, for å ønske deg en ugrublende og islepjende ukeslutt. Edit: Skrivefeilreduserende tiltak gjennomført. Endret 12. juni 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #3778 Del Skrevet 12. juni 2009 Uhm...softiskulturforskjellundersøkelse. Det høres ut som et bra case. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #3779 Del Skrevet 13. juni 2009 Vaskemaskin surrer og jeg sitter i ro. Skrubb på "skank" fremdeles hoven, men rødfargen ser ut til å krympe i omkrets. Bra! Jeg forholder meg rolig og tasser rundt i myk joggebukse så ingenting skal irritere mer enn det må. (OK, innser at unnskyldningen er tynn, men.... man tager hva man haver. ) Sitter og fomler med å lage slektstre på nett. Leste om en nettside i "HjemmePC" for to dager siden og fikk gruelig lyst til å prøve. Det er faktisk moro, og et par slektninger har alt koplet seg på. Dere som har slike interesser kan jo prøve dere på www.geni.com. Smågruer meg til operasjon, men trøster meg med at om en uke er forhåpentlig elendigheta over så da er det bare å gro sammen som best jeg kan. Blir tross alt fint å få det unnagjort. Skal på besøk til en kollega i kveld, for felles frossenpizza og jenteprat . Blir sikkert bra. Vi gjorde mer av sånt før, men siste par årene har det vært lite mingling. Er ikke i humør til matlaging i dag selv, så det ville blitt frossenmat uansett. Og den slags smaker nok bedre i godt selskap . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 13. juni 2009 #3780 Del Skrevet 13. juni 2009 Hvis ikke greier dere sikkert å finne noe å skylle den ned med. Tusen takk for tipset! Skal kikke på siden når jeg kommer til hektene igjen. Var innom en amerikansk side en gang. Forsto det sånn at det var et "verdensstamtre" hvor vi la inn slektskapet, og så ville deler sammenliknes for å forsøke å koble sammen. Men det viste seg å være kommersielt og oppskrytt. Kommersielt sånn at alt koster penger. Dessuten taklet det kun amerikanske bokstaver. Der var heller ikke rom for å legge inn navneskifter utenom for gifte damer, selv om etternavnsbytte var vanlig for immigranter. Men jeg likte tanken på et stort verdenstre, som viser slektskap og relasjoner. Og som setter sammen bit for bit "på dugnad". Her finner du skannede kirkebøker. Hadde du dem ikke fra før, får du i hvert fall noen timers PC-mys, når du restituerer. Øh... Jeg skulle egentlig ikke si noe her nå... Vennligst overse meg til neste gang. OK? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg