Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til orientering Cata, slike vifter har som regel ikke lager,

bare foringer. ;)

Jippi :hoppe: . Da er det ikke noe lager som er i ferd med å ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg har fått teeeeeeveeeee!

Altså, jeg har jo hatt TV apparatet hele tiden, men kun innendørsantenne og bilde med dårlig kvalitet. Med tanke på at jula nærmer seg og at det kan bli noen filmer i jula så bråbestemte jeg meg for å stikke innom elektroforretningen på vei hjem fra jobb og forhøre meg litt.

Og plutselig sto jeg på gata med nytegnet Canal Digital abonnement og en stor pakke under armen....? :overrasket: Hva skjedde egentlig der? Ikke vet jeg, men montøren kom på dagen (kvelden) og nå har jeg faktisk masse TV-kanaler.

Av og til går det litt fort i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Såh! Der var årets store begivenhet unnagjort. Årsmøte i sameiet.

Lite og lett å administrere, men det må jo gjøres. Men egentlig minner det mer om et kaffeslabberas når det er så få deltakere. Det virker litt komisk å holde strengt på formene. Men økonomien er på pluss-siden, ingen store oppgaver venter og jeg får vel finne meg i å sitte som formann (-kvinne?) et år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sitter vel og "zapper" nå, mellom alle kanalene dine. ;)

Nei så tenk foratte.....

Jeg har vært på jobb. Og i dag er jeg ikke allverdens glad i jobben min, må vite. Først får jeg vite at de har tullet med noen feriedager som jeg måtte overføre fra i fjor til i år. Jeg søkte om 12, men fikk 10 - bare at det var det ingen som sa til meg så jeg oppdaget det ikke før nå når jeg skulle begynne å få oversikt over hvor mye jeg må få brukt opp nå før årsskiftet. :sur: Greit nok at de skrev ned (jada, jeg har leste ferieloven ;) ), men det som ikke var greit var at jeg ikke fikk beskjed..... Nuvel, i år er et samme problemet. Jeg må bruke feriedager. Tenkte derfor å ta fri i morgen, -bortsett fra at jeg måtte på et møte. Men entusiasmen fortok seg litt da jeg ble oppringt 2,5 timer uti "ferien". :frustrert:

Først satt jeg i 20 min. i telefonen og prøvde å guide, men problemene syntes uoverkommelige å løse pr. telefon. Så måtte jeg dra bort, da. Og har nå fikset og ordnet i en drøy time sånn at alt virker igjen.

Ikke søren om jeg gidder feriere i morgen. Jeg avspaserer noen timer og så tar jeg feriedag på mandag når avløseren min er på plass sånn at jeg faktisk kan få fri.

Nemlig. Sånn blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du! - Ta ferie når avløser er på plass - det e ikke ferie når man blir utkalt!! Makan!!

Jaså, så du er formann i borettslaget du? Eller blokka eller sameiet eller hva det nå var... undertegnede er en racer i å unngå slike oppdrag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie! Iallfall hvis jeg har litt flaks og ikke blir ringt ut i helga. Det føles jo litt tullete å måtte tvangsferiere på dette viset, da. På den annen side så har jeg ikke lyst til å gi fra meg ubrukte feriedager heller. Får sørge for å poste julegaver på mandag så har jeg fått litt utbytte av "ferien".

Joda, mysan, jeg er forkvinne. Ikke heeeelt frivillig, men vi er et lite sameie så alle må bidra. Vi pleier la vervene gå på rundgang så alle får tatt sin tørn. For tiden er jeg spillets taper..... Skjønt, taper? Ville følt meg enda mindre komfortabel med kassererhatten, tror jeg. Jobber jo i hele bankens åpningstid, så da ville vi aldri fått betalt en regning. For min nabo er det straks enklere. Hun jobber deltid/forskjøvet tid så hun kan bare ta med seg regningene på vei til eller fra jobb.

Så vi fordeler oppgaver i full enighet. Så lenge alle er med og trekker lasset så er det igrunnen ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god del avspasering og ferie til gode, så jeg tar fri fra midten av neste uke og til over jul. Har funnet ut at det er ingen som takker meg om jeg jobber uten å ta ut de ferie- og fridagene jeg har.

Så du har fått mange kanaler. Det er jo litt greit å ha noe å velge i. Vi har også en Canal Digital greie, men det blir verken mer eller mindre titting av det. Jeg har liksom mine greier jeg liker å se, jeg.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt mer titting her, siden noe av det jeg liker å se befinner seg på kanaler som jeg ikke hadde før. (F.eks. Discovery)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, miljøet må ha meg unnskyldt og det samme må fugemassen mellom flisene i dusjen. Den nederste delen av dusjveggene begynte å se noget mystisk ut. Pleier være flink med nalen og nor jeg vasker er det mikrofiber som gjelder, men kalkrester blir det okkesom. Så i dag har vært årets Cillit Bang dag. Skummelt sterkt det midlet der, men det er det eneste som duger.

Siden jeg stort sett bruker det en gang i året så tar forhåpentlig verken fuger eller miljø ubotelig skade. Håper jeg.

Nå er i allfall glassveggene skinnende blanke og de nederste tre fliseradene hvite igjen. (OK, de var ikke akkurat brune før heller, men de er definitivt blankere nå. ) Skylte godt med lunkent vann etterpå så jeg satser på at jeg er blitt kvitt det meste av kjemikaliene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cilit bang.. det tror jeg ikke jeg tør å prøve. Det høres så skummelt ut.

Navnet høres ut som en dårlig vits, men det jeg har lest på flaska høres bare skummelt ut.

Lurer på om jeg skal re opp og moje meg til med dyne her jeg sitter?

Klokken er nesten 22, ungene er ute og jeg fryser.

Ja, tror jeg bare gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilit bang.. det tror jeg ikke jeg tør å prøve. Det høres så skummelt ut.

Navnet høres ut som en dårlig vits, men det jeg har lest på flaska høres bare skummelt ut.

Det er skummelt, men det funker. Så med gode vaskehansker og ettertrykkelig skylling etter vasken så tar jeg sjansen et par ganger i året. For det kalkbelegget som legger seg nederst på dusjveggene det sitter som bare rakker'n.

Dusjen ble superblank.

Tross alt er det et vaskemiddel som selges i dagligvareforretningene og ikke noe som forsvarsdepartementet har utviklet for å ta knekken på oss - eller noen :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe & KG. :)

Men begynner å nærme meg bunnen av siste kaffekoppen nå så jeg skal snart snøre på meg joggesko (og regntøy!) og traske meg en tur. (Note to self: kople på trask-o-meter). Det føles veldig nødvendig å få rørt litt på bena. Ser for meg at jeg ligger flatt ut med blodpropp snart hvis jeg ikke rører på meg.

KG har forresten lurt meg ut i et blivende økonomisk uføre, tror jeg. Satt og leste her i går og kom over en tråd om "masaisko". Tror det hadde vært noe for min ikke helt gode rygg, men de er jo sviiiindyre. Men kanskje er de verdt det? Når jeg skal til Oslo neste helg, så skal jeg i allfall se om jeg finner en forhandler sånn at jeg kan prøve dem på foten. Så får vi se. Er de kjempegode så kan det være Visa får svi, er de ikke kjempegode så settes de vel på vent eller kanselleres. Men naprapaten anbefalte vandring i terrenget for ryggen, og det skal visst være omtrent den effekten man får av å gå i de skoene. (Hater å gå tur i skogen, nemlig - så det frister ikke med ekte vare....) Uansett, i dag blir det goretexjoggingsene som får den store æren å bære meg rundt.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tross alt er det et vaskemiddel som selges i dagligvareforretningene og ikke noe som forsvarsdepartementet har utviklet for å ta knekken på oss - eller noen :ler: .

Det var fosfater også før det ble forbudt i sin tid ;)

Og de selger mat full av stoffer som ikke er bra, de selger nikotin og de selger alkohol og medisiner som dreper et par tusen mennesker i året i bare bivirkninger... Ellers bruker jeg gjerne Mr.Muscle selv til tøffe oppgaver og det er neppe noe bedre.

I dusjhjørnet mitt er det sort i fugene, begynnende sopp antar jeg, og jeg vil nok også prøve hva som helst for å få vekk det - det er verken lekkert eller sundt med sopp heller så vidt jeg vet, og av to onder så kan vel det ene være like ille som det andre. Jeg vil ha et bad som ser hygienisk ut jeg også.

Nå skal jeg støvsuge. Jeg er fremdeles i pysj (se på klokkeslettet) og har tenkt å forbli i pysj i dag. Ingen vits i å skifte nå, jeg later som det er en kosedress. Den er i flanell og den er rosa stripete. Veldig pysj, men jeg venter ikke besøk så det går sikkert greit.

Ha en fortsatt fin søndag Cata - vi ses vel til uka vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fortsatt fin søndag Cata - vi ses vel til uka vi?

Hvis vi (dvs. du) får snirkla til noe tid på lørdag, så ;) . Jeg "fullbooket"på fredag. (Ble visst populær, gitt :overrasket: ) Må få overlevert noen julegaver til slektninger der i byen, men det regner jeg med blir utpå kvelden.

Har vært ettermiddagsflink Cata og pakket julegaver nå, så i morgen skal jeg pelle meg på posten og få sendt dem. For en lettelse. Må en svipp innom polet og kjøpe et gavekort der, ellers så skal alt være i boks.

Er ganske godt fornøyd med årets julehandel. Den har ikke ruinert meg, men har fått tak i ting som jeg tror de fleste mottakerne vil sette pris på. (Setter et lite spørsmålstegn ved digitalkameraet og skrittelleren som mine foreldre skal få på deling, da..... :ler: )

Forøvrig irriterer værgudene meg. Får tro den bebudede stormen ikke rammer her, men det blåser her også. Får håpe det roer seg litt utover natta sånn at det går an å få sove litt. Får glede meg over "tvangsferieringa" i morgen - da kan jeg sove utpå selv om det blir litt urolig i natt. Problemet er bare at jeg er nokså morgenfugl.

Vel, må uansett bli kvitt disse gjenværende feriedagene før 1. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe tvangsferien din blir bra, og at de ikke avbryter den med feil som bare Cata kan rette på jobben.

Jeg er litt usikker på hva jeg skriver her, for jeg har verken briller eller lnser på meg. Håret er fullt av farge, så jeg venter på at fargn skal feste seg.

Flink du har vært i dag. den eneste turen jeg hr vært ute, var da jeg hentet poden m.familie til juleverksted. Men det flåser bra, ja. Skikkelig bråkete vær er det.

Julegaver er jeg snart ferdig med. Har handlet inn det som skal handles - med untak av gave til Halvdelen, da. Men jeg er ikke helt i mål med lagegavene. Får festet noen flere tråder i kveld, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...