Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Her i mitt hus har jeg en luke i veggen, med dør, ser ut som et sikringsskap, og der inne er det rør på kryss og tvers og der vil det vises om det lekker ett eller annet sted. Jeg skjønner ikke hvordan, men når de sier det så stemmer det sikkert.

Jeg har hatt min del av vannlekkasjer og skader og lurer på om jeg forfølges av vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har det samme, men tørketrommelen står foran der og jeg er ikke sterk nok til å flytte på den alene. (Lekker det så skal det forresten være fuktig i bunnen av det der skapet. Trodde jeg hadde en lekkasje en gang så jeg ringte rørleggeren og sjekket.) Men uansett hvordan det nå er eller ikke er så burde det jo vært fuktig der dråpene kom fra, og der var det knusktørt. Uansett - nå har feigingen meg bestilt vannalarmer. En for røropplegget, en for varmtvannstanken og en som jeg kan ha under oppvaskmaskinen - eller muligens under vasken på kjøkkenet der alle de rare koplingene er.

Kall meg gjerne paranoid, men jeg har nesten like stor skrekk for vannlekkasjer som for brann - men bare nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

Jeg har fiksa Tusle. Har ikke brukt den på mange uker for med ett så begynte den roterende sidebørsten å ramle av i tide og utide. Det gjorde meg så sur (jeg er ikke skapt for å krype under sofa og seng og hente børster :ler: ) at jeg ikke gadd sette tassen i sving. I dag gjorde jeg et nytt forsøk (orka ikke hale frem den vanlige støvsugeren heller) og plutselig så jeg det jeg ikke har lagt merke til før - to bittesmå sprekker i festet på sidebørsten. Ikke rart den skvetter av. Nå har jeg bytta børste og Tusle er som ny :) .

(Og huset er støvfritt.)

Veldig fornøyd med å ha min lille hjelper i drift igjen - slik som den skal være. Dermed ble det en liten tur på nettbutikken for å handle reservebørster (tydeligvis et svakt punkt der) og jaggu røska jeg med meg en virtuell vegg også. Det var to som fulgte med, men slik leiligheta mi er skapt så har jeg veldig ofte behov for å sperre av i 3 retninger når Tusle er i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke paranoid når man forsikrer seg mot vannlekkasjer, Cata. Selv har jeg hatt tre av det slaget og det var like lite moro hver gang. Første gangen måtte vi ut av huset i seks måneder mens de tørket og la nytt gulv. Da var det kloakken i enden av rekkehuset som var gått tett og det kom opp under vasken hos oss. Ikke hos noen andre, enda vi bodde nr 2 på rekka...

Andre gangen var det oppvaskmaskinen som tømte seg utover kjøkkengulvet. Da levde jeg med kjøkkenbenkene i stua i noen uker mens det tørket og jeg fikk nytt gulv på kjøkkenet. Jeg kunne fått nytt på stua også for det hadde faktisk trukket ut et stykke, men jeg orket ikke, så jeg lot det være.

Tredje gangen var i blokka jeg bodde i før vi flyttet hit. Da var det sluket på badet og det trakk ut - aner ikke hvordan - gjennom baddøren, under eller over terskelen, det aner jeg ikke, og hele gulvet stod i bølger. Den historien har du vel hørt... jeg rakk omtrent akkurat å få nytt gulv før jeg solgte, etter å ha levd med tørkemaskin og ikke noe gulvbelegg i flere måneder.

Nei, bare vær paranoid du, for vannlekkasjer og skader er ikke morsomme, og som sagt; jeg tror jeg er forfulgt.

Bra at du har fått fikset Tusle også da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er trøtt. Veldig trøtt.

Kl. 03:15....*klank*.....*boink*....*klankklankklank*

Det er faktisk veldig lite ålreti å ha hele nabolagets postkassesamling under soveromsvinduet når det blåser. De lokkene klanker noe så inni..... :kjefte: . Det gjør de det såh!

*sukk*

Det ble lite nattesøvn kan man si.

Nå er jeg på vei til møte i Oslobyen i morgen, og siden jeg har et hav av mil å kjøre til flyplassen så har jeg installert meg på hotell i natt. Man gjør det når flyet går halv sju om morra'n. Ikke søren om jeg gidder starte å kjøre i halvfiretida (Da må jeg jo opp halv tre....)

Derfor ekstra hotellnatt - med arbeidsgivers velsignelse. Tror dog ikke de ønsker å ha meg som riksveimos pga. "sovnet ved rattet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjoooo, nesten. Det var togstans på Lillestrøm så det ble klabb og babb. Men jeg kom meg da hjem og det til og med noenlunde på tida. Resten av uka har vært heller daff. På jobb har det vært travelt siden finanskrisen begynner å puste oss litt i nakken, og dessuten er det prosjekter som både skal kjøres i gang og avsluttes. Det er for så vidt våre kunder som pustes mest på, men da merker jo vi det også. Vi prøver å stokke armer og bein slik at desember skal gjøre minst mulig vondt - det er ganske mange kunder som oppmuntrer sine ansatte til å ta laaaaang juleferie i år, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hutre*

Jeg fryyyyyser. Det er kaaaaaaaldt. :fnise:

OK, egentlig er jeg nok bare sutrete for så kaldt er det ikke verken inne eller ute, men jeg fryser på beina. Har for så vidt mer varme å ta av for varmepumpa kan lett kneppes opp et hakk eller to, men jeg er i det lett energiøkonomiserende hjørnet i dag så jeg gidder ikke.

Dermed kan jeg i grunnen bare ha det så godt (kaldt?)

Hmmm, varmepumpe ja...jeg hadde jo egentlig en avtale med meg selv om å rengjøre filter der i dag. Kanskje jeg skulle skride til verket før det blir for mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der var støvfiltrene støvsuget og "titan-et-eller-annet-mirakel-filtrene" skylt i vann som skrevet står i manualen. Men hvordan skal jeg få tørket dem før jeg fryser i hjel? De skal tørke i friluft og ikke i sollys.

Greit, faren for sollys på denne tid av døgnet er jo ikke så stor, men....vil jo helst få dem inn i løpet av en times tid i allfall. Skal jo ha pumpa i drift igjen før her blir iskaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "tvangsferierer". 6 (nå 5) feriedager må tas ut før årsskiftet.

Føler meg som den daffe dama som sitter i joggebukse og med kaffekopp foran PC på en mandags morgen. Det er en smule naturstridig. Når alle gutta driver og tar ut feriedager om sommeren så er det min tur nå. Kan jo ikke drive å ta fri når "alle andre" gjør det - noen må være igjen.

Men tro nå ikke at jeg sitter her med martyrmine, for i og med at jeg ikke er så glad i sommeren så er det helt greit at de tar ut fri da, så jeg kan gjøre det nå. :)

Og jeg skal ikke daffe hele resten av dagen. Når bare oppvaskmaskina er ferdig så skal jeg jumpe i bilen og dra på litt julegavejakt. Kan være greit å se om jeg får unna det som skal sendes langt.

PS: Kan også skryte på meg nyskrubbet oppvaskbenk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vært effektiv. 4 julegaver innkjøpt - og det for en billig penge attpåtil. Min mor har i lengre tid uttrykt et julegaveønske og omsider fant jeg det hun vil ha - men det ble nesten pinlig billig :ler: . Men jeg kan jo ikke la være å kjøpe noe jeg vet hun/de ønsker seg, bare av den grunn - kan jeg vel?

Har dessuten fått unna et par andre gaver, ettersom jeg rent tilfeldigvis dumpet over noe brukbart da jeg først var ute.

Siden jeg har liten familie så er jeg faktisk nesten halvveis til målet.

(Aldri vært så tidlig ute før , tror jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres herlig ut å ha kommet halvveis i mål på julegavene allerede. Jeg har gode intensjoner hvert eneste år, og så plutselig oppdager jeg at: Oj, detta var jo siste lønninga før desemberlønna jo, og jeg har ikke kjøpt julegaver nå heller... det skjer hvert år :ler:

Det kommer så brått på hele tiden :sjenert:

De voksne i vår familie bytter som regel bare vinflasker eller noe tilsvarende rimelig noe, bare for å ha noe å pakke opp og fordi vin alltid er hyggelig å få, men i år har jeg kommet opp med en idé i tillegg. Der hvor Yme jobber, smelter de og lager bilder og diverse i glass også, og sist jeg var innom kjøpte jeg med meg en smeltet vinflaske. Den er smeltet slik at den ligger flatt på siden, helt flat, bunnen er brett opp langs flaska og er like flat som resten, mens halsen tydeligvis har ligget på en forhøyning under smelteprosessen, så den fungerer som håndtak. Nå har jeg et kubbelys stående på min, men jeg har tenkt å kjøpe tre slike, legge en parmesan på hver og pakke pent inn i cellofan og gi en vinflaske i tillegg. Den er jo super som ostefat! Og morsom. Man ser jo helt tydelig at det er en vinflaske. Så da er de voksne fort i boks.

Så har man et par egne, voksne barn, og ørten tanteunger i gavealder. Det er like vanskelig hvert år.. eller, det blir faktisk vanskeligere og vanskeligere jo eldre de blir :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er blid igjen.

Har nå tilbragt en del timer på båtførerprøvekurs og drømmen om båt har fått en oppfriskning. I dag har vi drevet på med forskjellige sjømerker (vanskelig å huske) og enkel navigasjon (gøy :hoppe: ) . Det er sånt puslearbeid som jeg liker.... Når jeg bare klarer holde styr på himmelretningene. En gang klarte jeg å forveksle øst og vest. Ikke spør hvordan, det må ha stått totalt stille i øverste etasjen.

Siste kursdag er i morgen og så blir det eksamen uti uka en gang. Blir greit å få det unnagjort. Intensivkurs er min greie - definitivt.

Nå tror jeg jeg skal ta meg en halvtime på øret med krimromanen jeg holder på med. Lenge siden jeg har vært i lesehumør ,men de siste par ukene har leselysten økt på så nå jobber jeg meg systematisk gjennom bibliotekets fornyelser. Hurra for at det finnes noe slikt som bibliotek. Skulle jeg kjøpt alt jeg ville lese, så hadde jeg nok vært temmelig blakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Livstegn...

Kort innpå bare fordi jeg kjeder meg grenseløst akkurat nå, og ikke greier å finne på noe å gjøre. Klarer ikke skrive med stua full av folk og dyr, så det får vente.

Morsomt med båtinga di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med båtinga di :)

:Nikke: Det er finanskrise så det blir nok ikke seilbåt i morgen..... Lurer på om jeg skal starte med kajakk mens jeg venter :klø: ? Kunne vært litt gøy som en "nødløsning", men....klarer jeg som er så stiv og støl å komme meg opp i en uten å kantre? Og -enda viktigere- kommer jeg meg ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut kommer du sikkert, men det er kanskje sånn at du vil både ut og være tørr? Det er ikke alltid like lett å få til i kajakk. Men det går visst bra med øvelse. Kjenner flere som sverger til kajakk og som sier det er helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut kommer du sikkert, men det er kanskje sånn at du vil både ut og være tørr?

Ja, fortrinnsvis det. Og mangel på oppbevaringsplass når jeg ikke plasker rundt er også en liten utfordring. Vondt å stable kajakker på loftet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...