Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg ble ikke stille... jeg svarte i løpet av to minutter tror jeg, og da var du logget av. Det er MSN din som tuller - som vanlig. Jeg ser deg som avlogget og du tror at jeg har sovnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei for atte.....det er din MSN som tuller med meg ;). Var det ikke det vi ble enig om her en gang?

Har ellers en "bli kokt" dag. Varmt i leiligheta og har ingen passende dørstopper for å holde verandadøra åpen når det blåser litt. Vil helst ikke sette krok i dør og vegg så er det noen som har forslag....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrill!!! :frustrert:

Her har man planlagt sommerens første grillmat og så skjærer det seg totalt. Først - grill ned fra loftet, via bratt loftsstige - arrrrrgh! Klarte det nå uten å ramle ned og uten å ødelegge inventar, men var tett på det siste da de pokkers beina satte seg på tvers i loftsluka. (Har nett liten elektriskgrill så jeg tar av beina når den ikke er i bruk.)

Da hadde jeg vært i full sving med å bake poteter en times tid. Syntes nok at potetduften uteble, men tenkte ikke noe over det. Koteletter ble krydret og lagt på og alt så bra ut, helt til jeg skulle spise.... Ikke spør meg hva jeg hadde gjort med stekeovnen :klø: for jeg aner ikke. Men den var kald som et kjøleskap og potetene særdeles lite bakt. Antakelig har jeg slått på termostat uten å slå på elementet. Blir lite varme av sånt...

Så da ble det mikrede poteter i stedet. Kotelettene var jo omtrent ferdiggrillet så det var uaktuelt (veldig) å vente i to timer på poteter.

Godt jeg ikke er gourmetkokk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg på side 2?

Hm, kanskje en konsekvens av null skriving i går. :ler: Jaja, ny uke og nye sjanser. Tror muligens jeg kommer til å jobbe på meg hjerteattakk eller noe sånt. En av mine høystærede kolleger kom inn og lanserte ny arbeidsoppgave som skal være ferdig i løpet av uka, -og jeg er mer enn halvbooka allerede.

Au!

Får kjempe meg gjennom det jeg klarer og se hvor langt jeg kommer.

Ellers intet nytt å berette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Du trenger ikke noe hjerteatakk, og Norge er ikke det beste landet å få det i heller, skal jeg si deg.

Jeg har en venninne som fikk infarkt da hun bare var 38, og heldigvis var hun i Wien da det skjedde. Lege og ambulanse var på plass i løpet av ti minutter etter at de ringte og beskrev symptomene, og de holdt henne i koma i et par uker for å belaste hjertet hennes minst mulig.

Hadde dette skjedd her hjemme så ville hun vært død.

Så bare ikke prøv deg. Det var innvendig stress som gjorde det med henne, alt for mye å gjøre på jobb nemlig!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da får jeg få attakket mitt et annet sted, da. Ett eller annet blir det i allfall. I dag har jeg i rask rekkefølge irritert meg over alt for snakkesalig kollega (hvor tar han alle ordene fra?????), nye materialer som skal kjøpes inn uten at noen av dem som har noe med det får beskjed - og forrester er det litt uklart hvem som har noe med det ;) og begynt å legge inn masse linker i et datasystem.

Vel, skulle legge inn masse linker, tenker jeg vi sier.

Jeg kom til to stk. så hadde ett eller annet forskjøvet seg og ikke søren om jeg fant ut hvordan jeg skulle slette.

Og her hjemme lastet jeg ned ny versjon av Opera, så nå har knappene i "panel" sluttet å virke :grine: .

Grrrrrmpfhrrrr!! :frustrert::sinna::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, Opera er på sporet igjen. Aner ikke hvordan jeg hadde klart å rote det til, men nå ser det ut som jeg har kontroll igjen. Ikke verst. I tillegg har jeg vært inne på dataforumet og funnet tips om spamfilter som kanskje funker. Det jeg hadde fra før var en smule slapp i tjenesten for det har kommet mye gjennom. Men jeg har en mistanke om at jeg ikke klarte å trene det riktig. Det nye ser langt lettere ut.

Får håpe det virker. Selv om jeg ikke er veldig plaget av spam, så sniker det seg inn noe, og alle disse "gode" tilbudene er irriterende i lengden.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, regning for husmaling er kommet. Det måtte jo skje. Vi har en del oppsparte midler, men ikke nok så vi er blitt enige om å fordele resten mellom oss. Det er liksom ikke noe som er verdt å ta opp lån for heller. Så nå er min skjerv innbetalt, får håpe resten betaler inn litt kjapt også. Det var neimen ingen lang betalingsfrist vi fikk. Men skjønner jo at malerfirmaet vil ha pengene sine kjapt da.

Jaja, jeg har nå spyttet i kassa i allfall. Godt det ikke er lenge til lønningsdag :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Du Tante-Cata, du kan ikke drive å ha data med Opera på! Det er jo crap. Du får bytte til FireFox, mye bedre. Og kjappere. Så det så!

Og pengene flyr overalt de Cata. Her flyr de rett til verkstedet for å ha service på den miniatyriske bilen min. Arrg. Det var de skattepengene, liksom.

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Tante-Cata, du kan ikke drive å ha data med Opera på! Det er jo crap. Du får bytte til FireFox, mye bedre. Og kjappere. Så det så!

Joho, for atte tenk atte det kan jeg det så. Jeg liiiiiker Opera, nemlig (når den oppfører seg skikkelig). Det er godt mulig at Firefox er like bra, men jeg liker ikke brukermiljøet i den. (Jada, har prøvd.) Opera sitt er mye kjekkere. Jeg er en gammel dame og gamle damer beveger seg i adstadig tempo - også i nettlesere :ler: .

Ellers så har jeg nå smisket med bedriftslegen. Var bortom for å få ny resept på antidepp'en og benyttet anledningen til å fiske litt etter rekvisisjon til fysioterapi. Skuldre og nakke er bare ikke helt gode for tida, og bedriften dekker noe av egenandelen ved fysikalsk behandling. Jamen fikk jeg det også.

Nå er jeg ikke sånn slyngel som det virker altså, for etter en operasjon for 2 år siden så ble den høyre armen satt litt ut av spill en tid og den kom seg aldri helt. Og det merker jeg når jeg sitter med mye data. Har ikke helt snøhvit samvittighet når jeg sitter så mye her :rodme: , men i og med at jeg jobbet mye ved PC i den andre jobben jeg hadde og vi har felles BHT så.....

Nå må jeg bare skrape fram en fysioterapeut som er ferdig med ferien ;) .

Ellers så er jeg superstressa innimellom på jobb. Da jeg omtrent var forventet å skulle delta i tre (faglige) diskusjoner samtidig ved morgenkaffen og attpåtil ventet besøk så ble det vel mye. Måtte gjøre gutta pent oppmerksomme på at jeg ikke klarte så mange forskjellige tema ad gangen. Bedre ble det ikke senere på dagen, da gjesten var ankommet. Akkurat i det vi hadde kommet inn så fikk jeg melding om et driftsproblem og da det var fikset (fort gjort) og jeg skulle forklare en del ting for gjesten så kom forsyne meg en kollega og begynte å stille en bråte spørsmål om noe jeg ikke driver med i det hele tatt. Phu...

Sliten i hodet jeg. Vil til syden og bo på luksushotell og lese bøker og plaske i bassenget og.....

Hm :klø: , må visst ut og kjøpe Lotto.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i databusiness igjen. Har brukt windowsbrannmuren siden jeg kasta ut Norman, men foretrekker egentlig noe som ikke er Windows... Så nå har jeg fått på plass ZoneAlarm. Får håpe den er litt mer lærevillig enn det Norman var. Prøvde å installere den i går kveld også, men da virka den litt for godt. Ikke en gang jeg fikk adgang til IP-adressen min. Ble til at jeg avinstallerte hele greia. Nå har jeg prøvd igjen og denne gange hadde jeg visst mer taket på det. Nå ser det ut til å funke, så nå har jeg fått på plass både spamfilter og brannmur som ser ut til å skjønne hva de skal gjøre.

Eller kanskje det er jeg som skjønner hva de skal gjøre? :klø:

Uansett - liker litt sikring rundt meg da. Er ikke proff på data, og har ikke de stre hemmelighetene, men vil ha littegrann beskyttelse mellom meg og omverdenen. Og så liker jeg program som forteller meg om noen prøver å bryte seg inn.

Det går ellers mot en fredelig helg. Hvis "værvarslerwidget'en" har rett så blir det ikke så altfor bra vær i morgen så da blir jeg vel å finne her, tenker jeg. Men skal prøve å komme meg ut i frisk luft litt på søndag.

Dessuten må jeg lage ferdig en presentasjon som jeg skal holde over helga. Har det meste i orden men må legge inn noen illustrasjoner med forklarende tekst. Kjenner jeg blir sliten av å være på jobb. Det er for mange ting som pågår samtidig. Kanskje jeg begynner å bli gammel.

Men en ting skal jeg ta meg tid til og det er å stikke over til min "reservejobb" i en lunchpause en dag og hilse på. Traff en av gutta derfra på butikken i dag og han ble tydelig glad for å se meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F**n. Fikk spørsmål om å akseptere en oppdatering av Zonealarmen og var dum nok til å svare ja. Nå har jeg kjempet en time for å få PC'n til å virke igjen. :sur::sur::sur::sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: 5-0 til ZoneAlarm. Jeg gir opp. Windowsbrannmuren får gjøre nytten til jeg får nye og bedre idéer. Prøvde igjen i formiddag og nå fikk jeg kontakt med nettverket (fremskritt), men siden ZA sperret for browseren så var jeg i grunnen like langt. Prøvde å gå inn i programmet for å endre tilgang, men da fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke hadde adgangsrettigheter. :klø:

Drittprogram.....

Gode idéer og tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine: Data'n min har gått til krig mot meg. I dag da kaffekoppen og jeg kom for å ta formiddagens forumrunde, så kom jeg ikke inn. Restartet modem og router og PC til den store gullmedalje uten særlig nytte. Etter diverse gjentatte forsøk så slo jeg av hele dritten og labbet til telefonen - for da hadde jeg skjønt såpass som at jeg ikke hadde IP-adresse og fant det betimelig å ringe Tele2 ettersom gjentatte forsøk på fiksing heller ikke funket.

Tele2 har laaaaaaange menyer å klikke seg gjennom på hjelpetelefonen sin. Men jeg kom meg da gjennom alle instruksene, bare for å havne i en pool med "ventemusikk". Ventet, ventet og gadd ikke mer. Fant ut jeg fikk prøve på egen hånd en gang til, og jammen virka det da. Tele2 må har verdens flinkeste ventemusikk..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy en liten seddel ut av lomma, ut av lomma, ut av lomma....

Jeg har vært hos frisøren. Kosta plenty, men ble fint. Fikk lagt inn gyldne striper i mitt allerede mørkfargede hår og i tillegg klippet det sommerkort. Nå tør jeg se meg i speilet :) . Vel, det var ikke helt krise ennå. Jeg så da sånn noenlunde ut før også, men det ble litt mer sprett i det når jeg fikk inn stripene.

Grepet av stundens optimisme trasket jeg til parfymeriet oppi gata og kom hjem med selvbruner for ansikt. Ikke fullt så klissete som den jeg bruker på beina, og ikke riktig så vemmelig lukt. Så nå håper jeg at jeg ikke våkner med orange fjes i morgen. ( :overrasket: Tenk om jeg våkner som appelsin :hår: ?)

Får tro det går bra og at jeg i allfall blir litt mindre blek. Er jo så lite ute at jeg får ikke farge med naturmetoden - så da får jeg heller jukse litt.

Har ellers hatt en fæl dag. Starta med trøbbel, trøbbel & atter trøbbel på jobb. Fikk nå etterhvert viklet meg ut av de verste flokene, men da var halve dagen gått. Og så jeg som skulle lage en liten presentasjon til i morgen. Men jeg brukte den jeg hadde for to uker siden og justerte litt, så jeg tror jeg kom i havn der og.

Ellers så har bygdesladderen kommet med mer "nytt" fra eks'ens side, så....vel....det er ikke min sak, men jeg synes det er OK å høre litt om tingenes tilstand.

:rodme: Greit, jeg innrømmer det. Jeg lytter til sladderen!!!! Men jeg spør ikke, altså. Jeg lytter bare til det som seiler inn uoppfordret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloooooo sjøl du. Dere er for dårlige til å hale meg opp, -derfor side 2. :sur:

Men nå fiksa jo du det, da. Og det er greit, for jeg sitter på hotell og skal ut og spise middag med flere "fagdamer" om en times tid. Så regner ikke med det blir den store surfinga i kveld.

Var forresten bare såvidt jeg slapp avgårde. Jeg synes å være noe bortimot uunnværlig :ironi: (jepp, ironiflagg ja) så jeg holdt på å få andre oppgaver et par timer før jeg skulle stikke ut gjennom døra på jobb. Gjorde sjefen høflig oppmerksom på at jeg måtte få vite det sikkert i løpet av en halvtime så jeg fikk varslet reisefølget pluss skaffet en standin for mitt innlegg på møtet. ;)

Plutselig gikk det heeeeelt greit å komme seg avsted. :ler:

Liten forumrunde nå og så hive på seg noen litt mer siviliserte klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Sinna? Hvem? Jeg?

Ja. Våknet i morges og der pep det inn en SMS. Ringe mobilsvar, ja. Jeg så gjorde. Lett kaos i heimen. Malerregninga forfalt og en av andelshaverne hadde ikke betalt inn sin del. Grrrrr! Lett å gjøre noe med det når man sitter mange miiiiiiil vekk og ikke har telefonnummeret en gang.

Kom hjem utpå ettermiddagen og lekte "rasende furie". Andelshaver var jo ikke til å få tak i. Til slutt klarte jeg det omsider og det viste seg at han både hadde vært bortreist siden jeg sendte ut krav om innbetaling og i tillegg hadde det vært noe krøll med mailen.

Fikk nå iallfall tilsynelatende roet det. Og fortalte maleren at det er noen små forsinkelser på gang, men penger er i kjømda.

Får bare håpe andelshaveren ikke er av det glemske slaget, for dette vil jeg ha orden i - !!! Når malerne har gjort en god jobb, så fortjener de jammen å få inn pengene i tide. :frustrert:

Ellers var middagen i går god :) . Ingen spenning der ;), for en gangs skyld var det bare damer tilstede på møtet. Det er ikke ofte det skjer. Som regel er jeg eneste dame. Så det var en artig avveksling. Vi pratet både fag og ikke-fag i skjønn forening og hadde en riktig hyggelig kveld. Og vi kom da fram til noen rimelig fornuftige "neste steg" i prosjektet vårt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel aldri sinna, vel.....

Det er hektisk på jobben hos deg, leser jeg. Sånn er det når man er uunnværlig. Får håpe at folkene rundt deg ser hvilken kapasitet du er.

Damelag er ofte hyggelig det, særlig med fagprat og ikke fagprat i skjønn forening.

Håper at dagen i dag har vært bra, at PC-er oppfører seg som de skal og at det ikke har vært for hektisk på jobben.

Ble du appelsin foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg slapp unna en karriere som appelsin. Selvbruneren gjorde meg faktisk litt brun. Ikke sånn veldig mye, men "dødelig blekhet" er i allfall vekk.

Og ellers så har visst sjefen fått med seg at jeg er en "kapasitet" ja. Fikk lønnsforhøyelse i dag og ble rett og slett forbauset. Det var langt mer enn jeg ventet, så jeg måtte spørre hvorfor? Tross alt så var jeg jo vekk et halvt år.

Jo, det var pga. de gode tilbakemeldingene de hadde fått om min innsats i den andre jobben - og litt fordi jeg gjorde en bra jobb "hos oss" også.

Sånt er koselig å høre. (Og man blir jo ikke lei seg for litt større inntekter, blir man vel?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...