mysan Skrevet 16. februar 2009 #3581 Del Skrevet 16. februar 2009 Bra at rørlegger kommer og sjekker, selv om det plutselig stoppet. Det må jo ha vært en grunn til de vanndråpene uansett, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #3582 Del Skrevet 17. februar 2009 Rørlegger kom, så og fikset. Heldigvis var varmtvannsbereder frisk og rask, men en slange hadde litt vondt i festet sitt. Dermed ble slange byttet og alt er nuh tørt og lekkert igjen. Attpåtil tok rørlegger en runde og gjorde ren siler i hele huset. Jeg har undret meg litt over labert vanntrykk i dusjen når trykket i andre kraner er helt OK. Ikke rart det ble trøblete for stakkars dusjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 18. februar 2009 #3583 Del Skrevet 18. februar 2009 Cilit Bang tar kalk fra silene i kranene. Det har jeg sett på tv Jeg har aversjoner mot Cilit Bang på grunn av navn, utseende og reklamen, men jeg har jo skjønt at den funker etter hvert, så man skal kanskje kjøpe en flaske. Har brukt den på jobben, og den funker, og lukter veldig godt. Fint at rørleggere har gjort det fint og tørt i benken din igjen, så du kan sove godt om natten og ikke ligge og lytte etter vannalarm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. februar 2009 #3584 Del Skrevet 18. februar 2009 Halvdelen har lekt rørlegger nå. Plutselig fant vannet fra vaskemaskinen ut at det ikke skulle renne ned i sluket, men ut over badegulvet. Tett sluk blir helbredet ved å helle guffemeie ned i avløpene, for vann skal pent forsvinne der det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #3585 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg er trøtt. Veldig. Årsaken er klar - hele uka har vært stress på jobb og i dag gikk jeg i bassenget etter jobb. Gjett om boblebad fikk banket stive rygg- og nakkemuskler? Sikker på at "trøtt" siver ut av musklene og inn i meg . Sånn henger det nok sammen. Men det er muligens litt tidlig å legge seg kl. halv ni :klø: . Mistenker at det bare blir tull med sovinga i natt da, så jeg får holde meg oppe et par timer til, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #3586 Del Skrevet 20. februar 2009 Uææ, i morgen blir det stor ryddeaksjon i heimen. Jeg må virkelig se til å komme meg på fyllinga snart. Har en (eller er det to) søplesekker stående i boden allerede og jeg har masse kandidater til mer kasting også. Hvor kommer alt rotet fra ? Dessuten skulle jeg gjerne byttet ut kjøkkenstolene mine. De er veldig ...."hyttete". Furu kan jo males, men fasongen er ikke helt god heller. Vurderer shopping på Ikea, faktisk. Et par enkle, mørkegrå stoler hadde gjort seg tror jeg. Jaja, får se når det er ryddig i det minste. En kåpe fra ca. 1985 må jeg vel kunne kaste, f.eks.? (Uten noen som helst sammenheng med kjøkkenstoler altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #3587 Del Skrevet 21. februar 2009 *host, nys, hark* Hvordan kan det samle seg så mye støv på det stakkars lille gjesterommet mitt? Her har nå vært utkjempet to-trinnskrig: først støvsuging for å nedkjempe de verste hybelkaninene (jeg sendte Tusle i krigen...) , deretter full vask med Ajax og fille og langkost. Får ikke hjelpe at man ikke skal bruke vann på parkett, - noen ganger bare må man!!! <-- *hvorfor har vi ikke gulvvaskesmiley?* Men nå ser det noenlunde ut. Må bare støvsuge sovesofaen, men det venter jeg med til uti uka i fall jeg må sveipe litt i krokene da også. Skal jo ha besøk for første gang på 2 år neste helg, så da kan jeg jo bare ikke la gjester dø av støvallergi. Det ville vært fryktelig pinlig. Det førte forresten til at jeg måtte ut på by'n og handle hodeputer i dag også . Kom plutselig på at det forsvant så mange hodeputer i fjorårets ryddings at det kunne blitt heller flatt leie for gjestene. Fant noen ganske OK på Jysk. Ville muligens ikke brukt dem som hverdagsputer (dvs. helt sikkert ikke siden jeg er avhengig av Tempur-puta mi) men de virka såpass faste i fisken at jeg tror de duger til "av-og-til" bruk. Nå skal jeg gå og finne meg litt salat til lunch. Orker ikke bake brød i dag og det er tomt i frysen, og ettersom jeg er invitert på middag senere i kveld så kan jeg ikke ta noe tungt. (Eh...*kremt* ....tror muligens det jeg er invitert på til forveksling kan være lik en date... . Pokker, jeg er ute av trening i sånt . ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 21. februar 2009 #3588 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvordan gikk daten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3589 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvordan gikk daten? Gikk så fint atte... Ble servert nydelig mat og vin (hjemmelaget) og kaffe attpå. Riktig så hyggelig var det. Men er litt interessant å være ute i "markedet" igjen etter....ja, du vet - du kjenner jo story'en. Jeg er liksom blitt litt....skeptisk....etter mine forrige opplevelser, så om dette skulle utvikle seg så er jeg litt spent på hvordan jeg kommer til å reagere. Men den tid den sorg i så fall. Foreløpig er det så uforpliktende at det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 22. februar 2009 #3590 Del Skrevet 22. februar 2009 Det er ikke så rart om du er litt skeptisk da. Du investerte ganske mye av deg selv i det forrige forholdet ditt, og den mannen som viste seg å være *gjør kyllingbevegelser og kvæææker rundt på gulvet*. Koselig at du koste deg, og at maten og vinen var god. Lager han mat også denne karen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3591 Del Skrevet 22. februar 2009 Jepp. Flink med mat . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. februar 2009 #3592 Del Skrevet 22. februar 2009 Så koselig med god mat og vin - og hyggelig selskap. Og det er jo greit med uforpliktende kontakt, Blir det noe mer, så gjør det vel det, ellers er gode venner godt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3593 Del Skrevet 22. februar 2009 For øyeblikket er det i allfall koselig, så får vi se hva som skjer etterhvert. Har det for tiden helt greit som jeg har det, så det er ikke noe must med utvikling i saken, men klart det er hyggelig med selskap av og til. I dag har husmorgenet svingt seg i Cataheimen. Hadde planer om å bake brød i kveld, men etter rørleggerbesøket før i uka så måtte bakstekledet til vask (de brukte det jammen til å tørke opp vannsøl med... ). For en gangs skyld benyttet jeg muligheten til 90 graders vask . Vel, syntes liksom jeg måtte stryke det også og da jeg kikket inn i skapet så fant jeg *kremt* et paaaaaaaar andre ting som burde strykes også. Så der sto jeg da og strøk og gaulet "Don't Cry For Me Argentina" i formiddagstimene. Har en plate med musikk fra Andrew Lloyd Webber musicaler som er glimrende mussik tel arbe'. Godt ingen hørte meg. Senere på dage fikk jeg det for meg at jeg skulle ut og trekke litt frisk luft, så det ble jammen en times spasertur på meg også. Nå i kveldinga har jeg vært flink og bakt brød, vasket klær og jammen fikk jeg fylt oppvaskmaskina også. Cataheim er shina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3594 Del Skrevet 23. februar 2009 Herremingud. Jeg er blitt gal. Jeg har kjøpt kjøkkenmaskin. Det verste er at jeg er ikke egentlig noen kjøkkenskriver, men jeg liker å bake - og da spesielt gjærbakst. Problemet er at den skal jo helst eltes herfra til evigheten og etter håndskaden min for en del år tilbake så er det et slit å elte lenge med høyrehanda. Og med venstre får jeg det ikke til. Begynte å sikle litt på kjøkkenmaskiner før jul og nå er jeg blitt stolt eier av en medium Kenwood Major. Mulig jeg med min sans for elektrisk dilldall kommer til å bruke den til litt mer også nå når jeg først har den. Det fulgte f.eks med kjøttkvern i pakken. Og litt forskjellig annet. I morgen skal jeg bort, men gjett om det skal produseres rundstykker på onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. februar 2009 #3595 Del Skrevet 24. februar 2009 Gratulerer med kjøkkenmaskin. Det er jo kjekt å ha da. Og den kommer sikkert til å elte helt fortreffelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #3596 Del Skrevet 26. februar 2009 Den var litt rar... Har testbakt og resultatet ble bra, men måtte slite litt for at eltekroken skulle få med seg melet i bunnen og langs sidene i bollen. Slikkepott måtte fram opptil flere ganger. Men som sagt, resultatet ble bra. I kveld er jeg trøtt som en dupp. Ble sent i går kveld og attpåtil våknet jeg av værguder som ikke var helt snille i 4-tida i natt . Dumme værgudene . Så nå skal jeg rett og slett finne senga og sove leeeenge - iallfall til kl. 6 i morgen tidlig. Får besøk av et par venninner utenbys fra i helga, så det blir sikkert et par seine skravlekvelder kjenner jeg oss rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. februar 2009 #3597 Del Skrevet 27. februar 2009 Gratulerer med kjøkkenmaskin Koser du deg med venninnebesøk nå? God helg på deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. februar 2009 #3598 Del Skrevet 28. februar 2009 Regner med at du har det hyggelig med venninnebesøk. Ha en fortsatt god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #3599 Del Skrevet 1. mars 2009 Takk-o-takk, Bettie. Har hatt kjempekoselig helg IRL. Venninnebesøk fikk med seg det meste fra "utagerende shopping" til "tur i det fri" - og innimellom der så plusset vi på med deilig selvkomponert middag og en skvett rødvin. Og masse skravling. I og med at det ikke er så ofte vi treffes så har vi en del å ta igjen når vi omsider møtes, og gjett om vi benyttet sjansen. Sitter igjen med samme konklusjon som jeg har hatt mange ganger før. Få ting i livet er så viktige som gode venner. Og siden disse damene og jeg har fulgt hverandre i snart 25 år (herregud, er vi så gamle????) så kjenner vi hverandre rimelig godt - selv om vi ikke treffes daglig. Mail og msn sørger for jevnlig oppdatering. Så dermed er det ekstra hyggelig å møtes slik og gjøre ting sammen så vi får frisket opp vennskapet. Dermed har vi stadig nye ting å snakke om når vi møtes, og det blir ikke bare mimring om fordums studiedager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. mars 2009 #3600 Del Skrevet 2. mars 2009 Høres koselig ut med sånn venninnehelg med shopping, mat og vin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg