Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou

:vinke: hei på du!

Skal du til København i helga? I såfall : :sur: <------MISUNNELSE!!! Det er en sånn deeeeilig by! Jeg bare klør etter å komme meg dit selv. Håper du får en superfin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: 3 dager vekk og så ingen som har vært innom og halt i boka mi :sur: .

Jaja, jeg får hale selv da. Køben er fin by, men akkurat i helga var den kald. Temperaturen var ca. null, men det var sånn kald vind som snek seg inn overalt. Jaja, det gjorde Venninnen og jeg også - snek oss inn altså. Tror vi har vært innom minst halvparten av butikkene på Strøget ;) .

Fredag klarte vi jammen å ankomme samtidig, til tross for at det skulle være et par timers forskjell mellom flyene våre. Sånn går det når det er forsinkelser. Ukjente som vi var (og litt hjernedøde) fant vi oss en buss inn til sentrum. En skikkelig, lokal sneglebuss....-vi brukte vel omtrent en time inn fra Kastrup. Jammen er vi blitt kjent i Københavns forsteder, ja. Hotellet fant vi uten problemer. Det lå like bak Hovedbanegården, så da vi kom tillot vi oss en liten halvtime på rommene våre før vi labbet ut på byen. Men da vi først kom oss ut, så ble vi jammen ute til i 7 tida på kvelden også. Venninna kjøpte gaver til familien, mens jeg kikket så øyet ble stort og vått.

Da kvelden kom, merket vi at vi begynner å dra på åra ;) . Ingen av oss er spesielt glad i å "gå på by'n" så vi endte opp med hver vår brusflaske på rommet hennes og fikk oppdatert hverandre på Viktige Hendelser siden sist vi møttes.

Det ble relativt tidlig til sengs for lørdag skulle vi traske mer...

Senga var god, men klokka 5 på morgenen våknet jeg av Snorkende Nabo. Aner ikke hvilket rom det kom fra, men det må jo ha vært rommet ved siden av eller over....eller under. Himmel og hav for noen lyder. Det var rene trompetsnorken. Prøvde å overhøre ulydene en stund, men til slutt måtte jeg opp og lete i toilettmappa. Etter en del tidligere traumatiske hotellovernattinger, med vill fest på naborom osv. så har jeg ett par "sov-i-ro" i mappa. De kom til anvendelse nå.

Hotellrommene var uten inkludert frokost. Siden frokosten var ganske dyr, så valgte vi å gå ut og bare kjøpe et smørbrød på en kafe på Hovedbanegården. Ikke verdens mest delikate, men det gjorde nytten. Så spaserte vi til kjøpesenteret "Fisketorvet". Der ble det handling i lange baner på meg. Kom ut derfra med kopp, skål og asjett til kaffeserviset mitt. Jeg samlet på en serie og så sluttet de plutselig å selge den der jeg bodde da - da manglet jeg en kuvert på å ha fullt servise. Men på Fisketorvet solgte de den ennå. Gjett om jeg benyttet sjansen.

I tillegg fant jeg meg en dongeribukse som jeg egentlig ikke trenger, men som var så fin da jeg prøvde den at det ble handel likevel. Etter noen timers kjøpesentertrasking var vi tilbake på Strøget og endte med en solid lunch på en italiensk restaurant. Dvs. planen var at det skulle være lunch, men vi ble rett og slett så mette at det å gå ut og spise middag senere på kvelden falt på sin egen urimelighet. Ett museumsbesøk fikk vi også med oss, før vi tørnet inn til hotellet for å tine opp etter dagens utendørsaktiviteter.

I dag hadde vi jo ikke allverdens tid. Vi måtte jo komme oss ut til Kastrup i rimelig tid før flyavgang, men jammen fikk vi ikke med oss et museum og en liten rusletur på formiddagen også. Og tur til flyplass gikk langt kjappere med tog.... Kun 13 minutter :ler: . Vel inne på Kastrup kunne vi naturligvis kaste oss over tax-freen, så det ble både litt vin og parfymeriartikler som fikk være med til Norge derfra.

Alt i alt, meget vellykket helg. Vi har allerede planer om å gjenta suksessen ved en senere anledning. Tross alt har vi en del fine hovedsteder rundt om, som er nokså lett tilgjengelig. Både København, Stockholm og Helsinki er fullt mulig å ta fly til uten at det koster skjorta, hvis man bare bestiller tidlig nok og finner et gunstig tilbud utenom høysesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det hørtes ut til å ha vært en hyggelig helg. Jeg fikk lyst til å reise dit selv, jeg. København er jo så koselig. Og passe langt unna. Det er ikke alltid nødvendig å reise så langt, det viktigste er opplevelsen.

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjameg! Så var det tilbake til hverdagen igjen. Forsåvidt ikke så galt det, men dagen ble litt forsuret av nyheten om at spekepølse kan være opphavet til e.coli-smitten. For gjett hva som ligger i mitt kjøleskap? Og gjett hva jeg hadde på matpakka i dag? (Og, ja, jeg har sjekket lotnummeret. Den er av dem som det advares mot.)

Akkurat, ja. Trenger jeg si mer? Det blir ikke Sognemorr på maten i morgen. Når det er sagt, så regner jeg med det går helt greit. Pakken ble nemlig åpnet før helga og jeg har ikke hatt noen alvorlige problemer med magen siden da. Men jeg får vel la være å stappe i meg mer og helller kjøpe en ny pakke når de får nye forsyninger på butikken. Det var noen huller i spekepølsehylla i dag.

Ellers har jeg vært flink i kveld. Noe hybelkaniner hadde våget seg fram i mitt fravær, så jeg sendte Lille Tusle ut på jakt. Nå er soverom, stue og kjøkken rimelig "kaninfritt".

Og så skal jeg ha en runde "Bompi-trim" i kveld før jeg legger meg. Det har jeg bestemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, offisielt heter ikke støvsugeren Tusle :ler: , men jeg syntes bare det passet. Den heter egentlig Cleanmate365, men det er jo håpløst å kalle den det. Antideppen virker utmerket på meg. Jeg har ikke hatt et eneste hysterisk utbrudd siden den begynte å virke, men hovedårsaken til at jeg ikke nevner mannen så mye er at jeg har funnet et annet sted som er vel så bra å klage og syte som her i dagboka. Antidepp'en legger liksom et lokk på følelser som er der, sånn at de ikke bryter ut. Men det er greit nok. Det er liksom direkte pinlig å sitte oppløst i tårer på de mest idiotiske steder.

Og så har det nok hjulpet litt med ny jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde fått med deg mye som er viktig på en Køben-tur, synes jeg. Og som du sier - det er flere spennende byer ikke så langt unna. Selv liker jeg Stockholm godt.

Har du bompet i dag? Jeg tuslet meg på trening i går, og syntes jeg var flink, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hæ? Svikter du oss og skriver om mannen et annet sted nå da? Makan! Køben-turen hørtes koselig ut. Selv savner jeg London...

Vel, sove godt tante-Cata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg loooooover, Hope....Hvis det skjer noe spennende i Manne-historien så skal dere være de første som får høre. Helt sant! Syntes bare det ble mye syt & klag på samme leksa etterhvert.

I dag kjenner jeg virkelig at jeg har vært på bailine. Er støl i magen. Men så er jeg også blitt tøff og herdet så ca. halvveis uti behandlinga skrudde jeg strømmen opp. "Mixed grill Cata". Tror damen må ha gitt meg noen minutter ekstra, for jeg mener jeg lå "på grillen" i omtrent 45 minutter og det må da være for lenge? Uansett - jeg har lært nå, så i dag ble MP3 med i sekken. Dermed gikk tida temmelig fort. Var bare såvidt jeg ikke slumret mens musklene hoppet og danset rundt.

Tror det blir kontrollmåling uti neste uke, så da får jeg se om det hjelper. Håper noen millimeter av meg har forlatt meg iallfall. Blir full shining av Cata, da, for speilbildet mitt forteller meg at det er på tide med et frisørbesøk også. (Bestilte time i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frisørbesøk og avtagende millimetre er ikke dumt. Det høres nesten behagelig ut den treningen du er på nå. Slumre til musikk har jeg ikke klart på min trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nesten behagelig, Bettie, men bare nesten :ler: . Håper det hjelper på millimetrene. Ser ikke sånn ut i speilet, men jeg kjenner det i magen i dag. Jeg er støl i muskler som jeg ikke engang visste at jeg hadde. På den annen side så er ingen av de musklene plassert under "alderstillegget", så kanskje jeg ender opp med fasong som Michelin-mannen :overrasket: .

Fri og bevare meg vel - og skrekk & gru.

Får håpe det ikke går så galt. Vil ha strammere midje, jeg vil, jeg vil, jeg vil.... :sur: . Resten av meg er helt greit, det er liksom bare den midjen som ikke vil holde seg der den skal være. Faktisk tror jeg den har stukket av, for jeg finner den ikke feilplassert en gang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg loooooover, Hope....Hvis det skjer noe spennende i Manne-historien så skal dere være de første som får høre. Helt sant! Syntes bare det ble mye syt & klag på samme leksa etterhvert.

Syt og klag. *kremt* Har du skumlest dagboka mi du eller? Der har vi SYT og KLAG der! Du er jo bare wannabe-klagete, jeg er the real thing.

Får håpe det ikke går så galt. Vil ha strammere midje, jeg vil, jeg vil, jeg vil.... :sur: . Resten av meg er helt greit, det er liksom bare den midjen som ikke vil holde seg der den skal være. Faktisk tror jeg den har stukket av, for jeg finner den ikke feilplassert en gang......

Du er en midjeperson? Selv har jeg overarmer som en bryggesjauer og ræv som en trailer, men magen er utrolig nok forholdsvis flat. (Med forebehold.) Merkelig.

Hvor mye koster dette elektrodestyret ditt, da? Og hvor mange runder må man ta?

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Bailine høres bra ut. Hjelper det på slappe lår og hengeoverarmer tror du?

Etter å ha prøvd sommertopper, skjønner jeg plutselig hvorfor noen klager over at de må ha ermer på toppene sine :tristbla: Men jeg nekter, vil ikke :forvirret:

Stroppetopper gir meg sommerfølelse :)

Håper du finner igjen midjen din da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner igjen midjen din da

:grine: Jeg vet ikke åssen den ser ut - jeg tror aldri jeg har hilst på den.... Skal komme tilbake med utførlig rapport om Bailine'n etterhvert. Foreløpig ser det heller dårlig ut både på vekta og i speilet, men jeg regner med jeg skal måles og veies i neste uke, så da får vi jo se. Jeg kjenner imidlertid at jeg blir øm i musklene etterhvert så noe skjer åpenbart. Spørsmålet er bare om det skjer nok :ler: .

Har kjøpt 10 behandlinger sånn i første omgang, så får jeg heller ta en runde til hvis det ser ut til å virke. Det er jo ikke helt billig (300 kroner timen, men litt billigere etterhvert), så jeg ville nå se resultater før jeg betalte noe mer.

I dag har jeg trimmet på gammelmåten, dvs. litt ny den også. Har hatt aftenens runde med Bompi og så har jeg ødelagt hele effekten med en bedre middag og ett glass rødvin.... *hikk* ;)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ødelegger ikke effekten selv om man spiser og drikker litt. Mat må man jo ha, og hvis du ikke hadde vært en tur med Bompi, ville du ikke hatt noen effekt - hvis du forstår hva jeg mener.

Håper du får en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Ikke fin helg, nei. Eller rettere - ikke fin lørdag. Satt fredelig ved min PC i formiddag og der kjørte mannen forbi. Magen min slo øyeblikkelig krøll på seg. Hva skal jeg med e.coli når jeg (ikke) har ham??? :klaske:

Hadde også sammenbrudd i standhaftigheten forleden og ringte ny spådame ("ekspert i personlige relasjoner"). Himmel, så dum jeg er! Prøvde å passe munnen, så jeg spurte bare om kjærlighetslivet.

"Jaha, men det er en du tenker på" (OK, trenger ikke være synsk for å se det når noen ringer en spådame - men jeg måtte jo bekrefte det).

Så hadde hun et par helbom. Nei, jeg skal ikke ut på noen reise - jeg skal nemlig være hjemme i hele påsken, men så ble det mer interessant. Hun traff rett på stjernetegnet hans (1/12 sjanse for å få rett :ler: ). Hun "så" dette forholdet han ifølge bygdesladderen har hatt med ekskona - og at det var i ferd med å gli over. (Akkurat som magefølelsen min sier meg...). Dessuten listet hun opp et par andre ting som jeg også kunne "kjenne igjen". Og det hadde jeg ikke sagt et pip om. Som andre har gjort før så hun denne gjenforeningen - både i mine og hans kort, men slo fast at jeg bare pent måtte vente til han hadde ryddet opp i fortiden sin.

(Jajaja, hvis noen av dere som "snikleser" her noensinne forviller dere borti menn med en fortid, så er mitt heteste tips at dere dobbeltsjekker at de er ferdig med den nevnte fortiden før dere innleder noe forhold. Så vet dere det.... Jeg trodde det var safe med et par år mellom "fortiden" og meg. Så feil kan man ta.)

Ble litt oppmuntret, men så gikk oppmuntringsfølelsen rett vest igjen da han passerte her. (Men han var i det minste alene i bilen. Det er da noe ;) .)

Har tatt meg dagen og masse trøstetasting på PC å få gjenetablert roen i mitt indre (les: magen), men er på bedringens vei og tålmodighetens sti igjen :ler: . Regner med at når jeg tar slanten som ble igjen på gårsdagens halvflaske med vin senere i kveld så er jeg restituert for denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...