Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Man gråter ikke når man går tur, mysan. Det er meget udannet og tilfeldig forbipasserende kan bli støtt :fy_fy: . Du har rett i at for mange timer sammenhengende her ikke er bra (sier jeg, liksom). Se til å pelle deg ut og få litt frisk luft og røre på skrotten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, bra poeng. :idesmil: Kompisen kan passe på ham, men......:klø: hvem skal passe på deg, da. Neiiii, det er kanskje best at du blir trygt her inne i KG verdenen. Vi kan ikke ha en bortgått mysan nå når du akkurat har funnet oss igjen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynk! Kan man få mikroskopisk hjerneskaking av å kollidere med skapdører, tro? :klø: Jeg ville aldri trodd det, og det er godt mulig jeg hypokondrerer en smule, men.....var uggen i toppetasjen i hele går og nå siger det jammen meg på igjen. Normalt så pleier en kakk i knotten å være vondt der og da, men så går det over?

Uansett: øverste etasje ikke i form, og jeg nekter å gå på trening og bedrive løfting av jern i dag. (OK, egentlig er det luft jeg dytter (pneumatiske maskiner), men dere skjønner tegninga.) Det skal spises middag og så skal man lande på sofaen en times tid og hvile den ømme skallen.

Jeg hater (fremdeles) skapdører........ :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste etg. stadig ikke bra.

Slapp i fisken og øm i skallen. Men fin utapå. Frisøren har gjort meg mørk brunrød, med orange striper :ler: . Det friska opp. Hvis ikke gutta på jobb kommenterer den, så blir jeg skikkelig sur. Men som sagt - ble fin og det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste etasje på bedringens vei. Ikke bra, men definitivt bedre. Og gutta på jobb kommenterte :ler: , de kommenterte mye. De er ikke vant med å se meg med fullt så fresh sveis.

Så da er jeg ikke sur.

Slapp dessuten å gå hjem (bil på verksted pga. vondt i bakskjermlakk :rodme: - vennligst ikke spør, det er litt pinlig....) , siden jeg fikk haik med kjekk ung mann.

Kjeder meg på jobb for tida og på engasjementet mitt så får de ikke samlet seg til å lage datasøket jeg har "bestilt" så jeg kan ikke gå dit og jobbe heller. Skal det bli noe fres, så må jeg ha det søket før jeg får gjort nytte for meg.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daff kveld. Henger over PC og har innimellom "kule'n på sofaen" pauser. Står omtrent i stil med aktivitetsnivået på jobb. De to siste dagene har jeg kjedet meg grønn. Lurer på om jeg har vært for effektiv på ett eller annet tidspunkt? :klø:

Kan i allfall velge å tenke slik på det ;)

Passer forsåvidt bra med fredelige dager også, nå når hodet er litt skralt, men...blir det mange sånne dager, så kommer jeg til å gå i frø av ren skjær kjedsomhet. Jeg er vant til futt og fart og at det skjer ting og at jeg konstant bør ha dårlig samvittighet for ett eller annet som jeg ikke har fått gjort.

Vil ha action igjen - snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du får futt og fart før du et orde av det.

Kakk i hodet er ikke bra. Man skal passe seg for skumle skapdører som går til bakoldsangrep. Håper knotten kommer seg.

Trening - nei det har jeg ikke sett. Skal forsøke å være flink i morgen og i hvert fall gå en tur etter at jeg kommer fra jobb. Hvis jeg ikke er for trøtt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knotten tusler seg framover, men....murrer ennå. Det var da søren så lenge det hang i :sur: . Er det ikke bra i neste uke så får jeg bite i den sure telefonen og bestille time hos legen, kanskje. Misliker sterkt tanken, men når jeg tenker på formaningene jeg har gitt meg selv opp gjennom åra så... For ca. 10 år siden døde nemlig 2 tidligere kolleger av meg av svulst på hjernen, så jeg har lovet meg selv at hvis det blir noe ekstra rart med hodet mitt så skal jeg pelle meg til lege. Ikke at jeg for alvor tror det er noe som gror inni der altså, men hvis det ikke gir seg med murringen så er det kanskje lurt å få det sjekket på ett eller annet vis.

Men først skal jeg nå prøve en rolig helg med mye utflating på sofaen. Man tager de enkle virkemidler først.

Hadde pålagt meg selv innkjøpsstopp, men.....tror jeg må gå tilbake på den. Littegrann! Jeg fry-hy-hyser. Dvs. egentlig gjør jeg ikke det ennå, men jeg kommer snart til å gjøre det. Hadde jo en sånn oljefylt ovn, men i vår så oppdaget jeg en oljeflekk under den - og dermed bare det ut me'n. Det får jo være måte på å bli i fyr og flamme. Liker heimen litt for godt til å ville gjøre den om til et bål. Det ble til at jeg kjøpte en billig varmeovn på coop (medlemstilbud), men den tør jeg rett og slett ikke ha på når jeg ikke er hjemme. Den varmer godt, men virker litt "skranglete". Konklusjon: Må investere i varmelist. Har litt lite veggplass, men under det ene kjøkkenvinduet så kan jeg ha en 1000W list. Det går fint. Det skulle holde lunk sånn noenlunde på dagen. Så kan jeg spe på med en litt mer robust frittstående varmovn på stua og dermed skulle jeg gå en lun vinter i møte. Har jo også propanovnen dersom det kniper.

Det fine med den varmelista jeg har sett på er at den leveres med spareplugg for nattsenking av temperatur. Kan programmere lavere temp om natten + når jeg er på arbeid om dagen og så lunker den på litt mer når jeg er på vei hjem.

Jepp. Tror det må bli løsningen for en frossen sjel.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmelist innkjøpt.... Men får den ikke opp på vegg. :sur:

OK, rett skal være rett, -regner med jeg får fikset det i morgen. Det ble noen små kjelker i veien for prosjekt "varmt hjem". Dro til en annen el. forretning som ligger nærmere jobben enn den jeg var på i går, for å se hva de hadde der. De kom trekkende med samme lista som på gårsdagens forretning, så da bestemte jeg meg bare for å handle. Når flere anbefaler den samme så er den sannsynligvis bra. Men selvsagt var de utsolgt for den der "temperatur-spare-dingsen". Jaja, kan dra på annen el. forretning og kjøpe den i morgen, og om jeg må gå noen dager uten så er ikke det krise heller.

Men ovn må jo opp på veggen og det er lettere sagt enn gjort når man har gipsplater. Vet av erfaring at å henge opp ting der kan medfører små katastrofer så jeg spurte hva jeg skulle bruke som oppheng.

- Du kan bruke gipsskruer.

- Gipsanker?

- Nei, gipsskruer. Om du skulle treffe en bjelke når du skrur så blir det mindre problemer av det.

OK, det var grei skuring. På vei hjem svippa jeg innom byggvareforretningen.

- Hei, jeg trenger noen gipsskruer, for å sette opp en Beha-varmelist. Aner du hvilken dimensjon jeg trenger, eller skal jeg gå ut i bilen og åpen pakken og se etter?

Mannen bak disken så tvilende ut og forsvant inn mellom hylleradene....

- Mener du en sånn? (Han holdt opp et gipsanker....)

- Nei, jeg mener gipsskruer. De anbefalte det i el.forretningen.

(Mer roting i hylle....)

- Er det sånn du mener?

- Ja, det ser riktig ut.

- OK, her har du 2 stykker.

Jeg betalte og trillet hjem.....

Pakket ut ovn - og oppdaget at jeg trengte 4 skruer for å feste den i veggen.

Velvel, kan ikke blame byggvaremannen for det. Jeg burde jo ha visst hvor mange skruer jeg trengte. Så sjekket jeg dimensjonene på de to skruene jeg hadde fått og......:ler::sur::ler: vet neimen ikke hva jeg skal si, jeg. Fyren hadde klart å gi meg to forskjellige skruer. Heeeeeelt forskjellig lengde på dem. Dvs. den delen som skal gi feste i gipsen er lik, men skruene som skal "inni" var forskjellige - og attpåtil for lange.

Jommen sa jeg faghandel........

Jaja, litt sjekking viste at de skruene som fulgte med ovnen passer greit med festeskruene som skal inn i gipsplaten, så når jeg får kjøpt ytterligere 2 festeskruer så går det nok bra. Men fri og bevare meg vel..... Mulig jeg burde sjekket skruene, men hvem tenker på at man i det hele tatt kan få forskjellig når de blir plukket ut fra samme hylle av en som jobber der, og som man har spurt til råds.

Liiiiten fredag den 13. kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe & KG :) .

Fint vær ut så jeg burde vel luftet meg, men har lovt meg selv å holde meg (og hodet) i ro denne helga. Må bare snike meg ut en tur og kjøpe skruer og muligens strømsparedings.

Sier snike, for i praksis er det det jeg gjør for å unngå å uforvarende støte på ex.

Logisk? Nix, har ikke gjort noe jeg skammer meg over. Men likevel så har jeg en følelse av at "uplanlagt møte på åpen gate" ikke ville føles så greit i organismen, så jeg sniiiiiiiiker. Skal da ikke være sånn at man ikke tør gå ute på åpen gate i sin egen hjemby bare fordi "noen" har forlatt en på ufint vis?

Den menneskelige hjerne er merkelige greier. Det er i sånne tilfeller jeg merker reduksjonen av antidepp litt ekstra. Fyren har nesten påført meg "lokal agorafobi" :ler: . Har jo ikke problemer med å bevege meg utendørs sånn rent generelt, men her i byen er det ugreit. For mange minner som sitter litt for godt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - jeg fikk handlet byens siste strømsparedings, -tror jeg. :) Nå skal det spares. (Men først må jeg få ovnen opp på veggen, da...*grue seg* )

Shina meg litt for å gå ut. Er litt bleik i trynet for tida så det ble et lite strøk med mascara, solpudder og en litt nøytral leppestift. Så altså ikke så verst ut da jeg traff en bekjent av ex inne på en butikk. Nå, hvordan går det med deg da, lurte hun på.

Ikke så aller verst, sa jeg og var veldig glad for at jeg hadde valgt akkurat denne dagen til å shine fasaden litt. En ting er å føle seg som et dass, men godt å ikke se ut som ett. (Og godt å vite at jeg ser mange hakk bedre ut enn exkona han vanker sammen med, -selv når jeg har en dårlig dag.)

*Skadefryd er den eneste sanne fryd*

Nå skal jeg bare dasse rundt litt til på KG, grue meg litt mer og så får jeg gå i gang med å skru.

Har:

• ovn
  • spareplugg
  • skruer
  • tommestokk
  • skrutrekker

Da er det vel bare å skru, da....

*grue seg litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drill er kanskje ikke det beste for gipsplater, men...... kommekommekomme - du kan låne tommestokk og skrutrekker. :)

*gruer seg fremdeles*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovn på plass, -i motsetning til ryggsøyle... :sur: .

Det å krabbe rundt i merkelige vinkler er ikke min greie. Au! Men ovnen kom på plass noenlunde rett og i vater, -det er det viktigste. Ryggen fikser seg vel i løpet av kvelden. Fikk på plass alle skruer uten noen uhell verken med vater eller gipsplater. Så nå er det bare å stille inn strømsparinga. Den er forhåndsprogrammert, så jeg må slå den på på det tidspunkt på døgnet jeg vil ha den til å starte :ler: . Må visst sette på varsling på PC'n skal dette bli rett. Greit med det som skal brukes hver dag, men....den spareknappen som skal ta hensyn til arbeidsuka må slås på søndag kveld for at det skal stemme.

Artig dings.

Begynner å merke den spede begynnelse til "Hi-tech hjem" ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer stadig, Cata. Det er ikke dumt å ha litt lunk i huset mens man er på jobb, for det er ikke moro å komme hjem til et kaldt hus. Strømsparedings virker lurt i disse strømkrisetier.

Det er utrolig hva en pen fasae kan gjøre. Det smitter jo litt innover også når fasaden er på plass.

En langsom helg er ikke å forakte nå i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det lunker i stua - jeg mener kjøkkenet (åpen løsning). Det er nattsenkingen jeg må slå på på en bestemt tid av døgnet nå første gang. Deretter kommer den til å passe seg selv.

Men hadde varme før også altså, bare litt mer "ustyrlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk kjempeimponert over deg og alt hva du skrur og fikser alldeles på egen hånd.

Kanskje jeg burde gå til anskaffelse av noe annet for å varme i heimen også, for her er det kaldt uansett hva jeg gjør.. og jeg bor i blokk med folk på alle kanter - vel tre kanter, under er det kjeller.

Ha en alldeles fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkotakk, men det er nok ikke så veldig imponerende, mysan. Det var snakk om 4 skruer (vel, teknisk sett 8 pga. gipsskruene) og så bare plugge i støpslet.

Men varme i heimen kan anbefales, ja. (Settes under vindu for å bremse "kaldras". )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...