Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

I dag hater jeg bjørka - veldig. :kjefte:

Kan ikke den greia bli ferdig med å formere seg snart. Jeg sitter innestengt bak lukkede dører og vinduer og klarer meg dermed noenlunde siden jeg også knasker piller, men....jeg vil snart kunne stikke nesa ut uten å klø.

Det hjalp heller ikke veldig på humøret at jeg fikk mitt nye sertifikat (hadde den gamle store typen så jeg har fått utskrevet nytt i kredittkortformat) og ser ut som en banditt på bildet. Visste det jo for jeg så det på trafikkstasjonen, men hadde håpet det på mirakuløst vis skulle forbedret seg. Det har det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjalp heller ikke veldig på humøret at jeg fikk mitt nye sertifikat (hadde den gamle store typen så jeg har fått utskrevet nytt i kredittkortformat) og ser ut som en banditt på bildet. Visste det jo for jeg så det på trafikkstasjonen, men hadde håpet det på mirakuløst vis skulle forbedret seg. Det har det ikke.

Det finnes en tråd om akkurat dette her på forumet ett eller annet sted.. skråblikk eller snikksnakk antkelig - husker ikkehelt.

Stakkars Cata som snufser seg gjennom våren hvert år... akupunktur kanskje?

Jeg var ille pollenallergisk fra ca tolvårsalderen og til for noen år siden, men ikke bjørk. Gress og ... hva heter'n igjen... herremin, der fór'n ut til høyre og ble borte... lange planter som vokser i grøfta...

Men plutselig på ett eller annet tidspunkt har det gått over helt av seg selv.

Kanskje da jeg begynte å tilføre kroppen kosttilskudd? Ikke at jeg er kronisk eller regelmessig på det lenger men... nuvel, borte er det i hvert fall.

Søren :klø:, hva er det den planta heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jamen det visste jeg vel at det var.

Burot altså.

Heldigvis sliter jeg ikke med den og nå er det vel snart slutt på min sesong også. Selv om jeg er inne-menneske så er jeg litt lei av karantene. Det har riktignok svart seg denne perioden, for jeg har nesten ikke snufset og klødd. Heldigvis. Kjenner det jo når jeg er ute, men blir ikke nedsausa i pollen.

Har til og med hatt noen produktivt fredelige dager på jobben denne uka. Har drevet med "rotårsaksanalyse". Var på et kurs for et par år siden, men som vanlig har jeg aldri fått praktisert det. (Lurer på hvorfor det var sååå nøye med det kurset? :klø: ) Men nå har jeg altså hatt et case som egnet seg for metoden + litt ro og fred så jeg har fått til til både å jobbe med caset og til å lese litt. Tross alt så er det ikke alt man får med på et todagerskurs. Men å lese kursboka har sittet langt inne, når jeg ikke har hatt noen passende sak å jobbe med.

Synes det er en artig teknikk som har mye for seg så jeg kunne godt tenkt meg å videreutvikle meg litt på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater sommer! :kjefte:

Har nå vært på butikken og jeg kløøøøør. Attpåtil gjorde jeg en fin figur som det lokale freakshowet. Måtte jo henge på meg jakke for ikke å få toppen jeg har på full av pollengørr og jeg har ikke tynn, lett sommerjakke så det ble en dongerijakke av det mer bastante slaget.

Uff!

Det var pinsens utendørsliv, tenker jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man vært snill Cata og vært en tur på jobb. Mandagsrutiner ble utført på en søndags ettermiddag og dermed har jeg fri i hele morgen.

Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arrrrg :kjefte: , hvorfor kan ikke leverandører levere? Jeg leverte en bestilling i april og ønsket leveranse innen midten av mai. Burde være god tid på helt vanlige forbruksartikler, men hjelper det? Neiiiiida, leverandør bekrefter leveranse til begynnelsen av juni. :frustrert: Og er systemene våre så gode at jeg får se den bekreftede datoen? Niks, for den blir liggende et helt annet sted. Så idag maste jeg for jeg så det begynte å bli litt lite av den artikkelen og da fikk jeg vite dato....

Grrrrr!!!

Men har nå fått fortgang i sakene (med en god del hjelp) og får dessuten en nødleveranse annet steds fra så "båten bærer nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, så var det nesten 17. mai igjen. Det er ca. den ene dagen i året jeg har litt trøbbel med singellivet. Det er liksom litt ......trist....å verken ha venner eller familie akkurat da. Alle andre går jo i flokk og følge og er ute på byen, mens det ikke har helt samme sjarmen når man rusler rundt alene blant så mange feststemte mennesker.

Var bedre i de gode gamle studiedager da det var en stor by å rusle i, men her i "småbyfamiliesamfunnet" er det litt...tja...

Så i morgen tror jeg ikke jeg gidder gå ut i det hele tatt. Synd for bunaden, men bra for meg. Dessuten påstås det at været ikke akkurat kommer til å vise seg fra sin beste side, så da kan det i allfall være like greit å være innendørs.

Dere finner meg nok her - med kaffekoppen.

Ha en strålende 17. mai alle.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær lei deg for det med 17.mai og singeltilværelse du. Jeg har det sånn jeg også. Dvs jeg HAR barn OG familie, men ungene drar jo på egenhånd, de er voksne og feirer med vennene sine. Familien fikk jeg invitasjon fra, som jeg også takket ja til, men da jeg våknet i går kjente jeg at 'nei, dette står jeg over', så jeg kjørte ungene dit de skulle og dro hjem igjen. I olabukser og diger skoggenser. Vel hjemme slang jeg på meg vann- og vindtett jakke og dro til skogs med vovs. DET var min 17. mai og det er jeg såre fornøyd med. For meg er den dagen ikke noe annet enn mas, så jeg er glad ungene ikke trenger meg til å arrangere, følge, vinke i tog, hente osv lenger. Og folk ellers bryr jeg meg ikke så mye om, så om jeg ikke ser noen akkurat den dagen så er det helt greit :Nikke:

Brrrrr kaldt var det i går også.... :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, hadde det ikke sååå fælt akkurat. Men føler liksom at jeg "bør" lufte bunaden den ene dagen i året nå når alle søskenbarn og sånn er ferdig med å konfirmere seg. Men så blir det så mye styr å pakke seg inn i den bare for en liten time ute i bygatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan henge den på verandaen vet du. Ved siden av flagget - da får den luftet seg ;)

Jamen.....jeg har ikke flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13555

For dem som måtte lure så er altså det antall skritt på søndagsturen i dag. Siden bjørka begynner å gi seg og jeg har sittet inne i 3 uker nå så bare måtte jeg ut. Og dermed valgte jeg å spasere til jobben en tur. Har jo litt noia pga. de manglende reservedelene så jeg ville sjekke tilstanden.

For moro hektet jeg på skrittellleren og så mange ble det faktisk. Burde egentlig gått hver dag (men det tar for lang tid så jeg får vende tilbake til plan om sykling i stedet). Ser ut som jeg nå kan bevege meg ute uten det helt store allergitrøbbelet så da får jeg se til å begynne å røre meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaau... Jeg fikk rett. Støl hofte og ankel i dag. Auau...

Og attpåtil ble det lang dag på jobb. 12,5 timer er nok for meg. Trøsten er at da kunne jeg med god samvittighet la den lokale kinarestauranten lage take-awaymiddag til meg, så nå har jeg mesket meg med svinekjøtt i sursøt saus og ris.

Aldri så galt det ikke er godt for noe :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben min er risikoprosjekt.... Sto i dusjen etter jobb i dag og venstre hånd føltes så rar :klø: . Ikke så rart fant jeg ut for den er hoven og digert blåmerke (kul) er under utvikling oppå håndbaken. Må jo ha slått meg, men kan ikke for mitt bare liv huske når det skjedde, men jeg har hjulpet til med en del fysisk tungt arbeid i dag så jeg må ha fått meg en kilevink underveis, uten å ha tenkt over det.

Skulle vel rapportert det inn via HMS systemet, men....eh....."oppdaget blå kul på venstre hånd - aner ikke hva det er kommet av" virker som en litt dum rapport. :ler:

Dessuten gadd jeg ikke gå inn igjen og slå på PC.

Jaja, det krymper vel i løpet av et par dager. Det bør det helst, for vil ikke traske rundt i Brüssel med vond hånd. Dit reiser jeg nemlig i morgen. Skal dit sammen med en venninne som bor på helt annen kant av landet. Det er så tungvint å reise fra "utkant 1" til "utkant 2" at vi har funnet det like smart å møtes rundt om i Europa av og til. Ingen av oss gidder nemlig å reise og besøke den andre :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am toback.... Brussel er ganske langt vekk - i allfall når man skal hjem. Det ble akkurat et flybytte for mye. *gjesper*

Men turen var fin. Vi hadde flaks med været så jeg har faktisk fått litt farge i fjeset, og jeg har fått trim. Fredag labbet vi rundt i drøye 5 timer (og da snakker vi ren trasketid). Vi var selvsagt ute mye lenger men stoppet jo innimellom for å kikke på severdigheter eller bare for å hvile bena litt og få i oss litt vann og mat. Lørdag gikk piffen ut av oss litt tidligere så da var vi i havn på hotellrommet i 7-tida.

Hotellet, ja, for en gangs skyld var vi enig om hotellvalg. Det skjer ikke så ofte. Hotellet var greit nok. enkel romstandard, men gode senger og god frokost. Men det lå så avgjort ikke på "byens bedre vestkant". Vi slo ganske raskt fast at det var nok lurt å være inne før det ble alt for sent på kveld. Mistanken ble forsterket av det faktum at det sto en vakt utafor hotellet på kveldstid.... Det var vi ganske glade for på fredagskvelden da vi synes å høre skudd et eller annet sted i nabolaget. Kan sikkert ha vært noe annet også, men det var for mange smell til å være bare en hysterisk eksospotte. Da kom følgende intelligente replikkveksling (husk - vi var temmelig trøtte etter dagens vandring):

Cata: Oida, her høres det ut som noen skyter.

Venninne: Skyter?????

C: Jepp, kom og hør da vel. Jammen bra vi har vakt som passer på oss.

V: Jaaaaa, men ingen grunn til panikk *venninne er en nøktern sjel*

C: Neida, jeg bekymrer meg ikke det spøtt. Såvidt jeg vet blir de fleste mord begått av mennesker man kjenner og de eneste vi kjenner her er jo hverandre, så det er altså større sjans for at du skal skyte meg enn for at noen der ute skal gjøre det. *Cata venter litt og så...* Forresten...du har ikke revolver i bagasjen, vel? :hår:

V: Nei, og om jeg hadde så ville jeg neppe skyte deg.

C: Så sant, for da ville du jo ikke hatt noen å dele hotellregninga med.

På det tidspunkt endte konversasjonen i hysterisk fniseanfall fra to overtrøtte damer, før venninne snek seg forsiktig bort til vinduet og dro gardinet helt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble forresten en dyr tur....

På minussiden: 1 ryggsekk (type liten), 1 magebelte og dessuten oppdaget jeg at støtdempingen på joggeskoene må ha dødd av alderdomssvakhet (skoene er 7 år gamle og mye brukt).

Fredag, ivrig traskende rundt i byen, oppdaget jeg at en spenne på ene ryggsekkreima hadde fått en knekk. Vel, jeg skulle jo bare ha en genser og en halvliter vann i sekken så den holdt sikkert. *optimistisk*

Lørdag morgen plukket venninne opp en plastdings fra gulvet på hotellrommet i det jeg holdt på å kle på meg skoene og lurte på hva det var for noe. En liten sjekk av påkledningen viste at det var en "tagg" fra spennen på magebeltet. Dermed bar det på jakt etter en veskeforretning for det spennet skal funke (har jo både penger og pass i den veska).

Fant en OK veske og var fornøyd, -i et par timers tid. Da vi skulle reise oss etter en liten pustepause på en parkbenk sa det "snapp" og der røk spennet på ryggsekken - og med det hele reima. Den fikk bli igjen i Brussel for det der så håpløst ut å reparere.

Dermed må jeg ha både sekk og sko til ferien. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips i Brussel og like vips hjemme igjen.. det går unna i Catas verden.

Jeg har vært i Mysen i dag jeg... bare sånn for å fortelle at jeg har vært i fremmed by jeg også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går enda mer unna i Catas verden. Riktignok i nærmiljøet denne gang. Tiden er inne for den årvisse teamsamlingen på jobb - type "ut i skauen og opp i trea". I dag var begivenheten lagt til lokalmiljøets skytebane. Hadde først fryktet det ville blitt "skyting på løpende Cata", men så ille var det ikke :ler: . Først hadde vi en liten faglig samling, så bar det ut på banene til skyteøvelser. Fikk prøve både rifle, bueskyting og pistol (under kyndig veiledning av skytterlagsmedlemmer). Artig. Jeg har skutt litt før med 22 kaliber, og gamle minner dukket tydeligvis opp da jeg skulle skyte med det. Klarte 91 poeng av 100 mulige. Ikke verst siden jeg ikke har holdt i en rifle på årevis.

Bueskyting gikk det heller dårlig med. Jeg er så pinglete i armene at jeg klarte knapt nok å spenne buen. Det beste jeg kan si er at jeg bommet på blinken med god samling. Til slutt skulle vi skyte på "villsvin". Jeg sverger på at hadde det svinet vært levende så hadde det rett og slett ledd seg i hjel da jeg skulle skyte :ler: .

Vi avsluttet runden med pistolskyting og jammen klarte jeg ikke å få ned alle 5 blinkene da vi var ferdig med prøveskuddene og skulle skyte tellende skudd. Morsomt. Var bare meg og en som driver med skyting som klarte det i vår gruppe. Sammenlagtresultatet var ikke noe å skryte av. Bueskytingen ødela poengene for meg og flere av de andre skjøt seg litt bort med riflene, så en annen gruppe vant. Og jeg ble fristet til å ta opp igjen skyting på hobbybasis når høsten kommer. De ivrige medlemmene som var med og bisto oss fisket medlemmer som best de kunne. Mulig de har fått et "napp" med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg er i 40-årskrisa.

Jeg er sikker.

Jeg har lyst til å lære å seile, og ....for the record....jeg har aldri satt mine ben i en seilbåt. Det må vel være 40-årskrise som har vaska seg, vel? Jeg innser jo at det ikke bare er å kjøpe båt og sette til sjøs, så det skal jeg ikke, men.....jeg har meldt meg på helgekurs i seiling. For begynnere. Sendte påmelding i dag så har ikke fått tilbakemelding, men antakelig blir det i august en gang.

Spennende. Man er jo aldri for gammel til å lære noe nytt. (Men synes jeg det er moro så blir det dyrt, for da får jeg vel lyst på båt etterhvert også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...