Cata Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #1921 Del Skrevet 23. desember 2006 Takk, Knurr. Jeg har riktignok ikke masaitrillet i dag, men til gjengjeld har jeg julepynthenteklatret i loftsstige. Nå er både busken og jeg på trygg grunn. Treet er pyntet og jeg er det definitivt ikke . Fy f....så mye støv som blir med ned fra det loftet. Det blir dusj før sengetid i kveld, ja. Det er helt sikkert. Gangen er avrotet og pakkene ligger trygt under treet. Nissen ser ut til å ha spandert på meg en elektrisk drill. I allfall hadde en av pakkene en umiskjennelig verktøykoffertfasong . Klementiner ble innkjøpt i siste liten. Det var en tabbe for i tillegg til klementiner så ble følgende med hjem: likørkonfekt dessertsjokolade stearinlys (hadde ikke flere røde...) en liten julestjerne med julekrukke til kransekakestenger ....og Munholmsixpack Det ble historiens dyreste klementiner, tror jeg. Nå brenner det lys i stua og blanke messingen er atter blank. (Da jeg fikk tørket støv skjønte jeg at mine tilsammen 3 messinglysestaker sårt trengte en puss.) Oppvasken er tatt og juledukene strøket. Nisser titter fram fra kriker og kroker, -dog i et overkommelig antall. Er det noe jeg har glemt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 23. desember 2006 #1922 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) God Jul Cata. Stas med harde pakker. Endret 23. desember 2006 av Tyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. desember 2006 #1923 Del Skrevet 23. desember 2006 Det er ganske koselig når huset er ferdigpyntet til jul. Ønsker deg en riktig god jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #1924 Del Skrevet 24. desember 2006 Ikke bare ganske koselig, Bettie, men veldig koselig. Nå skal jeg drikke opp kaffen min og så se litt på TV. Har også planer om en liten rusle (rulle?)tur før det blir middag. Nå er jeg en av de få i landet som ikke har noen stor julaftensmiddag altså (nei, ikke grandiosa) så middagen skal være fort laget. Deretter nærmer det seg vel pakketid. Og så antar jeg at familien kommer til å henge på telefonen utover kvelden etterhvert som pakkene pakkes opp i de (ikke fullt) 1000 hjem. Det er jo sååååååå synd på meg som feirer alenejul, må vite. Jo, jeg må innrømme at det hadde vært morsommere å med litt liv rundt her, men på den annen side så er det fryktelig langt å reiser for å besøke mine foreldre og det blir ikke mye mer liv der. De har sine vaner som de følger og jeg må bare henge med. Så alt i alt er det bedre å være hjemme og ha min jul. Men bittelitt snø kunne jeg gjerne hatt . God jul, til den som måtte finne på å stikke innom boka i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #1925 Del Skrevet 24. desember 2006 Middagen er inntatt og jeg har gått tur, -riktig nok i omvendt rekkefølge. TV'n er min følgesvenn i kveld - åpenbart. Tenker litt på jula for to år siden da jeg ennå var 2. Savner den, men ikke noe tåredryppende savn faktisk. Tror ikke ex'n har det helt greit nå for tida heller. Bare en følelse jeg har. Han er fremdeles sammen med sin exexfru, -jeg så dem i byen i går. Jula henter ikke nødvendigvis fram de beste følelsene, så..... Hm, nåja. Jeg er ufin nok til å fremdeles tro han ville hatt det bedre med meg, ennskjønt det er et faktum at han ikke er her. Begriper til dags dato ikke hvorfor. (Kanskje jeg er verdens neststørste struts?) Men jeg er overbevist om at en eller annen gang får jeg vite det. I mellomtiden så blir det jul med tegnefilmer og meg . Var det noen som sa "barnslig"??? Oj, der labber jammen nissen forbi også ? Himmel og hav, bor det noen barnefamilier borti her da? Trodde ikke det jeg, men kan være noen som har besøk av unger, kanskje? Jaja, jeg holder ikke så veldig øye med naboene så det kan godt være noe som har gått meg hus forbi her. Men naboene holder visst øye med meg. Traff en av dem i dag da jeg gikk tur, -en eldre dame som bor i nabohuset. Hun spurte om jeg hadde fått meg PC, -det så ut som jeg satt mye ved PC'n og chattet . Kunne ikke benekte det. Hun fortalte at hun ofte så jeg satt her når hun var ute med hunden. Damen er av det utadvendte slaget, så før jeg fikk sukk for meg så hadde hun tilbudt meg å låne hunden hvis jeg skulle ut å gå. Jadda.... Men det var forsåvidt et godt tilbud. Har jo som forsett å ta meg litt fler turer og det er morsommere å gå med hund enn uten, så jeg kan godt låne vofsen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #1926 Del Skrevet 24. desember 2006 Jøss . Jeg er på side 100 jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. desember 2006 #1927 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Side 100 - Gratulerer!! Det høres ut som om du koser deg fint på egenhånd, men jeg skjønner jo at folk gjerne henger på telefonen for å holde deg med selskap akkurat på julaften. Det er jo liksom den kvelden i året d man ikke skal være alene. Fikk du drill, eller? Den der pakka med verktøykoffertutseende som du nevnte litt lenger opp...? Vi skal til mine foreldre i dag på julefrokost - der samles vi alle hvert år. Når det kommer til min egen familie er jeg oversosial... når det gjelder venner er jeg elendig. Jeg har et par ganger i dag prøvd å få liv i avkommet så de skal kunne bli ferdig i tide så vi rekker bussen, men foreløpig uten hell, og det begynner å haste. Jeg fikk et par kjeler i går, kanskje jeg skal ta lokkene til nevnte kjeler og ta en liten vekkerunde?? Fortsett å kose deg, Cata og når du er ute og lufter Masaiene dine, så ta en runde for meg også er du snill? Jeg trenger det sårt.... Vi snakkes!! Endret 25. desember 2006 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2006 Forfatter #1928 Del Skrevet 25. desember 2006 Fikk du drill, eller? Den der pakka med verktøykoffertutseende som du nevnte litt lenger opp...? ← Oh, yess . Snill nisse. Drill med både bor og bits. Her blir det hull i veggene så det holder . Nei, OK da, skal ikke perforere heimen, men har planer om å installere persienne på soverommet - det er litt lyst der på sommeren og da er det greit å bore før jeg skrur. Den montasjen skal gå i forrykende tempo gitt. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg har fri på torsdag og fredag. Håper Jysk har åpent og at de har den persiennen jeg trenger. Ble ikke sånn henging på telefon som jeg hadde ventet, gitt. Hadde begge tantene på tråden kvelden før, så..... Men greit likevel. Fikk meg en god glis da gamle mor refererte uttrykkene som var blitt brukt da de pakket opp digitalkameraet. De ordene passet kanskje ikke helt på en julekveld. Men de roet seg da jeg forklarte tanken bak og fikk lurt far til å knipse et bilde av mor. Da skjønte de at det ikke var uoverkommelig likevel. Skrittelleren ble en ubetinget suksess. Mor gleder seg vilt til (bokstavelig talt) å overgå far. Han har nemlig selv kjøpt skritteller. Men ingen av dem skjønte åssen de skulle få den i gang og luringene klarte å lempe ut bruksanvisningen sammen med innpakningspapiret, så jeg regner med at i dag står en av dem og graver i papirveska i uthuset. Takk skjebnen for kildesortering i slike tilfeller. Nå har jeg fått leirgryta i vann og så snart jeg har fått tatt forumrunden og drukket kaffe så skal jeg snøre på meg masaiene og labbe en tur. Været er jo aldeles nydelig selv om temperaturen har rast nedover i løpet av natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2006 Forfatter #1929 Del Skrevet 25. desember 2006 1 stk erkeflink Cata her. *skryteuhemmetavsegselv* Nå har jeg vært ute og gått en times tid, og er plassert her med et stort glass vann (*kremt* og et par likørsjokolader ) Får drøye'n en times tid før jeg starter på middagen. Må vel beregne et par timer på den steika, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. desember 2006 #1930 Del Skrevet 25. desember 2006 Kjempeflink Cata. Har ikke vært utenfor døra i dag, jeg. Skikkelig stuegris har jeg vært. Får skylde på at jg hqr htt gjester hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 25. desember 2006 #1931 Del Skrevet 25. desember 2006 Jepp. Du har vært flink. Men det har jammen jeg også! Var ute og jogga i kveld, jeg. til meg for det. Kadt og jævlig, men jeg så ekstremt sporty ut i den nærmest ubrukte løpebuksa mi. Men nok om det. Drill er bra. Det har vi her også. Og bruke den kan vi til og med. Ikke verst. Neste år skal jeg til tante-Cata og feire jul. Her var det begredelige greier i år, altså. Så vi får heller samle oss. Hva sier du? Nå brukte jeg boka di som minidagbok... men, pytt. God romjul tante! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2006 Forfatter #1932 Del Skrevet 25. desember 2006 Bare kidnapp dagbok av og til du . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #1933 Del Skrevet 26. desember 2006 *psyke seg opp* Må en tur på jobben i dag og tenkte jeg skulle være snill og flink Cata og gå. Så får jeg dagens trim i samme slengen.... Men det tar nesten en time å gå dit, så......må litt seriøs kaffeoppsyking til før jeg legger i vei. For det tar jo rimeligvis en time å gå tilbake også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #1934 Del Skrevet 26. desember 2006 Auauauauauauau! Har masaiet meg til og fra jobb og -au- fått aktivisert masse glemte muskler, kjenner jeg. Trask-o-meteret var på og landet på 12567 da jeg var vel innafor døra hjemme. Tror "noen" kommer til å være en smule støl i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. desember 2006 #1935 Del Skrevet 27. desember 2006 1 stk erkeflink Cata her. *skryteuhemmetavsegselv* Nå har jeg vært ute og gått en times tid, og er plassert her med et stort glass vann (*kremt* og et par likørsjokolader ) Får drøye'n en times tid før jeg starter på middagen. Må vel beregne et par timer på den steika, tror jeg. ← Husker du vi snakket om minuskalorier og nøytralisering av kalorier også videre? Jeg er helt overbevist om at et glass vann helt fint nøytraliserer to sjokoladebiter. Det må det jo, hvis du tenker deg om.. Ellers må jeg bare si jeg er kjempeimponert over gåinga di!! Jeg har stadig de beste intensjoner selv, mens jeg sitter her på jobb. Men på vei hjem forsvinner energien, til den flater helt ut i det jeg låser meg inn hjemme... akk ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #1936 Del Skrevet 27. desember 2006 Tror "noen" kommer til å være en smule støl i morgen. ← "Noen" var faktisk ikke det minste støl. Til tross for en smule dårlig nattesøvn (for mye riskrem i går...) så spratt jeg opp med alle muskler intakt. Husker du vi snakket om minuskalorier og nøytralisering av kalorier også videre? Jeg er helt overbevist om at et glass vann helt fint nøytraliserer to sjokoladebiter. Det må det jo, hvis du tenker deg om.. ← Selvsagt. Vannet skyller jo ut kaloriene før de får satt seg. Så nå er de kaloriene.....hm....vel.....ikke på mine sidebein, altså. Har vært på jobb i dag og der var det jammen en del ting som måtte tas tak i etter jul. Ikke desto mindre så gikk det greit å få klarert ut saker og ting og nå er jeg sånn bortimot a jour igjen. Og nå skal andre passe butikken resten av året . Nesten en uke ferie på meg jo . (Hurra!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. desember 2006 #1937 Del Skrevet 27. desember 2006 Velkommen til ferieklubben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #1938 Del Skrevet 28. desember 2006 Takk, Bettie. Jeg ferierer som best jeg kan, men det føles litt merkelig å sitte hjemme på en vanlig arbeidsdag . Jaja, jeg fikk nå sovet godt ut iallfall, og nå har jeg sørget for litt orden i finansene (det betyr i praksis en tur i nettbanken for å ordne med innbetaling til Canal Digital og godkjenne e-faktura på medlemsskap i NAF). Ikke himmelhøye regninger noen av dem, men venter med et lite grøss på de store. Det pleier dumpe inn noen forsikringspremier som forfaller i begynnelsen av året vet jeg, og strømregning er vel også like rundt hjørnet. Note to self: lese av måler ...... Skulle i grunnen bestilt billetter til februarturen min også. Hmmmm..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #1939 Del Skrevet 28. desember 2006 Hyyyyyl!!! Pinnekjøttekspressen går inn for landing. Tenkte jeg skulle sikre meg en slump pinnekjøtt da jeg var innom min lokale Coop i dag, men den gang ei. Der var det tomt gitt. Og der så jeg nyttårsmiddagen som jeg har gledet meg til i en måned gå opp i -nåja- ikke røyk kanskje, men.... Så her ble det bare å hive seg i bilen og ose av sted til Rema som ligger litt lenger unna. Og der var det jammen noen overlevende poser, så middagen ble sikret. Måtte for sikkerhets skyld "ta med" 2 stk kålrot også, så jeg ikke skulle ende med kjøtt men ingen kålrotstappe. Hm...hva er flertallsform av kålrot? Burde bli kålrøtter, men det høres så merkelig ut :klø:. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #1940 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg er blitt støttekontakt for en hund . Da jeg skulle ut på min kveldsrusletur så innhentet jeg nabodamen som var ute med sin lille vofs, og før jeg helt visste ordet av det så sto jeg der med hundebånd i lanken og bæsjepose i lomma. Vi snakka jo om det her før en dag da vi møttes ute og denne gangen tok hun meg på ordet. Men koselig det, altså. Det er jo artigere å gå tur med hund enn uten og hunder kan jo omtrent ha ubegrenset med turer så.....helt greit for meg. Kan gjerne plukke med meg den lille firbente innimellom når jeg skal ut og rusle. Var ikke engang en vanskelig vofs å få med. Han kikka litt spørrende på matmor "Hva driver du med nå? Gir du meg bort???" men så trakk han billedlig talt på skuldrene og travet mot nærmeste lyktestolpe. Og deretter var det visst helt greit med ny turkamerat. Han protesterte litt da jeg satte av sted i en retning der de sannsynligvis ikke pleier gå så mye. Da ville han runde et annet hjørne og gå på mer kjente stier, men etter et par oppmuntrende "kom da" så gav han seg. Nå er vofs levert og matmor bedyret at jeg baaaaare måtte komme igjen og låne'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg