Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Skal Tante-Cata og Mamma-Mysan ha kaffeslabberas? Så koselig. Synd at Tallin-turen muligens går åt skogen, men pytt - du har jo Mysan som reserve. Og Holmsbu er jo nydelig (men ligger på feil side av fjorden *kremt* "Bor" andre veien om sommeren.)

Mamma var på Holmsbu i helga, festlig lag hos en rik fetter som hadde kalas på Badet. :ler:

Natta Cata. Håper alt ordner seg Gamlemor-Cata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine: Auuu!

Jeg er slått! Ikke slått til ridder eller plukkfisk, men definitivt slått. I albuen og boddøra. På vei hjem fra jobb stakk jeg innom en byggvareforretning og kjøpte terrassebeis til min yndige lille veranda. Kom hjem og skulle sette malingspøsen inn i boden og - auauau -der kom det et vindkast som slengte dørhåndtak rett inn i albu. Au! :frustrert:

Det verker fra albuen og langt oppi skuldra siden håndtaket traff akkurat "mellom knokene" på siden av albuen. Tipper det er der alle nervene bor.

Får komme meg ut og skrubbe verandagulv med grønnsåpe i kveld. Håper ikke albu blir verre for da blir det et slitsomt foretakende. Så kan jeg få beiset i helga hvis det blir såpass med finvær at det tørker opp. Men må vente til butikkene stenger, så ikke noen uskyldig forbipasserende får en dash grønnsåpevann i hodet ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nå grønnsåpe bra for så mye, så om du skulle komme til å dusje noen, kan det hende du gjør dem en tjeneste.

Det er nesten så jeg kjenner hvor vondt du har, for slike albuestøt er kjempevondt. Får håpe det gir seg.

Jeg har begynt på sinnakurset ditt. Prøver meg på den verbale delen. Står foran speilet og blåser meg opp, men hittil har det bare kommet noen forsiktige pip. Fargen derimot - den kan jeg klare å få til.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset er lagt inn i Bettie sin bok. "Special edition". Du vet jo at jeg kan være ilter, så du kan anbefale meg som sinnalærer, asta. :sjarmor:

Yes! I know! Vil ikke være sammen med sint Cata! ;)

Borger for et godt kurs.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, hvis det hadde vært reklamasjonsrett på tilværelsen så hadde jeg reklamert på flekken! Dette er juks!

For to år siden holdt jobben på å sende meg rett i denberømte veggen. Jeg skar klar med ca. 2 mm.... I fjor hadde jeg dette sirkuset med "flyktende mann" og i år er det altså "syk mor" som gjelder. Hun blir stadig verre. Hva det nå enn er så går det fort, dette her. Heldigvis har hun bein i nesa såher før i uka så "satte hun seg på" fastlegen. Han fikk værsågod sende henne til utredning på sykehuset - straks.

Sint dame hjalp, så han satte seg straks ned og skrev "hastesak" til sykehuset og han mente hun ville komme inn i løpet av en ukes tid. (Og datteren trekker et lettelsens sukk. ) Får bare håpe det blir "gode" nyheter. Selv frykter hun kreft, men har begynt å lure på cøliaki. Hun har lest litt og funnet mye som stemmer med hvordan hun har det. Alle prøvene som ble tatt var heldigvis fine. Jeg stiller likevel i kategorien "nervøs datter". Har aldri taklet andre menneskers sykdom spesielt bra. Tror det henger igjen fra barndommen da jeg var omgitt av masse sjuke folk. Det fremkaller rett og slett angstsymptomer hos meg. Ganske flaut egentlig, for i en alder av.....godt voksen så føler jeg at jeg burde takle sånt mye bedre. Dermed legger dårlig samvittighet seg på toppen av angsten. Definitivt slitsomt.

Forøvrig gikk Tallinntur i vasken. Venninne måtte på Veldig Viktig Møte. Men vi kastet oss rundt og var effektive, så nå blir det tur til Helsinki i tilknytning til pinsehelga i stedet. Eurobonus hadde ledige poengplasser dit, og rimelig hotell har vi også skaffet oss. Blir godt å flykte fra alt i noen dager. Så....sorry mysan, det blir visst ikke kaffeslabberas på oss denne gangen. Tar meg ikke råd til noen kombinert Holmsbu og kaffe i himmelspretthelga når jeg skal til Helsinki uka etterpå. Det blir lovlig tøft for kontoen.

Og så har arbeidsgiver nr.2 vært ute og luftet løse planer om et nytt prosjekt og lurer på om jeg kunne tenke meg å gå på det litt senere. Ikke som en fortsettelse av engasjementet jeg har nå, men ved en annen anledning. Jeg hadde noen idéer om hvordan det kunne gjøres så..... Vi får se. Kanskje jeg ender som konsulent på mine gamle dager ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har langet innpå allergitablett (burde vel egentlig hett anti-allergi??? :klø:) og har beiset verandagulv. Nå har jeg mahognifarget gulv mot hvit vegg. Fiiiiint :) . Det ble litt rødt, men regner med at litt av rødskjæret forsvinner når det blir tørt.

Bedre enn trist, gråbrunt, falmet trykkimpregnert i allfall. Ble mye beis igjen, så kanskje jeg kommer til å ta et strøk til i løpet av sommeren. Da skulle det holde en stund. Minuset er at nå er verandaen utilgjengelig resten av dagen. Jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå definert som "datteren fra helvete" antar jeg. Har hatt helga med stengt telefon (kan slå av lyden) . Trengte pause fra "syk mor" engstelse. Det blir som å stikke hodet i sanden, for problemet forsvinner jo ikke. Men jeg orker ikke være bekymret hele tiden og jeg klarer ikke sånne massive doser sykdomsprat. Hardhjertet? Ja, antakelig - eller altfor bløthjertet. Vet ikke hva jeg skal kalle det. Over helga kommer hun forhåpentligvis inn på sykehuset så hun kan bli undersøkt "fra snute til halespiss". Blir litt greiere å få vite hva det egentlig er for noe, og enda greiere hvis det er noe de kan helbrede forholdsvis greit. Er i grunnen forberedt på det meste.

I dag har jeg vært en time på stranda. Tok på meg shorts og joggesko og labbet avsted. Jeg trengte trimmen! Brun er jeg også blitt :ler: . Før jeg gikk la jeg nemlig på et lag "brun uten sol" og deretter faktor 8. Ser ikke ut som jeg har vært i syden, men er i det minste litt mindre melkefarget. Får ta et par kvelder til med selvbruning, så tør jeg nesten vise meg offentlig i korte bukser.

PS. Verandagulvet ble fint da det tørket, men jeg skal gi det ett strøk til. Må bare kjøpe ny pensel, for den jeg brukte i går kastet jeg.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På'n igjen. Ringte mor i dag før hun rakk å få meg til å sette middagen i halsen. Joda, hun hadde ringt legevakta i helga, hun. Spørs om jeg aner et lite blivende sammenbrudd der i gården? Men "maset" hjelper. Nå skal hun inn på sykehuset til "grundig undersøkelse" på onsdag så da får vi høre.

Høres ut som hun selv etterhvert begynner å tro at det ikke er kreft, så det er jo positivt. Hjelper vel når den undersøkelsen er overstått håper jeg.

Selv har jeg unnet meg en time på verandaen i ettermiddag. Kommer sikkert til å angre på det. Bjørka er hissig og allergien blomstrer. Merker det nå, for virkningen av allergipillen begynner å gå ut av kroppen. Vaser rundt i shorts for ikke å bli helt kokt. Kan jo ikke åpne vinduer for å lufte mens det er som varmest. Nå har jeg imidlertid våget meg til å sette opp et par vinduer. Deilig! Får plusse på med en dusj før jeg legger meg, sånn at jeg får spylt vekk mesteparten av guffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Cata!!! (roooper)

Jeg skulle bare hente det siste vinglasset som var igjen på flasken min, og poof så var du borte da jeg kom tilbake etter fem sekunder...

500ml vin er nøyaktig to et halvt glass. Akkurat passe for meg som ikke orker å drikke vin hver dag i en uke bare fordi jeg har åpnet en flaske.

Jeg skal oppdatere meg litt i boken din senere, men nå er jeg sliten og kjenner hodepinen komme, så jeg drøyer det til i morgen mens brød står til heving tenker jeg...

hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC'n din liker visst ikke PC'n min, mysan. Jeg så en "brb" og så hørte jeg ikke noe mer den nærmeste halvtimen - minst. Så da gav jeg opp og gikk og la meg. Regnet med at du var blitt opptatt med en telefon eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å være medfølende datter til syk mor. Du kan jo ikke gjøre noe fra eller til, for dette må medisinmennene ta seg av. Men det er slitsomt å være medfølende datter. Håper at medisinmennene finner ut hva som feiler henne og at det er enkelt å gjøre noe med det.

Flink du har vært som har beiset verandaen. Hørtes lekkert ut. Men det er synd du er allergisk, for bjørka har virkelig sin blomstringstid nå. Jeg er heldigvis bare middels plaget, så jeg kan være ute mens jeg nyser og øynene klør.

Så flott at du får deg en utenlandstur selv om det ble endringer i planene. Man trenger litt luft under vingene innimellom.

Konsulent er vel ikke så dumt å bli. Du skal se det er den nye jobbmuligheten din.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati, Bettie. Er ikke så altfor lett når det blir store forventninger om at jeg skal stille opp og jeg slett ikke fikser det. Nei, jeg setter min lit til medisinmennene jeg.

Har tatt strøk nr. 2 på verandaen i dag. Da jeg var ferdig (!) leste jeg bruksanvisningen på boksen og da så det søren plystre meg ut som om det bare skulle være ett strøk.... :frustrert: . Men jeg hadde så mye beis igjen, og det kan være værhardt her, så det skader forhåpentlig ikke med strøk 2. Kanskje det blir 4 år til neste gang da?? ;) Dessuten ble det jevnere og finere nå. Første strøket hadde trukket inn i varierende grad, så det var ganske skjoldete.

Ser ut som det kan bli en slags konsulent av meg, ja. I dag spurte sjefen i jobb 2 atter en gang om jeg kunne tenke meg å gå på nye oppgaver om en tid, -dersom de klarte å skrape sammen penger til det. Jeg sa jeg, med forbehold om at han sjekket det ut med jobb 1 først,-men jeg pendler gjerne litt jeg, så jeg tipset ham om at det kunne være taktisk lurt å forhøre seg litt utpå høsten for da er alt litt roligere hos oss.

Havner alltid i sånne sære situasjoner når det gjelder jobb. Det er ikke første gang jeg har havnet i en slags mellomsituasjon. Men det har nå stort sett gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt "kake" i hodet. Først jobb, så bailine. På vei hjem måtte jeg ha meg noe mat så jeg endte med en hamburger - og så oppdaget jeg hvor fæl bilen min egentlig var så den måtte vaskes og da jeg kom hjem med den ble jeg shanghaiet av snakkesalig nabo. Kom vaklende inn døra i halvåtte-åtte tida i kveld. Og da var stua dampbad etter at sola hadde stått på hele dagen.

Jeg burde ha ringt ny-undersøkt mor, men tar sjansen på at hun er trøtt etter dagens utskeielser på sykehuset hun også så det får holde at vi snakkes i morgen. Hjernen min (og resten av meg) er ikke kapabel til å håndtere verken gode eller dårlige nyheter i dag. Mest sannsynlig er det vel "ingen nyheter". De må vel vurdere resultatet av undersøkelsen i etterkant.

Har en klesvask på gang, ellers ville jeg stupt i køya NÅ :Gjesp: .

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
PC'n din liker visst ikke PC'n min, mysan. Jeg så en "brb" og så hørte jeg ikke noe mer den nærmeste halvtimen - minst. Så da gav jeg opp og gikk og la meg. Regnet med at du var blitt opptatt med en telefon eller noe.

Nei, jeg svarte med en gang jeg var tilbake etter ca tretti sekunder, og da var du avlogget... det stod det i hvert fall her hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg svarte med en gang jeg var tilbake etter ca tretti sekunder, og da var du avlogget... det stod det i hvert fall her hos meg...

Mystisk! Det spøker et sted i ledningene....Jeg så deg som pålogga hele tida.

Er litt mindre trøtt i dag. Litt roligere dag. Det ble riktignok en time ekstra på jobb og gjett hva den gikk til??? Jo, jeg ble spurt om å forklare brøkregning for en jeg jobber sammen med, -en mann rundt 50. Det tok litt tid før begrepet "fellesnevner" sank inn :ler: . Men han begynte å få taket på det etterhvert, så jeg lovte en liten oppfriskningsseanse i neste uke.

Hadde også en liten batalje med en annen som er nokså brå i uttalelsene sine. Det ble litt høyrøstet argumentasjon i korridoren og akkurat da kom sjefen forbi. Han gikk noen skritt videre, snudde og returnerte: "Hva i allverden er det som foregår?"

"Å, vi har bare en helt normal avdelingskrangel", repliserte jeg. Sjefen fant vel ut at vi var sprø begge to, men ikke modne for å myrde hverandre så han ruslet videre.

Det hører med til historien at den andre kranglefanten og jeg etterhvert ble enige om hvordan saken skulle gripes an. Jeg sjekket litt ekstra og han ble litt mindre påståelig, så alt endte i fred og fordragelighet.

Ellers så har Syk Mor vært på sykehuset og blitt gjennomsjekka, -uten at de kunne finne noe galt. Hun har også endret litt på kostholdet, så nå har hun faktisk vært litt bedre de siste par dagene. Håper det går seg til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærgh! Dette blir ikke en god dag. Først ringte frisøren og spurte om vi kunne utsette timen en time, de hadde blingsa på skjemaet og skulle pynte en brud. Litt tid til morgenkaffen pluss KG etter frokost er ikke så ille. Men..............kjøleskapet mitt kommer med stygge lyder, noe jeg tolker som:"Jeg vil avrimes, jeg vil avrimes og støvsuges nåååååååååååååååååååååå!!!!!" Så jeg må bare hive meg rundt når jeg kommer fra frisøren :sur: . Tenker hybelkaninenen trives på baksida så en runde med støvsugeren er nok på sin plass hvis jeg fortsatt vil ha kald melk.

Dessuten må jeg vaske bil. Sendte den gjennom en vaskemaskin forleden, men jeg må vaske manuelt inni dørkarmene. Vask går greit, det er skyllinga jeg gruer for- vil jo ikke ha bil à la akvarie. Får vri opp en fille i rent vann og tørke gjentatte ganger. Har nemlig planer om polering i morgen dersom det blir oppholdsvær, og da må det være rent - og tørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen bedrer seg. Koselig frisør har fått skikk på sveisen, lagt inn en ny time til meg om 6-7 uker og satt av tid til striping da. Blir fin sommersveis det. Morsomt når man finner en frisør som både er flink og som man er "på nett" med.

Nå er det lunchtid ("fullkornskorpor med ost") og så får jeg gå løs på kjøleskapet.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap er isfritt, men :sur::sur::sur: !!!

Et par av parkettstavene under skapet har løsnet???? Ser ikke ut som om det har vært fukt der, så de må rett og slett ha vært dårlig limt - eller hvordan søren det nå er festet. Grrrrr!!!! :sinna:

Og så fant jeg vann i en oppsamlingsskål over motoren baki der. Det kan da ikke være meningen. Tror det nærmer seg innkjøp av nytt skap her, -med stormskritt. Men jeg har i hvertfall blitt kvitt is inni, og støvlag utapå (kjøleribbene var faktisk ikke så veldig nedstøvet) så det låter bedre.

Får håpe det er så elskverdig å vare til skattepengene kommer i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*puff, puff, puff...*

Der var jammen bilen polert også. Skulle bare ut og vaske dørkarmene og så tenkte jeg å polere i morra, men så så jeg at pollen og støv holdt på å ta helt overhånd så jeg måtte bare skynde meg å polere også - ellers måtte jeg vasket hele bilen. Så nå skinner den blank og nypusset ute på parkeringsplassen. Og jeg har vært i dusjen og dusjet vekk løse hår etter klippen, bilpolish og pollen i skjønn forening. Nå går jeg i hi resten av dagen.....

Dermed er jeg "en foran skjema". Da kan jeg konsentrere meg om litt rengjøring i huset i morgen. Da har jeg kontroll (så lenge det varer).

I kveld har jeg fortjent en bedre middag - svineflatbiff og et lite glass rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - det var jammen litt av en fart på deg om dagen. Kjøleskapavriming og støvsuging, bilvask og polering, og jobb. Jeg er imponert over energien din i disse allergitider.

Du fortjener helt klart et stort glass rødvin i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...