Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Ut på tur, aldri sur. Er på jobbreise sammen med 5 karer. Hyggelig reisefølge, men da vi kom fram sørget jeg for å vri meg unna så jeg fikk ruslet rundt på egen hånd. Det er nå en gang sånn at vi ikke har helt sammenfallende interesser når det gjelder rusling.

Snille hotellresepsjonisten gav meg "business room" så nå kan jeg tøfle rundt i frottetøfler og badekåpe om jeg vil. Men det vil jeg altså ikke. Dvs. tøflene kommer nok på men badekåpe bruker jeg ikke hjemme en gang.

Men jeg er sulten som en ulv *uler* så bra vi ble enige om å spise kl 20. Har jo ikke spist siden kl. 14 jo. Og da bare et liiiite smørbrød. Og etter mat får jeg få med meg kollega som er reiseleder og gå gjennom presentasjonen til i morgen, for i går var det mildest talt hektisk på jobb så jeg fikk noe dårligere tid enn strengt tatt ønskelig. *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg. Ser for meg en Cata i tykk hvit frottémorgenkåpe og ditto tøfler jeg, og blir aldeles misunnelig, selv om du sier du ikke bruker morgenkåper.

Lykke til med presentasjon... den er vel forresten overstått innen du leser dette, men allikevel :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon gikk greit. Publikum var riktig så interessert, selv om jeg hadde håpet på større oppmøte. Nåja, det får uansett være opp til dem. Hadde riktig fin tur. Det var lagt opp til middag og litt omvisning i lokalmiljøet i går kveld og vi som var tilreisende ble virkelig imponert. Traff dessuten gamle kjente, -noe som var riktig så koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fliiiink :hoppe: . Jeg har hatt telefon i sving i hele dag. Første gang på mange uker. Og så har jeg sagt opp fasttelefonabonnementet. Så lite som jeg telefonerer er det jo idioti å ha to telefoner, selv om jeg ikke kommer til å spare så veldig mye. Har billig abonnement og må uansett betale nettleie for ADSL når jeg ikke har fasttelefon. Så heretter blir det bare mobil på meg. Men mulig jeg må finne meg et nytt mobilabonnement da, siden det er ekstremt billig det jeg har - og samtaleutgiftene er deretter.

Blir det krise får jeg heller få meg nytt fasttelefonabonnement, men tror krisen kommer til å utebli gitt.

Har flere venner som har gjort dette for mange år siden, men jeg er altså litt treg i avtrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Ny mobil er bestilt. Selv om jeg liker nye dingser så skulle jeg altså gjerne vært denne utgiften foruten. Jeg kjøpte jo ny i fjor, jo, og mobil er ikke det jeg absolutt måååå bytte for hvert år. (Med ett unntak så har jeg kjøpt gamle modeller til en lav pris). Jeg liker jo ikke telefoner. Vil mye heller kommunisere skriftlig når jeg ikke kan snakke med folk ansikt til ansikt.

Men samtidig har jeg fått så mye skjenn fra slekt og venner for at jeg ikke er tilgjengelig at nå kjøper jeg en der man kan svarteliste enkelte nummer periodevis - dvs. man må kjøpe et lite ekstraprogram for å fikse det, men da kan jeg altså kople ut jobb på flere nivåer. Håper det hjelper.

På den positive siden så tror jeg denne har lavere strålingsverdier enn den jeg skal sjalte ut. Det var nemlig en strålingsversting - oppdaget jeg etter at jeg hadde fått den.

Nå må vel omgivelsene bli fornøyd i allfall. Dessuten har jeg aldri egentlig likt den jeg kjøpte i fjor. Den var feilkjøp fra a til å, selv om den gjorde det jeg skulle ha den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, der var Telenor kjappe gitt. Jeg er telefonløs..... Null ventetid på å kople meg fra, men OK - har man bestemt seg så har man bestemt seg.

Får legge inn endringen på jobbens telefonliste i morgen. Kan ikke ha noe av at de ringer en telefon som ikke finnes, tross alt. (Ja, jeg vet det høres dumt etter alle klager om at de ringer for mye, men jeg må jo ikke utelukke dem hele tida - og de som er masete har jo mobilnummeret allerede.)

Men "alle andre" har nå fått beskjed.

Kjenner stresset raser unna allerede :ler: .

Stress ja.... Det utroligste kan skje på en mandag og i dag gjorde det virkelig det. Har stått hele dagen og hjulpet til med å vikle oss ut av helgens fortredeligheter. Hadde alvorlig utstyrshavari, så det er mye som må fikses. Nå er jo ikke det helt mine greier, men jeg kunne i allfall tilby en hjelpende hånd til manuelt arbeid, så fikk de som er gode på rep og fiks konsentrere seg om det.

Men vi i ryddegjengen ble en grei gruppe etterhvert og jobbet fint sammen, så det ble på sin måte litt moro. Litt ekstra gøy var det når han som skjelte meg ut etter noter for et par uker siden også jobbet i tilknytning til oss. Der var det null sure miner og fin kameratslig tone. En av våre felles kolleger måtte i all stillhet spørre meg om vi hadde kommet på talefot igjen, og jeg følte meg egentlig ganske bra da jeg forsikret at vi skværet opp dagen etter utskjelling så nå hersket det fred og fordragelighet igjen. Vi beviste det i dag :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmf, trøtt i trynet i dag. Men har fått gjort litt da. Fikk lagt om til sommerdekk like etter arbeidstid og nå i kveldinga har jeg bakt brød. Skal vekk i helga, så greit å ha maten i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe - kanskje jeg like greit skal kutte ut fasttelefonen. man betaler jo en masse uten egentlig å ha bruk for den. Bruker jo stort sett mobilen.

Bare for å gni det inn - jeg har ferie, og har kunnet sove lenge om morgnene. Utrolig hvor fort det går å venne seg til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just rub it in, Bettie, rub it in.... Ferie er bra. :ler:

Det som er nesten like bra er ferdig servert middag. En dame på jobb tipset meg om at en fiskeforretning i nærheten også selger noen ferdige fiskeretter som attpåtil skulle være kjempegode. Har konstant dårlig samvittighet for at jeg spiser for lite fisk så dette måtte prøves. Damen hadde rett - det var god mat. Har nå spist pytt-i-panne basert på fisk. Uvant, men godt.

Tenker jeg kommer til å stikke innom det stedet flere ganger.

Liker konsekvent ikke å lage middag, så alle sånne tips er gull verdt i det Cata'ske kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Litt stolt av meg. Aksjon telefonstopp har virket. Nå orker jeg ha på telefon i noen timer når jeg kommer hjem. :)

Lenge siden det. Tror det er lettere når jeg har vissheten om at jeg kan slå av hele mobilen uti kveldinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeretter som er vellaget-det er kjempegodt.

Må være godt å kunne slå av telefonen og ikke være tilgjengelig hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*atsjoo* :forkjola:

Jeg vet jeg kjøpte allergitabletter like før påske, og nå er det visst på tide å begynne med dem. Men hvor var det jeg la dem?

:klø:

Det ble ekstra tur på apoteket i dag for øynene klør så noe er åpenbart i emning i moder natur. *sukk* Håper det blir fort og gæli i år. Kan ikke fordra vårsnufsen.

......

Åh, nei....jeg er idiot. Esken med antisnufs lå jo i reisebag'en. Tok den med da jeg var på jobbetur i forrige uke - just in case. Jaja, da har jeg for et par uker i allfall.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Skal man bruke moderne teknologi, så skal man. Skal jeg ringe familen så blir det gjerne litt lengre samtaler, så da er mobil med billig-billig abonnement ikke så smart.

Et tips i en KG tråd minnet meg om at man kan jo bruke Skype. Som tenkt, så gjort - jeg gikk inn på siden til Skype og sjekket priser og det er faktisk ganske mye billigere enn mobiltellerskrittene. Dermed var det å lage seg en konto og kjøpe taletid for minimumsbeløpet. Nå har jeg testet på mor (gikk ikke så bra for innbetalingen var tydeligvis ikke kommet enda - vi ble brutt) og på et søskenbarn da jeg fikk melding om at innbetaling var på plass. Høres jo ut som man snakker i en blikkboks, men....det er ca 1/4 av prisen så det får gå. Er egentlig ganske behagelig å sitte med headset (og det hadde jeg fra før så der ble det ikke noen utgift gitt).

Av og til er det ikke så dumt å være teknologiinteressert. Mor lurte fælt da jeg sa jeg ringte fra PC'n :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så avansert er ikke jeg. Har hørt om det, men har ikke tenkt at det er noe jeg vil komme til å ta i bruk. De fleste jeg ringer til er innenfor samme telefonselskap, og vi ringer gratis til hverandre.

Her ute ser jeg at bjørka er i begynnelsen av sin blomstring. Så øya har begynt å klø, og jeg er tett i nesa. Fant en notis som nevnte at spredningen kunne bli heftigere i år enn i fjor, så jeg har utstyrt meg med nødvendige preparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Oslotur unnagjort. Har hatt venninnehelg i Oslo og travet rundt til den store gullmedalje. Det gjør seg med hypershopping (jeg er elendig deltaker i den sporten), god lunch, skravling på hotellet og tilslutt en bedre middag samt konsert.

Vi treffes ikke så ofte siden vi bor på hver vår kant, så da er det desto morsommere når vi omsider klarer å få tid til å møtes.

Fikk forresten sett operaen (utapå). Fint bygg på sjøsiden, om enn uvanlig. Er ikke operaentusiast, men kunne godt tenkt meg å dra dit en gang de setter opp en klassisk ballettforestilling. Er ikke entusiast der heller, men den ene gangen jeg har sett ballett "live" (i Stockholmsoperaen) så likte jeg det godt. Det er en helt annen opplevelse når man ser det på scenen enn på TV :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny telefon er ankommet og jeg ser allerede at jeg liker den bedre enn den forrige som definitivt var feilkjøp. Samtidig er det et par funksjoner som var enklere å få tak i på den forrige... *sukk* Et øyeblikk trodde jeg jammen at smarttelefonen var smartere enn jeg :ler: . I min visdom så hadde jeg nemlig klart å kjøpe telefon som ikke automatisk synkroniserte seg med lillemac. (Og hvem gidder skrive inn ørti kontakter i adresseboka???) Jeg hadde jo lest såpass at jeg visste det gikk an å synkronisere når jeg bare fikk lastet inn en plug-in, men....eeeeeeh....."bare"...:klø: Det var ikke helt barebare.

Men etter mye fikling og fomling og lesing av installasjonsforklaring så skjønte jeg det jo sånn noenlunde, så nå er den synkronisert pr. bluetooth. Alle kontakter inne. Og jeg har til og med funnet en light-løsning så kanskje jeg ikke trenger å laste ned blokkeringsprogram likevel. Men får likevel funksjonen sånn at jeg kan ignorere en del jobbtelefoner. :ler: Har nå gruppert det sånn at sjefen + en del vakttelefoner kan få tak i meg, men hvis jeg vil så kan jeg forstumme "masekråkene". Det må vel være bra?

Men det kommer til å ta ukesvis å få lært seg denne telefonen, for jammen var det mange nye menyer å finne ut av. Men.....jeg liker jo å fikle med sånne ting så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mobil, ingen fasttelefon, Skype og i det hele tatt... jeg må si det går unna i svingene her, Cata.

Nå må jeg inn å kikke på ringeprisene hos Skype også. Skype har jeg, men jeg har ikke brukt den til å ringe fasttelefoner og mobiler, bare andre skypere.

Nå har jeg forøvrig lave ringepriser på mobilen min jeg da, og ingen månedsavgift, så det er ikke sikkert Skype slår det allikevel, men det er verdt å sjekke.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ikke bruk Skype til å ringe mobil heller da du. Syntes kontoen gikk tom mystisk fort og da jeg undersøkte nærmere fant jeg at det å ringe fra Skype til mobil var mye dyrere enn med mitt abonnement på mobilen. (Og jeg har ikke en gang et med billige ringeminutter.)

Til mitt forsvar så må jeg si at jeg tenkte faktisk tanken og lette i prislista før jeg ringte mobil, men akk prisen til Norge (mobil) lå akkurat under utsnittet jeg fikk inn på skjermen så jeg så bare en pris for Norge. Dum???? Jeg???

Men nå er mysteriet oppklart så jeg gjør ikke den tabben igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata klore - bokstavelig talt. Etter et par år uten behandling så har verandagulvet mitt fått et umiskjennelig grønnskjær. Dumt, når gulvet egentlig skal være brunt. Her har åpenbart Familien Alge flyttet inn. Så nå har jeg vært ute med skrubben og en bøtte klorin (neida, ikke ufortynnet så klart) og skrubbet over gulv. Deretter ble det skylt med 4-5 bøtter rent vann.

Håper det hjelper. Vanskelig å se før det tørker opp, men det kan umulig ha blitt verre.

Dessuten har jeg gjort ren varmepumpe. Lett match for det var bare å støvsuge filtre og skylle av "antiallergigreiene". Ikke dumt å gjøre sånt når det er allergisesong, tror jeg. Får heller fiske fram støvsuger når sesongen er over også. Alle monner drar.

Men jeg er spent på det verandagulvet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...