Cata Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3741 Del Skrevet 22. mai 2009 Hurra for deg som får mer å gjøre på jobben. Nei - det er ille med alle nedskjæringene, og det er klart at med nedbemanning blir presset større på de som er igjen. Blir fort en vond spiral ut av det. Å, dette er ikke nedbemanning - sånn egentlig, det er bare ikke tiden for nyansettelser , men resultatet for oss andre blir jo det samme da. På sett og vis. Men la inn noen tips til sjefen da nyheten ble sluppet, for jeg ser jo at her er en mulighet for meg til å komme meg tilbake til arbeidsoppgaver som jeg liker bedre (og er flinkere til) enn de jeg har hatt de siste årene. (Og kollega skal over i ny jobb internt, så det er bare vår avdeling han forlater.) Forøvrig har jeg hygget meg i kveld med å se "Mars Attacks" på TV. Helt greit med alenekveld foran TV ettersom jeg har tilbragt "halve uka" sammen med den avtroppende daten. (Ikke spør, menn er og blir en gåte.... :klø: . Vi har vel nesten tilbragt mer tid sammen etter at jeg fikk fyken, enn vi gjorde mens vi datet. Skjønner ingenting.) I morgen håper jeg på akkurat passe fint vær. Bilen fortjener en runde med polering, men da må jeg være sikker på at værgudene ikke dropper noen dråper i hodet på meg (og i taket på bilen) mens jeg holder på. Skal ha blank bil, jo - ikke en som ser ut som den har vært utsatt for flekktyfus. På den annen side så vil jeg ikke ha sterk sol heller, for da må jeg vente helt til kvelden med å polere. Bilen står "på solsiden" nemlig. Sa noen at ting skulle være enkle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. mai 2009 #3742 Del Skrevet 23. mai 2009 Man kan godt være litt kravstor når det gjelder værguder. Jeg har for øvrig bestilt godt vær i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #3743 Del Skrevet 24. mai 2009 Man kan godt være litt kravstor når det gjelder værguder. Jeg har for øvrig bestilt godt vær i morgen. Det funka! (Og jeg har nypolert bil.) Brukte voks med farge, så dessverre er jeg en smule nypolert også. Har skrubbet med såpe og neglebørste i lange baner, men er fremdeles farget av mine gjerninger, for å si det slik . Ikke lekkert. Tror min neste bil må være rød, for da kan jeg jo i det minste late som om fargesjatteringene langs neglene er rester av neglelakk... Men ganske deilig å ha det gjort altså. Jeg polerer bilen altfor sjelden. Vanligvis blir det bare med en gang i året og det burde minst vært 2. For det første blir den jo finere, for det annet beskyttes lakken (burde egentlig vært 1. grunnen) og for det tredje så blir den sååå mye lettere å vaske. Nå sitter jeg her og prøver å overtale mitt akk så verkende kne til å bli med ut på tur på stranda. Er litt sur, for at det venstre kneet har begynt å lage bråk akkurat i det osteopaten klarte å få skikk på det høyre som har trøblet i mange år. Klarer ikke se sammenhengen, men tror ganske bestemt det må være en for det var skikkelig sammentreff i tid. Har heldigvis time på torsdag så jeg skal be ham se litt ekstra på det kneet da. Mulig jeg må justeres en smule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #3744 Del Skrevet 24. mai 2009 Nå maser jeg!!! Sinnamail er avsendt til sykehus med sterkt ønske om å få vite operasjonsdato. En venninne som skal opererers (riktignok for noe helt annet og annetsteds i landet) har fått vite sin dato - 2 ganger. Hun måtte utsette 1. gang. Da synes jeg søren meg jeg kan få en dato også. Ser ferien forsvinne i tåka her jeg sitter... Dessuten gruer jeg til operasjonen! Eller rettere sagt til dagene etterpå. Helt greit å ligge i koma mens de opererer. Og jeg gleder meg som fy hvis de klarer å fikse det som fikses skal. Men den første uka etterpå tror jeg ikke blir morsom i det hele tatt. Det er i slike tilfeller det ikke er spesielt morsomt å være singel og "venneløs". Greit nok, jeg er verdens verste pasient og ville sikkert gått på veggene om noen hadde insistert på å være hos meg, men det hadde vært greit å vite at noen var littegrann stand by dersom jeg trenger hjelp til noe de første par dagene. Husker hvor håpløse en del praktiske ting var da jeg for noen år siden kom hjem med nyoperert hånd i gips. Men da var jeg offisielt 2 så jeg kunne trekke litt veksler på eksen selv om vi ikke bodde sammen. Jaja, jeg får handle inn før jeg legges inn så jeg slipper kreke meg på butikken de første 2- 3 dagene. Og så får jeg ha en bunke ferske bibliotekbøker tilgjengelig. Vet jo fra før at jeg gror fort sammen igjen og at jeg ikke er noe betennelsesmenneske så jeg regner med tilhelingen går rimelig greit. Jeg hater å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3745 Del Skrevet 26. mai 2009 Alltids noe. Sykehus har iallfall bekreftet at de har fått masemail, så får håpe de skubber litt på de bestemmende makter. I mens har jeg en ekstremthusligCatadag. Oppvaskmaskinen står og tørker oppvasken, i vaskemaskina surrer en haug klær og på benken står en bolle med deig (grovbrød) til heving. Skulle vært enda litt mer effektiv hvis jeg hadde våget å gå fra elektriske duppeditter. Det har nemlig regnet i ettermiddag og nå er det akkurat passe Catavilgåtur vær. Rent og friskt etter regnet, men uten at det bøtter ned lenger. Men det går ikke. Jeg har et par små nevroser når det gjelder å gå fra oppvaskmaskiner og vaskemaskiner som står på. Det tar jeg rett og slett ikke risken på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3746 Del Skrevet 26. mai 2009 Egentlig er det litt lumpent at nystekte brød dufter så godt. Blir sulten jo . Men får pent vente til frokost. For det første skal jeg ikke ha mer mat i dag, og for det annet må jo brødene kjøles ned så det ikke blir rårand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #3747 Del Skrevet 27. mai 2009 Niks news fra "håspitalet". Irriterende. Hater telefonering på egne vegne (mye greiere når det er i forbindelse med jobben), men vurderer å kvinne meg opp til å ringe i morgen - bare for å si fra at "jeg er her". Hjelper jo liksom ikke meg mye å vite at henvendelsen er oversendt til kirurgisk, gjør det vel? For øvrig har jeg en litt daff kveld. Det er jo regattakveld egentlig, men den båten jeg pleier være med på kunne ikke i kveld (dvs. strengt tatt var det eieren som ikke kunne) så her sitter jeg. Kunne selvsagt hevet meg med en av de andre båtene, men på en måte føles det litt feil det også når jeg har en såpass "fast" båt som jeg har. Derfor hjemmekveld. Kanskje skulle jeg sparke meg selv bak og gå meg en liten kveldstur bare for å få frisk luft? Det regner riktignok litt, men er tross alt ikke snakk om styrtregn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. mai 2009 #3748 Del Skrevet 27. mai 2009 Kvinn deg opp og ring og mas, du, for min erfaring er at det hjulet som piper blir først smurt. Om ikke annet så bør dui få vite når du kan får vite når operasjonen blir satt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #3749 Del Skrevet 27. mai 2009 Kvinn deg opp og ring og mas, du, for min erfaring er at det hjulet som piper blir først smurt. Om ikke annet så bør dui få vite når du kan får vite når operasjonen blir satt opp. Jepp, det er det jeg først og fremst vil vite, for ellers får jeg jo ikke planlagt et snev av ferie en gang. Og det hadde ikke vært trist å få det unnagjort heller, for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #3750 Del Skrevet 28. mai 2009 Det hjelper å mase. Ringte sykehuset i dag og snakket med en hyggelig dame. Det hadde visst oppstått tull med tilbakemelding av resultat for blodprøvene + generell kommunikasjonskrøll, så jeg holdt på å ramle mellom de berømmelige to stolene. "Nei men hør nå, det er ikke slik det er", sa jeg og forklarte. Damen lovte å undersøke litt mer. 3 minutter senere ringte hun tilbake og kunne fortelle at nå hadde de funnet ut av misforståelsene og skulle få meg opp på en liste for operasjon så fort som mulig. Dermed håper jeg det blir i løpet av et par uker. (Regner tross alt ikke med det blir "på dagen" - jeg er jo ikke akkurat dødssyk. ) Har forøvrig vært hos osteopat også i dag og jammen fant han ikke mer å trykke på plass gitt. Jeg må jo være helt omstokket i "reisverket" så mye som han finner som er ute av stilling. Denne gangen var det "korsbenet" han konsentrerte seg om. Det var visst både vridd og skjevt. Muligens ikke rart jeg har hatt trøbbel med korsryggen siden jeg var barn...? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. mai 2009 #3751 Del Skrevet 28. mai 2009 Blir spennende å se hvor lenge du må vente nå da. Jeg skal krysse alt som krysses kan for at de slenger deg på brisken fort som fy, så du kan bli ferdig i god tid til ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #3752 Del Skrevet 29. mai 2009 I dag kom brev nr. 1 fra sykehuset og det er neimen ikke rart det er blitt rot. Sist jeg var innom fastlegen og ba vedkommende "mase" litt så ba jeg også om å få plusset på med 1 stk sterilisering (kan like gjerne benytte sjansen siden uansett er så gammel at barn ikke er aktuelt) når de først drev og kappet og klippet på innsida, og dermed ser det ut til at sykehuset kun har tenkt på det inngrepet når de vurderte ventetida og ikke på den cysten som er hovedårsaken til at jeg skal "på bordet". Ikke rart det gikk tregt. Og godt jeg fikk minnet dem på at "hallo, det er faktisk en mer medisinsk årsak enn som så til at jeg skal skjæres i...". Så her er det bare å vente mer. Har hatt en kveld på sofaen. Har verket i høyre side der jeg mener cysten er, så jeg har hatt en koselig stund med å lure på om den vokser eller om blindtarmen krangler . Jeg er ikke det minste hypokonder jeg vel ? Dessuten så er jeg rimelig sikker på at begge deler er feil (føler meg verken kvalm eller dårlig og har ikke vondt når jeg ligger ned) og at murringen kommer fra osteopatens herjinger i går - for au'et lindres når jeg masserer en gammel og velkjent muskelknute i ryggen. Tror rett og slett at det er muskler og sener som er i ferd med å tilpasse seg en ny livssituasjon etter at jeg ble justert, og at det derfor blir litt ømt lenger ut i systemet også. Ømmeste punktet er faktisk på hoftekammen så jeg tror det er et muskel- eller senefeste som sliter litt med nye levevilkår . Jeg har visst en kropp.... Nå skal jeg få meg en god natts søvn og i morgen stikker jeg på pinsetur. God helg alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 29. mai 2009 #3753 Del Skrevet 29. mai 2009 God pinse, Cata! Og gratulerer med nyvridd korsben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #3754 Del Skrevet 30. mai 2009 Takk o takk. Vridningen gjorde visst mer enn bare vei i vellinga. Høyresida har kranglet som bare fy i går kveld og i morges. Håper det bare er forbigående og at jeg ikke er blitt mer krøllet. Uansett - min nyeste investering, massasjeputen, har nå løst rimelig greit opp i floken så nå er jeg langt mindre forknytt enn jeg var da jeg sto opp i morges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #3755 Del Skrevet 2. juni 2009 Good old days are here again. 12 timers dag på jobb i dag. Trøtt! Jeg er for gammel til dette . Cyste verker! Dvs. egentlig gjør den ikke det, men føles stadig som det er litt press inni magen selv om det ikke gjør vondt når jeg trykker eller noe slikt. Føles bare som det er litt for mye inni der på den ene siden. Måtte sykehuset få opp farten med innkallingen sin så jeg blir ferdig med elendigheta. Dessuten krangler jeg med telefonen min. Har nå forsøkt å legge inn gmail i hele kveld, men til tross for finlesning av de instruksjoner jeg kan finne på gmail sine egne sider, så finner jeg ikke ut av det. Får lastet inn mail, men klarer ikke sende . Håper noen på dataforumet kan gi meg et tips. På pluss-siden: innimellom all jobbinga fikk jeg tid til å svippe innom frisøren og er nå myyye finere enn jeg var . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3756 Del Skrevet 3. juni 2009 Kort innpå: Er STØL! Kveldens seiling gikk ikke upåaktet hen i konstruksjonen. Klarte nemlig i kampens hete å få et skikkelig skrubbsår på den ene leggen. Ble litt mye som skjedde samtidig så dermed var det noe tauverk som skrapte langs benet -tror jeg- eller så var det rett og slett noen som tråkka på meg i kampens hete . Uansett - resultatet er et saftig skrubbsår og det sviiiiiiir. Hadde ellers frisk vind (men ikke hysterisk voldsom) og sol, så jeg tipper at i morgen kommer jeg til å være glad for at jeg har gått til innkjøp av solkrem for ansiktet. Det blir gjerne litt mye UV ute på sjøen. Og jeg kjenner at jeg har brukt musklene. Det blir en del artige sittestillinger i en båt som snart ligger over på den ene siden og i neste øyeblikk legger seg over på andre siden, særlig når man i tillegg til å holde seg fast skal dra i tauverk og sveive på vinsjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #3757 Del Skrevet 4. juni 2009 Au! Auhau...au! Jeg innrømmer det: jeg er gammel. I allfall forteller beina mine meg i dag at jeg er for gammel til 12 timers arbeidsdag med nesten 100% traving fra sted til sted på hardt underlag. Au! Har hatt superkrise på jobb fordi noe utstyr streika og har gått i trampfart mellom verksted og telefon og møterom og .... wææææææh! Trøtt ja. Men mot slutten av dagen begynte å krise å løse seg så nå håper jeg vi får reparert utstyr i løpet av en ukes tid. Inntil da har vi en brukbar nødløsning stablet på beina. Men beina mine verker som besatt, så her blir det varm dusj og tidlig til køys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 4. juni 2009 #3758 Del Skrevet 4. juni 2009 Tå + varmt grønnsåpevann + kamillete + KG = SANT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #3759 Del Skrevet 4. juni 2009 Tå + varmt grønnsåpevann + kamillete + KG = SANT Tåa er grei nok, men hva gjør jeg med leggene??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 4. juni 2009 #3760 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Øh... leggevann? Tøy godt ut, gi egenmassasje, og ta to pinex til morrakaffen, for å maskere gangsperren til du får trasket deg myk. Såfremt du ikke "brenner" under fotbladet, finns der håp. PS Ikke undervurder kamilleteen. Det er dens muskelavslappende og krampehemmende effekt som gjør den "avslappende". Teposene kan du avkjøle å ha på øyet, for å bløtgjøre og rense huden. Er du heldig, strammer den ei og annen smilerynke, som bonus Endret 4. juni 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg