Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:fnise: Nå har jeg vært inne til oppussing. Jeg har vært på kurs for å lære klesstil, makeup og farger som passer til meg. Fått masse gode tips og i og med at jeg er notorisk usminket så valgte kurslederen meg som en av prøvekaninene for sminking. Farger ble lagt på - ikke i bøtter og spann, men med akkurat passe nennsom hånd. Ble så fin atte....

Og damene som jeg har vært på kurs sammen med var også en fin gjeng. Vi har løse planer om felles shopping med konsulent når vi bare får fargepalettene våre :ler: . Noen av oss bor såpass nære at hvis vi spleiser på eksperthjelp så kan det faktisk la seg gjøre. Høres helt vilt ut, men så lite peil som jeg har på klær så tror jeg faktisk det ville være lurt for meg i allfall. Er jo ikke sikkert vi får gjennomført det når den første entusiasmen dabber av, men konsulenten var dyktig og viste oss hvordan man med ganske små grep kunne bli langt finere. Blant annet ble jeg dyttet inn i en jakke som en av de anre kursdeltakerne hadde på seg og "panelets" dom var enstemmig - jakken kledte egentlig meg bedre enn den egentlige eieren. (Gjett om det ble fleipet med at jeg burde prøve å få kjøpt den....)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klappe: Så morsomt! Det er gøy med farger og snitt og sånt, og makeup, ikke sant?

Selv er jeg så kjedelig for tiden at det er et ork bare å få på seg mascara. Greide det i dag, men kun fordi jeg kjøpte Masterpiece mascara for et par dager siden og syntes jeg måtte prøve den. Den er helt greit. Alderen har frarøvet meg litt øyenvipper så det er liksom ingen ting som kan lage wow-øyenvipper på meg lenger. De er verken lange eller tette lenger... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er lurt å få sjekket labben, ja. Kan ikke gå sånn i en evighet, og hvis jeg husker riktig, så er det en evighet siden du skadet den.

Moro med sånt kurs, da. Kan jo være greit å vite litt om hva som kler en, og kanskje få tips om noe man over hodet ikke hadde tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp* Jeg er trøtt. Knapt kommet innafor døra så er det bare å pakke igjen (dvs. jeg gidder ikke før i morra tidlig). I morgen skal jeg til Trondheim på et møte. *sukk*

Liker å farte rundt omkring,men 3 reiser på en uke er i meste laget.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Turen ble avlyst. Et par av de andre møtedeltakerne var blitt forhindret. Dermed ble det hjemmekveld på meg og det er jeg ikke akkurat lei meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, jeg gleder meg til å stå opp :hoppe: .

Saken er: jeg hater vekkerklokka mi. Det eneste pene jeg kan si om den er at den er en gave fra min far og den ser ganske pen ut. Men lyden er fæl. Skikkelig fæl. Jeg sover lett og våkner ved det første infernalske pip. Og da farer jeg opp som om jeg hadde fått en rakett i rumpa. Som regel våkner jeg opp før klokka i ren skjær redsel for at den skal finne på å ringe :ler: .

Men....inspirert av tråd på KG (hvor ellers?) har jeg nå investert i "Wake up light" . Så nå skal jeg våkne pent og forsiktig til stadig økende mildt og behagelig lys, og hjelper ikke det så spes det på med fuglekvitter eller froskekvekk. Kommer vel til å ta noen dager å få stilt den inn så jeg våkner på passende tidspunkt, men....den må bare bli en forbedring fra panikkalarmen som jeg har hatt til nå.

Lampa hadde forresten innebygd radiofunksjon også så jeg kan lytte til radio før jeg sovner. Har aldri tatt meg bryet med å kjøpe klokkeradio for jeg liker ikke tanken på å våkne til dagsnytt. Hvor festlig er det liksom å våkne til "12 irakere ble drept i en selvmordsaksjon i Bagdad i går" eller andre "oppmuntrende nyheter"? Jeg må være våken før jeg orker å møte hverdagens tøffe realiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kjefte: Møkkavær. Det blåser. Ikke nok til at jeg trenger bekymre meg for taket så egentlig burde det være koselig å krype under dyna i sånt vær. Men jeg sover lett, så jeg mistenker det kan bli en heller urolig natt.

Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å ønske meg ny klokkeradio til jul, for den jeg har nå, må jeg bruke strikkepinne på for å få stilt. Men jeg kan nok ikke ha ei klokke med fuglekvitter, for når jeg først sovner på morrakvisten, sover jeg hardt når klokka begynner å skravle.

Og det er et skikkelig møkkavær. Jeg har fyrt godt i ovnen i kveld, men det blåser jo så de uler rundt husveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan ble det så å våkne til den fuglekvitrende lysbomben din? Ikke ett ord nevner du om den, så jeg begynner å tvile...

Ja tvil i vei du.... :ler: . Første natta var det virkelig grunn til tviling. Jeg sov nesten ikke pga. kvitreboksen. Ikke det at den kvitret i utide altså, jeg er knappoman nok til å få den til å holde kjeft. Men jeg var jo litt urolig for om jeg faktisk kom til å våkne av dette her så jeg sov urolig. Først våkna jeg kl 1 om natta og la til min fornøyelse merke til at lampa ikke lyste. Så våkna jeg klokka 5, med samme resultat. Dernest sovna jeg søtt og drømte at jeg drev og flyttet den hersens lampa rundt i halve leiligheten (hva skulle jeg liksom med wake-up på kleskista :klø: ? ). Men da jeg omsider ble vekket av travel liten fugl klokka 6 så var jeg i fin form.

Nå er jeg ikke spesielt trøtt om morra'n men likevel bruker jeg slumreknappen 2-3 ganger før jeg får dillet meg ut av senga. Det fristet ikke i det hele tatt når det alt var lyst i rommet og jeg bruker faktisk litt mindre tid enn vanlig på å komme i gang. Så det er mulig at det har noe for seg.

I natt som var så sov jeg fredelig hele natta igjennom, men nok en gang måtte det kvitring til for å vekke meg. Jeg våkner ikke bare av lyset, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høres lur ut den vekkeklokkelampen, ja. Jeg vil også gjerne våkne av at det allerede er lyst i rommet... eller vent... det gjør jeg jo allerede, men jeg slumrer gjerne en time allikevel, jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink i dag. Det var ganske bra vær i formiddag etter uværet i går, så jeg snørte på meg joggeskoene og trasket en tur på stranda. Ble litt kaldt, for tok altfor tynn bukse på men det var fint der ute. Bølgene sto temmelig høyt fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Same as always. KG, SL, bok, spasert en tur samt laget mat.

Burde jeg kanskje få meg et liv? Og kan man få kjøpt det på Rema1000? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*støl*

Har fått et av mine "kom i form" anfall og har prøvd å gå til jobben i et par dager. Hengte på skritteller og trasket i vei. Egentlig fint å få litt frisk luft på morgenen, men jeg bruker faktisk hele 50 minutter på turen - hver vei.....

Dermed må jeg jo opp i gryningen, og helst litt før. Plutselig er det slutt på å henge ved PC til seine kvelden :ler: . Tar sikte på å gjøre denne marsjen 2-3 ganger i uka, litt ettersom. Får se hvor lenge det holder.

Oppdager også at jeg har snille kolleger, forsåvidt. Når jeg går til jobb så er det mørkt så da er det ingen som ser meg, men både i går og i dag har kolleger stoppet og spurt om jeg ville sitte på hjem igjen. (Ble vennlig, men bestemt avvist - man kan ikke gi seg så fort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keep up the good work, Sweetie :) Husk at kroppen egentlig krever minimum 10 000 skritt hver dag :jepp:

(Nei, jeg går heller ikke så mye. Jeg har mistet telleren min, men jeg går sikkert ikke halvparten engang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep up the good work, Sweetie :) Husk at kroppen egentlig krever minimum 10 000 skritt hver dag :jepp:

(Nei, jeg går heller ikke så mye. Jeg har mistet telleren min, men jeg går sikkert ikke halvparten engang).

Drøye 15000 i dag.... :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, jeg har ikke mage til flere sjokk. For noen år siden fikk jeg beskjed om at det var "brann i huset mitt" (det viste seg å være i naboleiligheta og den ble raskt slukket så jeg fikk bare lettere røykskade på tingene mine).

I dag ringte det fra de som driver butikk i etasjen under meg...

"Cata, kan du komme hjem og sjekke. Det drypper vann fra taket - under leiligheta di."

*iiiiik*

Og selvsagt gikk jeg på jobb i dag også, så bilen sto hjemme. Snill kollega ble utkommandert: "Hvis du ikke har et kjempesuperviktig møte på gang den nærmeste halve timen, kan du da være så snill å kjøre meg hjem - jeg har fått høre at jeg muligens har vannlekkasje?"

Kollega hev seg (og meg) i bilen.

Siste timen, sånn ca, har gått med til å sjekke varmtvannstank, oppvaskmaskin, baderom samt alle mulige rare koplinger under kjøkkenvasken - med samme resultat. Det er så tørt at selv hybelkanininene nyser.....

I tillegg har vi sjekket butikktak. Platene i himlingen er heldigvis løse så det er bare å fiske dem ned. Ikke en eneste dråpe vann å se i det aktuelle området. Og vi krabba opp på gardintrapp og kikket mellom det faste taket og himlingen, så hadde det vært noe så burde vi sett det. Kan noen forklare meg dette?

Er selvsagt strålende glad for at det ikke var noe galt, for jeg er livredd vannlekkasjer, men.....hvor søren kom de dråpene fra? Kunden som oppdaget det hadde kommet rett inn fra bilen og var knusk tørr i tøyet og flere så dråpene på gulvet. Og tilfeldigvis så ligger området der dråpene kom ca. rett under stuebordet mitt så det er jo det tørreste stedet i hele leiligheta. Så vidt jeg vet går det ikke et eneste vannrør der. :klø:

Av og til lurer jeg virkelig på om det er et husspøkelse her.....

Men nå skal jeg få ut finger'n og kjøpe "vannalarm" å legge ved varmtvannstank og under oppvaskmaskin. Bedre føre var - og jeg har jo fått meg en påminnelse.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...