Bettie Skrevet 16. mai 2009 #3721 Del Skrevet 16. mai 2009 Det er utrolig så mange snublestener det skal være i livet, da. Og noen ganger stuker man tærne på disse, så man hinker bortover og må felle noen tårer. Jeg er både fasinert og litt skeptisk til GPS. Det er absolutt kjekt å ha (har en sånn), men det skjer rett som det er at den og jeg ikke er enige om veivalg. Så dårlig stedsans som jeg har, våger jeg ikke helt å stole på den, og har dermed havnet på feil villspor noen ganger. Kos deg godt med spa og sikkert hyggelig selskap også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. mai 2009 #3722 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg lurer på om Småby ligger ett eller annet sted inne på Liseberg - opp og ned, rundt og rundt, svimmel her og kvalm der, og tårer og latter... stakkars Cata Men som jeg sa til deg tidligere ikveld - alt ordner seg for snille jenter, og du er en sånn, så bare vent (Og som jeg pleier å si til ungene mine; alt ordner seg til det beste, selv om det kanskje ikke ser sånn ut akkurat nå). Så uansett hva som skjer og ikke skjer med denne forvirringsdateren din, så går det akkurat sånn som det skal på sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #3723 Del Skrevet 17. mai 2009 Det er i allfall en grunn til at jeg hater 17. mai. Herved bekreftet. . Da jeg kom ut av hotellet i dag og skulle legge bagasjen i bilen før lunch så var et forhjul paddeflatt. Virkelig helt paddeflatt.... Sinna? Jeg? Nææææææh? Blidere ble jeg jo ikke av at jeg ikke fant hjulsveiva og jekken :klø: . Jeg kan da sverge på at de lå der sist jeg sjekket bevisst - men det er lenge siden. Altså var remedier for hjulbytte lite tilgjengelige, mildest talt. Så da var det bare å bite i det sure eplet og ringe NAF veiredningstjeneste og satse på at "vei" strekker seg langt inn i hotellgarasje. Det gjorde det forsåvidt. Men det ville ta tid før NAF mann kom til så jeg skulle bare gå og spise lunch. Jeg så gjorde. Midt i roastbeefen (det var buffet) ringte han. Han var "like rundt hjørnet". Dermed var det bare å gå fra maten og ut for å møte mann. Det må være det største hjørnet jeg noensinne har vært borti for det tok en halv time før han dukket opp (og jeg tenkte med lengsel på dessertbordet ) Men mann tok med seg bil og meg og fiksa hull i dekk så nå har det faktisk holdt i mange miiiiil og mannen påsto det ville holde helt til dekket måtte byttes pga. slitasje - han hadde brukt den tetningsmassen mange ganger på egne biler. Så jeg kom meg da hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 17. mai 2009 #3724 Del Skrevet 17. mai 2009 Du lever et missunnelsesverdig actionfylt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. mai 2009 #3725 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Feil bok. Sånn går det når man blir avbrutt og skal hoppe inn igjen. Takk for lånet for plass..... Endret 19. mai 2009 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3726 Del Skrevet 18. mai 2009 Du lever et missunnelsesverdig actionfylt liv! Sånn er det for oss i provinsen, vettu . Når man må langt og lenger enn langt for hver minste ting , så kan alt skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. mai 2009 #3727 Del Skrevet 18. mai 2009 Hilser pent på Cata som har vært så heldig å få 17.mai-innlegget til Bettie i dagboka si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3728 Del Skrevet 18. mai 2009 Hilser pent på Cata som har vært så heldig å få 17.mai-innlegget til Bettie i dagboka si. Betties 17. mai var i allfall langt bedre enn min så den er et stort pluss for dagboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. mai 2009 #3729 Del Skrevet 18. mai 2009 Betties 17. mai var i allfall langt bedre enn min så den er et stort pluss for dagboka. Huff ja, jeg ser du hadde en kjip 17.mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3730 Del Skrevet 18. mai 2009 Huff ja, jeg ser du hadde en kjip 17.mai. Ikke av de beste, nei, men tok seg opp da jeg kom hjem... Faktisk. Nåja, gårsdagens viderverdigheter var nå godt for en ting - jeg fikk en påminnelse om at jeg må endevende boden før jeg legger ut på ferie og prøve å finne jekken.... Om jeg ikke finner den der sveiv-greia som skal brukes på hjulmutterne, så er ikke det krise for jeg har et hjulkryss. Men jekken må jo bare finnes et sted :klø: . Jeg er jo ikke så dum at jeg hiver sånt. På den annen side er jeg heller ikke så dum at jeg legger det ut av bilen uten å legge det inn igjen, så hvor søren er det blitt av? Det er jaggu like før jeg skylder på husspøkelset igjen. *sukk* Har for øvrig hatt en smule stressende dag i dag. Første som møtte meg da jeg kom inn døra på jobb var "trøbbel" og da var det bare å sette i gang og finne en plan B. Det gikk for så vidt greit, men er spent på om den har funka. Attpåtil hadde jeg kalt inn til arbeidsgruppemøte mot slutten av dagen i dag og det er til tider en prøvelse med flere engasjerte deltakere som tidvis sporer veldig av fra det diskusjonen egentlig skal handle om der og da. Har sittet og prøvd å notere det deltakerne sier (samtidig som jeg prøver å styre diskusjonen litt når den sporer av) og jammen blir jeg sliten i toppetasjen av det. Nå skal jeg straks rusle inn på stua og rehabilitere stresset med litt massasje. Siden jeg har notorisk stive muskler så har jeg nettopp investert i massasjepute. Genialt, egentlig, men oppdager at jeg mangler stikkontakt der jeg aller helst skulle hatt en. Er det ikke alltid slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. mai 2009 #3731 Del Skrevet 18. mai 2009 Du får skaffe deg en skjøteledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3732 Del Skrevet 18. mai 2009 Du får skaffe deg en skjøteledning. Har! (Men det blir sånn rot i stua ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. mai 2009 #3733 Del Skrevet 19. mai 2009 Det var da veldig hvor vanskelig det skulle være. Du får ommøblere stua da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. mai 2009 #3734 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja, du har jo hatt en morsom 17. mai ser jeg. Selv var jeg i utlendighet den dagen, og hadde det nok mye bedre enn deg. Ingen flate dekk hos meg, fint vær, jeg fikk kake og kaffe og en fin tur ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. mai 2009 #3735 Del Skrevet 19. mai 2009 Det er godt at det endte bra til slutt, denne utflukten din. Jekker skal pent være der man mener de skal være - og da lurer jeg på hvor jekken i bilen min er???? Kanskje lurt å sjekke det. Sånne masasjeputer er flotte. har også prøvd masasjeseter med rygg. Kunne nok nesten bli avhengig av noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3736 Del Skrevet 21. mai 2009 Bil er nå -jeg hadde nær sagt- jekket opp, men det blir jo feil. Men den er i allfall utstyrt med jekk. Og hjulkryss. Vil helst slippe å være 100% avhengig av landeveiens riddere, og jeg hadde jo jekk og kryss fra min gamle bil liggende i boden. Men skjønner fremdeles itj'no altså. Og jeg er trøtt. Etter gårsdagens seileropplevelser (en av båtene som deltok gikk på grunn) så havna jeg "på tur" så det ble litt seint. Dessverre er jeg sjelden av dem som klarer å sove utpå om morra'n heller så dermed slokna jeg som et lys i dag etter middag. La meg på sofaen for å strekke ut et kne som verker som besatt - og vekk var jeg. Det angrer jeg på nå, for hvis jeg sover på dagtid blir jeg lett både kvalm og uggen. Så også nå, selv om jeg har følt meg verre før. I et anfall av friskluftsoptimisme så var jeg ute og gikk tur i formiddag og det bærer jeg preg av. Med mitt elendige kne så burde jeg jo skjønne at det ikke er lurt å legge ut på "topptur" selv om toppen bare er en haug på drøye 100 meter. I allfall ikke når siste biten av terrenget er en smule ulendt. Dum ide, Cata, dum ide.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 21. mai 2009 #3737 Del Skrevet 21. mai 2009 Burde kanskje vonde knær få hvile? Jeg tror kanskje nesten nokså helt sikkert at jeg har lest at kroppen sier i fra selv, nemlig... men klask meg gjerne i bakhodet om jeg tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3738 Del Skrevet 22. mai 2009 Burde kanskje vonde knær få hvile? Jeg tror kanskje nesten nokså helt sikkert at jeg har lest at kroppen sier i fra selv, nemlig... men klask meg gjerne i bakhodet om jeg tar feil Poeng er bra, men....på meg er det alltid et eller annet som verker så jeg prøver det gamle gode trikset med at "det er ikke farlig så lenge det ikke er farlig vondt". Skulle jeg ventet på å være smertefri så ville jeg aldri kommet meg opp av sofaen noensinne. Dermed blir det til at jeg i så henseende overhører kroppen som best jeg kan. (Er det "nye" vondter så hører jeg imidlertid etter -en stund ) Vurderer å grave meg ned - veldig ned- i helga. De siste par ukenes berg- og dalbane i hodet har tatt på og jeg er sliten som en vott! En helg med organisert kollaps er muligens ikke så dumt da. Attpåtil ser det ut som vi "mister" en av mine nærmeste kolleger og det er lite trolig han blir erstattet i disse finanskrisetider. Dermed blir det (jippi) mer jobb på oss som blir igjen. Blir sliten bare ved tanken, jeg. Har ikke noe i mot å jobbe altså, men når grensen for lengst er sprengt så er det små marginer for både hode og kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 22. mai 2009 #3739 Del Skrevet 22. mai 2009 Grav deg ned du, og med god samvittighet! Skal ikke gjøre en døyt i helga jeg heller, bortsett fra mine daglige skogturer med moofisen. Gikk i yr i dag, og det var helt utrolig deilig. Det luktet så godt, alt jeg hørte var stegene til Yme (som ble med) og meg selv, samt en drullion fugler som satt i trærne og jodlet... eller kvitret da... og lille moofisen elsker tur i skogen, han løper hit og dit med nesen og øra rett opp og halen som en dirrende spik opp bak... Deilig deilig deilig var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. mai 2009 #3740 Del Skrevet 22. mai 2009 Enig med mysan. Nedgraving kan være lurt innimellom. Man skal ikke være for bråkjekk med vondter heller, da Cata, selv om man tydeligvis skal ha noen for at det skal være bra. Hurra for deg som får mer å gjøre på jobben. Nei - det er ille med alle nedskjæringene, og det er klart at med nedbemanning blir presset større på de som er igjen. Blir fort en vond spiral ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg