Cata Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #1061 Del Skrevet 15. februar 2006 Rolig dag. Venter i spenning på morgendagen. Enten blir jeg ærklært guru, eller så kommer folk til å le av meg de neste tre månedene. Etter å ha grublet på en problemstilling på jobb i noen dager nå, så klarte jeg i dag å resonnere meg fram til en mulig løsning/forklaring. Men det gjenstår å se om den virker i praksis.... Har avreagert i med å bake brød i kveld. Helgas "halvferdigbakst" ble ikke så god som forventet. Vil ha mitt vante grovbrød til frokost i morgen. Så da var det bare å bake, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #1062 Del Skrevet 15. februar 2006 Baker brød og greier. Ikke verst! Flink jo. Får håpe du blir guru i morgen, og ikke ledd av. Sove godt, tante-Cata! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #1063 Del Skrevet 16. februar 2006 Ble ikke guru, men ikke ledd ut heller. De hadde nemlig ikke gjort som jeg sa . Mannfolk!!! Og da blir det jo intet resultat verken den ene eller andre veien. Jeg er også litt ilter på jobb nr. 1. Først pålegger de meg at vi må ha spesielt utstyr, men når jeg skal søke om penger til det så er det ingen penger å hente. Grrrrmrrr!! Jeg sa fra til sjefen om at jeg fraskrev meg alt ansvar for den problemstillingen, når de "høyere herrer" ikke klarer å ta konsekvensene av egne bestemmelser. Hihi. Sjef overtar debatten . Han har nok mer gjennomslagskraft enn jeg. Siste del av dagen har jeg skulket. Ble plutselig kalt inn til teknisk etat i kommunen. skjønte ikke så mye, men det viste seg å dreie seg om et tilbygg som utbyggeren har klasket på bygget jeg bor i og som dels berører min leilighet. Så jeg fikk 5 min info, og signerte på at jeg var informert. Gadd ikke gå tilbake til jobb for bare en snau time så jeg skulket resten. Det ble til en tur på parfymeriet. En mascara og ett sett knallfine "fake" øredobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. februar 2006 #1064 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er noen ganger at bestemmelser og kroner ikke følger på hverandre, så det er bra du sa i fra. Du kan jo ikke trylle heller, selv om du nesten kan det. Du har min fulle støtte til å skulke, for jeg tror nok at jobbene dine tar mer enn den tiden du egentlig har til rådighet. Så litt kan du jo få igjen, synes jeg. Blir det omfattende utbygging og noe som generer deg, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #1065 Del Skrevet 16. februar 2006 Neida, Bettie. Utbyggingen er forlengst foretatt, -nå skulle bare grensene tegnes inn på et kart. Og tilbygget til min fordel, for jeg fikk større veranda pga. det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #1066 Del Skrevet 16. februar 2006 Veranda er knall! Godt du ikke er så streit at du aldri skulker. Vi kan ikke ha tipptopp arbeidsmoral heeeele tiden, for da hadde livet blitt helt ekstremt kjedelig. Og dessuten hadde du gått glipp av de øredobbene om du ikke hadde skulka - så flotters. Hehe. Synd du ikke ble guru, men mannfolk er og blir mannfolk veit du. (Men som oftest er det bedre med en flokk mannfolk, enn en flokk klimaktrielle kvinnfolk!) Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 17. februar 2006 #1067 Del Skrevet 17. februar 2006 Så bra at dagboka mi er mitt på side 2 Håper det går bra hos deg :smilejente: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #1068 Del Skrevet 17. februar 2006 Synd du ikke ble guru, men mannfolk er og blir mannfolk veit du. (Men som oftest er det bedre med en flokk mannfolk, enn en flokk klimaktrielle kvinnfolk!) ← Nå er jeg i ferd med å bli guru.... . I dag fikk jeg masse kreditt for alt resten av organisasjonen hadde lært i løpet av de 2-3 månedene jeg har jobbet der. Det skal visst ikke mye til. Og i helga skulle de atter en gang forsøke å følge mine vise råd fra i forgårs. Håper guru-status vedvarer over helga også. Har ellers hatt en litt på stedet hvil dag. Har grublet mer på "ukas problem" og jeg har en følelse av at jeg er i ferd med å skjønne noe, men det vil ikke helt fram i hjernen ennå. :klø: . Nå sitter jeg bare og psyker meg opp til en runde med Bompi, så jeg kan ta fri i morgen med god samvittighet. Dessverre falt jeg for fristelsen til å steke kyllingfilet til middag så jeg er fremdeles litt for mett til å trille omkring på gulvet. Men....trimme, dusje...sofa med krimroman og tente stearinlys og joggebukse og raggsokker. Høres ikke ille ut. Om en halvtime må vel kyllingen være kommet så langt ned i systemet at jeg kan røre på meg uten å risikere tarmslyng ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #1069 Del Skrevet 17. februar 2006 Åh, nei... Nå har duppedittdilla mi tatt helt av. Jeg har nettopp vært på nett og bestilt meg støvsugerrobot . Generelt er jeg ikke glad i husarbeid, men støvsuging er virkelig noe jeg avskyr. Annen type rengjøring er langt mindre ille. Nå oppdaget jeg plutselig en robot til 1500 så jeg tar sjansen. Den er sikkert ikke så god som den kjente "Trilobitt", men aldri i livet om jeg gir 14 000 for en slik dingsboms. Så jeg tar sjansen.... Så kan den tasse rundt og gjøre stua og soverommet klart for tørrmopping mens jeg sitter her - eller koser meg med en bok. Åååååh - jeg liker tekniske dilleting . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2006 #1070 Del Skrevet 17. februar 2006 Du altså. Får håpe den støvsugerroboten din funker, da. For 1500 kroner er noen kroner det. Men ellers får du ha en fin natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #1071 Del Skrevet 18. februar 2006 Jepp! Funker'n ikke så blir det en av mine dyrere tabber gjennom tidene. Trøsten er at jeg er arvelig belastet . For 4-5 år siden kjøpte min gamle far PC med skriver og scanner og hele pakka - samt PC bord. Han fikk hjelp til å installere programvaren men så var det stopp... Han våget aldri slå den på påsto han. Jeg var frampå med oppmuntringer stadig vekk, men neida... Tror han gav nesten 20 000 for "herligheta". I fjor solgte han det for (tror jeg) 5000. Snakk om tosk, for gubben er nokså oppegående, så jeg tror han ville hatt stor glede av internettilgang. Sett i dette perspektivet så er mitt eventuelle feilkjøp for småplukk å regne. *trøster seg selv* Vil ha støvsugedings NÅ!!! For øvrig er det totalt sammenbrudd i den sunne linja i dag. Jeg pleier holde meg unna kaffe i helgene, for jeg drikker såpass mye på jobb, men i morges bare måtte jeg ha en kopp. Tror jeg skal fortsette i den usunne ånden og tusle innom polet og handle en mikroflaske rødvin . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. februar 2006 #1072 Del Skrevet 18. februar 2006 Støtter fullstendig den usunne linja her jeg sitter med kaffekoppen og venter på at jeg skal få inspirasjon til å gjøre noe fornuftig. Nå har jeg altså en ny ting å se fram til - nemlig din beskrivelse av din nye støvsugerdings. Det blir spennende å lese hvordan den virker. Ønsker deg en kos lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #1073 Del Skrevet 18. februar 2006 Nå har jeg altså en ny ting å se fram til - nemlig din beskrivelse av din nye støvsugerdings. Det blir spennende å lese hvordan den virker. ← Malende beskrivelse kommer nok, når dingsen har landet og skal testes ut. Det kan jo være den ikke virker - iallfall ikke etter hensikten. mysan har allerede forutsagt at den kommer til å bruke laaaaang tid og ikke feie i krokene. Jeg mistenker at hun kommer til å få rett . Men jeg tabber meg i hvertfall med åpne øyne hvis dette blir bare rot. Går det i vasken så får jeg skape et "Catas underholdningsfond" her inne, sånn at jeg kanskje får dekket noe av tapet. For det blir nok en livlig beskrivelse av det første møtes sødme - eh....første møtes støv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #1074 Del Skrevet 18. februar 2006 Bare hopper innom for å vise fram min nye, kule avatar - og for samtidig å si god natt! Gleder meg til å høre beskrivelse av støvsugersaken din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #1075 Del Skrevet 19. februar 2006 Kjempespent på å høre om den støvsugerdingsen ja... men virker den, skal jeg vurdere en selv også, som kan tusle og gå litt hver dag så jeg slipper de megaoperasjonene som jeg tar en gang eller to i uka her... det blir så mye støv og dritt med fire katter... de hårer overalt og drar kattesand ut av doen. Det er ikke fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #1076 Del Skrevet 19. februar 2006 *interessante bilder popper opp nå* Ser for meg mysan-stue med katter som flykter i alle himmelretninger (spesielt opp gardiner) mens støvsugerdings er konge på gulvet . I påvente av støvsugerdings så har jeg ryddet i skap i dag. Det ble 3 søppelsekker fulle av ubrukelig dill & dall. Her kan nevnes: Fjellanorakk med bukse i bomull - sist brukt på begynnelsen av 90-tallet og den var trang allerede da 2 hullete T-skjorter + masse stygge 1 T-skjorte med Loch Ness monsteret -innkjøpt på ferie på tidlig 90-tall 1 svart og grå-stripet drakt som fikk meg til å se ut som 50 da jeg var 30 "ørten" gensere som aldri er i bruk en blazer med frynsete krage - innkjøpt i 1986.... masse "krympede" hansker i semsket skinn + masse annet rart Er det rart det var fullt i skapene mine, sier jeg bare? Men nå er det bedre, myyyyye bedre. Må bare vente til fyllinga har kveldsåpent så jeg kan bli det kvitt. Kan ikke stappe alt det der i fellescontaineren. Da kommer naboene til å kverke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. februar 2006 #1077 Del Skrevet 19. februar 2006 Så flink du har vært. Det er deilig å kunne se inn i klesskapet og se klær man faktisk bruker, ikke en masse hyllefyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 21. februar 2006 #1078 Del Skrevet 21. februar 2006 haler deg opp fra side to, og er nødt til å skryte litt. Jeg har nemlig tømt en bod som jeg bruker til klær til ungene, og det ble 7 SEKKER søppel....hehe...Men så fikk jeg litt dårlig samvittighet også da, og det er at jeg skulle jo ta skapet mitt også da, for der er det sånn som Bettie sier... SKAPFYLL..... Gleder meg vilt til å høre om den duppeditten din.... Virker den, så vil jeg også ha...selv om det er S som støvsuger her, som trening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #1079 Del Skrevet 21. februar 2006 Herregud - jeg er blitt hyper.... Det må ha noe med ryddesjauen å gjøre??? Inspirert av en tråd på kropp og helse har jeg nå sendt mail til den lokale "Bailine" og forespurt om åpningstider og priser. Etter å ha slanket meg i fjor så ble jeg mildest talt litt løs i fisken ettersom depresjonen torpederte trimmen ganske ettertrykkelig. Julekiloene klorer seg fast. Dem skal jeg nok få tatt knekken på igjen (jeg er på vei tilbake til sunt og moderat kosthold...), men det hadde vært en flying start med litt oppstramming av strategiske punkter. Særlig magen er vanskelig å trimme stram ved egen hjelp. Elektrisk muskelstimulering ville nok bidratt til å krympe meg noen cm. Den store jobben må jeg nok pent ta selv, men som sagt - litt strammere "fisk" ville vært en opptur. Men da må de jo ha åpent etter arbeidstid en eller annen dag i uka. Jeg kan jo ikke skulke jobb for å stramme meg opp. Krysser fingre og håper at det lykkes, for en venninne prøvde det for noen år siden og hun kunne fortelle at hun krympet både her og der.... Ellers så driver jobbene mine og gjør sitt beste for å stresse meg for tida. Har problemer som skal løses begge steder og det er ikke så greit å rekke over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #1080 Del Skrevet 21. februar 2006 Gleder meg vilt til å høre om den duppeditten din.... Virker den, så vil jeg også ha...selv om det er S som støvsuger her, som trening... ← Venter ivrig på duppeditt selv... Regner med den er her i morgen eller overmorgen. (Har vært inne på posten sine sporingssider og sjekket hvor den befinner seg hen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg