Bettie Skrevet 2. januar 2009 #3521 Del Skrevet 2. januar 2009 Ok da. Ikke denne gangen, men - ganske så mange andre ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3522 Del Skrevet 3. januar 2009 "Super-Cata" trør til likevel. Det hjelper å sove på problemene, så kl 10 stilte jeg på jobb. Dels for å se hvordan det hadde gått natta igjennom (telefonen av, ja) og dels for å sjekke litt mer rundt min teori fra i går. Teori holdt og dilldall er fikset. Tror det er kommet inn en bug i et program og at den slår til ved hvert månedsskifte så jeg må finne en vei å omgå den på, men jeg har i allfall fikset saken slik at det holder til 1. februar. Alltids noe. Da får jeg i allfall tid til å bla litt i menyer og lete etter "omvei". Var så fornøyd med meg selv etter dette at jeg tøflet rett inn på en billigbutikk og fant en bukse som satt som et skudd - til under 400 kr. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3523 Del Skrevet 4. januar 2009 Lurer på om det er kaldt ute eller om det bare ser slik ut? Uansett - sola skinner og så snart oppvaskmaskinen er ferdig med å kjøre programmet sitt så jeg får slått den av så skal jeg jumpe i varmedress og tasse en tur på stranda. Mulig varmedress er litt overkill, men kjenner jeg omgivelsene rett så er det sur blåst der ute. Tenkte å ta med fotoapparat til en forandring og knipse litt "lokalkoloritt" og dele med venner og kjente på andre kanter av landet. Har utvidet bildelagringen på google, så nå er det så enkelt å vise fram at. Men først må altså den oppvaskmaskina få tørket ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3524 Del Skrevet 4. januar 2009 Herremin, jeg bør mentalundersøkes. Nå har jeg gjort nettopp det som jeg funderte på i høst - meldt meg inn i Turistforeningen. Og så er jeg ikke noe turmenneske en gang, sånn egentlig. Småturer - ja helt fint, men lengre...? Med overnatting? *iiiiiik* På den annen side hadde det vært moro å prøve, og det må da være noen av de hyttene som ikke ligger i det allerinnerste av fjellheimen :klø: ? Selv jeg kan sikkert gå en time eller to til en hytte, overnatte og så gå hjem igjen? Kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. januar 2009 #3525 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvorfor ikke? Turistforeningen har mange hytter de, og det er ikke alle hytter det er 8 timers marsj mellom. Hvis jeg ikke husker feil, kan man ha ei hytte som utgangspunkt og gå turer derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3526 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hvorfor ikke? Turistforeningen har mange hytter de, og det er ikke alle hytter det er 8 timers marsj mellom. Hvis jeg ikke husker feil, kan man ha ei hytte som utgangspunkt og gå turer derfra. Jepp, plan A er å finne seg en betjent hytte 1-2 timers marsj inni fjellheimen og gå dit, overnatte og tasse hjem igjen. Eller kjøre til en betjent hytte og ta en dagstur eller to. Tror jeg drøyer de 8-timersturene litt . (Stygt redd det ville bli stille i Cataboka veldig lenge hvis jeg prøvde meg på noe sånt.) Men jeg må være i en eller annen nyttårsforsettmodus til tross for at jeg ikke har nyttårsforsett. En venninne har skrytt så innmari av sin pulsklokke at nå har jeg vært på nettauksjon og lagt inn bud på en. Skal jeg virkelig bli sprek i år :klø: ? Det er liksom litt lettere å røre på seg når man får det tallfestet, men....pulsklokke og meg da gitt . Endret 4. januar 2009 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3527 Del Skrevet 5. januar 2009 *urk* Magen min.... Jammen godt det er hverdag igjen. Har egentlig en snill mage, som ikke volder meg mye bry - bortsett fra at jeg tror jeg har et snev av det som kalles "irritabel tykktarm" . Men opp gjennom årene så har jeg vent meg til å ikke spise om kvelden. Ikke fordi jeg skal være flink og på slanker'n, men rett og slett fordi at når jeg kommer hjem fra jobb litt sent så blir middagen såpass sen at jeg ikke blir særlig sulten resten av kvelden. Men i går ble det brudd på rutinene (hadde noe dessert igjen som ble fortært mens jeg så film i halv ti -tida). Det angrer jeg veldig på i dag. Mage ugrei. Ble rask galopp på do i formiddag og den har ikke vært helt i toppslag resten av dagen. Ikke vond men....litt ugrei. Men det ordner seg til i morgen. Rutiner er tingen og nå blir det ikke skyggen av dessert før tidligst til påske . Greit med en påminnelse om at det ikke er så lurt, for det er jo godt . Er ellers flink og tviholder på vanen med å gå til (og fra) jobb. Var skikkelig kaldt i dag så jeg ble blåfrossen light i kinnene. Har en hud som reagerer kraftig på både varme og kulde, så jeg var temmelig råååååsa det meste av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3528 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Usj, mage fremdeles bittelitt ugrei, til tross for at jeg er tilbake på hverdagsmat. Irriterende, selv om jeg ikke har store plager. Kjenner meg bare litt uggen. Men det har jo gått både omgangssyke og influensa og gud vet hva, og siden jeg sjelden blir veldig syk av noe som helst så kan det jo være et liiiiite virus som har slengt forbi. Jaja, det gir seg vel i løpet av noen dager. Så lenge det ikke gjør direkte vondt eller jeg må løpe på do i eninga så får jeg tåle "uggen". Vel, jeg pingla forresten ut når det gjaldt "gå hjem fra jobb" i dag , men det var ikke helsa si skyld altså, men værgudene. Iiiiiiiiskaldt regn og litt vind - og ikke regnbukse med i sekken. Da hev jeg meg på telefonen og ringte kollega som ikke bor så mange gater unna og spurte om jeg kunne få haik hjem. Kall meg pingle! Ble forresten utkonkurrert på nettauksjonen hva angår pulsklokkehandel, så jeg må henvende meg annetsteds. Har fint lite peiling så hvis noen har tips så spytt ut. (2000 kronersnivået er veeeeeldig uaktuelt ) Endret 6. januar 2009 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pail Skrevet 7. januar 2009 #3529 Del Skrevet 7. januar 2009 Hay... husker du meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #3530 Del Skrevet 7. januar 2009 Næmmen...Pail . Welcome toback!! *klemmepå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pail Skrevet 8. januar 2009 #3531 Del Skrevet 8. januar 2009 Heeeei! long time no see... Jeg har vert litt borte siste tiden... året.. eller noe slikt. Alt bra med øya? Har vert innom ,men er ikke sikker på om det er deres øy lenger. Og hvordan går det med bissnissen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3532 Del Skrevet 8. januar 2009 Heeeei! long time no see... Jeg har vert litt borte siste tiden... året.. eller noe slikt. Alt bra med øya? Har vert innom ,men er ikke sikker på om det er deres øy lenger. Og hvordan går det med bissnissen? Vel, vi byttet øy og kjøpte en sim på deling, men så gikk jeg en smule lei og ble enig med meg selv om at jeg måtte gjøre noe annet enn å bare sitte ved PC'n så Win kjøpte meg ut nå i årsskiftet. Men du finner Win og Reven i Roscana, og mulig jeg poffer innom dann og vann også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3533 Del Skrevet 8. januar 2009 Aua . Av og til blir man ufrivillig veldig komisk. I dag var min dag . Flink som jeg er skulle jeg gå til jobb i dag også. Pleier være forvent med godt føre, men i dag var det skikkelig glatt da jeg kom ut, så det første stykket liknet jeg nok en krysning mellom Bambi (på isen) og Ole Brumm (det hadde slått om til regn i løpet av natten så jeg var godt emballert i regntøy). Vel, da jeg kom ut på mer beferdet vei så gikk det bedre og jeg fant bokstavelig talt igjen fotfestet, så da jeg nærmet meg arbeidsplassen så hadde jeg fint driv framover. Jeg pleier ta en short-cut et sted og der er det heller mørkt. Faktisk helt uten belysning. Så da jeg kom ut av den svartlagte delen av ruta så var nattsynet ganske OK, men....i det jeg runder nest siste svingen får jeg en lyskaster rett i fleisen og da ser man jo absolutt null og niks. Så den diiiiiiiigre pytten på asfalten så da ikke jeg. Og dermed så jeg heller ikke at under alt vannet så var det speilblank is. *svisj-schvopp* Det kavet armer og bein i alle retninger i et par sekunder, før beina føk bakover (stort sett i allfall) og jeg framover. Heldigvis landet jeg ganske pent på høyre hofte. Som gammel judoutøver har jeg lært å falle - masse- og restene av fallteknikk sitter i kroppen den dag i dag, så jeg prøver automatisk å snu meg slik jeg lærte den gang da. Heldigvis. Så der lå jeg og klasket med sporden som en annen (ikke så veldig glad) laks . Jeg tok meg neppe særlig mye bedre ut da jeg skulle komme meg på bena igjen for det var virkelig skikkelig glatt is så jeg kavet og bakset bare verre før jeg fikk fast grunn under beina igjen. Uffameg. Godt ingen så meg. Har vært passe øm i hofta i dag og kjente at det ble litt forstyrrelser bak i halebeinet (har brukket eller bristet det en gang for mange år siden, så det tåler ikke så veldig mye før det blir ømt). Regner med det blir et saftig blåmerke på den hofta jeg landet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3534 Del Skrevet 9. januar 2009 Egentlig tror jeg at jeg bare skal bytte ut alle forsøk på trening med litt knall og fall i blant. Himmel, så støl jeg er. Kjenner det helt ned i håndleddene etter fallet i går. Det er ikke det at jeg er forslått, for det er det bare en flekk på hofta som er, men jeg må ha fått noen strekker hist og pist kjenner jeg for her er det skikkelig treningsverk . Ellers så er jeg superfornøyd med ebayhandel. Kjøpte en bukse her for et par uker siden og den kom i dag. Satt som et skudd jo. Lenge siden jeg har hatt en bukse som var så fin på. Av en eller annen grunn slapp jeg å betale toll også :klø: . Det sto tolldeklarasjonslapp på pakken, men den var sendt som brev så jeg fikk den rett i postkassen. Lurer på om det kan være forklaringen. Vel, jeg akter ikke å ringe tollvesenet og spørre så lenge pakken er forskriftsmessig merket. Skjønt - ved nærmere ettertanke kan det jo være de ettersender faktura på tollbeløpet i slike tilfeller? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 10. januar 2009 #3535 Del Skrevet 10. januar 2009 hmm, hvor mye betalte du for den da? når man kjøper ting til under 1000 kr behøver det ikke å tolles Jeg kjøpte noen digre støvletter fra usa i fjor vinter, og måtte på posten å hente pakken.. men ingen toll, for de kostet bare 800 kr sa hun på posten btw, er innom å snuser på gammel sl-venn.. hihi.. håper alt er bra med deg godt å se at du oxo mer eller mindre har kommet deg ut av sl og tilbake til irl :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3536 Del Skrevet 10. januar 2009 Hoi, Envy . (Hvem søren var du i SL land? *tenker så det knaker*) Buksa kostet vel drøyt 300 inkludert frakt tror jeg, men det er da 200 som er tollgrensa. I allfall er det det når jeg bestiller fra Strawberrynet. Hadde planer om å "ta" jula i dag, men den får vente til i morgen. Jeg er fremdeles så støl at jeg ikke orker tenke på å gi meg i kast med den fordømte loftsstigen når jeg samtidig skal hale og dytte i esker. Men i morgen bare MÅ jeg. Og hvis værgudene er snille (lite trolig) så skal det vaskes vinduer også. Men har ikke bare daffet i dag altså. Startet med å gå til posten og hente kaffekvern som jeg kjøpte via QXL her om dagen. Jeg drikker sjelden kaffe hjemme (får mer enn nok på jobb) så da er det vel så lurt med hele bønner som jeg kan male selv. Og så er det jo så mye bedre når kaffen er nykvernet. Da jeg kom hjem bestemte jeg meg for å at et oppgjør med skittentøyskurven. Det begynte å bli faretruende fullt der, og tilsvarende tomt i undertøys- og genserskuffene. Nå er situasjonen omvendt . Og kjøkkenbenken har fått seg en shining. Dermed er det bare å få vekk julestashet og få Tusle til å ta et tak over gulvene imorgen så har jeg i grunnen et møblert hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3537 Del Skrevet 11. januar 2009 "Støl" har gitt seg sånn noenlunde så nå er det bare å begynne å pakke sammen jula. Eh..nei det betyr ikke en kopp kaffe til. Cata!!!!!!!!!!!!!!!! Nå letter du på rumpa og går i gang. *hvis noen "by now" har fått en mistanke om at sammenpakking av jul ikke er det morsomste jeg vet så stemmer det 100%* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3538 Del Skrevet 11. januar 2009 Phu, jula er ute. *sukker lettet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3539 Del Skrevet 12. januar 2009 Det går opp og ned her i verden. Før jul hadde jeg det så travelt på jobb at jeg helst skulle vært 3 steder samtidig - minst. Og i dag så ble det til gjengjeld så rolig at jeg ble sittende med beina på bordet mot slutten av dagen. Tvilsom arbeidsmoral, men jeg hadde liksom ikke noe å sette i gang med. Dvs. jeg har en del, men venter på en del priser og informasjon før jeg kommer særlig videre. Så det ble beina på bordet og mørk grå samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. januar 2009 #3540 Del Skrevet 12. januar 2009 Innimellom er det greit å sitte med beina på bordet. Og som du står på i perioder bør du ikke ha dårlig samvittighet. Du må være forsliktig med deg selv på glattisen. Det er ikke lurt å falle slik, for risikoen for at noe brekker er ganske stor. Og jeg synes du er standhaftig slik du vandrer til og fra jobb. Kjempeflink er du. I morgen skal jeg på prøvetime på innersvingen. Skal begynne å trimme igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg