Bettie Skrevet 27. februar 2006 #1101 Del Skrevet 27. februar 2006 Det går mot en spennende vår, ja, særlig når spådamen sa det samme nå som sist. Og det er snart mars. Dum er du ikke, men du investerte mye i det som så ut til å bli et forhold verd å satse på. Og da blir jo smerten stor når man føler seg "lurt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #1102 Del Skrevet 28. februar 2006 Action...! Nå begynner det å skje ting på mannefronten her . Dog ikke utelukkendene positive ting. I dag nådde sladder meg på jobb - mannen var observert sammen med eks-kona ved juletider. Surprise, surprise? Ikke i det hele tatt. Jeg visste det. Ikke sånn "kan bevise det" -visste, men jeg hadde det på følelsen. Det lover ikke godt for spådommen til den foran nevnte spådame. På den annen side lover det godt for meg - for hvis dere blar noen titalls sider tilbake (ikke gidd) så får dere lese mine egne forestillinger om at noe sånt var det som egentlig skjedde. Jeg er på rett spor. Nå er det bare å vente og se hva som skjer videre. Når et par har prøvd x-antall ganger og det likevel ikke går, så har jeg ikke den helt store trua på at det skal gå bra i lengden den "x pluss en'te gangen" heller. Min informant lovte å informere med, dersom det skjer "ny utvikling i saken". Så da får vi se. Lurer på om jeg i såfall skal føle meg litt bedradd her? Vi innledet tross alt ikke noe forhold før det hadde gått et par år etter at ekteskapet hans tok slutt, mens hun synes å ha "stjålet" ham fra meg mens vi enda hadde et forhold . Det setter på en måte meg i "den forsmådde konas sted" synes jeg, mens altså kona inntar "elskerinnerollen". Bakvendtland? Utvilsomt. Jeg lener meg rolig tilbake og ser hva som skjer..... Skjønt rolig og rolig??? Jeg er i bakvendtland på mange vis. Nå er jeg i den litt sære situasjon at sjef på gammel jobb sender forespørsel til sjef på ny jobb om de kan få låne meg litt tilbake . Godt å være ettertraktet, men det er litt pussig situasjon uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. februar 2006 #1103 Del Skrevet 28. februar 2006 Stilig. Du er jammen ettertraktet på jobbene, selv om situasjonen blir litt merkelig. Lene seg tilbake og vente tror jeg er en lur strategi nå. Som du skriver - det var vel ikke akkurat sjokkerende nyheter du fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #1104 Del Skrevet 28. februar 2006 Nei. Min "informant" var litt bekymret, men valgte å si det til meg. Jeg synes egentlig det er greit å ha fått mistanken bekreftet. Da vet jeg hva jeg har med å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #1105 Del Skrevet 1. mars 2006 Du er jo en populær kvinne, Cata! De haler og drar deg fram og tilbake mellom to jobber. Ikke verst! *stolt av tante-Cata som er så flink* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. mars 2006 #1106 Del Skrevet 1. mars 2006 JA, det var vel greit for deg å bli informert. På en måte er det lettere å vite noe enn å lure på om..... Håper du har hatt en bra onsdag så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1107 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har hatt en lang onsdag. Måtte avsted til annen by i anledning gammel jobb. Heldigvis ville en kollega bli med så jeg fikk lurt ham til å kjøre. Vet ikke om jeg lurte meg selv mest, for jeg ble rett og slett bilsyk. Sitter her og er litt småkvalm ennå, selv om det er en god stund siden vi kom hjem. Siden da har jeg gjort litt rent. Bad og soverom er støvsugd. Lille Tusle var faktisk suveren på badet, for der samler det seg alltid lo og hår siden jeg både børster hår og har tørketrommelen der. Nå er gulvet....ja, akkurat....som støvsugd, unntatt i de vanskeligst tilgjengelig krokene. Men han jobbet godt under skapet . Siden badet er lite, var det ganske fort gjort, så jeg sendte ham en runde på soverommet også. Det er som kjent også et sted der hybelkaniner trives. Hybelkaninene kommer snart til å gå protestmarsj for å demonstere mot uhyret som jager dem vekk fra deres gamle doméner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 2. mars 2006 #1108 Del Skrevet 2. mars 2006 *ser for meg hybelkaniner i protestmarsj som roper protest-ting med de små hårete munnene sine* Hallais på du! *plutselig tom hjerne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1109 Del Skrevet 2. mars 2006 Hybelkaninene som bor i stua - jeg mener bodde - er nedkjempet. Jeg hørte ynkelige pip da Tusle tuslet under sofaen . Har ellers "sjefet" litt i min gamle jobb i dag, til stor glede for min nye sjef. Og så har jeg kvittet meg med de siste rester av studielånet fra fordums dager . Gjett om det føles deilig. Hadde såpass lite igjen av det at jeg valgte å "sprette" sparekontoen og betale ned resten. Og som ikke det er nok så er mine kolleger i det sladreaktige hjørnet for tida, så i dag fikk jeg høre "ondskapsfulle" nyheter om eksens eks.... :evil: . Det er ikke pent å godte seg, men så lenge det ikke er jeg som er opphav til den sladderen, og så lenge jeg ikke bringer den videre, så forbeholder jeg meg retten til å flire litt ondskapsfullt. "Den eneste sanne fryd er skadefryden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 2. mars 2006 #1110 Del Skrevet 2. mars 2006 Den "duppedingsen"-Tusle- høres morsom ut, men bråker den ikke? Og jeg tror det er ett virus, det rengjøringsgreiene..... Eller så kommer det av at det faktisk snart er vår! Selv om vi nesten snør inne, (ikke langt unna), så er vi igang med mars, og min lille håpfulle kom hjem her om dagen, og forkynte at det var den første vårdagen. Måtte kikke meg litt rundt da, og det var ikke mye å se som minnet om vår. Ingenting faktisk. Men vi ser jo at det har blitt lysere! Ønsker meg en "Tusle" jeg også, men kan ikke ta fra S jobben, selv om det har gått i snømåking de siste dagene, og ikke støvsuging.... Kos deg videre i vårløsninga...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1111 Del Skrevet 2. mars 2006 Lille Tusle er så snill, så. Dvs. selvsagt bråker han, men han er stillere enn en vanlig støvsuger. Men det høres jo også når han dunker nesa borti vegger og skap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. mars 2006 #1112 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg tror ikke jeg kan skaffe meg en slik Tusle, selv om jeg kunne trengt en. Vofsa ville sikkert trodd det var en ny leke - bare anskaffet for å glede henne. Flott at du sjefer litt. Og du - du kan godt godte deg litt over dårliger rykter. Du bare lytter og sier ikke noe videre. Litt skadefryd skal man kunne unne seg. Ønsker deg en god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 2. mars 2006 #1113 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei, har du støvsuger som støvsuger av seg selv? Jeg bare må få meg en sånn. Ellers må jeg si at jeg liker den siste siden av dagboka di, orket ikke bla tilbake, men du er morsom. Og får håpe det ordner seg med mannfolket. Eller kanskje Hope vil bytte deg ut med katten, så kan dere inngå kompromiss og bo i skogen sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 2. mars 2006 #1114 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Oj, to ganger.... Endret 2. mars 2006 av Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. mars 2006 Forfatter #1115 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei, har du støvsuger som støvsuger av seg selv? Jeg bare må få meg en sånn. Ellers må jeg si at jeg liker den siste siden av dagboka di, orket ikke bla tilbake, men du er morsom. Og får håpe det ordner seg med mannfolket. Eller kanskje Hope vil bytte deg ut med katten, så kan dere inngå kompromiss og bo i skogen sammen. ← Takk, takk.... (Nesten) alltid hyggelig å være morsom. Hope kan få meg som katt. Jeg har lovt å bli katt hos en snill gammel dame i mitt neste liv, og siden jeg er såpass mye eldre enn Hope så kommer jeg til å være katt når hun blir gammel . God plan!! *hører du Hope, jeg blir katta di* Jepp, siste nyanskaffelse i heimen er selvjobbende støvsuger. Hater støvsuging, nemlig, så selv om den dingsen ikke er av de kjappeste så er jeg likevel glad den kan tusle rundt på egenhånd. (Konklusjon: jeg er ingen hybelkanin). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #1116 Del Skrevet 3. mars 2006 Ja, Kid-a har mange strålende ideer her ser jeg. Du røyter nok forhåpentligvis litt mindre enn en katt også, og om du gjør det, så har vi to Tusle - så alt ordner seg for snille jenter. Du er ikke så mye eldre enn meg Cata, du er bare visere. Så det så. Jeg er gammel til sinns av og til jeg altså. Ha en fin natt! *klør tante-Cata bak øret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mars 2006 Forfatter #1117 Del Skrevet 4. mars 2006 *purr, purr* Klø-bak-øret er ikke så verst. Er jeg i ferd med å transformeres til katt allerede??? Har en litt deppa morgen. Tror det er kombinasjon av savne mann, litt sen antidepp og vårlys som gjør det. En antidepp, en oppvask, 2 kopper kaffe og en time på KG har imidlertid kurert det verste. Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal være snill Cata og gå en tur på jobb. Jeg er liksom litt i bakleksa på jobb 1 og helgene er visst eneste mulighet for å komme på rett kurs igjen. På den annen side så frister det mer med krim-roman og turer innom her. Og - man skal da ikke jobbe på lørdager? Skal man vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mars 2006 Forfatter #1118 Del Skrevet 4. mars 2006 Man skal ikke jobbe på lørdager, nei. Og jeg var ikke snill Cata og dro på jobb. Har vasket klær (hvor kommer de fra alle sammen???) og hengt på nettet, og lett etter hotell i Tallinn sammen med venninne. Ikke helt enkelt. Jeg har en litt mer eksklusiv smak enn henne. Jeg vil ha 3 stjerners, -hun vil ha billig. Tror vi har funnet et par brukbare kompromisser. Hun vil bare ringe og forhøre seg litt først. Den jobben får hun ta. Jeg sitter for tiden i kontorlandskap, dessuten bestiller jeg gladelig på nett det som ser OK ut så fremt prisen ikke er astronomisk. Får håpe hun klarer å få bestemt oss. Hun er av typen som må lese masse om reisemålet på forhånd, mens jeg bare reiser jeg. Som regel ender turene våre med at det oppstår en krangel på ett eller annet tidspunkt, men da tar vi rett og slett "time out" og går for oss selv et par timer, så har som regel gemyttene roet seg igjen . Vi har vært på en del turer sammen og bortsett fra den obligatoriske krangelen, så reiser vi bra sammen. Så slik ble min dag. Skal se om jeg får psyket meg opp til å jobbe noen timer i morgen. Samvittigheten er ikke helt snøhvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #1119 Del Skrevet 5. mars 2006 Kjeeeeder meg . Jobben venter, men jeg venter også - på oppvaskmaskinen. Vil ikke forlate huset før den er avslått. Liker ikke å ha elektriske duppeditter påslått når jeg er ute. (Varmeovn er unntaket.) Skal ha et par timers økt på jobb sånn at jeg får beroliget samvittigheten litt. Til gjengjeld skal jeg tjuvlåne jobbens fax og få sendt et "krav" om dekning av tollutgifter til Strawberrynet. Er ikke den store summen, men moro å se om de faktisk innfrir løftene om tilbakebetaling av toll. Gjett om den butikken er blitt mitt yndlingsparfymeri, da . Her i lokalmiljøet selger de nemlig ingen av de produktene jeg bruker, og det er ikke alltid jeg trenger å handle når jeg er på reise. *stikke og sjekke oppvask* Oppvaskmaskin tørker ennå. Da er det ikke så mange minuttene igjen. *lyden av oppvaskmaskin som tømmer ut vann for siste gang* I'm out of here!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. mars 2006 #1120 Del Skrevet 5. mars 2006 Jobbe på en søndag? Det er ikke bedre enn å jobbe på en lørdag, det. Men - jeg vet hvordan det er når oppgavene står i kø og man føler seg litt på etterskudd. Det er godt å være ajour, da. Håper du har fått gjort det du hadde satt deg fore, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg