Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:fnise: Av og til føler jeg at min mentale alder ikke helt holder tritt med den fysiske. I kveld måtte jeg hjelpe en venninne med å dekode en slik QR kode. Har hatt en slik dekoderapp på mobilen i evigheter, men bruker den jo aldri til noe.

Vel, forklaringen funket, men jeg ble mer nysgjerrig og googlet litt. Kan man dekode slike "firkanter" så må det jo finnes verktøy til å lage dem også, ikke sant? Å finne en nettside der man kunne lage koden gikk greit. Det ble veldig så rett fant jeg ut da jeg sendte mail til meg selv og sjekket. Å finne apper var noe verre. Appstore har en drøss av dem, men alle var ikke like gode for å si det mildt. Den første klarte jeg aldri å få sendt av sted, selv om jeg tilsynelatende fikk laget koden. Muligens tullet jeg med tilgang til bildearkivet.

Den neste var ikke spesielt nøyaktig, så der kom det et par skrivefeil som jeg er sikker på at ikke jeg sto for.

Nesteeeeeee!!!!!

Det var en tysk app, som åpenbart ikke behersket æ. ø og å.

Sånn kan man jo ikke ha det, så jeg fortsatte letingen i gratisappenes verden. Landet omsider på en som var lett å bruke (bare skriv inn teksten) og så sender man direkte til mail eller limer inn kodingen i en SMS og får det sendt som SMS bilde.

Lett som en plett.

Jammen var ikke alle bokstavene med også. ;)

Nytteverdien er minimal, men jeg hadde en viss underholdning mens jeg holdt på. Særlig da jeg lot ferierende fetter være prøvekanin og han satt på ferie og skulle prøve å dekode. :ler: Kombinasjon av iPad og mobil gjorde visst susen. Fikk iallfall rapport om at koden etterhvert var dekodet.

Sa noen "passert førti"?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa jo at det er noe feil med alderen min :opplyser: .

For øvrig er jeg trøtt. :Gjesp: Riktignok la jeg meg i anstendig tid i går, men kl 4 i natt så fant "Tor med bukkene" ut at det var på tide å ta seg en tur over huset her. Eller over bygda i det minste. Dermed var det i grunnen ganske så slutt på nattesøvnen for den natta.

Tror også jeg har ervervet meg en ekstraoppgave på jobb :dry: . Fikk høre om en haug med skjema som må inn i et datasystem, og pga sykefravær og ferietid og det ene med det andre så er det ikke blitt gjort over en lengre periode nå. Altså ligger det en papirhaug og venter... Men, det må jo gjøres. Siden jeg (forhåpentlig) får det rolig resten av uka så tilbød jeg meg at jeg kunne ta sortertingsjobben og få punchet inn de aktuelle data dersom det ble krise. Rimelig langt fra mitt daglige virke og sikkert grøssende kjedelig når det blir såpass mye på en gang, men det må jo gjøres. Er visst noe som skal være i orden hvis vi får systemrevisjon. (Merkelig system, kan ikke skjønne at noen har voldsomt bruk for akkurat det der, men...)

Sjefen skulle sjekke om han hadde noen andre løsninger, men hvis han ikke fant noe så blir jeg vel tastedame et par dager/kvelder framover. Jaja, så lenge jeg ikke skal ha det på daglig basis så går det enda an.

Får bevepne meg med kaffe, øreplugger og musikk på øret og ta det som jobbeferie :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på om man kan jobbe seg ihjel og om jeg er i ferd med å gjøre det uten å vite det? :ler:

Sånn helt realistisk sett så er jeg vel godt under faregrensen, men av og til føles det sånn. Da jeg ble sittende igjen på jobb 2 timer i dag også etter å ha hatt lange dager hele uka så kjente jeg at jeg var veldig klar for helg.

Tror også jeg skal inngå en avtale med meg selv om å ikke prøve å trene denne helga. Kjenner jeg er såpass stressa at jeg rett og slett tror det er lurt å forholde meg helt i slappeavmodus. Ikke at jeg skjønner årsaken til stresset egentlig, for selv om dagene har vært lange så har det vært helt overkommelige oppgaver og hendelser. Ikke noe som jeg ikke har taklet på rimelig strak arm, så det er litt merkelig. Vet jo fra gammelt av at jeg takler lange dager rimelig greit.

Muligens henger noe igjen fra ferien og litt ekstra fra et iltert nappetak jeg hadde med en kollega i forrige uke. Vi hadde en sak der vi var fullstendig på kollisjonskurs, og sånt gjør meg stressa. Det er greit med saklig uenighet i blant, men jeg liker ikke å bli sendt ut for å være lakei for noen som jeg anser for å kunne mindre om den problemstillingen som skal løses enn det jeg selv kan. Da må jeg først være "sekretær" og "tjener" før jeg begynner å gjøre min egentlige jobb og det like jeg dårlig. Sånt blir det Catastress av.

Så det henger ikke helt på greip dette her, men når kroppen sier "stress" så tror jeg kanskje det er lurt å høre etter.

Det blir meg, sofa, data og bok til det ekstreme i helga. Sånn er det bare. :veslejenta:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaen, dataen og jeg koser oss. :ler:

Kjenner at jeg begynner å få pusten igjen etter siste uka. Nesten bokstavelig talt, faktisk, for jeg har jo disse uregjerlige musklene rundt om som går i helspenn når jeg blir stresset og da strammer det ca. overalt og spesielt rundt brystkassen. Mer enn en gang opp gjennom årene har jeg lurt på om det er sånn hjerteinfarkt kjennes, men kommer nå som regel til den konklusjon at det sikkert vil merkes om jeg får det.

Men det er som regel ikke det vi stryker med av i vår familie heller så der har jeg arvemassen med meg. Unntaket var min ene bestemor (men hun hadde 1001 andre sykdommer også) og muligens min far, men da lå han på sykehus og hadde hatt flere store operasjoner på kort tid og nærmet seg 75.

Altså anser jeg foreløpig sofaen for å være kur god nok.

Og så lurer jeg på om det snart blir roligere? :klo: Dette med "travelt" er noe som pleier å variere ganske kraftig i min jobb, men nå har det vært sammenhengende hyperdrive i halvannet år. Puh! Sannsynligvis er det straffen for å være en av dem som stikker nesa fram og engasjerer seg litt utover det som jeg vel strengt tatt skulle ha noe å gjøre med i blant. Men på den annen side så er det moro å være med å påvirke og ta beslutninger også, så hadde jeg ikke gjort det kunne det fort blitt litt kjedelig.

Så alt i alt er det vel selvforskyldt og ikke så aller verst. Egentlig.

Så lenge jeg har helgene rimelig fri så får jeg tross alt tatt meg inn igjen etter øktene i uka, så da henger jeg vel sammen noen år til - fortrinnsvis fram til pensjonsalderen, får man tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seteplass på fly er bestilt. Jeg kan ikke riktig det her med å reise på charter. Har bare gjort det 2 ganger før og det er for mange herrens år siden. Ikke spesielt vellykket noen av gangene. Første gang ble reisefølget sykt. En souvlaki førte til grandios magesjau. Selv gikk jeg fri, men siden jeg har emetofobi så ble moroa en del redusert.

Andre gang holdt vi oss friske, men da var det kuldebølge i "sydenlandet". Altså, det var jo ikke barfrost, men det var tidlig i sesongen og temperaturen dalte til 11-12 grader på dagtid. Greit nok så lenge vi var ute og i bevegelse, men noe mer traurig på hotellrommet....Vi frøs!

Denne gang reiser jeg alene (iiik?) og da tenkte jeg det var best å bestille flysete også, så slipper alenereisende meg å ende på midtsetet. Føler risken er ganske stor for det ellers. Er litt spent på hvordan en hel uke i "syden" alene kommer til å føles, men har bestilt plass på et 4+ stjernes hotell så regner med standarden er OK, selv om reiseselskapene har det med å ta litt hardt i i blant. Har mest planer om å sitte med en bok på verandaen, faktisk. Skjønt litt tid ved bassenget blir det vel også. Jeg er bare ikke så glad i sole meg.

Det går i 110 på jobben for tiden så jeg tror en ukes "slappavferie" kan være lurt. Den egentlige sommerferien ble jo temmelig hektisk med besøk både her og der. Dessuten er det greit å teste ut hvordan jeg trives med aleneferie på dette viset. Har jo aleneferiert en god del før, men da velger jeg gjerne storbyferie og trasker og går mye. Dette blir vel litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har man da prøvd CC-krem for alvor. Orka ikke jobbe seint i dag og hadde dessuten fått unna det travleste så jeg gikk til normal tid. Litt rar følelse, men jeg hadde en plan. Shopping :fnise: . Vannet her i bygda smaker ikke spesielt bra og når det i tillegg kommer lunkent ut av krana så er det i allfall ikke lekkert. I sommer har jeg pleid å fylle på en tom flaske (som da naturlig nok ikke er tom lenger ;) ) og sette i kjøleskapet. Men hvor stilig er det, liksom?

Dermed ble det tur til naboby og innkjøp av vannkaraffel fra Eva Solo (smal nok til å kunne settes i kjøleskapdøra) og Cliniques CC-krem, for utjevning av ansikt :ler: .

Var helt greit med en tur faktisk. Nå står vann til kjøling i kjøleskapet og jeg sitter med krem i fjeset og føler meg litt rar. Det er vel en vanesak. Den er tydeligvis litt tyngre enn min vanlige fuktighetskrem, men med SPF 30 og litt pigment så er kanskje ikke det så rart.

Får prøve og se hvordan den virker. Jeg blir unektelig noe finere med litt utjevnet couperose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Karaffeltrikset funka. Jeg drikker faktisk mer vann nå enn før, nå når jeg får det avkjølt.

Ellers er det ikke så mye som skjer. Begynner å bli noe sliten av lange dager på jobb, men i dag var det faktisk lite som skjedde så jeg ruslet av sted til omtrent normal tid. Kryss i taket. Tok en tur til kjøpesenteret og kom hjem med vannflaske fra Eva Solo for å ha på kontoret (kan være kjekk å ha på lengre bilturer også), og et sett glassboller (Grand Cru) fra Rosendahl. Til tross for min fremskredne alder så har jeg faktisk ingen fine glassboller. Eneste jeg har er en gammel suffléform fra Pyrex innkjøpt i 1988 :ler: . Jeg er forsiktig med å fylle opp skapene mine...

Vel hjemme var planen å vegetere litt på verandaen og kanskje ta en høneblund i frisk luft (sov nesten ikke natt til i går og det henger i enda). Værgudene var imidlertid ikke helt enig i den planen. Det var såpass kjølig vind at pleddet mitt ikke helt klarte å takle det, så dermed trakk jeg inn igjen etter en halvtimes tid.

Har litt mer tro på morgendagen for da skal det være stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så har man prøvd det også. Jeg har vært på "sydentur". Alene.

Og, surprise surprise, det gikk helt fint. Ved ankomst ble jeg riktignok forvirret av disse reiselederne. Da jeg kom ut av tollsonen så så jeg jo en dame med "Vingfarger" på uniformen, men siden det sto "Ving-Spies" på skiltet hennes så regnet jeg med hun ventet på et dansk reisefølge....? Så hvor skulle jeg?

I en normal reisesituasjon så hadde jeg satt kursen mot turistinfoen for å finne en måte å transportere meg til hotellet på, men det funket åpenbart ikke når jeg reiste charter.

Jeg valgte å følge resten av passasjerstrømmen. Det var for så vidt et lurt valg for etterhvert kom vi til en forsamling med Vingverter og da skjønte jeg jo at de samarbeidet og at damen ved tollområdet faktisk var "vår" dame hun også. Jadda, så smart var jeg liksom. (Men hvorfor bærer de ikke skilt med flightnummeret vårt på? Da hadde det ikke vært tvil.)

Etter litt leting fant jeg bussen og fikk stuet meg inn, og la med en viss interesse merke til folk som var enda litt mer lost enn jeg. Utrolig mange visste ikke navnet på hotellet de skulle til, hvilket skapte en smule forvirring i stuingen.

Vi var heldige og hadde første stoppested. Hotellet lå virkelig ikke langt fra flyplassen, -på godt og vondt. Innsjekking gikk greit og vi ble ønsket velkommen med et glass Cava. Ikke er jeg spesielt glad i alkohol, og musserende viner kan dere i allfall ha for meg, men jeg satte pris på tanken så jeg nippet nå i meg skvipet.

Så var det opp og finne rommet. Det så faktisk akkurat ut som på bildet. Opptur. Rent og fint og ikke tegn til bugs i kriker eller kroker. Likevel lettet jeg nå på lakenet og sjekket madrass og laken for tegn til bedbugs. Etter alle skriveriene om veggdyr så er jeg blitt litt paranoid. Men fant ikke tegn til svarte flekker noe sted, så her var det bare å ta livet med ro og deise ned på verandaen noen minutter med en Fanta Orange. Litt mer min greie enn Cava'en....

Det viste seg at madrassen var god! Jeg sov til halv åtte neste morgen. Erfaringer med andre madrasser i sydligere strøk tilsier at de er bygget opp av murstein, men denne var faktisk veldig god.

De to første dagene tilbragte jeg konsekvent på "soldekket" ved bassenget. Ren skjær tvangsavslapning. Jeg er jo vant til å frese rundt på utflukter når jeg er på tur, så jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet første dagen, men var fast bestemt på at jeg faktisk fysisk trengte å slappe av. Tror det var lurt. Ble riktignok liggende i skyggen mesteparten av dagen, for jeg er ikke så glad i å stekes i sola, men temperaturen var helt OK så det var et greit sted å oppholde seg.

Først dag 3. pakket jeg skulderveska og dro på sightseeing til storbyen. Fikk nå trasket rundt i noen timer og snappet opp en del byliv. Og kjøpt nye solbriller. Mine gode gamle briller fra Vita fant det med ett for godt å knekke sammen - bokstavelig talt- så jeg måtte inn i nærmeste solbrilleforretning og finne meg et par nye. Ganske underholdende siden damen i butikken ikke snakket et eneste ord engelsk og min spansk begrenser seg til "gracias". Men med litt miks av engelsk, spansk og fransk så ordnet det seg, og jeg kom ut med et par flunkende nye briller.

Maten ble stort sett inntatt på hotellet. Liker ikke å trave rundt alene på restauranter på kveldstid, så det virket tryggest sånn. Greit valg, maten var god den, så snart jeg skjønte buffetsystemet. Det tok nemlig litt tid før det gikk opp for meg at kokken stekte kjøtt eller fisk på bestilling. Dermed endte jeg med fritert blomkål den ene dagen (jeg trodde det var fritert kjøtt eller fisk.... :fnise: ) . Men kålen smakte greit den så da jeg skjønte tabben erklærte jeg det for "ukens vegetarmåltid". Case closed. ;)

Har dermed konstatert at aleneferie er ikke det verste man kan ha, -ei heller på charter. Selv om det er godt å være hjemme igjen så var det såpass OK at jeg ser ikke bort fra at jeg kan finne på å gjøre noe liknende ved en senere anledning. Veldig greit å ikke være avhengig av andre for å reise vekk, synes jeg. Heller ikke for en hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fint å lese om aleneferien din og at det var helt OK. Jeg ser jo reisetrådene her at det er flere som reiser alene i ny og ne, eller ofte for den del, men ikke så ofte med ukesferier til varmere strøk. Er mitt inntrykk.Jeg vurderer det samme i løpet av høsten, for å ha prøvd det og fordi jeg trenger avslapping alene, men er litt redd for at middagen og kveldene kan bli litt stille. Jeg pleier ikke feste så mye, men det er langt mellom å feste mye og ha hver kveld alene. Synes du det gikk greit? Kan jo hende du ikke har noe issue med det heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å lese om ferien din. :)

Og jeg har sånn smått begynt å drømme om ferie neste år. Vet ikke hvor ferden går. Men vet at det blir aleneferie. Og da er det godt å lese om andre som har hatt en fin ferie alene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å lese om ferien din. :)

Og jeg har sånn smått begynt å drømme om ferie neste år. Vet ikke hvor ferden går. Men vet at det blir aleneferie. Og da er det godt å lese om andre som har hatt en fin ferie alene. :jepp:

Jeg vurderer det samme i løpet av høsten, for å ha prøvd det og fordi jeg trenger avslapping alene, men er litt redd for at middagen og kveldene kan bli litt stille. Jeg pleier ikke feste så mye, men det er langt mellom å feste mye og ha hver kveld alene. Synes du det gikk greit? Kan jo hende du ikke har noe issue med det heller. :)

Kan man ikke ha det bra i selskap med seg selv, kan man det neppe sammen med andre heller :opplyser:

Neida, jeg grudde meg egentlig litt til dette her jeg også. Som evighetssingel så har jeg forlengst forstått at hvis jeg skal ha noe ferie så må jeg kunne fikse ferieringen alene. Men jeg har ikke prøvd meg på ukestur før, så jeg var litt skeptisk av ca. samme grunner som du, Serafina.

Det gikk imidlertid forbausende bra. Jeg er jo vant til å både leve og spise alene, så middagen var ikke noe problem. Jeg er pinglete, så jeg sørget for å spise på hotellet om kveldene. Det er ikke så morsomt å gå rundt på diverse "sydenrestauranter" alene på kveldstid så det ville jeg unngå. Det går jo stort sett bra, men...better safe than sorry. Kveldene kunne blitt lange, men jeg hadde med både ebok og iPad, så jeg sjekket facebook og hang litt på KG og gjorde i grunnen det meste som jeg gjør hjemme om kveldene. Og så sørget jeg for å sitte ute på verandaen min en stund etter middagen og se natten senke seg. :ler:

Et annet tips er å velge hotell med omhu. Jeg hadde valgt et "fint" et. Dvs. 4+ stjerner hos turoperatøren. Når man reiser alene så blir det gjerne til at man bruker rommet mer enn om man er sammen med noen, og jeg hadde traumatiske minner om en ikke spesielt lekker "sydenleilighet" som jeg bodde i i Hellas sammen med en venninne for over ti år siden. Den var "trestjerners" og hadde skikkelig all inclusive :ironi: - verandadør som man omtrent kunne se gjennom selv om den var lukket, maur på kjøkkenet og masse kaldt vann i dusjen. (Varmtvann var det noe mer sparsomt med...)

4+ var langt bedre - muligens ca. som en norsk firestjerners eller god trestjerners.

Må også tilføye at jeg fikk virkelig slappet av (og det var noe jeg trengte). Det er noe med det å bare kunne ta alt i sitt eget tempo og slippe å forholde seg til en medreisende. Når venninne og jeg reiser sammen så går det som regel veldig greit, men hun holder noe høyere tempo enn jeg så akkurat nå når jeg var skikkelig sliten så tror jeg faktisk dette var smarteste ferien jeg kunne tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke ha det bra i selskap med seg selv, kan man det neppe sammen med andre heller :opplyser:

4+ var langt bedre - muligens ca. som en norsk firestjerners eller god trestjerners.

Må også tilføye at jeg fikk virkelig slappet av (og det var noe jeg trengte). Det er noe med det å bare kunne ta alt i sitt eget tempo og slippe å forholde seg til en medreisende. Når venninne og jeg reiser sammen så går det som regel veldig greit, men hun holder noe høyere tempo enn jeg så akkurat nå når jeg var skikkelig sliten så tror jeg faktisk dette var smarteste ferien jeg kunne tatt.

Ferie er litt annerledes enn hjemmelivet, selvom jeg er vant til å bo og leve alene. (Får ikke opp smileys på padden)

En venninne sa hun kan være med på tur, men jeg heller mot å prøve alene. Nettopp for å kunne slappe av, da jeg er utrolig sliten denne høsten. Hun og jeg har vært på ferie flere ganger, noe som har vært bra, men vi er også ulike.

Jeg skal bytte jobb og jeg er litt avhengig av hvordan det går, men med litt flaks kan jeg ha en deilig og avslappende uke for meg selv.

Hvem smurte deg på ryggen? :P hehe, jeg får det ikke til selv...

Takk for bra innlegg om aleneferien din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem smurte deg på ryggen? :P hehe, jeg får det ikke til selv...

:grine: Ingen!!!!

Det var det store problemet mitt også, så her var det omtrent bare forsiden som ble farge på. :ler:

Men alt kan ordnes hvis man bare planlegger litt - se bare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Ingen!!!!

Det var det store problemet mitt også, så her var det omtrent bare forsiden som ble farge på. :ler:

Men alt kan ordnes hvis man bare planlegger litt - se bare her.

Se der ja - problem løst. :) Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp: Kaffe!

Falt sånn ca. i koma i går etter tøff uke på jobb. Enda hadde jeg nyladete batterier etter ferien. Må medgi jeg sitter og snikkikker på flere feriemål, så det må ha gitt mersmak.

Er i det hele tatt i reisemodus for tida, om enn bare delvis frivillig. Om en uke skal jeg uti hutheiti i forbindelse med jobb. Gleder meg ikke overvettes, men får i det minste hyggelig følge på auditen vi skal foreta. Men blir ubegripelig lang tur for bare noen timer. Det aller verste er at denne turen skulle jeg egentlig ikke på. Det var min sjef som lanserte den, men så kom det noe i veien så han kunne ikke reise selv. Tilfeldigvis var jeg den nærmeste til å overta, så...svarteste granskogen - her kommer jeg. Påberoper meg ikke akkurat å bo i storbyen selv, men reiserute fra utkant til utkant er gjerne lang.

En uke etter er jeg på vei utenlands igjen. Vi skal i gang med et delvis påtvunget prosjekt på jobb. Vi skal installere et nytt datasystem som griper inn i det meste. Dermed fikk jeg mast meg med i brukergruppen som skal være med i implementeringen. Det jeg for så vidt ikke maste så mye for var å være med på denne ekskursjonen til et sted der systemet alt er i bruk for å se hvordan det fungerer der og få ideer til hva som må forbedres/endres/fikses for at det skal fungere best mulig hos oss. Det kunne i stor grad min kollega sett på med litt forhåndsinstrukser fra meg. Sjefen var ikke helt enig, så han gravde frem kroner så jeg kunne bli med på tur også. Krangler ikke så veldig, for stedet vi skal til har jeg lenge hatt lyst til å besøke (og da snakker vi faktisk bedrift mer enn land, for det aktuelle landet har jeg besøkt før ;) ). Ugh! Jeg er bare moderat glad i å fly, så jeg er litt behersket begeistret.

Er ellers litt... nedslått for tiden.

Har ganske nettopp fått høre at en av mine beste barndomsvenner døde for noen år siden. Vi mistet kontakten etter VGS, men har ofte tenkt på hvor han holdt til - og så får jeg med ett høre ad omveier at han har tatt livet av seg. :(

Uff. Og dobbelt uff. Klarer liksom ikke helt slippe tanken på hva det egentlig kan ha vært som skjedde. Vi snakker her om en gutt som kom fra helt vanlig sunn kjernefamilie, ingen store problemer i oppveksten. Avbalansert og sindig, flink på skolen og med alle muligheter til å klare seg bra. Og så ender det på en slik måte. Noe må ha gått veldig galt et sted i livet. Trist. Veldig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er støl. For første gang på ca. 15 år så har jeg prøvd meg på gruppetime på trening. Fant noe som ikke innebar for mye hopp og sprett, så da bestemte jeg meg for å forsøke for variasjonens skyld. Det kjennes, for å si det slik, og jeg har en velbegrunnet mistanke om at det kommer til å kjennes enda mer i morgen.

Godt jeg ikke har planer om store fysiske utskeielser da. Det tror jeg kommer til å gå dårlig de første par dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å trene. :klappe:

Selv fant jeg ut på kurset jeg var på tirsdag og i går at jeg har krav på gratis fysioterapi. Så nå lurer jeg på om jeg skal få meg en henvisning, og se om jeg kommer igang med noe bedre trening enn det jeg holder på med nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...