Cata Skrevet 4. august 2006 Forfatter #1441 Del Skrevet 4. august 2006 Jada, Hope - jeg vinka. Både for utgående og inngående.... Men vi var kanskje for høyt oppe til at du så det? Wien anbefales. Praha står på min liste også. Kanskje vi tilfeldigvis treffes på et Praha'sk gatehjørne om x antall år. Paris har jeg også vært i (muligens min yndlingsby). Moskva har jeg ikke prøvd, men jeg har vært i Leningrad - jeg mener St. Petersburg. (Men til min unnskyldning så var jeg der mens den enda het Leningrad ). Nyyyyyyyydelig by. Fikk bare sett en liten flik av den, så dit vil jeg tilbake en gang, med gode sko, god guidebok og mer tid! I dag har jeg flytta meg rundt i landet med bil, så nå er jeg vel installert i foreldreheimen for noen dager. Er mør i bak og bein - bilkjøring over lengre distanser kjennes både her og der . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #1442 Del Skrevet 5. august 2006 Kjempefine bilder. Har du nettopp lagt inn dem fra Island også? Har ikke sett dem før, jeg... Den kirken i Reykjavik var jeg inne i da jeg var der. Flott bygning. Tror du har et naturlig talent for bilder, Cata - bildene dine har god balanse. Kunne like godt blitt fotograf som det du ble istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2006 Forfatter #1443 Del Skrevet 6. august 2006 Tuuuusen takk, mysan . Men jeg legger jo ikke de verste bildene ut på nettet da, så.... (tror ikke vi skal snakke høyt om talentet, -det er mange bomskudd for hvert blinkskudd for å si det slik). Nei, Islandsbildene har ligget der en stund, de. La dem inn da jeg holdt på med forrige bunch'en bilder. Men det er artig å ta bilder når jeg er ute på tur, og enda artigere å legge noen ut til allment gjennomsyn, -så slipper jeg å plage venner og slektninger med 1001 bilder fra siste tur . Dere som er her inne blar jo frivillig. Er forøvrig i gang med "familebesøkeferiedelen" nå, så her blir det lite bilder tatt. Men vi får se om det ikke kommer til et par ekstra når jeg skal vingle meg hjem igjen om en ukes tid. I dag har jeg: stått opp spist frokost vært innom noen venner av familien på snarvisitt spist middag.... (jada, jeg vet, men mine foreldre er av den gamle skolen som vil ha middag tidlig. Jeg må bare henge med i svingene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 6. august 2006 #1444 Del Skrevet 6. august 2006 Håper du koser deg på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. august 2006 #1445 Del Skrevet 6. august 2006 Heisan Å være på familiebesøk er hyggelig, selv om man må jenke seg litt etter de ritualene som gjelder der. Håper du koser deg og slapper av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. august 2006 Forfatter #1446 Del Skrevet 8. august 2006 Ferie er stressende saker, jeg vil hjem.... Fullt så galt er det vel ikke, men jeg har begynt å glede meg til å vende nesa hjemover ja. Skal ha meg et par dager i ro og fred før jobben begynner. Men i kveld skal jeg altså ut og møte et par venninner til fredelig rusling i bygatene og deretter kaffe. Og i morgen skal jeg møte annen venninne i nabobyen. Torsdag sløver jeg - og fredag pakker jeg min bil og drar. Har litt venner som skal hilses på på hjemvei også, så jeg skal sikksakke gjennom sommernorge . Men har funnet hotellrom til 2 overnattinger. Må nok ha en tredje også før jeg er hjemme, men aner ikke hvor det skal være. Tror jeg utsetter problemet til jeg er blitt enig med meg selv om hvilken rute jeg skal ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #1447 Del Skrevet 9. august 2006 Det slo meg plutselig nå når jeg leser om ferien din: Du er FLINK til å feriere du, Cata! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. august 2006 Forfatter #1448 Del Skrevet 10. august 2006 :bukke: Har aldri sett på meg selv som noen superferierer....-feriør......eh- feriereisende, mysan, men denne ferien farter jeg faktisk ganske vidt omkring. Av og til litt videre enn jeg hadde tenkt, faktisk. Da jeg skulle møte venninne i går så endte det jammen meg med "kidnapping" og ferjetur langt uti havgapet . Men det var OK, det altså. Jeg ble halt med til et sted der jeg aldri har vært før så det bare satte en spiss på treffet. I dag har jeg vært og kjøpt meg suuuuperfint smykke hos en lokal glasskunstner. Moren min kom med følgende utsagn da jeg viste fram fangsten: "Hvor mye gav du for det?............Sååååååå, mye????" Og så gikk det ca. 10 minutter. "Du, Cata, kan ikke du gå og kjøpe et sånn smykke til meg også?" Jeg ville jo helst hun skulle kjøpe selv, men hun var bestemt. Jeg måtte handle. Fikk med meg penger og labbet avgårde, kjøpte smykke og kom tilbake med det. Fornøyd mor! Nå må jeg bare "lide" meg gjennom ørten utgaver av "Mitt smykke er finere enn ditt så...." (Og det er det egentlig - isolert sett, men det jeg kjøpte til meg passer bedre til meg og til klærne mine enn det hun fikk.) Jaja, i morgen setter jeg min noe vinglete kurs hjemover igjen. Venninnetreff i morgen og frokost med annen venninne på lørdag . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 10. august 2006 #1449 Del Skrevet 10. august 2006 Typisk mødre. Minner i allefall rimelig mye om min mor. God tur hjem, kjør forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2006 #1450 Del Skrevet 12. august 2006 Gratulerer med glassmykke! Det er mye pent i glass. Vi har en glasskunster her nede på østlandet også, og jeg kjenner en dame som selger produktene hennes... veldig mye lekkert!! Og farger!! Deilige, vibrerende farger!! Tror jeg må ta en tur opp til henne og kikke litt igjen jeg, sist jeg var der var jeg jo blakk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. august 2006 #1451 Del Skrevet 13. august 2006 Det er moro å kjøpe noe som er pent og passer til en selv. Du har vel begynt hjemveien nå. Fint at du tar slike avstikkere og stopper som gjør at reisen blir en del av ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 13. august 2006 #1452 Del Skrevet 13. august 2006 God tur hjemover igjen. Hørtes deilig ut å ha ferie.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1453 Del Skrevet 14. august 2006 Nå har jeg begynt "vinglinga". Etter å ha besøkt venninne i helga, så har jeg nå forvillet meg til Ålesund. Litt trøtt i trynet, for i går var vi og besøkte en felles venn fra studietida og kona hans disket opp med nyyyyydelig Bacalao (hun er fra Brasil, så hun kan dette med god krydring). Det var ikke spesielt sterkt krydret men det gikk med noen glass vann, og siden vi fikk kaffe etter på så....vel, det ble litt tusling fram og tilbake til badet i natt. Kaffe virker som kjent vanndrivende. Men tilbake til Ålesund.... Jeg har jo så langt hatt Trondheim som min absolutte favorittby her til lands, men nå har den fått skarp konkurranse. Visste ikke at Jugendhus var så fine, jeg. Har hatt ekstra flaks, siden været er fint også, men det er virkelig en fin by dette her. Så jeg har tuslet rundt i noen timer nå (starta tidlig fra venninna i morges - så jeg ankom i anstendig tid) og kikket til øyet ble stort og vått - og beina slitne. Stakkar - de tåler ikke så mye nå etter Wien-turen. Jeg har lovt dem deilig fotbad og en omgang fotkrem når vi etterhvert får vinglet oss hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. august 2006 #1454 Del Skrevet 16. august 2006 Ypperlig vingling, synes jeg. Ålesund er avgjort en by å vingle innom. God tur videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. august 2006 Forfatter #1455 Del Skrevet 16. august 2006 Nå har jeg vinglet ferdig. Da jeg våknet til tåke og regn i dag, så tenkte jeg at "Jeg er utferiert for i år" og bestemte meg for å vende nesa heimover. Som tenkt så gjort. Men fikk meg jo noen gode glis i går, da.... Glis 1: Jeg ble ufrivillig ferjesniker. Parkerte bil og gikk snilt ned i salongen og ventet på billettør, men ingen kom - ikke en gang andre medreisende. Dermed ante jeg uråd og gikk opp igjen og ventet. Ingen billettør. Sannsynligvis hadde han allerede vært på den bilrekka. Da jeg innså det, gikk jeg på leiting - uten å finne noen :klø: . Hørte noen som forsvant inn i et "adgang forbudt for uvedkommende" område, men våget ikke følge etter dit. Dermed returnerte jeg til bilen siden vi begynte å nærme oss land allerede og tenkte at jeg får innrømme mine synder og betale i det jeg kjører av. Rullet ned vinduet og holdt lommeboka klar, men i det jeg skulle til å praie ferjemannen som dirigerte trafikken så krysset han over til motsatt side av dekket og der satt jeg og så dum ut. Kunne jo ikke godt lage kø på landgangen heller, så jeg måtte bare kjøre av. Glis 2: Folk er seg selv like overalt.... Delte hotell med et kinesisk reiseselskap i natt. Ved frokosten så det ut til at en av herrene var noget skeptisk til vestlig kost for han kom ned bevepnet med et beger "instant noodles" eller noe sånt. I allfall liknet det begrene med Mr. Lee nudler. Det gav meg en følelse av "norsk nordmann på ferie med knekkebrødpakken i bagasjen" . Forøvrig var hotellet jeg overnattet på nå i natt en historie for seg. Veeeeeeldig 70-talls. Mørkt treverk. Lugubert teppegulv på alle fellesområder (men forbausende plettfritt på rommet), brunspettede fliser på baderomsgulvet (og kablene avslått - brrrr, kaldt) og en sånn dusjkabinettbunn med forheng foran (ikke helt kabinett altså). Når vi da plusser på med ekkelt velour sengeteppe og groskitten sofa på rommet så....æsj! Skal ikke dit mer jeg nei... Da frister hotellet i Ålesund langt mer. Rent og pent og med muligheter for selvstekte vafler (nam) og til og med kveldsmat inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. august 2006 Forfatter #1456 Del Skrevet 17. august 2006 Hjem, kjære hjem osv. Som forventet så fikk jeg en god natts søvn i egen seng - helt til kl. 7 i morges. *skrangle, klank, klirr, dunk* Der var det vareleveranse til en butikk i nabolaget, ja. Rabaldret gav seg nå etterhvert og jeg snudde meg om på andre sida og dormet litt til. *dunk, dunk, dunk, dunk* Javisst ja, de driver med veiarbeid borti her, så nå legger de vel brostein eller noe sånt. Det var den late morgenen. Jeg gav opp og sto opp. Så nå har jeg vært i dusjen og raket legger. Dessuten har jeg spist frokost og begynt å pakke ut (æsj). Og jeg har overført min andel av hotellregningen i Wien til min venninne som betalte kalaset. Så der er jeg skyldfri. (Og jeg har konstatert at 3 ukers ferie faktisk ikke har blakket meg helt. ) Tenker resten av dagen blir brukt til å sose rundt og smått om senn legge på plass litt dill og dall fra koffert og bag. Målet er at gangen min skal se sivilisert ut før kvelden er her. (Hater å pakke ut, for da skal alt på plass igjen. Mye lettere å pakke for da skal klærne bare ned i kofferten ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. august 2006 Forfatter #1457 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Jeg vil ha meeeeer ferie. Ikke akkurat nå, kanskje, for nå er jeg såpass utferiert at det blir godt å komme tilbake på jobb igjen. Men jeg må bli flinkere til å ta meg noen langhelger innimellom og komme meg vekk litt. Det er jo sånn opphopning på den der feriekontoen min at det går ikke an. Jeg må jo stadig søke om å få overført feriedager fra ett år til det neste. *note to self: bli flinkere til å stikke av* Men nå er det bare en vanlig helg så bærer det løs igjen tenker jeg. Og det er nok ingen mild og snill tilbakekomst. Pleier ikke være det når sjefen og resten av gjengen er i full sving. (Der er minuset med sein ferie, man jumper rett inn i hverdagen igjen ). Jaja, det går nok fint det. I dag skal jeg få stappet noe klær inn i vaskemaskina (forhåpentligvis ut av den også) - og så luuuurer jeg på om jeg skal bestille noen papirkopier av feriebildene sånn at jeg kan få dem inn i albumet før jeg glemmer hvor jeg var. Endret 19. august 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. august 2006 #1458 Del Skrevet 19. august 2006 Velkommen hjem igjen. Det er litt godt å føle seg utferiert når ferien er slutt. Men jeg støtter avgjort ideen din om at du skal bli flinkere til å ta noen langhelger inninmellom hverdagene. Man har godt av å se og oppleve annet enn jobb og hjemme. Jeg redigerte en masse bilder etter ferien min, og laget meg ei bok av dem. Boka kom i posten her om dagen. Det var en fin måte å ta vare på ferieminnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. august 2006 Forfatter #1459 Del Skrevet 19. august 2006 Jeg redigerte en masse bilder etter ferien min, og laget meg ei bok av dem. Boka kom i posten her om dagen. Det var en fin måte å ta vare på ferieminnene. ← Lur idé. Kanskje noe å gjøre ved årets slutt - eller rettere sagt begynnelse. Da kunne jeg samlet årets turer og utskeielser i en egen årbok. Etterpåjulegave fra meg til meg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. august 2006 Forfatter #1460 Del Skrevet 21. august 2006 Akkurat ja! Tenkte jeg det ikke.... Feriekiloene som bukselinninga og speilet forteller om er der, det er ikke bare hallusinasjoner. De må umiddelbart reduseres før de får formert seg. Dette går ikke an, -jeg som var så fin. (Vel, relativt sett i allfall .) Dermed er jeg inne i vektklubb.no igjen. Funka det i fjor, så funker det i år. Håper jeg. Og jeg har vært på trimsenter og bestilt prøvetime. Ble inspirert til å ta fatt med apparattrening da jeg var på spa tidligere i sommer, men mitt vanlige trimsenter har trange lokaler og gamle apparater så det fristet ikke. Dermed dro jeg på inspeksjon på ett som ligger litt lenger vekk. Lokalene er litt mørke og triste der også, men apparatene er nye og fine, så jeg skal begynne der, jeg. Ser ut som et sted der man slipper å gå i kø for å komme til - iallfall hvis man er der litt tidlig på ettermiddagen. Passer fint å stikke innom når jeg er ferdig med jobben. På onsdag skal jeg avsted og få satt opp program og få opplæring. Blir godt å røre litt på seg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg