Gjest Tyr Skrevet 6. januar 2007 #1981 Del Skrevet 6. januar 2007 Lefse i mikroen....går det an ? :klø: *din revisjonist* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #1982 Del Skrevet 6. januar 2007 Jepp, i allfall delvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1983 Del Skrevet 7. januar 2007 *pustpes* Der var mesteparten av jula ute. Må få skrelt vekk juledukene på kjøkkenet også så er alle spor fjernet. Juleduken på stuebordet kan få ligge litt til. Den er bare ensfarget rød. Og så må det vaskes, eller rettere tørrmoppes. Føler at det ligger støv overalt nå. (Muligens gjør det faktisk det. *host, nys*) Skal jammen avslutte verket med en sveip med vanlig våtmopp, tror jeg. Har jo vært litt matlaging i jula, så kjøkkengulvet trenger sikkert litt ekstra. Savner lysene fra juletreet, men var faktisk litt godt å få vekk stæsjet også. Ikke minst fordi juletreet står foran verandadøra sånn at det er umulig å få luftet skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1984 Del Skrevet 7. januar 2007 Au! Rydding i denne heimen er risikosport. (Hoooodet mitt.) En liten omorganisering av grønnplanter, og der deljet jeg toppetasjen i skråtaket så det sang. (Heldigvis ikke bulk i taket, men mulig det blir bulk i meg.) Men heimen er relativt støvfri. Åpne flater og vinduskarmer er swiffet. Gulvene er først tørrmoppet for å få vekk støv, og så våtmoppet etter rengjørermetoden (spraye på vann og rengjøringsmiddel i en fin dusj, og så moppe vekk med tørr garnmopp). Og badet og skrivebordet har fått seg en omgang med mikrofiber og vann. Da har jeg vel kontrollen? Liten pustepause nå, så blir det fram med strykebrett og duker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 7. januar 2007 #1985 Del Skrevet 7. januar 2007 Hva med hjelm Cata ? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1986 Del Skrevet 7. januar 2007 Muligens god plan, ja. Har en sykkelhjelm i boden som kanskje kan oppgraderes til rengjøringshjelm. Eller jeg kan leie vaskehjelp neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. januar 2007 #1987 Del Skrevet 7. januar 2007 Leie vaskhjelp er en bedre plan enn rengjøringshjelm. Når jeg blir rik, skal jeg ha rengjøringshjelp, for det er så kjeeeedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #1988 Del Skrevet 8. januar 2007 Lurer på om jeg begynner å bli gammel? Det verker i rompa . Dvs. det er noe som verker i høyre side av ryggen også strekker det seg ned gjennom rompa og ender på baksiden av låret. Det er foreløpig til å leve med, men kommer jeg meg ikke ut for å gå en tur i kveld så kommer det til å bli ugreit. Men jeg skal gå, altså, må bare la grillkyllingen jeg spiste til middag få synke littegrann. Det må være noe som er aldeles feilkonstruert i den ryggen min eller ett eller annet sted i høyresiden. Er liksom alltid noe som murrer der. Selv tror jeg det er en kombinasjon av at jeg ramla ned trappa da jeg var barn og slo meg kraftig i ryggen, og så sørget jeg for å ødelegge kneet da jeg var tenåring. Mistenker at det er skeivbelastninger som har hauget seg opp inni der. Noen burde pelle meg i stumper og stykker og sette meg riktig sammen igjen. Tror jeg skal ta meg sammen og oppsøke en osteopat. Mulig han (eller hun) kan finne ut om det er noe som er skeivbelastet inni der og løse litt opp i flokene. Holder det jo sånn noenlunde i sjakk ved å røre på meg, men hvis det hadde gått an å rette litt opp i så kunne jeg kanskje unngått ytterligere feilbelastning - hvis det altså er det det er. Jaja. Trenger uansett å røre meg litt for i dag har jeg sittet pal ved PC'n på jobb. Og det på en stol som mildest talt ikke var verdens beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 8. januar 2007 #1989 Del Skrevet 8. januar 2007 Ville kanskje også ha satset mer på rengjøringshjelp enn hjelm ja.. eller slutte å dælje hue i skap og tak her og der. Du må vite hvor i huset du befinner deg vet du, cata - og under skråtaket er det lavt.. det vet du jo. Men au au au, det er vondt å smelle topplokket opp i ting, og det gjør vondt lenge jo. Men du har vært så flink Jeg har også fått ut jula, men har ikke vasket ennå - mangler grønnsåpe nemlig og dagen i dag var ikke til å gå ut og kjøpe heller. *nynner; det kommer en daaaaag i moorgen, du må tro og håpe at i morgen... osv * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #1990 Del Skrevet 8. januar 2007 Du må vite hvor i huset du befinner deg vet du, cata - og under skråtaket er det lavt.. det vet du jo. Men au au au, det er vondt å smelle topplokket opp i ting, og det gjør vondt lenge jo.← Nja, jeg var lavere enn taket..-så lenge jeg sto bøyd over potteplanta. Det var da jeg rettet meg opp ting skjedde. Dette var heldigvis en snill smell av typen "banne litt og så går det over". Ikke i nærheten av det ublide møtet med skapdøra i fjor høst. Nå har jeg vært og spasert en tur, og vært innom littavhvertforretning og kjøpt en liten lampe som skal lyse opp der juletreet sto. Ble visst litt feil lysstyrke på pæra. Kjøpte bare 25W, men det er hvit skjerm så den lyser som bare det likevel. Må visst gå for 15 W i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. januar 2007 #1991 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg måtte også ha ei lampe borti kroken der juletreet hadde stått. Men jeg bare halte en bortstuet lampe fra kjelleren. Det ble liksom så alt for mørkt borti der. Rart jeg ikke har sett det før. Og det er viktig å ha god sitteredskap når man sitter ved en PC hele dagen. Jeg har skaffet meg en stol som kan reguleres i alle retninger, og det hjelper på vonde rygger. Du bør nok sjekke opp baksiden din. Synes det kan virke som en begynnende isjas, og det er ikke å spøke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. januar 2007 #1992 Del Skrevet 9. januar 2007 Lurer på om jeg begynner å bli gammel? Det verker i rompa . Dvs. det er noe som verker i høyre side av ryggen også strekker det seg ned gjennom rompa og ender på baksiden av låret. Det er foreløpig til å leve med, men kommer jeg meg ikke ut for å gå en tur i kveld så kommer det til å bli ugreit. ← Nå skal ikke jeg være ekkel, men det der høres ut som isjas... det er nok til å leve med, men jeg tror det kan være ugreit til tider. Modern har det, litt sånn av og på, og når det er på så har hun det ikke så innmari kult. Farlig er det dog ikke, det dreier seg kun om en nerve i klem eller noe sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #1993 Del Skrevet 9. januar 2007 Du bør nok sjekke opp baksiden din. Synes det kan virke som en begynnende isjas, og det er ikke å spøke med. ← Leger har ledd av de bakre Cataregioner i sånn rundt regnet 30 år nå.... (Ja, begynte tidlig.) Så skal noen sjekke her så blir det en "alternativopat" . Legene pleier bare si at det ikke er noe galt baki der og at jeg slett ikke har vondt. Mulig jeg har sterke hypokondertendenser da, for innimellom så er det faktisk til forveksling lik vondt..... (Hmmm, på min gravstein bør det kanskje stå: "Æ-bæ, jeg fikk rett omsider" ). Nuvel, skulle gjerne hatt bedre stol jeg også. Drømmer om en eller annen litt større sak fra Stokke. Men inntil videre får billigutgave fra Bohus gjøre nytten. Det er forresten skumle tendenser i heimen. På vei hjem fra jobb i dag stoppet jeg ved en elektroforretning. Måtte bare se hvor stor en 32" flatskjerm er..... . Dårlig tegn. Noen (dvs. jeg) er nok i ferd med å overtale meg til galskaper. Galskaper av det slaget får pent vente til høsten . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. januar 2007 #1994 Del Skrevet 9. januar 2007 Leger vet ikke alt! Frøkna, som sliter med begge håndleddene, fikk beskjed av en lege om at nei - vondt hadde hun ikke. Og det selv om hun hadde så vondt at hun ikke klarte å kneppe knapper. Skumle tendenser gjr ofte vondt i lommeboka etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #1995 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Skumle tendenser gjr ofte vondt i lommeboka etterpå. ← Skal låse inn lommebok i natt så den ikke stikker av i panikk. Endret 9. januar 2007 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 9. januar 2007 #1996 Del Skrevet 9. januar 2007 Cata, du forjener en 32" flatskjerm. *har selv lyst på en 37" * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #1997 Del Skrevet 9. januar 2007 Cata, du forjener en 32" flatskjerm. *har selv lyst på en 37" * ← *men ikke si det så lommeboka hører....* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 9. januar 2007 #1998 Del Skrevet 9. januar 2007 Nettbanken... ..lomeboken merker det ikke før det er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #1999 Del Skrevet 10. januar 2007 .....og det fortvilte hylet som hørtes nettopp nå kom fra Visakortet som lukta lunta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #2000 Del Skrevet 10. januar 2007 ...og nå kommer det visst et hyl fra meg. Det ble pannekaker og ertesuppe til middag. Litt for mange pannekaker, tror jeg. Ble litt mer mett enn godt er. Jaja, de synker vel ned etterhvert. Egentlig er det lettvint å lage, men er ikke så ofte jeg gidder når jeg kommer hjem fra jobb. Men etter å ha stått og sett desorientert på hyllene i butikken i flere minutter i dag, så kom jeg fram til at det var det eneste jeg kunne si jeg hadde lyst på. Dermed ble det hjem og vispe sammen en røre. Minuset nå er at jeg er så mett at jeg orker ikke tanken på å gå tur. Og det er noe jeg absolutt burde gjort. Får vippe meg overende på sofaen en halvtime og se om pannekakene klarer å stable seg noenlunde greit nedover i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg