Cata Skrevet 9. november 2013 Forfatter #4741 Del Skrevet 9. november 2013 Så moro med en "weight ticker", det må være motiverende. Bare når den går nedover... Neida, jeg så så dem i en annen profil her inne i kveld og fant ut at jeg skulle også prøve å lage en, men motivasjonen denne gangen ligger egentlig i at jeg med ett så at jeg var inne i området for helseskadelig overvekt på BMI og ta tenkte jeg i grunnen jeg måtte ta noen grep før helseskadene innhentet meg. Det er bedre motivasjon enn all verdens tickere. Men er jo gøy når man ser at vekta sakte, men sikkert krabber nedover også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 9. november 2013 #4742 Del Skrevet 9. november 2013 Hehe, helt klart når vekten går nedover. Jeg har vært med i vektklubb selv og burde komme meg inn på det sporet igjen selv. Motivasjonene nærmer seg, så skal se at jeg snart drar avgårde på trening og ikke bare tenker på det. Det er godt når man kommer inn i ok rutine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. november 2013 Forfatter #4743 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg er rimelig godt inne i treningsrutinene. Det begynte jeg jo med (igjen) i vår. Siden jeg ikke synes trening er det minste morsomt, så må jeg bare ta det på pliktfølelsen så å si. Legge det inn som en rutine og så bare følge den uansett hvor lite gøy det er. Men det er jo gøy når det virker i det minste. I dag prøvde jeg meg med 5 kg håndmanualer. Var oppe på det i sommer, men siden det gjorde tennisalbuen mye verre så trappet jeg ned igjen. Nå er jeg noenlunde kvitt den så tenkte jeg fikk prøve meg igjen. Vurderer også å få en times instruksjon så jeg kan prøve litt med frivekter. (Neppe morsomt det heller, men skal være mer effektivt enn apparattrening sies det. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 9. november 2013 #4744 Del Skrevet 9. november 2013 Rutine på trening er viktig - jeg har falt fullstendig ut... Jeg trente med PT en stund og det var veldig ok. Mye bedre enn jeg trodde. Han var veldig engasjert, på en bra måte, og jeg ble inspirert til å trene på egenhånd også. Jeg synes friheter er litt skummelt, men det er god trening. Inspirerende når man merker det virker. Lykke til med frivektene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. november 2013 Forfatter #4745 Del Skrevet 9. november 2013 Jo takk, det tar vel en tid før jeg kommer dit i praksis. For tiden prøver jeg å bli mindre uvenn med tredemøllen. Jogging er ikke akkurat favorittaktivitet nr. 1, men det er unektelig effektivt for å forbedre kondisen en smule. Får ta det med små steg, dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. november 2013 #4746 Del Skrevet 10. november 2013 Er ikke med i vektklubb jeg. Men er innom der for å regne ut BMI. Og den er farlig rød enda. Men minus 6kg siden Juni hjelper på. Likevel er det langt igjen til BMI er nede på et forsvarlig nivå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. november 2013 Forfatter #4747 Del Skrevet 10. november 2013 Alle monner drar. Min er nå på den "ikke helseskadelige siden" igjen, men har en del jafs igjen før jeg når "normal". En annen sak er at jeg vil neppe nå det nivået heller for da tror jeg rett og slett jeg blir for tynn til å trives med meg selv. Når jeg når målet mitt så vil jeg imidlertid ha en BMi med grei margin til "helseskadelig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. november 2013 Forfatter #4748 Del Skrevet 10. november 2013 Daff dag. Gikk meg en times tur i formiddag mens sola var oppe. Nå er det bare å daffe rundt (søren, skulle ha vasket badet...) til det blir tid for "Åndenes makt" i kveld. Søndager ble med ett mindre morsomme da "Alt for Norge" sluttet sist helg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. november 2013 Forfatter #4749 Del Skrevet 14. november 2013 Stadig nedover, men ikke så fort. Snikveide meg "litt" i morges. Det går åpenbart i rykk og napp, men "ned er ned". Uansett så sliter jeg ikke vondt med det nåværende matinntaket og det er viktig poeng. Kan holde ut en stund da. Av en eller annen grunn er søtsuget så godt som forsvunnet. Det virker som det bare "poffet" vekk i det jeg bestemte meg. Merkelig, men desidert velkomment. Og på gårsdagens gruppetrening følte jeg meg for første gang lettere i kroppen. Kombinasjon av trening og disse kiloene ned har muligens begynt å få meg i litt bedre form? Eller litt mindre dårlig form hvis vi nå skal være mer presise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. november 2013 Forfatter #4750 Del Skrevet 16. november 2013 Hvis noen er i tvil så er jeg drittsur. Var dum nok til å åpne jobbmailen og der "truer" sjefen med å gi meg en oppgave som jeg vet jeg vil hate som pesten. Det er ca. den eneste tunge oppfølgingsoppgaven jeg pr. i dag IKKE har. Ellers har jeg i tur og orden arvet alle tunge systemprosjekter som har vært innom avdelingen vår de siste 8 årene. Hvorfor kan ikke noen annen, bare for en gangs skyld, få en sånn oppgave? Denne var opprinnelg delegert til en annen - som kjapt skaffet seg hjelp fra en som i utgangspunktet skulle være en støtte for meg. Nå har denne førstnevnte personen blitt headhuntet til en annen jobb, og åpenbart skal ikke jeg få gleden av å ha med meg noen for å ivareta oppgaven heller. Og atter en gang er det noe som kommer kastet på ETTER at all mulig trening og opplæring er foretatt så jeg må bare gjette meg til det. Faen! Faen og atter faen. Fra før er jeg blitt dyttet inn i 2 megaprosjekter. Et tredje har jeg faktisk meldt meg frivillig til for jeg mener at der har jeg noe å bidra med, 2 andre har jeg arvet etter folk som av forskjellige grunner er sluttet (en av dempga oppnådd pensjonsalder). Jeg blir så inn i helvete lei. Kan ikke noen andre arve denslags oppgaver til en forandring. -------- Og så denne dagen som begynte så bra. Har gått ned enda en halvkilo og da jeg forvillet meg til nabobyen (bare for å kikke litt i forretninger) så fant jeg en superfin blazer i ullblanding som kommer til å sitte som et skudd når jeg bare går ned enda litt til. Den passet for så vidt nå også, men er litt trang så foreløpig må jeg ha den åpen. Kan jeg grave meg ned resten av kvelden?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 16. november 2013 #4751 Del Skrevet 16. november 2013 Så utrolig kjipt! Kan du si fra/argumentere for at du skal slippe oppgaven? Moro med nye klær som kommer til å sitte som et skudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. november 2013 Forfatter #4752 Del Skrevet 17. november 2013 Jepp, denne gangen skal det argumenteres. Jeg har allerede såpass med tilleggsoppgaver at det går utover kapasiteten til å gjøre det jeg er ansatt for. En del av dem går inn mot mitt fag/arbeidsområde, så der har jeg akseptert uten å bråke (selv om jeg nok har bannet kraftig innvendig over et par av dem også) men dette her blir totalt på sidelinja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. november 2013 Forfatter #4753 Del Skrevet 17. november 2013 Stadig sur, men litt mindre nå. Arbeidsdag i morgen så da får vi nok diskutert oss fram til en løsning. Sjefen er på ingen måte urimelig, og han vet jeg allerede jobber 10 timers dag de fleste dagene, mens omtrent alle andre går hjem etter 8 timer. Forhåpentlig ordner det seg. Gikk meg tur på stranda i dag. Været var ganske fint og jeg trengte å lufte hodet. Var ute i nesten en time. Måtte innimellom ta noen ekstra løpeturer siden en og annen bølge kom med ekstra kraftig styrke. Det var ikke akkurat smul sjø der ute i dag. Lar det gå inn som dagens trim. Og dessuten er jeg glad for at dagens "offisielle" veiing viser 0,7 kg ned siste uke. Nå begynner det å monne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. november 2013 #4754 Del Skrevet 18. november 2013 Håper du fikk argumentert deg bort fra den nye oppgaven i dag. Og så bra med vektnedgang. Her må det nok skjerpings til nå. Har ikke vært flink den siste uka. Så i morgen er det striskjorta igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. november 2013 Forfatter #4755 Del Skrevet 18. november 2013 Jepp, argumentasjon gikk lett. Jeg er redda. Tilbød meg snilt å være litt støttekontakt for den som evt. får oppgaven, så viste jeg at jeg ikke er helt vrang. Sjefen hadde visst tenkt seg om og funnet ut at jeg faktisk har et par oppgaver fra før så jeg slapp lett av kroken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. november 2013 Forfatter #4756 Del Skrevet 19. november 2013 Hm, lurer på dette her med middag mens jeg slanker meg. Det ender med at jeg lager litt for mye og så blir jeg først mett og så sulten igjen utpå kvelden. Skjønner jo at jeg bør fordele kaloriene mer, men er ikke så forbaska enkelt heller. Er grenser for hva jeg vil ha liggende av middagsrester også. Orker jo ikke spise det samme 14 dager på rad... I dag ble det ytrefilet og litt pannestekt pommes strips. Ikke veldig sunt, men så lenge man ikke dynger på med chips så blir det ikke så aller verst med kcal. I går gjorde jeg en liten genistrek. Jeg hadde en del igjen av søndagens stekte kyllingfilet. (Er jo to fileter i pakken og synes ikke det er så greit å fryse den gjenværende så jeg stekte begge.) Den stekte fileten ble kuttet i passende biter og pakket inn i en tortillalefse med salat fra salatbaren på super'n og et par gode skjeer med salsa. Tillot meg et par teskjeer rømme også. Siden jeg skulle trene etterpå så gikk det helt fint innenfor kcal budsjettet og jammen fikk jeg ikke plass til litt bjørnebær med en halv dl vaniljesaus etter treningen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 19. november 2013 #4757 Del Skrevet 19. november 2013 Det hørtes godt ut. Jeg har noen ganger kjøpt kyllingfilet på tilbud eller frist prise sin og stekt de i ovnen. Da har jeg tatt med meg en kyllingfilet på jobb, kjøpt salat i kantinen og hatt en sunn, mettende og god lunsj. Få kalorier også hvis du ikke dynger den i dressing elsker olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. november 2013 Forfatter #4758 Del Skrevet 19. november 2013 Det hørtes godt ut. Jeg har noen ganger kjøpt kyllingfilet på tilbud eller frist prise sin og stekt de i ovnen. Da har jeg tatt med meg en kyllingfilet på jobb, kjøpt salat i kantinen og hatt en sunn, mettende og god lunsj. Få kalorier også hvis du ikke dynger den i dressing elsker olje. Nei, jeg elsker verken dressing eller olje, men dessverre ikke "kaninfor" heller... Dessuten har vi en temmelig primitiv kantine så de selger uansett kun en ferdiglaga "salatrett". Salat er ikke min greie, blir ikke mett av sånt. (Men inni tortillaen så er det greit med litt, for der piffer jeg den jo opp med salsaen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 19. november 2013 #4759 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg blir heller ikke mett av salat, men med kylling eller noe annet proteinrikt holder jeg meg mett en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. november 2013 Forfatter #4760 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg blir heller ikke mett av salat, men med kylling eller noe annet proteinrikt holder jeg meg mett en stund. Det eneste som varer i min mage er melkeprodukter eller brødmat. Proteiner holder meg mett maks en halv time, mens en porsjon grøt varer i timevis. Men dessvere lovlig mye kalorier i det etter dagens standard (havregrøt er unntaket) og dels kan jeg jo ikke spise grøt hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg