Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Å være støttekontakt for en hund, virker greit. Mye greiere enn å vær hundeeier.

Skulle gått meg en tur i dag, men ble opptatt med mitt - og plutselig avr der mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med turkamerat selv om de ikke snakker så mye de firbente. Det kan jo i og for seg være greit også, så får man ha hodet sitt i fred til andre ting mens man går der.

Pinnekjøtt ja, det er namme. Jeg må ha kalkun på nyttårsaften, man kan jo ikke endre på tradisjonene til datteren vet du. Da går jo verden under :ler: . Men bevares, jeg kan godt leve med kalkun jeg, og så gjenstår det jo å se om ovnen min har tenkt å la meg steke den uten å ta sikringen.

55 minutter til gå-hjem :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kalkun i går, jeg - kalkunfilet, må vite. Stappet den i stekepose i ovnen i en time. Nam!

Tror jeg får ta restene i dag. Men det er snart tomt for brød i fryser'n så jeg må visst handle litt mel og melk også. Det må bakes i løpet av helga.

I morgen skal jeg inn til by'n og treffe venninne som er på besøk hos svigers. Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle melk liksom.... Hva er poenget når all skummetmelk i butikken går ut på dato den 31.? Jeg vil ha melk som holder til over helga. Dermed kom jeg hjem med mel, men uten melk. Skal nå etterhvert over på seriøs trøstespising ;) . Hadde restene av kalkunfileten til middag og nå har jeg kokt sjokoladepudding. Bare den blir kald så må det smakes.

(Lager aldri dessert ellers, så i jula må det være lov. Si at det er det, da........ ;) )

Får sjekke om det er no' bra på TV i kveld også, da. Hmmmm, nei - blir visst å tilbringe kvelden med "Tom & Jerry" :ler: . Eller hvis jeg har ZTV så kan jeg se på Charmed. Likte de første episodene bedre men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjellsippa

Hei Cata

Er innom og leser litt i dagboka di. Det er så koselig å se hvordan andre har det, og hva de fordriver tida med ;)

Ser at du har kjøpt deg masaisko, og at du synes at de er gode å gå i. Plages litt med rygg og bein, og skulle ha gått mer. Som du sitter jeg alt for mye, og beveger meg alt for lite. Kanskje jeg skulle kjøpe sånne sko neste gang jeg er i Oslo. Husker du hva butikken du kjøpte dem på heter, og hvor den ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Fjellsippa :vinke:

Skulle gjerne fortalt deg hvor jeg kjøpte skoene, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker hva butikken het, og jeg er så dårlig kjent i Oslo at jeg kan ikke beskrive hvor den ligger heller. Men hvis du kommer deg inn på www.swissmasai.no (serveren er nede nå, ser det ut for) så er det forhandlerliste der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Hei igjen Cata :vinke:

Takk for svar. Skal gå inn der og se når serveren kommer opp. Har lyst på sånne sko. Alt som kan gjøre det mer lystbetont å gå ut, er verdt å prøve.

Endret av Fjellsippa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Jeg fryhyhyser.....

Har vært ute på bytur med besøkende venninne i dag og værgudene var ikke helt snille. Veldig lite snille, faktisk. Det høljet ned en stund. Nå har jeg konstatert to ting:

1. Goretex joggesko holder vannet ute, men ikke i all evighet
  2. Dongeri holder ikke vann ute

Begge deler hadde jeg en anelse om..... :sjenert:

Etter rusleturen så endte vi inne på et kjøpesenter hvor venninne var smart nok til å kjøpe seg ny bukse - og bytte den blaute med den nyinnkjøpte :ler: . Siden jeg kjøpte ny bukse i begynnelsen av desember så var ikke jeg like smart.

Så nå er jeg kald.... Dvs. begynner jo så smått å tine nå da, etter noen timer i raggsokker, joggebukse og fleecejakke - og en time under ullpledd på sofaen.

Men pyttsann, det var moro og immunforsvaret må jo få litt å jobbe med, ikke sant? Kan ikke forvente at det holder seg i trim hvis det bare blir sittende på reservebenken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mett! Veldig mett. Årets høydepunkt i middagsveien er fortært: pinnekjøtt med kålrabistappe.

Lurer på om det er noe man må være "voksen" for å like. Vet min mor prøvde seg med det da jeg var barn/tenåring men det ble aldri noen storslager hos meg. Nå, derimot - namnam. Mulig det er fordi det er bare denne ene dagen i året jeg spiser det :klø: . (Eh - blir visst en dag til, det ble en del rester.....)

Uansett, det ble vellykket ja. Var litt redd for at jeg skulle ha vannet det ut for mye for det har stått i vann fra sent i går kveld til i dag kl 16. Men det gikk fint -det ble akkurat passe salt. Dessert fikk jeg aldri laget, men det er like greit for jeg ville ikke klart å stappe ned en bit gelé en gang. Er superhusmor og har fått ryddig kjøkkenbenk også. (Hvilket i praksis betyr at oppvaskmaskinen surrer.) Selv om det smaker godt, så lukter det nemlig ikke så godt at det gjør noe, så det er best å få vekk gryter og baljer og tallerkener snøggast råd.

Har ellers vært og gått tur på stranda i øs pøs. Var fint vær før og ble det etterpå også, men akkurat da vi skulle ut og gå så høljet det ned. :sur: Værgudene har nok sans for humor, og det er ingen snill humor....

Har også vært og vasket bilen. Den så ikke ut etter alt griseværet i det siste, så jeg spanderte på en nyttårsvask. Blir spennende å se i dagslys. Det var blitt litt skumring da jeg trillet vekk fra vaskeplassen.

Hvis jeg ikke finner på noe nytt å skrive innen kl. 23:59 så får alle som stikker innom ha et riktig godt nytt år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Handle melk liksom.... Hva er poenget når all skummetmelk i butikken går ut på dato den 31.? Jeg vil ha melk som holder til over helga.

Duh - halloooo?! Tror du melken vet hvilken dato det er eller?

Jeg kan fortelle deg at melken som kommer i butikken på fredag har lenger holdbarhetstid, enn den du kjøper en mandag. Hva betyr det? At datoen er en ca-ting, og at den dessuten settes med god margin for sikkerhets skyld. Joda, det er faktisk helt sant!!

Godt nytt år til deg, jeg er stadig imponert over hvor flink du er til å gå tur i all slags vær... nå vet jeg! jeg skal finne frem stepperen min i dag... og gå til nyttårskonserten kanskje... tror jeg... uff, det kjennes ut som et slit... vi får se ;) ( :sur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh - halloooo?! Tror du melken vet hvilken dato det er eller?

Jeg kan fortelle deg at melken som kommer i butikken på fredag har lenger holdbarhetstid, enn den du kjøper en mandag. Hva betyr det?

Nei, men kua gjør! Når melken som kommer i butikken på en fredag har lenger holdbarhet enn den som kom på mandag så regner jeg med at det betyr at kua har tyta den ut av seg noen dager seinere. :ler:

Sånn henger det sammen her i livet, serru....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dusje: Jeg er nydusjet - med klær på. Prøvde meg på en spasertur men det ble i friskeste lagt. Jeg er virkelig ingen værpingle, men når det regner og blåser sånn at regndråpene gjør vondt gjennom goretexhette og relativt tykk hårmanke da innser jeg min begrensning.

Det ble en meeeeeget kort spasertur på "lesida" av byen. :ler:

Men friskt, det er det jo. Og med ullundertøy og goretex/regntøy utapå så holder man seg jo rimelig tørr og varm.

Men det kan godt roe seg littegrann synes jeg. Er ikke koselig når jeg føler jeg burde sittet på mønet og holdt på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...