Bettie Skrevet 31. januar 2009 #3561 Del Skrevet 31. januar 2009 Virus og andre ulumskheter har en tendens til å bite seg fast når man i utgangspunktet er sliten. Håper det bare er noe som seiler raskt forbi deg og at du ikke får influensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3562 Del Skrevet 3. februar 2009 Det gikk bra med virusene - de tok en annen vei denne gangen (også). Litt småsnufsete, men ikke i nærheten av å kvalifisere for betegnelsen "syk" . I dag har imidlertid vært dagen for "småhumper i veien". Jeg har så godt som aldri menssmerter, men en sjelden gang melder de seg. Veldig. Den dagen var i dag. Da jeg kom hjem fra jobb var det bare å flate rett ut på sofaen og vente til innvollene roet seg såpass at jeg kunne begynne å tenke på mat. Heldigvis gjorde varme og avslapping susen så etter en drøy time på sofaen var jeg noenlunde bevegbar igjen. Ikke toppform, men.... Kanskje like bra at hump nr. 2 inntraff i dag da. Hadde time hos frisøren for ragget begynner å bli heller langt. Og for langt kort hår er ikke direkte lekkert. Men, akk, selv frisører kan åpenbart bli syke så jeg fikk telefon om at time måtte avlyses. Synd for frisør, men bittelitt synd for meg også. Jeg kommer ikke til å bli lekrere mens jeg venter på time i neste uke. De klarte heldigvis å få skviset meg inn da. Eller, jo, litt lekrere faktisk. I kveldstimene nå så har jeg kviknet såpass til at jeg tok sjansen på en runde med hårfarging, så nå er i allfall de utvendige små grå betraktelig kamuflert. Alltids noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #3563 Del Skrevet 4. februar 2009 Yeyyy, me likes teknologi . Nå har jeg "vært på biblioteket" og reservert en bok jeg kunne tenke meg å lese. På nett. Såååå lettvint da, bare å sitte og bla i utvalget og legge inn ønske. Nå er det noen før meg i reservasjonskøen, så jeg må nok vente litt før jeg får tilslaget,men det gjør ingenting. Får jo beskjed når den er ledig. Ellers sitter jeg og blar på nettet og prøver å finne ut hva jeg skal foreta meg i uke 12. Skal ha en litt sen vinterferie da. Mye rart jeg kunne ha lyst til, men det meste koster jo penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #3564 Del Skrevet 7. februar 2009 Så var man halvveis i enda ei helg. Voldsomt så fort denne tida går. Har tilbragt dagen med å være en smule huslig. Skjønner ikke hvordan det kunne samle seg opp så mange skitne håndklær denne uka? (Sier ikke et ord om at jeg brukte masse håndklær da jeg farget håret her en kveld ) Har også til en forandring nesten rent og ryddig hus - vel, vi snakker ikke høyt om gjesterommet. Et sted må jo rotet bo. Og så jeg som får besøk av noen venner i slutten av måneden. Her må en helg med storopprydning til. Kan ikke støvallergiforgifte gjester når de først finner veien. Men får vel vente et par uker til før jeg gjør det, så jeg ikke rekker å rote igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #3565 Del Skrevet 8. februar 2009 *hutre* I dag ble det tur på en veldig forblåst strand. Hadde kledd meg godt med ull både her og der og vindtett utapå, men ikke desto mindre må jeg ha blitt temmelig gjennomkald, for jeg har frosset hele kvelden. Vurderer rett og slett å krype til køys, men kan ikke det heller ettersom jeg har satt på oppvaskmaskinen. Går ikke og legger meg før den har stoppet. Sånn er det bare. Ny (og travel) uke begynner i morgen. I tillegg til at det er travelt på jobb så skal jeg bort på tirsdagskvelden og må kjøre rimelig langt. 2 timer hver vei *urk* . Det er ikke det morsomste jeg gjør på denne årstida, selv om jeg liker å kjøre bil. Tror imidlertid at det er noenlunde greit føre på hovedveien, så teknisk sett går det nok bra (hvis det ikke dumper ned mer snø før den tid.) Men slitsomt etter en lang arbeidsdag, -det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. februar 2009 #3566 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er litt mer slitsomt å kjøre på denne tiden av året, særlig når det har falt mange hvite filler fra himmelen. Frøkna brukte tre timer på en vei hun vanligvis bruker max halvannen i går. Da var ikke hovedveiene brøytet skikkelig heller. Hun ble forbikjørt på motorveien, men en drøy kilometer lenger fram sto akkurat den bilen godt plassert i grøfta. Jeg synes du har mange travle arbeidsuker, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #3567 Del Skrevet 9. februar 2009 Au. Hodepine i halve hodet. Enten muskel som kranger litt et sted eller (verre) bihule som krangler. Det er tida for det nå. Håper det gir seg til i morgen for da skal jeg ut på biltur. Slitsomt å kjøre i mørket med hodepine. Har bestemt meg for å ta et par avspaseringstimer mot slutten av dagen slik at jeg slipper å skynde meg. Da kan jeg kanskje også få rotet meg til å kjøpe gjesteseng (sammenleggbar sådan). Jeg har et heller mikroskopisk gjesterom der det bare er plass til enkel sovesofa, og når jeg om et par uker får besøk av et par venninner på helgetur så må jeg jo få lagt ned begge på skikkelig vis. Stuesofaen er god å sitte i og holder fint for en middagshvil, men ikke søren om jeg plasserer noen der en hel natt - og slett ikke to netter. Da må jeg betale kiropraktor etterpå. Håper bare værgudene (og "føreguder", hvis slike finnes) oppfører seg pent så jeg ikke får "sledetur" rundt i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. februar 2009 #3568 Del Skrevet 9. februar 2009 Livstegn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #3569 Del Skrevet 9. februar 2009 Livstegn! Juhuuuuu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. februar 2009 #3570 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg fortsetter å snylte på naboen så lenge jeg kan. Han er plutselig borte igjen, for jeg har ikke sett maskinen hans på lenge. Her snør det igjen, og det er kaldt, og jeg nitrives. Hvem skulle trodd at jeg skulle bli en sånn vinterkuldetilhenger? Hvordan er det over på dine kanter? Kystvinter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #3571 Del Skrevet 10. februar 2009 Hvordan er det over på dine kanter? Kystvinter? Nja, akkurat nå er det faktisk litt vinter-vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #3572 Del Skrevet 11. februar 2009 OK, mine damer - dere kan offisielt heie på meg . Jeg slutter! Helt bokstavelig og konkret. Og det jeg slutter med er antidepressivene som jeg nå har knasket i 2 år. Jeg begynte i grunnen "sluttingen" i oktober da jeg var på reise og hadde glemt lillepille hjemme. Skulle bare vært vekk noen dager så jeg visste det kom til å gå bra. Har vært uten i 2-3 dager før også (glemsk ja). Vel, siden da har jeg fortsatt sluttingen. Først tok jeg en pille annenhver dag. Det holdt jeg vel på med i en måned eller så. Deretter gikk jeg ned til 2-3 i uken og holdt meg lenge på det nivået. Hadde planer om noen uke med en pille i uka, men det ble liksom for dumt. Så....I quit! Nå er det drøye 2 uker siden siste pille og jeg ser deadline nærme seg. Sist jeg sluttet gikk det jo greit med 3 pillefrie uker, men så havarerte jeg. Er litt redd for samme reaksjonen nå, men tror egentlig ikke den kommer. Sist visste jeg det kom til å gå skeis, for jeg var på ingen måte klar for å slutte. Nå er jeg det. Dermed kommer det til å gå bra. Kommer jo til å bli litt flaut å innrømme det for legen, for man skal jo aldri slutte med antidepp uten legeoppfølging, men på den annen side visste jeg jo hva jeg skulle gjøre så hvorfor mase på legen da ? Kommer til å savne lillepille på en måte. Det har vært så deilig å kunne sove om natta. Nå vender min "naturlige" søvnløshet tilbake og det er ikke noe moro. Men det er jo slik jeg har vært siden 20-års alderen så jeg kan jo ikke klage på at det er unormalt. .......... Nok om det. I dag har jeg fått en selvtillitsboost av helt annet slag. Jeg var hos frisøren (omsider) og gav frisøren frie tøyler. Jeg bare antydet at jeg ville ha det kort i nakken. Nå er det kort-kort der. Hun grep nemlig til maskinen da hun skulle klippe aller nederst. Høres jo ut som en ribbet høne , men faktum er at det kler meg. Dessuten blir det gradvis lenger opp mot toppen av hodet så jeg har på ingen måte "soldatklipp". Lenge siden jeg har vært så fornøyd med sveisen. Heia frisører som tør . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 11. februar 2009 #3573 Del Skrevet 11. februar 2009 Grattis med ny sveis og et pillefritt liv! Jeg tør ikke slutte med mine ennå. Jeg har prøvd et par ganger med nedtrapping, men jeg krasjer så ettertrykkelig at jeg må bare vente med det. Jeg er jo faktisk ikke over sjokket ennå, så jeg har litt vei å gå. Men supert for deg at du er fri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3574 Del Skrevet 12. februar 2009 Av og til er det slitsomt å planlegge. Vedlikeholdsfolkene våre har et travelt liv og ikke alt de skal gjøre er planlagt, for å si det slik. Mye av jobben går jo på feilsøk og feilretting. Dermed er det litt vrient for en stakkars prosjektleder (les:meg) som er avhengig av deres hjelp i forbindelse med et prosjekt. De vet jo aldri når de får tid og hvor mye folk "maser" . Men jeg kan jo ikke la det prosjektet mitt stå med dato "en eller annen gang i 2009 - kanskje?" Så i dag prøvde jeg meg på vel anvendt psykologi. Hadde kalt inn hele gjengen til møte. På forhånd hadde de fått beskjed om at "nå skal det settes opp tidsrammer her, mine herrer". Og som forventet begynte klagesangene omtrent før møtet. Ingen hadde fått gjort noe som helst. Vel, man er smart prosjektleder - for det der hadde jeg regnet med. Så jeg bare konstaterte at jeg ikke hadde forventet de skulle ha begynt med noe som helst enda. Det ville vært en bonus, men de har tross alt et par prosjekter som ligger foran mitt i løypa. Det tok brodden av de innledende protester. Så begynte jeg med han som nødvendigvis må være første mann ut. Jo, han kunne nok få gjort sin del i løpet av et par uker. "OK," sa jeg, "da sier vi 3 uker. Du vet, og jeg vet at det alltid kommer folk som hyler på hjelp og må ha den NÅ, så du kan like gjerne regne godt mål." Nestemann i rekka var like skeptisk. "Greit, jeg vet dere har prosjekter som har prioritet foran dette (jeg har selv vært med på prioriteringen). Det er greit det. Jeg vet folk maser på dere også, for det kommer ting som må fikses der og da. Så jeg vil ikke sette noen tidsfrist uten at dere sier fra om dere har en reell sjanse til å klare den...." Det kom et pip og et par ukenumre ble nevnt. "Fint," sa jeg - og plusset på med en uke på det forslaget også. Sistemann i rekka hadde skjønt tegninga, så han kom nå med et konkret forslag til når han måtte kunne gjøre sin del . Og vips så hadde jeg en tidsplan. Det kom riktignok noen innvendinger om at de kom bare til å skyve på ting for nå hadde de altfor god tid på seg . Det ble straks imøtegått. "Helt feil. Jeg kommer til å svinge pisken når vi nærmer oss starttidspunktet - så når passer det å ha et sparke-i-gang møte? Jeg vil ha en tidsplan og jeg vil ha den noenlunde realistisk slik at jeg slipper 101 utsettelser når vi først begynner. Jeg kan gjerne ønske meg alt fullført i løpet av 2 uker, men både dere og jeg vet det ikke kommer til å gå." Da møtet var avsluttet gikk jeg ned til sjefen min og ba om tilbakemelding på fremgangsmåten. (Alle vet at vedlikeholdsfolkene er travle så det er vanskelig å få gjennom dette med tidsfrister. ) Sjef humret fornøyd og gleder seg uten tvil til jeg begynner "pisksvingingen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. februar 2009 #3575 Del Skrevet 12. februar 2009 Grattis med sveisen sveis. Er det ikke herlig å gå ut fra frisøren og føle seg vel? Og så fint at du føler at det er greit å avslutte pilleriet. Ofte er det slik at når man føler det er riktig, så er det akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #3576 Del Skrevet 14. februar 2009 Og så fint at du føler at det er greit å avslutte pilleriet. Ofte er det slik at når man føler det er riktig, så er det akkurat det. Ja, det er slik jeg tenker også. Sist visste jeg det var for tidlig, nå føler jeg det er helt greit. Det er ikke bruk for dem mer (i denne omgang i allfall). "Krykkene" kan kastes med god samvittighet. Så vil det vise seg om jeg noen gang får bruk for dem mer. (Håper ikke det, men samtidig så lurer jeg jo litt ettersom jeg har vært av den formening at det først og fremst er biokjemien og ikke psyken som har spilt meg et puss. ) Jaja, den som lever, får se. I dag er det strålende vær ute og det benytter jeg selvsagt til å ......vaske klær . Noe skal man jo gjøre på en lørdag, liksom. Hvilket minner meg om at jeg burde vaske bil og vinduer også. Men det er vel egentlig litt for kaldt. Vil gjerne ha tempen opp over frysepunktet før jeg bedriver den slags utskeielser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3577 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg har vann i varmtvannstanken. Herved slått fast. Det er jo egentlig ganske bra, naturligvis. Det som ikke er fullt så bra var at jeg oppdaget en dråpe vann da jeg tilfeldigvis dukket inn i skapet der tanken står. Det virker som det tyter ut litt vann i overløpet (der det skal komme ut vann dersom det er litt for høyt trykk på tanken eller noe slikt) . Selv om vi ikke snakker om mengder av vann -det var mye mindre enn et fingerbøl- så kjente jeg fukt på slangen som går over til avløpsrøret så noe er ikke helt som det skal der. Gjett om jeg er glad jeg har vannalarm i det skapet der. For sikkerhets skyld dytta jeg ei brødform (nød lærer fuktig Cata å fikse) under "lekkasjen". Får ringe rørlegger i morgen for der det er en dråpe kan det dessverre fort bli flere, så jeg vil ha det sjekket. Så lenge jeg har varmtvannstanken i kjøkkenbenken (idiotløsning ) så kan jeg ikke være forsiktig nok. Der er jo ikke noe avløp i gulvet og ikke noe våtroms-noesomhelst. Men får utsette panikken til mañana. Rørlegger får pent komme og sjekke ståa. Man vil ikke ha basseng på kjøkken. Sånn er det bare. I dag har jeg dessuten erklært meg pillefri for alvor . Nå er det 3 uker siden siste lillepille ble fortært og eneste trøbbel jeg kjenner er den manglende nattesøvnen. Det bare må jeg gjøre noe med. Var ute og gikk tur i dag og da kom jeg fram til at jeg må se å ta opp igjen meditasjonen. Riktignok orker jeg ikke meditere før jeg går på jobb, så det får holde med en ettermiddagsøkt. Det får være grenser for hvor tidlig jeg orker stå opp. Men litt må da være bedre enn ikke noe, og dessuten kan jeg jo ta de to foreskrevne øktene i helgene. Da er jeg jo en smule senere oppe enn på en vanlig arbeidsdag. Har dessuten avklart påsketur med en venninne i den stille uke. Jeg hadde noen bonuspoeng som måtte brukes og jammen klarte vi ikke å finne en tur som begge hadde lyst til å ta - samt utreisemulighet noenlunde samtidig. (Jepp, vi bor på forskjellige steder i landet så det er litt logistikktrøbbel forbundet med slike fellesturer.) Billig hotell fant vi også så jeg får 4 dagers tur for under 2000 kr. Det er ikke verst, vel? Endret 15. februar 2009 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. februar 2009 #3578 Del Skrevet 15. februar 2009 Varmtvannstanker skal ikke begynne å svette, i hvert fall ikke når man har dem inni kjøkkenbenken. Lurt å få en rørlegger til å se på det,ja. Manglende nattesøvn er ikke ok. Jeg regner med at du har forsøkt det meste, men jeg vet at det finnes te som skal medvirke til søvn. Meditasjon er sikkert bra - uansett nesten. Så flott at du har fått bestilt deg en tur i påsken. Den er jo såpass seint i år, at det kan være god vår mange steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3579 Del Skrevet 15. februar 2009 Manglende nattesøvn er ikke ok. Jeg regner med at du har forsøkt det meste, men jeg vet at det finnes te som skal medvirke til søvn. Meditasjon er sikkert bra - uansett nesten. Manglende nattesøvn er veldig lite OK. Har egentlig ikke prøvd så mye. I en periode prøvde legen å skrive ut innsovningspiller, men ærlig talt så hjalp de ikke stort. Sovna greit nok, men mitt problem er som oftest at jeg våker aaaaalt for tidlig - ikke at jeg ikke klarer å sovne inn. Dessuten liker jeg ikke sovepilleting. Har også prøvd den der Valerina natt uten spesielt hell. Antideppen virka fin-fint, men jeg tenkte nå jeg skulle prøve å leve uten den. Blir liksom så dumt å ha den bare for søvnens skyld. Meditasjon vet jeg hjelper ganske mye ettersom jeg har praktisert det før, men det tar jo litt tid da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #3580 Del Skrevet 16. februar 2009 Rørlegger underveis. (Ikke i kveld da ) Fikk "bestilt time" i morgen så da får jeg forhåpentlig fikset berederen. Bare så irriterende at det må skje i arbeidstida . Jeg har ikke tid til å dra hjem og låse ham inn, men jeg må jo. Akkurat nå har forresten "lekkasjen" stoppet, så jeg er mildt sagt forvirret. Har jeg skremt den ved å ringe rørleggeren, tro? :klø: Jaja, det har ikke lekket der før, så jeg må ha det sjekket - sånn er det bare. Forøvrig er dette uka som er Travel med stor T. Vi har besøk på jobb og jeg skulle helst vært litt tilgjengelig i den anledning, men så er det noen andre som har klart å velge akkurat denne uka til å kalle inn til Viktig Møte, så dermed ser det ut til å bli fenomenal møtekollisjon. Tror jeg har klart å vri meg ut av det ene møtet nå, så det skal gå bra men det ergrer meg litt å føle at jeg svikter samma søren. På den annen side så kan jeg jo bare ikke være 2 steder på en gang og jeg kan ikke omkalfatre noen av møtene for det er jo ganske mange andre involvert også - tilsammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg