Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Stakkar lavendelen min - nå regner det forsyne meg igjen :sur: . Jeg må kjøpe redningsvest til den, tror jeg. I mangel av det la jeg et tjukt lag med drenering i bunnen av krukka så jeg får tro den overlever de tøffe forholdene.

Ellers er det helt standard "søndag" her. Sitter med kaffekopp foran PC og kikker i blant ut på verden. Må prøve å få meg en luftetur utpå dagen, -enten til fots eller pr. sykkel. Og så skulle jeg ha farget håret. Har en pakke hårfarge som står på badet og er klar til innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars sommerblomster. Det er nesten så seg ser at de trekker seg ned i potta og gjemmer seg for kalde vinder og regn. Både sommerblomstene og jeg vil ha sol og varme dager - nå!

Så fint at du har ordnet deg en spa tur. Det blir sikkert godt å pleie seg selv et par dager.

På en måte misunner jeg deg knainga. Jeg har skuldrene som øredobber for tiden og vet at hvis noen tar tak i nakken min så hyler jeg. Så jeg utsetter knainga til jeg blir bedre (hm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knaing er godt - spesielt etterpå. I går var jeg mør som en bankebiff, men i dag er jeg helt fin....relativt sett. Litt øm ennå, men det svarte er på retur. Nå er skulderen bare blåbrungusjete. Men jeg kjenner jeg trenger en runde til - minst.

Gleder meg til spa, ja. Jeg har fått sånne fine vaner på mine eldre dager. Gleder meg ikke like mye til kjøreturen for å komme dit, da. Det blir noen mil, så skuldrene blir vel passe støle før de (og bilen) kommer seg dit. Men jeg liker forsåvidt å kjøre, så den store plagen er det ikke.

I dag har jeg også vegetert foran PC (surprise, surprise). Jeg må virkelig begynne å røre meg litt igjen. Jeg blir jo ikke bare pudding av dette her, men fiskepudding :sur: .

Hvis noen har litt selvdisiplin til overs, så kan den gjerne overføres hit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavendel har jeg glemt. Har jo laget meg to nye bedd, så det var en ide.

Heldig du som skal på spa. Det kunne jeg tenke meg, men det har vi ikke råd til enda. Men vi skal jo på Sputnik-festival vi da..... :ler:

Elsker Ikea. Masse fint, som ikke koster for mye. Men det er som du sier; det er noen ting som bare detter oppi vogna liksom. Men......er jo litt moro da. Så grattis med nytt service. Jeg skulle på Ikea og kjøpe det hvote de har der, men så fikk de ett på Nille. Kjøpte det, bare for å oppdage at middagstallerknene er for store i forhold til oppvaskmaskinen... :ler: Typisk.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Nå kollapser jeg.....

Vel, egentlig er jeg våknere enn jeg har vært på et par uker. Det hjalp å få allergitablettene ut av kroppen, men ellers har jeg klappet sammen som en klut. Vi skal male huset og i dag hadde jeg fått tak i maleren, så nå er alt klappet og klart - de begynner sannsynligvis i neste uke, så vi får et fint hus før sommeren er her for alvor. Samvittigheten er langt bedre.

Mor er på bedringens vei. Legene har funnet ut at "kreften" var psykosomatisk. Nå er hun så gjennomundersøkt at hun tror på det også, så nå er hun nokså rehabilitert.

Og jeg har fått unna en del gjøremål på jobb som har plaget meg leeeenge. Sånne småting ikke er allverdens jobb egentlig, men som blir utsatt og utsatt og utsatt fordi andre og viktigere ting kommer i veien hele tiden. I dag hadde min jobb nr. 2 fridag, så jeg dro på jobb nr. 1. Dermed kom jeg brukbart i havn. Det gjorde jo ikke selvfølelsen dårligere at jeg klarte å komme med konklusjoner på et par spørsmål som har ligget på lur. 2 rapporter med konklusjon og delvis tiltak på en dag er sånt som gjør sjefen glad ;) . Og det skader ikke når det går mot årets lønnsoppgjør!

Jepp. Kollaps.

Sitter med "brun uten sol" på mine ben nå, skal rake vekk litt "pels" før jeg legger meg i kveld og i morgen på denne tida så har jeg ny og friskere hårfarge. Og så har jeg shina meg litt med ny (billig) lipgloss fra Maybelline.

Blir så fin atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn, regn... øsende regn, pøsende regn osv...... :forvirret:

Jaja, jeg fikk i allfall gjennomført dagens program. Nå er jeg på det nærmeste svarthåret.... Mørk brun hårfarge viste seg å være veldig mørk da den kom på. Men det ble så definitivt spenstigere enn det var. Ser rett og slett brukbar ut.

Ellers ingenting å berette fra disse kanter. Har "kost" meg med litt klesvask i dag, ellers har aktivitetsnivået vært på et lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det visst lettvint jeg. Ikke raker jeg "pelsen", for jeg har ingen, og ikke farger jeg håret. Klipper meg en gang i året, men ikke hos frisør.

Og ikke tar jeg "Brun uten sol" heller. Det gidder jeg ikke. Enten får jeg farge av sola, (om den kommer), eller så er jeg blek....sånn er det....

Men i kveld skal jeg ha en time i badekaret tror jeg. Det er deilig.

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED FINE REISEMINNER!!!!!

Artig å se bildene dine fra Island! :) De ligner på mine, selv om de er nesten 10 år gamle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, siden det er så få som stikker innom meg hjemme og kikker i album, så tenkte jeg at jeg fikk dele noen utvalgte "blinkskudd" med dere på KG i stedet. Så jeg har moret meg med å lage album i dag.

Hint, hint....link lagt ut i signatur :) . Kommentarer i albumet mottas gjerne.

Ellers har jeg vært ute og gått tur og opparbeidet meg så solid kaloriunderskudd at jeg tror jeg har plass til en softis, -og enda god margin før dagens grense er nådd. Yihaaaa! (Labbe på kiosken litt senere, ja ;) )

Og i kveld skal jeg bake brød - det er tomt i fryser'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Masse fine bilder, men hvor er bildene av deg? Hæ? Hæææ?

Jeg og Kid-a var i Dublin for noen år siden. Merkelig å se igjen bilder derfra. Var på samme steder som du. Koselig by!

Skjønner ikke hva vi tenkte. "Hei, vi drar dit a!... I 8 dager!" Har fått litt nok av byen, men kanskje jeg reiser tilbake en eller annen gang...

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene av meg er strøket av (selv)sensuren. Dessuten er det så tungvint å knipse seg selv når man reiser alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern- eller selvutløser er et must når man er alene på tur. Dessuten minnes jeg at du var sammen med noen på noen av stedene. Men - det er noe med selvsensur, da. Fine bilder var det i hvert fall.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern- eller selvutløser er et must når man er alene på tur. Dessuten minnes jeg at du var sammen med noen på noen av stedene. Men - det er noe med selvsensur, da. Fine bilder var det i hvert fall.

:ler: Bildene ville på langt nær vært så fine hvis jeg hadde vært med på dem. Dessuten vil jeg ikke ha ansiktet mitt ute på nett. Avatar er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååååh! Håndtverkere! :sur:

Kom hjem fra jobb til utelåst trappemann (vi skal slipe og lakke trapp i oppgangen.) Stakkaren hadde låst seg ute pga. smekklåsen og naboen min var gått på jobb. Og jeg har ikke med meg mobil på jobben, så jeg hadde vært umulig å få tak i. Men, ærlig talt, vi hadde en avtale om at han skulle ringe meg et par dager i forveien så jeg fikk avtalt litt med naboen og sånn.

Vi kan jo ikke sprette vilt og uhemmet opp og ned en nylakket trapp. Her må trafikken reguleres i noen timer. Synes godt han kunne sagt fra at han kom ja.

Mannfolk! Og for meg er det meningsløst å ta med mobil på jobb. Kan jo ikke bruke den der likevel.

Så i morgen blir det lockout i heimen. Skal heldigvis avsted på møte, og etter det tenker jeg jeg tar meg en liten runde på nærmeste kjøpesenter - sånn bare for å fordrive tida. Får lov å komme hjem igjen i 6-7 tida. Da skal det være mulig å gå på lakken.

Hører dere ikke noe fra meg, så står jeg vel klistra fast på nederste trinnet. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det hadde jo vært temmelig kjedelig å stå på nederste trinnet og blomstre. Da får du heller ringe en annen, litt kjekkere og mer snasen håndverker som kan redde en jomfru i nød! (Vi har alle lest om disse håndverkerne som "staker opp rør" og viser litt mer enn rørleggersprekken osv. Mmmm..) Hadde ikke det vært noe da? Litt testosteron i oppgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke nederste trinn, men jammen holdt det ikke på å bli det midterste..... Han må ha velta lakkpøsen der for jammen satt jeg fast. Nå har jeg nok satt spor etter meg i den trappa, gitt! Bra jeg listet meg opp på strømpelesten.

Det ble forresten en dyr trapp.... Turen innom kjøpesenteret endte med en CD, øyenskygge og litt smårask til badet. Nå har jeg sprek blå neglebørste....

Og så ble det litt mat...-eh, jeg kunne jo ikke dra hjem og lage mat, sant? :rodme:

Nå sitter jeg godt innsausa i selvbruner. Vil ikke dra på spa i helga og se helt skummetmelkhvit ut, nei. Lakkduft siver inn gjennom døra og jeg stinker ca. like mye selv.

Usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør du på side 2? Haler deg over til s. 1, jeg.

Ble det et tydelig spor etter deg i trappa?

Håper at lakklukta har fordrevet, for det er en hodlpinelukt - i hvert fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva gjorde jeg på side 2???? :overrasket:

Takk, Bettie - hal og dra er bra.

Neida, jeg kunne ikke se at jeg hadde satt varige spor etter meg, og bra er det. Og i dag kom jeg hjem til tørr trapp. Ikke desto mindre har jeg tuslet opp og ned på strømpelesten. Sikkert greit at lakken får "herde" litt før vi tramper med jernskodd hæl.

Har vært ute og spist nå i kveld, så jeg tror jeg lar være å telle kalorier i dag. :ler: Var med en gjeng fra jobb ut på den lokale Kinarestauranten. God mat, men temmelig håpløst å regne kalorier på en sånn "masse-små-retter-for -mange-personer" greie. Men var flink og drakk bare Farris da - ingen brus for meg i kveld.

Nå bakes det stoooooooooor sjokoladekake. Skal ha siste dag på jobb 2 i morgen *snufs* og gjengen forlanger kake. Egentlig burde vel de ha spandert på meg, men.... De håper i hvertfall de kan ta kontakt hvis det er noe sånn at de kan benytte min kompetanse innimellom :) . Er litt kry, jeg. Kan ikke ha gjort det så dårlig da.

Ikke verst, tatt i betraktning at jeg slett ikke var psykisk på mitt beste da jeg sa jatakk. Godt sånne sjansespill tipper min vei innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kapittel avsluttet, så ett nytt er helt sikkert på gang....Syns du har vært flink jeg....Ikke bare bare å ha TO jobber.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skutt, men jeg gikk ned med flagget til topps.... :ler:

OK, det er ikke bare bare med metaforer. Det jeg prøver å si er at jeg er stuptrøtt og at jeg avsluttet min nr. 2 jobb i fin stil. 65 minutter før "slutte i jobben" satt jeg sammen med en av datagutta og jaktet på en større feil jeg hadde funnet indikasjoner på. Dataguru fant etterhvert noe som sannsynligvis har forårsaket feilen så nå blir det fikset.

Litt moro med sånne oppdagelser helt på tampen av engasjementet.

Ellers så hadde vien hyggelig lunchavslutning. Jeg hadde med hjemmebakt kake (gjengen hadde masa litt, ja). Sjefen min hadde åpenbart tenkt i de samme baner og kom med kake han også, så det ble litt av et selskap. Avskjedstale holdt ha jammen også *trekker opp lommetørkleet og tørker rørte tårer*. Nå ville vel ikke en avskjedstale inneholdt så mange negative ord uansett, men jeg forsto det sånn at de syntes de hadde fått bra valuta for pengene. Det er forøvrig det jeg har fått tilbakemelding på i den senere tid også. Moro å høre sånt, for jeg lurte jo veldig på hvordan det skulle gå da jeg begynte. Fikk også takksigelser fra "datamann" og en fra "teknisk avdeling". De var storfornøyde med at noen omsider begynte å grave i datahaugene de fremskaffer og fant måleparametre som kunne gjenspeile deres innsats også.

Dagen ble jo ikke verre av at jeg støtte på min "andre sjef" ute på parkeringsplassen. Han mimet et lettelsens sukk over at jeg nå er på vei tilbake i 100% stilling igjen. :ler:

Koselig å være ettertraktet ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...