Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:ler: Tusen takk, men egentlig er jeg ikke noe flink for jeg hater å trene. Men jeg innser jo at det er nødvendig så jeg prøver å skvise meg avgårde. Dumt å dø av hjerteinfarkt før femti bare fordi man er lat, liksom.

(På den annen side er jeg jo superflink som gjør det til tross for at jeg ikke liker det.... :gullengel: )

Mistanken om stølhet holdt stikk, og da blir det vel enda verre i morgen, før det omsider blir bedre. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uggen. Har den siste uken hatt litt sånn småmageknip. Ikke nok til at jeg har følt meg direkte syk, men nok til at jeg har kjent ubehag. Hva det nå enn er så slo det i allfall ut i dag. Jeg fikk det temmelig bråttom med å komme meg inn etter at jeg hadde vært ute i byen en tur i formiddag :ler: .

Tror jeg konkluderer med at "det var godt å få det ut"....

Spørsmålsstillingen nå er: "Hva i huleste skal jeg ha til middag?" Tror ikke det er klokt med noe tyngre måltid (særlig ikke siden jeg forspiste meg grundig i går), så hva skal man velge? Har en mistanke om at det kanskje går mot "lørdagsgrøt" med mindre jeg kommer på andre tanker når vaskemaskinen er ferdig og jeg rusler på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Sovesyke... Jeg sov til kl. 11 i morges og det skjer ca. aldri. Jeg må ha vært trøttere enn jeg trodde i går. Var riktignok våken kl. 8 men fant ut det var litt for tidlig på en søndag, så jeg la meg ned igjen for å slappe av en times tid til. Og med ett ringte kirkeklokkene som gale :fnise: .

Det ble rekordtempo opp av dyna...

Nå er dagens 2. kaffekopp påbegynt og etterhvert får jeg vel kravle meg ut en liten tur. Hadde løse planer om en tur på golfbanen men de kjenner jeg at jeg kansellerer nå. Derimot tror jeg en rusletur i byens gater er helt på sin plass i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med late søndagsmorgener og godt å få sovet ut. Jeg tror man trenger det i ny og ne. Ha en fin søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. Og i like måte, må jeg nesten tilføye.

Har ikke så veldig dårlig samvittighet nei, men det blir litt rar start på dagen når det blir såpass mye senere enn normalen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg vet, føler det samme. Liker best å komme igang litt tidlig, men prøver å lære meg å ikke bli så stresset av klokken. Så nå sitter jeg og sløver i sofaen og får ikke kommet igang med malingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt annet enn lat denne uka i allfall. I begynnelsen av uka var jeg på maratontur til en helt annen landsdel i forbindelse med jobb. For å unngå en ekstra overnatting tok jeg siste fly hjem, med det resultat at jeg kom tuslende inn døra i halv ett tiden om natta. Litt trøtt da, ja, for det tar tross alt noen timer å kjøre hjem fra flyplassen også.

Merket det godt onsdags morgen, for å si det slik.

I morgen bærer det løs igjen. Da setter jeg kursen opp til Island sammen med noen kolleger. Blir spennende. Har vært der en gang før som turist, men nå blir det ren jobbtur. Uansett - vet vi skal litt ut av Reykjavik så får nok sett litt annet enn bare by og kontorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hjem, kjære hjem. Har flakset rundt på Island i nesten en uke. Selv om det ble litt intense dager med møtevirksomhet og opplæring så var det kjekt å gjøre noe litt annet enn man gjør til daglig, eller snarere gjøre det i litt andre omgivelser.

Jammen fikk vi sneket oss til en dukkert i den blå lagune også. :ler:

Jammen flott anlegg og praktisk innrettet. De ligger jo så nær Keflavik at de har skikkelige fasiliteter for "drop in" reisende. Vi droppet inn underveis. Dvs. etter utsjekk fra hotell og før vi skulle videre med innenriksfly. Litt rar rute, for Reykjavik har jo separat innenriksflyplass som ligger midt inne i byen, men heldigvis er bussforbindelsene også gode. Koffertene fikk vi plassert på bagasjeoppbevaringen i "lagunen". Dermed var det bare å dusje og hoppe i pytten. Håndklær og badetøy har de til utleie. Vi hadde med eget badetøy (og plastposer), men leide håndklær. Plastposene viste seg forresten også å være unødvendigve, for de hadde plastposestasjoner for vått badetøy i hele dusjområdet.

Nå er jeg altså vel hjemme igjen og badevekta forteller i klartekst at det ble (for) mye god mat underveis. Her må det rett og slett slankes litt. Det får bli vektklubben igjen. Synes den dagboka der er genial når det gjelder å holde orden på hva man inntar og forbruker. Heldigvis har jeg jo fått noenlunde orden på det med fysisk aktivitet, så nå er det "bare" å spise mindre og fortrinnsvis litt sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt "slanke Cata" går så det griner. Jeg savner yoghurt og brus, men klarer å holde meg til den tilmålte dosen kalorier - og nøyer meg med vann å drikke. Plusser på med et glass skummet melk til frokosten da. Åpenbart spiser jeg vanligvis feil og ikke for mye, for jeg føler meg ikke spesielt sulten (muligens med unntak av det øyeblikket jeg kommer hjem fra jobb). Fikk sparket meg avsted på trening i går og kjente det gjorde godt etter en stressende dag på jobb. Må rett og slett prøve å prioritere de treningsdagene mine og spesielt den onsdagen med basisball. Kjenner den tar i muskler som den vanlige apparattreningen ikke "får tak i".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, har hatt min private veiedag. Har sånn elektronisk vekt som overfører direkte til PC og jeg er gått ned nesten 2 kg siste uke. Vet jo godt at det ikke kommer til å fortsette i sånt tempo, men det er motiverende likevel.

Lurer forresten på hvorfor vektklubben har veiedag på mandager? :klo:

Hvem søren gidder styre med vekt og mål og registrering når det er mandags morgen og man skal på jobb? Min løsning er å veie meg søndag og legge inn den vekten på mandag i stedet. Er for øvrig fornøyd med at "dietten" virker. Niks brus og Go'morgen yoghurt, og litt mindre til hvert måltid så holder jeg meg pent på kaloriantallet mitt. Savner yoghurten da, men det er sinnsvakt masse kalorier i den.

Gikk riktignok skeis med kalorier på fredag. Var ute med gutta fra jobb. En gang i blant tar vi oss en "ut på by'n" kveld der vi starter med ei økt bowling og så fortsetter på den lokale pub'en. Veldig hyggelig og veldig lettvint. Eneste vi trenger å arrangere er hvem som skal kjøre til bowlinghallen for den ligger i nabobygda. Men med regelen om at "alkohol er forbudt inntil bowlingen er avsluttet" og flere som bor nær pub'en her hjemme så går det veldig greit. De som bor lengst unna får en kone eller samboer eller noen til å kjøre dem inn så tar vi mer "urbane" og står for skyssen til bowlingen og tilbake.

Ganske fornøyd med at jeg klarte meg bra i bowling til tross for en elendig førsterunde. Det er noe med det å være "enedame" i forsamlingen. Jeg MÅ ikke på død og liv vinne (og har ikke sjans heller for en av oss er ganske aktiv bowler på fritida så han banker oss alle ned i støvlene), men det er greit å ikke komme aller sist.

Vi gjorde det noe mindre bra i quiz'en på pub'en kan man si. Vi får satse sterkt til neste år. ;)

Men ble altså veldig hyggelig kveld. Sjarmen fortok seg riktignok litt utpå kvelden da eksen dukket opp og var i "kan vi ikke være venner" modus. Tenk, jeg tror ikke det. Jeg mistenker nemlig at hans og min definisjon av "venner" ikke stemmer helt overens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke unnagjort. Det går så det griner dette her. Noe annet som griner er bankkontoen min. Jeg har bestilt meg iPhone 5s :hoppe: . Har vært veldig fornøyd med min iPhone 4 siden jeg kjøpte den i 2010, men den begynner å bli treg. Det hadde heller ikke vært av veien med mer lagringskapasitet.

Dermed ble det investering. Kunne gjerne hatt Samsung, men antar at det blir noe mindre sømløst enn synkronisering med hjemmemac'en og dessuten har jeg en TomTom app som jeg gjerne vil beholde. Vil for så vidt beholde de andre appene også, men de fleste er gratis eller veldig-billig app'er som man sikkert kan finne på Google Play også, så det er ikke så farlig. Og så er det det at iPhone enda er i overkommelig størrelse. Orker ikke en mobil som er så diger at jeg får pustebesvær om jeg stapper den i lomma.

Men...ikke nok med det. I løpet av helga må jeg bestille meg førjulstur. Har diskutert saken med min mor og blitt enig om at jeg skal ta "juleferien" på forskudd. Det er alltid sånt styr å reise i jula og verken mor eller jeg er så veldig "julete" av oss, så om vi sitter der to voksne mennesker og ser TV på julaften så blir det liksom ikke så mye fres av det.

Reiser jeg dit et par uker før jul så slipper jeg unna verste rushet på flyplassene og ellers, samt at jeg slipper redusert tilbud når jeg skal hjem igjen i romjula. Både mor og jeg syntes det hørtes koseligere ut med felles førjulsshopping enn akkurat å sitte der å se på hverandre på julaften :ler: .

Men må som sagt få bestilt meg billetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, muligens noe feil i topplokket? Jeg har vært på Sportamore og kjøpt ny treningstights. Tror det må være første gang i historien jeg har to ca. like av det slaget sånn at jeg kan veksle mellom dem og slipper å vaske mellom hver treningsøkt....

"Cata mener business"

Så kan man jo mene hva man vil om småfeite gamle damer i tights. Det er (dessverre) det mest komfortable å trene i, så da blir det sånn. Ferdig snakka!

Apropos småfeit, jeg blir stadig mindre småfeit. Nå ser jeg bokstavelig talt at magemålet har minsket litt, og det bare etter to uker. Vekta er ikke riktig så samarbeidsvillig, men krabber meg greit nok ned der også så jeg er fornøyd. Hadde jo vært skummelt om jeg hadde fortsatt ned i samme tempo som forrige uke. Er ganske godt fornøyd med at jeg klarer å holde meg rimelig bra til den foreskrevne kalorimengden uten å være overvettes sulten. Klart, mellom lunch og middag merkes det, men ikke verre enn at jeg overlever rimelig problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. :klappe:

Går nedover her også. Men ikke så fort. Seks kilo siden juni er ikke allverden, men likevel merkes det. Buksene mine "sægger"... :nigo:

Hadde sikkert gått fortere nedover om jeg skjerpet kostholdet enda mer. Men jeg har nå liksom tenkt at jeg skal gjøre det på en slik måte at jeg ikke går opp igjen, og da får det gå sakte. Jeg spiser godis, drikker brus og spiser kaker - men i mindre mengder enn før. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn jeg også tar det. Jeg bruker vektklubben for den dagboka der er så bra, men tillater meg å spise "alt", bare i mindre mengder enn før. Og så dropper jeg brus og godis i uka, men gir meg selv lov til en brusflaske i helga. Man skal jo leve med det også. Sørger for å kompensere sånne ekstra kalorier med trim mesteparten av tida.

Dagens trimøkt kom i form av å legge presenning på båten og surre den fast. Det blir bra trim av sånt, men i dag er det også en del "au". I tumultene klarte jeg nemlig det kunststykke å legge sammen min sammenleggbare stige - over finger'n. Det var, for å si det mildt, ikke noe godt. Så nå er den øm og en smule hoven. Tror imidlertid ikke den er brukket, for jeg kan både bøye og strekke og kjenner ingenting som "rör på sej" når jeg føler på den med andre hånda. Hadde heldigvis sjøen like ved så jeg fikk kjølt ned ganske bra med det samme. Det har vel forhindret skikkelig "pølsefinger".

Men, ja, au!!!!

Dog, er fornøyd i dag likevel. Dels er det deilig å ha på plass den presenningen. Den har bekymret meg et par uker nå. Dels var jeg hos frisøren og ble "oppfrisket brunette". Mitt ellers så kommunebrune hår er fremdeles brunt, men med litt mer futt i.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffet. Forrige ukes innsats på slanker'n gav ikke helt resultatet jeg håpet på. Kun 0,3 kg ned. På den annen side: ned er ned, og ned er langt bedre enn opp :tommelsmil: .

Så det er bare å henge i.

Jeg er skikkelig dårlig til å måle meg. Hvordan måler man en midje som "ikke finnes", mon tro? Men med alle mulig forbehold så har jeg altså krympet ca. 3 cm på to uker. Hvis det stemmer, så er jeg i det minste rimelig fornøyd med akkurat det. Men her er det altså stor sjanse for målefeil.

Uansett, det går fremdeles rimelig bra. Var på trening en liten tur i dag og klarte å jogge løsere og ledigere enn det jeg pleier Muligens begynner jeg å føle meg litt mer hjemme på tredemølla? Prøvde meg med musikk på øret og selv om jeg egentlig ikke er fan av musikk når jeg trener, så ble det faktisk litt mindre kjedelig. Får prøve det trikset noen ganger til.

Har ellers bestilt billetter for førjulsferie hos min mor. Ingen av oss er særlig juleminded og det er alltid et slit å reise så langt i jula når alt er fullt og værgudene slåss om å lage trøbbel. I år ble vi dermed enige om at det var like greit om jeg kom "hjem" en tur før jul så kan vi gå en tur på byen og kjøpe julegaver og ellers sose rundt en helg. Det viktigste er jo at vi møtes og ikke at vi sitter der og ser TV på julaften.

Som sagt, min mor er ikke spesielt juleglad.... Allerede mens min far levde så var de i full sving med å redusere jula hjemme, dels for lettvinthets skyld og dels fordi de ikke følte noen trang til å hive fram så mye stæsj. Så det er rent ut litt stusselig å feire der. Alt jeg husker fra barndoms juler er vekk og når det er bare oss så blir det litt mat og TV, omtrent som utvidet lørdag. Helt greit, men ....tja....

Så vi prøver sånn i stedet. Så slipper jeg køene som jeg avskyr på flyplasser og ellers rundt omkring, og vi får nå truffet hverandre noen dager iallfall.

Jepp, bra løsning tror vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det blir fint med førjulsbesøk og jul hver for dere. :klem:

Jeg skal nok til min søster julaften. Men nyttårsaften blir jeg nok hjemme hos Turbo (tviler på at det dukker opp noen invitasjoner som inkluderer transport hjem igjen). Og da må vi ha oss en sånn tråd som vi hadde i fjor. Var i grunnen koselig å sitte på KG og prate "tull" da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det blir fint med førjulsbesøk og jul hver for dere. :klem:

Jeg skal nok til min søster julaften. Men nyttårsaften blir jeg nok hjemme hos Turbo (tviler på at det dukker opp noen invitasjoner som inkluderer transport hjem igjen). Og da må vi ha oss en sånn tråd som vi hadde i fjor. Var i grunnen koselig å sitte på KG og prate "tull" da. :jepp:

Jepp, vi får åpne et "festlokale" hvis ingen andre gjør det. Det funker fint som "alenefeiring" og jeg så det var flere alenefeirere som satte pris på det.

For min del vet jeg at julaften kommer til å gå greit i opphøyd ensomhet, og jeg er temmelig sikker på at det samme gjelder for mor også. Snakket med henne om det i går også og hun holder fast på at hun ikke legger særlig vekt på det med jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, ny tights er ankommet. Fant ingen jeg likte i den lokale sportsbutikken så jeg kjøpte på nett. Den så nesten lovlig liten ut så jeg måtte rett og slett prøve den. Satt som et skudd. Kanskje ikke rart jeg ble lurt for min gamle tights er rett og slett litt stor. Kjøpte den et sted der prøveromsfasiliteten ikke var de beste så jeg lurte meg selv der. En størrelse ned gjorde susen, selv om det så skummelt ut før jeg fikk den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg. Har en strevsom, men morsom, uke bak meg. Vi hadde besøk av en prosjektgruppe som skal være med på en større omlegging av datasystemer.

Er ikke i tvil om at det blir utfordrende. Vi gjorde noe liknende for mange år siden. På den annen side er det ganske gøy å jobbe sammen med dyktige folk fra forskjellige fagdisipliner og for den del fra forskjellige land også.

Så, alt i alt, vellykket uke. Nå har jeg vært på trening (flink!!!) og spist middag. Sistnevnte i form av havregrøt, av alle ting. Men jeg synes lørdagsgrøt er OK på denne årstiden og i dag hadde jeg lyst på havregrøt. Så det så.

Har også fått tatt unna litt klesvask, så i kveld blir det å legge seg i rent sengetøy. Det er ikke å forakte. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg skal ikke undervurderes etter strevsomme uker. :) Her nytes Toro tomatsuppe til middag i dag. Ingen kulinarisk opplevelse, men funker bra allikevel.

Så moro med en "weight ticker", det må være motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...