Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:overrasket: Det er "høstvær" ute. Regn og grått og ser helt "høstete" ut. Fint for meg som liker høsten, men litt juks likevel. Skal jo ikke være sånn nå.

Sitter pal foran PC, leser ukeblader innimellom og skal snart krabbe på loftet for å hente ned en bag. Tror det er mer praktisk siden jeg må ha med litt treningstøy når jeg skal avsted på spa. Har planer om å bruke trimfasilitetene og bassenget litt også, nemlig.

Gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Ja, da er du på tur. Jeg håper du får en kjempeavslappende helg, og at du kommer tilbake som et nytt og bedre(?) menneske. I hvert fall et menneske med fulle batterier, det er en så god tilstand.

Hvordan gikk det, fant du veien uten for store omkjøringer og villfarelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, joda jeg fant veien. Begynte riktignok å lure ved et par anledninger . Det var et par ting som ikke stemte helt med min oppfatning av kjørebeskrivelsen, men jeg kom relativt kjapt på sporet igjen (dvs. egentlig mistet jeg det aldri) det var bare enkelte ting som jeg syntes de kunne ha nevnt. Men jeg fant veien i første forsøk altså....

Sjekka inn og sjekka forholdene så og si. Skulle jo ha min første behandling ganske tidlig på ettermiddagen, men bestemte meg for å hoppe i bassenget litt først. Det var ingen superidé. Eller - idéen var bra, men jeg skvatt ganske fort opp igjen. Barnehyl og skingrende latter, sprut og hopp og plask, rimer heller dårlig med min oppfatning av en fredelig spatilværelse. Etterhvert skjønte jeg jo at det var familietid i bassengene midt på dagen og voksentid på tidlig morgen og utpå kvelden. Det ble til at jeg koste meg i en (barnefri) massasjedusj i stedet.

Så gikk jeg til behandling. Ventet litt i et trivelig "forværelse" til behandleren kom og ropte meg opp. En hyggelig dame plasserte meg i et fotbad og så ble "undersåttene" skrubbet og stelt etter alle kunstens regler. Attpåtil fikk jeg massert mine stress-støle legger. Au-au-au...... Men det var to veldig fornøyde bein som plasserte seg i tøflene og tasset ut etterpå. De smiler ennå ;) .

Jeg er av den typen som ikke helt liker å sitte alene ved et restaurantbord, så jeg gikk tidlig ned til middag. Kanskje litt for tidlig :ler: ? Jeg var faktisk den eneste i hele restauranten da. Men etterhvert kom det jo flere seilende inn, selvsagt. På lørdagskvelden hadde de buffet - og siden det er noe av det jeg liker best så var det ingen sure miner fra min side. Det ble både fisk og kjøtt og litt varmmat på meg. Og dessert (nam-nam).

Så trakk jeg meg stille tilbake til rommet og leste litt i medbragt bok før jeg tok en ekstremtidlig kveld. Tror ikke klokka var mer enn kvart over ni da jeg slukket lyset og la mitt trette hode på puta. Sov litt i rykk og napp, men våkna ikke skikkelig før i 7- halv8 tida i går morges. Da var det bare å sprette opp for klokka ni skulle jeg ha min andre behandling, og det kan jo være greit å la maten synke før noen begynner å massere. Frokosten var grei - men jeg synes godt de kunne hatt litt mer oppskåret frukt til. For en gangs skyld hadde jeg planer om å være sunn, nemlig.

Jeg gikk opp til behandling og massør begynte å bearbeide ryggen min. Han var ganske moderat - jeg kom ikke med et eneste hyl. Men derimot kom jeg med et høylydt "Hvafornoe???" da han spurte om jeg hadde hatt bekkenløsning noen gang :ler: . Ærlig talt - mitt problem er vel heller at musklene stivner så det sitter altfor godt fast..... Jo, han ville bare forsikre seg om at han ikke "gjorde noe galt" når han prøvde å ta knekken på et par gjenstridige muskelknuter. Snilt det da, men på min rygg kunne han vel omtrent brukt kjøttøks for å få løsnet de stiveste musklene.

Nok en gang tuslet jeg ut av et behandlingsrom atskillig sprekere enn da jeg kom. Tok meg en times tid ute på terrassen med en kopp kaffe og slappet av på rommet litt, så var jeg klar for ny dyst. Denne gangen på trimrommet. Gikk gjennom apparattrening på alle de apparatene jeg kjenner fra mitt hjemlige trimsenter. Og......jeg ønsker meg nytt flott romslig senter med nye trimapparater her hjemme. Lokalene der jeg pleide gå har sett sine beste dager og apparatene slarker litt. Men jeg ble litt fristet til å begynne igjen. Kanskje jeg får kjøpe noen måneders medlemsskap og prøve å dressere meg selv. Trenger jo ikke gå på de organiserte treningene, men kan gå alene på litt sære tider når det ikke er så fullt...

Jaja, etter trimmen bar det ned i bassenget - til nye ungehyl- så det bar fort opp igjen. Lovet meg selv å komme sterkere tilbake utpåkvelden i "voksentida".

I stedet gikk jeg til lunch. Nydelig kylling + dessert. Kan absolutt ikke klage på forpleiningen.

Noen sider til i boka og jeg skulle prøve bassenget igjen og ¤#%##%#¤ :frustrert: jaggu var det ikke noen foreldre der med sine småtasser fremdeles. Og det var de 1 time inn i voksentida. Vurderte sterkt å labbe ut i resepsjonen og be om almenn utkastelse. Jeg betaler da ikke mange tusen kroner for å høre på ungehyl hele tida. Når jeg holdt ut med hylene i "familietida" så kunne pinadø de ligge unna når det ikke lenger var tillatt med unger i bassenget. Jeg ville slappe av for søren :sinna: . Men blaut badedrakt i hotellresepsjon fristet ikke, så jeg holdt tann for tunge helt til jeg kom ut ferdig påkledd. Men da leverte jeg også inn klage til resepsjonisten og sa at dette syntes jeg var for dårlig. Når det står klare og tydelige oppslag om at unger ikke har adgang etter 16.30 så kunne de jammen sørge for å overholde det.

(Bitchy? Jeg? Nei, men hadde jeg ønsket å være omgitt av hylende unger så hadde jeg jammen skaffet meg noen selv så jeg kunne ha dem der hele tida....)

Vel, vel. Resepsjonisten beklaget selvsagt og sa hun kunne be dem forlate bassenget, men for mitt vedkommende var det litt i seneste laget. Jeg orka jo ikke jumpe oppi igjen når jeg nettopp hadde tørket meg og kommet opp.

I stedet gikk jeg og vasket håret inne på rommet (måtte få ut litt klor) og så strente jeg ned til middag - litt tøffere i trynet enn kvelden før :ler: . Og middag ble det. Forrett, hovedrett og dessert. Helt etter min smak.

Nokså tidlig til sengs i går også, for jeg aktet å få noen minutter i fredelig basseng. Dermed basta! Så i morges klokka halv åtte vaket jeg omkring i basseng/boblebad som en fornøyd ørret. Et par andre voksne sjeler tok sin morgensvøm til tonene av Enya på musikkanlegget. Aaaaah - fred og ro, omsider.

Starta på hjemveien litt etter frokost og kom hjem i fornuftig tid. Har fått vasket opp klær (badedrakt og treningstøy) og bytta sengetøy. (Må jo ta kvelden i rent og nyvasket, nå når jeg er så gjennomskrubba sjøl.)

Om jeg er kommet hjem som et bedre menneske kan vel betviles, men jeg føler meg i allfall spretnere. Dyrt men deilig. Akkurat nå var det dette jeg hadde behov for, kjenner jeg.

Edit: Manglende parentes

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hva? har folk med seg unger på SPA-steder?

DET gjorde noe med min drøm om en spahelg i hvertfall. Nå ble jeg alvorlig skuffa for å si det mildt.

Har liksom sett for meg spa-helger som noe som stort sett inkluderer damer i voksen alder (30+) som luffer rundt i store hvite morgenkåper jeg, drikker te og spiser frukt og mager fisk.

Familier og unger? Nei FYSJ! Og det er ikke fleip en gang.

Jeg skal begynne å titte på tilbudene til Jomfrureiser som du sendte meg link til, for jeg tror nok at de turene de arrangerer er mer i min gate. Der er det vel forhåpentligvis unge- og mannefri.

Bitchy? jeg? Antakelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, selve spa'en er ungefri :ler: , det er bare det at dette er et familiehotell. Det ble litt vel mye familie etter min smak. Jeg kan trøste deg med at de andre stedene jeg har vært (ikke så mange da - faktisk egentlig bare Savalen og Finnskogtoppen) var ungefri - men ikke mannefri.

Men jeg tror muligens jeg også "blir Jomfru" neste gang jeg skal avsted på noe sånt.

Morgenkåpe og tøfler var forøvrig svarte ;) , men jeg tilgir dem det for vi fikk begge deler med oss hjem og tøflene var gooooode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så deilig at man får det med seg hjem. gjør man det alle steder og tar noen sånne turer, så kan man jo nesten starte utsalg da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke anbefale den gesjeften for dette er første gang jeg har fått med noe hjem. Men badekåpa er i tynn bomull og utmerket å stappe i koffert hvis jeg skal et sted der jeg labber litt mellom bad og soverom, og tøflene var helt enkle frotteslippers. Kan pakkes ned anytime. Superpraktisk om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrgh! Blodtrykk i 200.....

Telefon på jobb, kvart over sju i morges:

- Hei, det er maleren. Nå står jeg utafor huset ditt. Vi skal høytrykksspyle veggene i dag, men hvor er vannkrana? Og vi må ha tilgang til strøm.

Javisst må de vel det, men hvorfra da :klø: ? Finnes jo ikke kran utapå det hersens huset, ei heller stikkontakt.

1000 kriseplaner løper rundt i hodet, -ingen av dem liker jeg noe særlig.

Er med på dagens første møte på jobb (et kort ett) og kjapp replikk til sjefen: "Du, jeg stikker - har en vannløs maler utafor huset". *svoooosj*

Vel hjemme så har jeg bestemt meg for at de kan få strøm fra utendørsboden. Der er kontakt, vet jeg. Vann? Aneeeeeer ikke. Heldigvis har naboen vannkran ute. "Du, altså.....du skjønner det at......kan vi.....?"

Joda, vi kunne.

Da jeg kom hjem var huset stort sett nedvasket, -og boden full av malersaker.

Jamen - jeg skal jo bort rett etter jobb i morra og vil jo ikke ha den boden stående åpen. Min nye sykkel står jo der.

Nå har sjefsmaleren nøkkel til boden min, og streng beskjed om at den disponerer han og ingen andre.

Det hadde vært lettere med enebolig - på en måte. Da hadde jeg hatt kontrollen sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og attpåtil har de kommet i skade for å høytrykksspyle noen planker av mitt nybeisede, lekre verandagulv :grine: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huffda. Nybeiset veranda og vask er ikke bra. Du får dytte høytrykkspyleren oppi ræva på'n syns jeg! Dumme fyr!

Men ellers, ønsker deg en god natt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen der skulle de vel ikke spyle. Du får sette dem i gang med beiskosten slik at de ordner opp etter seg.

Synd at badeturene ble forstyrret av unger. Jeg er enig i at det var hensynsløst av foreldre å ha med unger i voksentiden. Nå som mine håpefulle er store vil jeg gjerne velge selv om jeg vil være omkranset av unger eller ikke. Men ellers virker det som du hadde en fin pinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen der skulle de vel ikke spyle. Du får sette dem i gang med beiskosten slik at de ordner opp etter seg.

De hadde vel ikke lyst til å skrelle døra mi, antar jeg så de retta vel strålen nedover og så ble det sånn. Pent ble det ikke. Får fikse det når de er ferdige. (Men akkurat nå angrer jeg litt på at jeg donerte resten av beisen til nabo'n :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg ond :evil: .

Mine informanter på jobb kunne i dag komme med saftig sladder om eks og omgivelsene hans. Kan dessverre ikke gjengi det her (av åpenbare årsaker), men må nøye meg med å si at jeg har flirt skadefro i hele dag.

Det er ikke pent, det er definitivt ikke dannet men...av og til tror jeg det er mye sant i ordtaket om at "Den eneste sanne fryd er skadefryden". :sjarmor:

Ellers har de begynt å male hus her :sur: . I utgangspunktet blir det fint, men....det har åpenbart blåst i dag. Nå er deler av en vegg mer eller mindre dekket av rusk og rask og bladbiter. Trodde ikke vi hadde så mye smuss i gården her, jeg :overrasket: . Og vi kan jo ikke pelle rusket vekk fra halvtørr maling heller. Får håpe det blåser mindre når strøk 2 skal på, sånn at vi får kamuflasjefarget rusk.

Nest siste bailinetime er i boks. Skal ha den siste på mandag, så får det være i denne omgang. Tror jeg skal ta noen enkelttimer på helsestudio. Fikk litt smaken på apparattrening igjen da jeg var på Holmsbu, men om sommeren er ikke den store trimiveren til stede, og jeg skal reise litt i jobbsammenheng også, så jeg tror jeg nøyer meg med enkelttimer. Får heller gire opp litt til høsten.

Jaja. Jeg får sette meg ned og flire litt mer, mens jeg er i det onde hjørnet. :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav. Jeg merker at gutta synes det er moro å forsøke å "trekke meg opp". Ble ganske høyrøstet på et møte i dag, og det var rett og slett på grunn av en som prøvde å erte..... Gjennomskuet det nok, men tok igjen med samme mynt. :ler: Sjefen satt på motsatt side av bordet og visste visst ikke helt hva han skulle tro om debatten. Tydelig at jeg har vært savnet, ja. Dette må ha vært yrkeslivets variant av "trekke i flettene på jenta på pulten foran" :ler: . Men jeg har gjort nytte for meg også, altså.

Prosjekt husmaling skrider fram. Det blir veldig mye bedre enn det var, ja. Når malerne er ferdig kan jeg kanskje få halt frem grillen og begynne sesongen. Akkurat nå er verandaen okkupert av en stige, en rye og diverse plast som de bruker for ikke å søle på selve verandagulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skadefryd er det lov å kjenne på innimellom. Det gjør litt godt.

Så bra at huset så bedre ut etter andre strøk. Det er ikke bare, bare å male når det blåser. Det nærmer seg sommer ser det ut til på værmeldinga, så jeg håper den kommer til deg også - sånn at du får grillet

Det er litt moro å ta igjen med ertekroker. Særlig når man gjennomskuer ertinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen min må være ødelagt av malingsdunster.... Jeg har gått amok.

Fikk det plutselig for meg at jeg skulle gå inn på cdon og kjøpe den siste StarWars filmen. Har de andre, så det er litt dumt å ikke ha den siste også da.

Det var jo forsåvidt en overkommelig affære, men da jeg først var innlogget så ble jammen hele Ringenes Herre trilogien med også :ler: . Høsten er reddet. Men det var faktisk en bra handel for jeg fikk noe slags rabattgreier så det ble snaue 300 for alle 4 filmene. Det kan da ikke være så verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med denne leiligheta? For en måned siden var den så ryddig og fin at. Nå er den en møkkahaug...., -eller - det er i hvertfall ingen tvil om at jeg må jakte på noen hybelkaniner. (Og, neida, det er ikke så mye som en måned siden siste rengjøring :ler: ). Men det havner så mye rot i kroker og kriker. Skjønner ikke hvor det kommer fra :klø: . Jeg må ha en liten nisse som er ute i nattens mulm og mørke og røsker ting utover.

Jaja, dusjen fikk seg en omgang "showerpower" da jeg var ferdig med morgendusjen. Så tror jeg jeg skal spandere på en runde med grønnsåpevann utover dagen i dag. Og samle opp litt av alle disse posene som på mystisk vis havner på ganggulvet.

Og gjett om papirinnsamlinga skal få "mat" i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der kokte rengjøringsaksjon bort i kålen i et gigantisk umotivert "savne mannen" anfall....

:sur:

Vil ikke ha det sånn. Det ble ikke utløst av noe som helst. Jeg lå fredelig på sofaen og leste bok (og, nei, det var ikke kjærlighetsroman ;) ) og fikk noe som rett og slett føltes som et angstanfall. Virka som om store deler av minnebanken åpna opp et øyeblikk.

Ubehagelig. Jeg har jo hatt bra kontroll på meg selv lenge nå, og selv om det ikke ble gråt og tenners gnidsel i dag, så var det absolutt urolig sinn.

Søren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Cata. Det var ikke bra. Sånne anfall burde du vært forskånet fra. Håper det har gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo'a. Har bedrevet krisepsykiatri med venninne på nett så formen er absolutt oppadgående ;) . En aften med middag, Allo-allo og en StarWars film (sistnevnde fra DVD) har også bidratt til rehabilitering.

Men liker ikke sånne tilbakefall, nei. Det er ille nok at jeg ikke orker gå ut når jeg vet det er sjanse for å treffe på ham, men i mitt eget hjem vil jeg ikke ha sånne anfall.

Og så er det noen som påstår at sånt blir bedre med tida!? Visvas....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...