Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Sånn at du kan gå tur på stranda? Ikke vær redd, jeg kan sende deg en konvolutt med sand, jeg. Det havner nok av den i skoa når jeg er ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg vil også ha sand i skoa :grine:

Ha en fin uke, og jeg krysser fingrene for at ingen kommer og forstyrrer sjelefreden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd, jeg kan sende deg en konvolutt med sand, jeg.

:kose:

Gode venner er kjekt!

Men jeg får nok sand i gangen fra de som kommer fra sandkassa. :frustrert:

Ellers takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen - sanden fra meg kan du ha i dine sko, asta :ler: . Da har du helt din egen sand, vet du og slipper å stole på forsyninger fra sandkassa.

Ellers så kan man risikere mer enn bare sand her - hoggormen har visst begynt å våkne til liv. Nei, da er det nok tryggere med bailinen min. Skjønt - hvem vet - i dag satte damen på skikkelig med strøm. Jeg ble så forskrekket at jeg nesten lettet der jeg lå , selv om hun sa fra på forhånd :ler: . Men etter et minutt eller så ble det faktisk mer behagelig. Ble skikkelig knadd, de skulle bare hatt en solseng ved siden av, så kunne jeg sagt jeg ble både knadd og stekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, selvangivelsen er levert. Ikke store jobben nå når vi får den i utfylt tilstand, og jeg ikke har spesielt komplisert økonomi, men godt å ha det unnagjort likevel. Det ligger liksom der og gnaaaaaaaaaaaaaaager.

Men nå er det gjort for i år.

Er litt bekymret for tida. Min gamle mor løper fram og tilbake til legen. Han sier hun har magesår, men hun er selvsagt redd for kreft og er litt deppa stakkar. Nytter jo ikke å si at det sikkert går bra heller, for det vet hun jo innerst inne. Eller rettere sagt - hun vet at hun har gått til legen og han har sagt "Kreft? No way - du er frisk, er du", men det blir jo gjerne sånn at tankene herjer vilt likevel. Sånn - tenk om....

Har hatt en del kreft i nær familie, så vi er litt skvetne sånn, men han har visst planer om å legge henne inn for gastroskopi bare for å ha sjekket alt. Godt de tar det seriøst og undersøker skikkelig, men det er slitsomt og gå og vente. Mest for henne, litt for oss andre også.

Nå har hun knasket i seg pillene hun fikk, og hun er bedre. I sånne tilfeller skulle jeg ønske jeg var en riktig snill og medfølende datter, men vi er av den litt røffere typen i denne familien så det er mer galgenhumor som gjelder. Får liksom ikke til å bli sånn "medfølende trøstende", og jeg skulle gjerne hatt litt sånn skikkelig trøst å komme med i sånne tilfeller. Håper hun blir bedre nå når kuren er avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Forstår godt at tankene kommer.....

Da min mor ble operert for noen år siden, gikk det ned en del isbiter for å holde hode og mage kalde....

Det som er godt å vite er at legevitenskapen har kommet langt, og at kreft ikke er ensbetydende med at en må begynne å telle dager lenger.

Og det ser ut til at hun har en lege som tar dette på alvor. BRA! Husk at det er lov til å oppsøke en til for å få en annens syn på saken....

Men det er ikke trivelig å vite at noen en er glad i har det vondt. Føler med deg. :klem:

De fleste familier, eller vennegjenger for den del :blunke: , utvikler sine kulturer og omgangsformer. Så kanskje din mor merker din omsorg og bekymring gjennom galgenhumoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:forvirret: Selvangivelsen har jeg glemt. Hmmm...ikke bra. Får ta meg sammen, og kikke på den. Mener å huske at jeg ikke hadde fått særfradag for guttungen, og derfor tror jeg hans far har fått det....Og det er jo feil....

Jeg vil også bli knadd!! Urinsyregikta har jo virkelig kommet tilbake, og nå lurer jeg på om det kan ha no emed overgangen og gjøre? Æsj.....

Ha en fortsatt fin uke. Sitter å venter på at sola skal komme tilbake jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har sjekket og skrevet under på selvangivelsen i dag, jeg. Litt rart ord i grunn... selvangivelse... gi meg selv inn.. hehe. Høres ut som om jeg skal gå til politiet "and turn myself in for a crime" om du skjønner. Nok babbel.

Natta, tante-Cata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt i siste liten menneske. Selvangivelsen ligger her på bordet, sjekket og klar. Men har jeg klikket meg inn og levert - nop.

Huggormer er ikke hyggelig turselskap. Du får be dem holde seg unna dine turstier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huggormer er kjekke dyr, så lenge de ikke vil ha meg til middag (eller jeg skremmer dem). Får se om jeg går og hilser på dem i helga.

Har sittet og sludret på MSN med et par nye bekjente de siste kveldene så det har blitt litt lite forumrunder, men i kveld er jeg tilbake. Er utslitt. Tror jeg må finne meg en ryggmassasjedame (eller mann) snart. Jeg kjenner stressmusklene samler seg til kamp.

Mor er stadig syk, men har fått svar på masse prøver og alle er fine så langt. Merkelige greier. Hun har for sikkerhets skyld fått time på sykehuset for mer grundig gjennomgang, men ikke før uti juni :overrasket: . Lenge å vente det. Har tipset henne om "fritt sykehusvalg", men hun har ikke lyst til å reise utenbys for å bli undersøkt. Huff, sta dame - i slekt med dattera.

Aner ikke hva jeg skal gjøre med henne. Bor for langt unna til å dunke henne i hodet med noe hardt og taue henne inn på sykehuset også.

Snart bare 1 mnd igjen med dobbeltjobbing. Blir litt trist å forlate de nye kollegene, men litt godt å komme tilbake også. Men mai blir travel. Må levere en oppgave i forbindelse med kurset jeg var på forrige uke. Blir nok litt pes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert::grine::frustrert:

Æsj! Telefon fra reisebortvenninne i dag. Jobben hennes har blandet seg, så nå går Tallinntur nesten helt sikkert i vasken. :frustrert::sinna: . Lumpent, er det. Hun blir 100% sikker i løpet av en uke. Men vi er ikke helt rådløse. Plan B er under oppseiling. Vi kan ta en tur et annet sted tidlig i juni, vi.

Det kan vi, det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummel plan under oppseiling. Hvis Tallinn går i vasken så har jeg ikke lyst til å sitte her i "Himmelspretthelga"... Men Jomfrureiser har en en-nattstur til Holmsbu SPA i den helga - med innlagt "finn din egen stil" undervisning. Trenger litt stil, jeg nå. Kunne dra dit og så ta meg en overnatting i Oslo etterpå. Har en venninne i Oslo som jeg kunne tenkt meg en kaffesladder med, dessuten....hei, mysan - er det ikke borti traktene der du bor? Sleng over kaffi'n.... :ler:

Får se hva det blir til. Får vite helt sikkert om Tallinn i slutten av uka, og så får jeg ta en sjekk av konto og se om Jomfrureiser fremdeles har ledig plass på den "turen".

Jepp, bra plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg har en ting å si, Cata kjære, og det er at du ikke beveger deg i oslo-traktene UTEN å ta en svipp innom Kolbotn... kaffen er alltid klar hos meg, og er den ikke det så tar det bare seks minutter å få den klar... Høres ut som en plan, spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, der er en plan. Må bare se om Tallinn virkelig blir kansellert og at jeg ikke har glemt noen store fæle regninger denne måneden.

Sitter og furter over morgenkaffen. Dvs. det er mangel på morgenkaffe som får meg til å furte. Den glapp ut av handlelista på lørdag. Prøvde meg med en pose eldgammel sveitsisk kaffe som lå i skapet, men det hadde vært åpnet og smakte......blllæææærgh! Det ble med en liten slurk og så bar det i hhv. vasken og søpla. (På den positive siden kan nevnes at nå har jeg et litt ryddigere kjøkkenskap ;) ).

Note to self: bli bedre til å sjekke kaffebeholdning før langhelger.

Så jeg trøster meg med te. Dårlig erstatning for kaffe, men bedre enn ikkeno'. Og så ser det ut til at været kanskje kommer til å tillate en tur på stranda - i hvertfall hvis jeg graver fram ørevarmere :ler: . Det ser ut som det kan blåse noe forj**** der ute.

1. mai flaggene vaier friskt her inne i byen så da blåser det nok ikke mindre uuuuuut mot havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåste!

Men jeg tok meg sammen og labbet ut en tur. Fikk sand i skoa og rødt ansikt. Fant meg en knaus og satte meg en liten halvtime. Det merkes at mye solstråler reflekteres fra vannet, ja. Men det kan like gjerne være at jeg er sandblåst, altså, for det gufset friskt. Måtte i dusjen etterpå for å få sand og støv ut av både ansikt og hår.

Og gjett om jeg var glad for at jeg hadde halt på varmedress før jeg gikk. Da gikk det faktisk an å sette seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan anbefale Holmsbu på det varmeste. Der har de noen gode masasjevarianter bla. Og så ligger stedet helt nydelig til - helt i sjøkanten. God (og sunn) mat har de også.

Jeg tittet litt på sinnakurset ditt. Skal finne meg et speil og øve på trinn 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet litt på sinnakurset ditt. Skal finne meg et speil og øve på trinn 1.

Høres spennende ut! Hvor er det kurset hen?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset er lagt inn i Bettie sin bok. "Special edition". Du vet jo at jeg kan være ilter, så du kan anbefale meg som sinnalærer, asta. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Det tar på med sjuk mor. Er trøtt som en dupp. I dag er imidlertid humøret noe bedre. Mor har bestemt seg for å "slå i bordet" neste gang hun skal til legen, og forlange en større undersøkelse på sykehuset - . Han skal få mase litt for penga, hun har planer om å sitte pal på kontoret til han har ringt sykehuset og mast. :ler: . Tror kanskje hun er i slekt med meg, jeg. Det der er sånt som jeg også kan finne på bare jeg blir forb....... nok.

(Ser du, Bettie, sinnakurs er utarbeidet av en ekspert.....;) )

Jeg for min del har vært på Bailine i dag. Og damen hadde satt på et par elektroder på steder der jeg åpenbart var ømskinnet. 2 minutter etter oppstart kunne det høres et hyl fra båsen min: "Damen, komme og se på elektrode - det blir snart grillet lever her inne....." Damen kom, så og korrigerte, så etter noen justeringer så kunne jeg ta middagsluren i god ro og mak, mens magemusklene hoppet og danset.

Kom hjem til kaldt hus. Slår jo av varmen når jeg går på jobb, og i dag har det vært overskyet og kjølig. Ble til at jeg krabbet på sofaen under et pledd. Dårlig idé når man er trøtt i utgangspunket....

Får drøye'n en halvtimes tid nå, før jeg tar kveld'n for alvor.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...