Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:frustrert::grine::sur: Har kræsja bil.

Bestemte meg for å ta en liten snarvei da jeg dro til flyplassen i dag. En stubb av veien er temmelig smal og knakk, der møtte jeg jammen en bil gitt.

Føreren i den andre bilen var mildest talt ilter og mente jeg hadde kjørt for fort, selv er jeg ikke helt enig i det. Farten var grei, men bilen min er litt vond å legge helt ut til veikanten. Det er fryktelig vondt å se hvor langt ut jeg egentlig har hjulene så jeg må ha vært lenger inn på veien enn jeg trodde. Pokkers sidespeil som forminsker....

Vel, jeg stoppet for jeg hadde jo hørt lyden, men trodde ærlig talt det bare var steinsprang, men så så jeg møtende bil stoppe også. Så jeg rygget bilen godt tilbake og skratsj, der var jeg borti autovernet. Den andre bilføreren må ha trodd jeg prøvde å stikke av eller noe for akkurat i det kritiske øyeblikk så tutet h*n. Grrr.

Jeg hoppet ut og konstaterte at min førerside så helt uskadd ut, og trasket noen meter tilbake til den andre bilen. Fikk meg en overhøvling pga. farten, men tror det var mer sjokket enn egentlig at jeg hadde kjørt for fort, for pga. den smale veien hadde jeg sjekka speedometeret like før jeg møtte den andre bilen så jeg vet jeg lå i allfall 10 under grensa. Nåvel, den andre bilen så også uskadd ut med speil og alt på plass og ingen riper i lakken. Føreren fikk nå nummeret mitt, men hører jeg ikke noe i løpet av helga så regner jeg med det ikke er noe heller. (Siden vi begge sjekket uten å se noen skader, så ikke søren om jeg kommer til å akseptere noen "krav" som kommer mange dager etterpå nemlig.) Fant forøvrig ut hva som hadde skjedd da jeg satte meg inn igjen. Må være speilene som ikke har gått helt klar av hverandre, for mitt var brettet inn. Nå er det laget sånn at det er hengslet inn mot bilen, så det var bare å vippe det ut igjen så var det helt greit. Sjekket det da jeg stoppet for å fylle bensin litt senere og tror jeg kunne se en liten ripe i plasten på "baksiden" av speilet. Det kan stemme med at jeg bare hørte et lite smell uten å kjenne noen bevegelse i bilen.

Men.....mitt møte med autovernet er en helt annen sak. Der ble det en stygg ripe i lakken på høyre bakskjerm. Dermed blir der vel besøk på et lakkeringsverksted, tenker jeg med påfølgende tusenlappflagring. :grine:

På en måte var det vel til pass for meg, for selv om jeg ikke kjørte over fartsgrensen og ikke var over på motsatt side av kjørebanen heller, så holdt jeg åpenbart ikke sida mi godt nok i forhold til den supersmale veien. Så jeg fortjener kanskje en dyr lærepenge.

*note to self* Øve på å bedømme avstand til veiskulder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grrrr! :sur:

Dette blir virkelig dyr tur. Har ikke kræsja noe mer altså, men..... Siden jeg nå er i Bergen og siden denne vesle tassen av en laptop har det med å være med på tur så tenkte jeg at jeg like gjerne kunne stikke innom det lokale "Eplehuset" og kjøpe en sånn "oppbevaringslomme" for å beskytte den mot støv og riper og sånn. Siden den er mindre enn den gamle så er det lettere å bare stappe den i koffertlommen (jada i håndbagasjen såklart). Hadde sjekka prisnivå på nettet - 249 kroner. Regna jo med at det kunne være litt dyrere over disk, men......fyren forlangte jammen 399. Jeg holdt på å ramle på min ikke alt for smale ende.....

Greit at det er billigere på nett, men.....150 kr for en oppbevaringsdings?????

Jeg skulle takket for meg og gått, men det ble til at jeg handlet. Har jo som dere ser PC'n med og skal jo ha den med hjem igjen og det jeg hadde pakket rundt den i går var ikke helt heldig, da det viste seg at jeg måtte sende kofferten. Tok ut PC og syntes nok den var lovlig ubeskyttet uten noen som helst emballasje.

Men heretter skal jeg jammen handle alt tilbehør til mine duppeditter på nett.

Vel, nå får jeg svelge siste kaffeslanten og hive meg i skoa. Skal møte venninne i byen kl. 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osjameg.... Kjenner det i beina. Har vært på farten mer eller mindre kontinuerlig siden kl 13. Traff venninne med unger i byen og vi vaset rundt i finværet, avbrutt av pizza- og is stopp ;) . Så gikk de en tur på kino, mens jeg valgte å holde meg utendørs (gå på kino kan jeg gjøre hjemme.....) og så møttes vi igjen etterpå, og jeg ble med dem hjem en tur.

Alt i alt så ble det 21232 skritt på trask-o-meteret.

Fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahem....det hadde ikke jeg. Eller, jo forresten, skoene er gode nok de, men de hadde ikke støtdempende såle. Jeg lot joggeskoa være hjemme. Kunne godt hatt dem, kjenner jeg. Men har ikke gnagsår eller noe sånt altså. Er bare litt øm i undersåttene.

Men det er en fin by, altså. Selv en Trondheimspatriot må innrømme det. Jeg liker denne Torvallmenningen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hømmmm, er det virkelig tegn på at man er avhengig når man tar sin vante søndagskaffe & KG selv på et hotellrom :ler: ? Uansett grei start på dagen, også på hotell. Skal etterhvert pakke sammen og rusle litt i finværet. Har litt tid på meg før flybussen går.

Hm, må forresten finne ut hvor den går fra. Orker ikke drasse koffert lenger enn nødvendig, selv om den ikke er spesielt tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da. Her kommer jeg ned fra fjellet og oppdager at du har kollidert. Godt at det bare var små skader, og at du er like hel - om enn noen kroner fattigere. Kjedelig likevel, da.

Virker som du har hatt det fint i Bergen. Det var litt av en avanse butikken skulle ha- da. Netthandel er lurt til mange saker det - både når det gjelder bøker, klær og duppeditter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille verkstedet. Har vært og fått prisoverslag på lakkering av skjerm/skramme. De vil ha 3500 for jobben. Ikke så verst det, egentlig. Jeg hadde fryktet det dobbelte. Så da blir det stikk motsatt av det en kollega forespeilet meg: "Det blir dobbelt så dyrt som du tror det blir". Godt han tok feil.

Er ellers i streik. Har hatt flyttesjau på jobb i dag, så jeg synes egentlig jeg har båret nok. Blir ikke løfting av jern i kveld da. Regner med ryggen kommer til å være støl nok i morgen. Egentlig er det jo litt godt å få rørt på seg også da. Skulle nesten hatt en økt med fysisk arbeid hver dag. Hadde sikkert hjulpet på sykefraværet hos oss kontorsliterne..... :klø: Eller - kanskje ikke. Vi har jo nesten ikke sykefravær som det er. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streik og flyttesjau, :klø:

Det ene utelukker det andre, skulle jeg mene. ;)

Jah, når man er lat (som jeg er) så er det ene en naturlig konsekvens av det andre. Trenger ikke gå på trening når jeg allerede har vært i fysisk aktivitet, vel? :ler:

Dessuten er jeg hjemmekjær og skal bort en tur i morgen og onsdag og torsdag er jeg på reise, så....vil ha en kveld i fred og ro i heimen siden jeg også var borte i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg hjemmekjær og skal bort en tur i morgen og onsdag og torsdag er jeg på reise, så....vil ha en kveld i fred og ro i heimen siden jeg også var borte i helga.

La bilen stå, plezzz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::rodme::ler:

Er redd du ikke får ønsket oppfylt, Tyr. Jeg må ta bil for å komme meg til flyplassen. Men jeg lover at jeg ikke skal ta noen snarvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor er ikke flybuss noe alternativ nei. Må først ta buss for å kunne ta flybussen i så fall. Og der er det elendig korrespondanse, gitt. Flytog er noe man bare har i storby'n så det glemmer jeg at du sa ;) .

Dessuten vil jeg jo hjem igjen også, og når flyet lander kl 23 (eller deromkring) så går ikke en eneste buss i min retning. Dermed blir det bil, kjære bil.

Hva mener du forresten med "slippe lukeparkering"? Man lukeparkerer da vanligvis ikke på en parkeringsplass. Du har imidlertid helt rett i dine antakelser - jeg er elendig til å lukeparkere.

(Ettersom bil og jeg er enig om at autovern er dumt å klistre seg oppi, så går det nok helt sikkert bra med oss, skal du se.)

Takker så mye for omtanken, forresten. (Er det meg eller bilen du er bekymret for?) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyllene er oppe!!! Dvs. de er oppe i leiligheta. Bestilte jo bokhyller før jeg begynte med kræsje PC & bil sporten så de måtte jo hentes.... Uæh. Skal bort i et par dager, så da får jeg ikke skrudd, men lørdag blir det å flytte 1000ogørten bøker, skru hyller og flytte bøker tilbake igjen :grine: . Jeg har flyttet så mange ganger at jeg haaaater å skru hyller :sur: .

Men det blir fint når jeg blir ferdig, da. :)

Har ellers løpt som en strikk på jobb i dag (rart det ikke er blitt mange skrittene av det - trask-o-meteret står bare på 5955 :klø: ) og deretter vært avsted til avgørring. Enten jukser dama med elektrolyttblandingen i fotbadet, eller så begynner jeg å bli avgørret. Vannet var langt mindre guffent nå enn sist. En gang til nå, så får vi se. Og så fikk jeg litt fotsoneterapi attpå. Hadde en stressa nakke så hun klemte i vei på reflekspunkter. Auauauau! Men nakken er faktisk et hakk bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bilen er jo bare en ting.  :sjenert:

*trenger du en snartenkt mann med sterke armer ?*

Jaaaa! I allfall hvis han kan bruke de sterke armene til å skru bokhyller :ler: .

Har du gørr i føttene?  :overrasket:

Jeg har visst gørr i hele meg, tror jeg :klø: . Men det tyter visstnok ut gjennom føttene. Er sånn detox-greie som visstnok skal fjerne gruff fra lymfesystemet. Jeg ser noe skjer, men har litt vondt for å tro på det - for å si det slik. Men det er ikke til å komme fra, første gang ble vannet gørrete, 2. og 3. gang veldig gørrete og nå er det mindre gørr igjen. I følge dama som driver med dette er det metaller som tyter ut av kroppen min. Tror som sagt ikke på det, men kjenner at noe skjer oppover i beina i allfall. De blir litt sånn såre og ømme oppigjennom leggene, og siden jeg skulka trening i går så er ikke det forklaringen i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst gørr i hele meg, tror jeg :klø: .

Dette hørtes veldig merkelig ut. Tror du må forklare litt mer, jeg? Hva slags dame er det du går til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...