Cata Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #4441 Del Skrevet 8. januar 2012 Litt flink! Nå har jeg sittet inne og harket i en måned så da værgudene viste seg å være rimelig greie i dag så var det fram med tjukke ullsokker og joggesko og ut på "byvandring". Det ble ikke min lengste tur noensinne for å si det slik, men klarte da holde meg i sving i 40 minutter, hvorav en del i motbakke, så litt trim ble det vel. Og så var det utrolig deilig med frisk luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #4442 Del Skrevet 9. januar 2012 Og så småsyk igjen. Våknet tidlig i morges med solid mageknip, men gikk på jobb for det. Sånt pleier jo i seg. Det gjorde det ikke. Etter gjentatte runder med knip så la jeg inn årene og gikk hjem. Når det er såpass at man må slenge seg ned på gulvet for ikke å svime av, så holder det. Men det roer seg visst nå etter en kveld rett ut på sofaen og kun forsiktig inntak av riskaker og cola. Har ikke hatt skikkelig knip på flere timer nå, så øyner håp om overlevelse (og normal arbeidsdag i morgen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #4443 Del Skrevet 10. januar 2012 Det ble normal arbeidsdag. Faktisk såpass normal at jeg jobbet inn "sykeavspaseringen" fra i går . Det ble nemlig et par timer overtid før jeg kom meg hjem. Stadig litt småuggen innvortes, men absolutt i stand til å finne tilværelsen levelig igjen. Men konstaterer igjen at jeg egner meg ekstremt dårlig til å være sengeliggende (nei, i dette tilfellet sofaliggende) for jeg blir så stiv og støl at jeg knirker overalt etter å ha måttet flate ut på det viset. Jaja, fikk nå knirket meg i gang igjen i dag. Matlysten ikke aldeles på topp enda, men fant den ultimate middagsløsningen. Kinarestauranten her har en supergod pekingsuppe og siden det er tenkt som forrett så er det ikke kjempeporsjon. Og de har takeaway. Dermed ble det suppe og brød på meg til middag, og det likte både smaksløker og mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #4444 Del Skrevet 14. januar 2012 Puh, der var jula kastet ut (eller snarere kastet opp siden jeg har plasttre som stues vekk på loftet). Skulle egentlig hevet den ut på torsdagmen da var jeg så støl etter sjauejobb på onsdag at jeg orket ikke tanken på loftsstigen... Og i går var jeg på årsmøte i seilforeningen. Så da måtte det bli idag. I og for seg var ikke det så dumt, for nå har jeg støvsuget hele huset og derettr moppet med Ajax, så detl ukter friskt og godt. Foretrekker tørrmopp til vanlig siden det som regel bare samler seg støv, men av og til er det greit med en vannskvett også. Det er til og med oppholdsvær, så ryer og matter (nåja, har ikke så mange...) henger ute til lufting. Nå kjennes det som om det vil være en god ide å løpe gjennom dusjen en tur, for jeg ble jammen passe svett av dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #4445 Del Skrevet 21. januar 2012 Herregud jeg er blitt et shoppingmonster. Etter å ha kastet ut jula forrige lørdag så ble jeg enig med meg selv at nå skulle gardinene som jeg kjøpte for nesten 2 år siden opp. Ikke så kjapp, nei, men det der strykepålimbåndleggeoppopplegget ti IKEA skremte vettet av meg, så jeg våget ikke begynne. Det tok store deler av søndagen. Det ble mye stryking av gardiner før falden var på plass og alt overflødig klippet vekk. Først stryke for å få dem såpass glatte at jeg kunne ta pålitelige mål av lengden, så stryke brett for å legge "limbåndet" i, dernest stryke "limbåndet" fast. Så klippe vekk overskuddsstoff og stryke enda en gang for å få gardinen glatt. Repeat x 3.... Puh. Etter den operasjonen så ble jeg i grunnen minnet om at mine soveromsgardiner er ca 22 år, innkjøpt som stuegardiner i den andre leiligheta jeg hadde etter jeg begynte å jobbe. 22 år er vel nok, egentlig. Kan bytte uten alt for dårlig samvittighet da? Det ble en tur på nett og nye "steikje fine gardine" ble innkjøpt. Denne gang i ferdige lengder, faktisk. De ble veldig bra. Kom opp i formiddag. Etter all denne oppussingsvirksomheten så fant jeg ut at det var badet sin tur. Har veldig nøytralt bad med lyst gulv og hvite fliser. (Bevisst valg, ja.) Såpedispenser og dobørsteholder ble innkjøpt like etter jeg flyttet inn. Helt enkelt hvitt - med tresokkel på hver del. Etter 8 års bruk var ikke sokkelen til såpedispenser og tannglass så lekker lenger. Vannsøl hadde satt spor og treverket hadde begynt å sprekke opp. Det ble tur til rørleggeren og jeg endte med å falle pladask for denne serien. Vel, mens jeg var i gang så byttet jeg like gjerne toalettsete også. En liten ulykke med neglelakkfjerner sist sommer hadde gjort lokket litt lite...lekkert. Nå har jeg nytt bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. januar 2012 #4446 Del Skrevet 29. januar 2012 Lekker baderomsserie. Meg vil også ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #4447 Del Skrevet 29. januar 2012 Løpe og kjøpe, Mysan. Løpe og kjøpe . Jeg er superfornøyd med mitt "nye" bad, og i går hentet jeg nye sommergardiner også. Ble mer Elloshandel på meg, gitt, for stuegardinene jeg hengte opp var veldig mye mer tettvevd enn jeg trodde de ville være så de kommer til å bli mørke til sommeren selv om de er helt topp nå når jeg skal stenge ute vintermørket og naboen. Fant et sett billige (ferdigsydde!!!) gardiner på Ellos, så det ble en runde til med shopping der. Når det gjelder baderomsserien så ble det forresten et lite etterspill . Jeg ville ha tannglass også, og det hadde ikke rørleggeren. Dermed ble det henvendelse til den nettsiden jeg linket til oppi her med forespørsel: "Kan dere sende til Norge?" Det kunne de, og tannglass kom i går. Det er upraktisk og noe herk å "drikke" av for det er så tykt i godset, men ble skikkelig stil i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #4448 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeje, så har man oppgradert "støttemedlemsskapet" på treningssenteret igjen. Prøvde å trene en gang i fjor, kanskje jeg klarer tre i år? I dag ble det iallfall mye surr. De har bygget ut og ommøblert siden sist jeg var innom, så mye av tiden gikk med til å lete etter apparatene "mine". Et mener jeg bestemt var borte vekk . Surret ble forsterket av en haug "guttunger" som var der og trente. Dvs. treningen gikk mest på at de løftet et par vekter, snakket i 10 minutter, løftet et par nye vekter osv. Og så satt gjerne kompisene på apparatene rundt og så på. Hmf. Blir dårlig apparatutnyttelse av så mye "turister", og er ikke barebare å jage vekk en hel gjeng heller. En person kan jeg alltids flytte på med et "unnskyld, kan jeg bruke dette apparatet innimellom" men en hel gjeng er litt verre. Særlig når de bare sitter der og henger. Irritasjonen blir jo ikke akkurat mindre av at det faktisk er laget til en "snakkekrok" der, så det er slett ikke nødvendig å sitte på apparatene selv om man vil være litt sosial og prate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #4449 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg har vært på nettauksjon og lagt inn bud på et bilde, men nå ser jeg at noen har bydd over så jeg er på mitt maksbud. Hmf! Joda, jeg vet jo at det liksom er poenget med auksjon, men hadde håpet å slippe glatt gjennom med et skambud over minimumsgrensa . Får henge med og se om flere byr over også evt. heve maksimumsbudet mitt litt når det nærmer seg slutten av auksjonen. Selv om jeg ikke er villig til å betale hva som helst for bildet, så ser jeg jo at det som jeg la inn som maksbud først er godt under det bildet går for hvis man kjøper direkte til galleripris. Sånn ellers har en eller annen frekkas oppi skyene begynt å slippe ned snø... Det sto da aldeles ikke på dagsordenen i dag. Jeg går i hi og passer vaskemaskinen i stedet tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #4450 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg fikk bildet. Den andre budgiveren gadd ikke by over etter at jeg hadde hevet maksbudet litt, og fremdeles synes jeg at jeg fikk det til en grei pris. Grei pris blir riktignok "grei pris pluss" før jeg har fått det tilsendt og innrammet og har betalt omkostninger og slikt", men ikke desto mindre er det bra margin til det som sto oppført som galleripris. Men det viktigste er jo at jeg liker bildet og faktisk vil ha det på veggen. Et annet bilde kom i posten i forgårs. Ikke fra auksjon, men fra nett det også. Det skulle egentlig være fargeklatt i gangen min, men da jeg pakket det ut bare skrek det etter å få henge over sofaen. Det fikk lov. To bilder på en måned må vel nesten sies å være rushtid her, siden jeg de første 8 årene her ikke har hatt et eneste bilde på veggene . Men plutselig fant jeg en stim av bilder jeg liker. Greier ellers å holde det rimelig ryddig her til meg å være. Det hjalp med min lille oppussingsaksjon for 3-4 uker siden. Med shina bad og nye gardiner er det på merkelig vis enklere å holde styr på resten også. Kun gjesterommet som ser ut som katastrofe nå, men der har det havnet en del ting som skal rett på fyllinga i grunnen. Og for å komme meg dit så må jeg vente på at (hihi) boddøra mi tiner opp. Jeg har nemlig et par ting i uteboden som skulle vært med på samme lasset. Til uka skal jeg en tur til Oslo og har avtalt å møte venninne til middag ene kvelden. Det blir koselig, men det ble også vanskelig. Jeg tok sikte på å få hotell i nærheten av der jeg skal møte venninne så jeg slipper gå så langt alene på kveldstid etterpå. Vel, førstevalget var fullbooket, så jeg prøvde neste. Første jeg kom på var å bestille via hotell.no. Det er så sjelden jeg bestiller der, så jeg hadde glemt at de opererer med prepaid. Vel, jeg må ha tastet noe feil et sted, for de godtok ikke bestillingen og jeg var i grunnen glad til for da kom jeg på at jeg kunne jo bestille via Norwegian sine sider i stedet. Som tenkt, så gjort, og bestilling gikk som kniv i bløtt smør. Ingen problemer. Bare at...2 minutter etter at bekreftelsen fra Norwegian sin bookingtjeneste hadde kommet, så kom også bekreftelse fra hotell.no???? Som altså jeg hadde fått beskjed om ikke var godtatt.... Lett småirritert mail (om enn høflig) føk avsted til hotell.no om vennligst å slette bestillingen min ettersom det var nettsiden deres som hadde laget rotet i utgangspunktet. Fikk heldigvis bladd tilbake i loggen på maskinen så jeg fikk opp bilde av tilbakemeldingen jeg hadde fått, så jeg la ved den og "avbestilling" av ikke-bestillingen gikk greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #4451 Del Skrevet 12. februar 2012 Late søndagen. Sto sent opp etter å ha sittet på FB og skravlet til sene kvelden i går. "Dessverre" var det fint vær så det ble ikke meg og sofaen hele dagen. Fikk snørt på meg støvler og ruslet en tur i nesten en time. Kan knappest si jeg "gikk" i det tempoet, men til mitt forsvar så må jeg si at det var ganske mye bakker der jeg gikk så nedover måtte jeg ta det rolig for ikke å ende på rattata på isen . Greit å holde seg på beina for en tilårskommen dame. Setter nå kursen mot "lat uke" også. Skal bare jobbe 2 dager denne uka. Onsdag skal jeg på kurs og fredag hadde jeg satt meg opp på avspasering. Da det viste seg at kurset landet på en onsdag så sjekket jeg med kolleger og fant at det var like greit å ta fri torsdag også i stedet for å komme på jobb på en "innimellomdag". Blir nesten miniferie av dette. Siden kurset er i Oslo reiser jeg inn på tirsdagskvelden og har klart å få skviset inn middag sammen med en venninne på kvelden. Det blir koselig, regner jeg med. Har ingen plan for avspaseringsdagene annet enn at på en av dem skal jeg innom treningssenteret. MÅ benytte sjansen til litt "stressfri" trening når jeg først har fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 15. februar 2012 #4452 Del Skrevet 15. februar 2012 Vært i Oslo i dag du da? Da er du vel på vei hjem i skrivende stund da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #4453 Del Skrevet 16. februar 2012 Jepp, i (din) skrivende stund så var jeg vel nesten hjemme tenker jeg. Sitter jo i fagforeninga sitt styre uten å ha så veldig mye peiling egentlig, men vi er så få at alle må en eller annen gang ta sin tørn. Så dukket det opp et kurs som så ganske interessant ut og siden fagforeninga sentralt dekker reise så tenkte jeg at: "Nå stikker jeg". Sjef gav meg lov og fagforeningslederen syntes det var lurt, så da søkte jeg en dag permisjon med lønn og stakk . Det var et ganske interessant kurs faktisk. Siden jeg har et hav av kjøretid for å komme til flyplassen så dro jeg inn i forgårs kveld for å slippe å stå opp før fuglene. Det gav meg anledning til middag med en venninne som jeg ikke akkurat treffer hvert år. Veldig koselig. Nå er jeg "på slomser'n". Allerede for lenge siden - før kurset var fastlagt, så hadde jeg satt meg opp på avspasering på fredag (altså i morgen), men da jeg fikk se det ble kurs på onsdag og avspasering på fredag, så tok jeg like godt fri i dag også. (Stadig med sjefens og kollegenes "velsignelse".) Virka så dumt med en innimellomarbeidsdag når jeg har et hav av avspaseringstimer til gode. Men det føles litt merkelig å sitte her midt på blanke formiddagen, altså. Ikke for det - Osloturen klarte å ta livet av favorittvinterjakka mi. Da jeg kom på kurset og hengte av meg jakka så oppdaget jeg en diger flenge i den ene skulderen. Helt håpløst å reparere. Det må ha vært spennen på skulderreima til veska som laget den, selv om jeg sliter med å begripe at 20 år gammel skinnveske skal kunne bli så sinna. Men faktum er at jakka er totalt ødelagt. Var rent pinlig å reise hjem med den på i går kveld. Dermed har jeg planen klar: når kaffekopp nr. 2 er tømt så saler jeg på og stikker ut for å se om jeg kommer over noen rester av vintersalget som ser brukbare ut. Dette var nemlig "finvinterjakka" mi som både så OK ut og som var varm, så det skal litt til å erstatte den. Må begynne å lete nå, skal jeg finne noe til neste vinter tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. februar 2012 #4454 Del Skrevet 16. februar 2012 Lykke til på jakkejakt. Det burde la seg gjøre å finne en på salg nå. Vi har en del hos oss, men kanskje litt langt unna for deg Så deilig med et par dager fri! Nyt dem i store drag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #4455 Del Skrevet 16. februar 2012 Lykke til på jakkejakt. Det burde la seg gjøre å finne en på salg nå. Vi har en del hos oss, men kanskje litt langt unna for deg Så deilig med et par dager fri! Nyt dem i store drag Jeg hadde superflaks. Etter å ha sett lengselsfullt på en fin "kåpejakke" til 2500 kr. så snudde jeg meg resolutt og gikk til butikken tvers over gata - egentlig for å se om de muligens hadde en svart dongeribukse som kunne tenkes å sitte. Der kom jeg over en "dyffeljakke" - altså jakke som minner litt om düffelcoat, bare at den hadde hette med pelskant og passende jakkelengde. Hm, tenkte jeg da jeg så prisen og slengte på meg jakka. Den satt som et skudd. Ikke bare passet den i alle himmelretninger (lengde, vidde og lengde på ermene), den var faktisk fin på. Som kjent er det ikke nødvendigvis alt som er fint på, selv om det teknisk sett passer i størrelsen. Denne var det. Det ble kjøp. Helt grei jakke til 350 kroner kan man leve med . Den ødelagte jakka var selve "superjakka", men siden den nå faktisk ble ødelagt og er såpass gammel at det uansett ikke går an å finne en lik, så kan jeg fint leve med billigjakke som sitter godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #4456 Del Skrevet 26. februar 2012 Trøste seg -jeg er i ferd med å bli supersunn, iallfall til meg å være. Ikke nok med at jeg jogget (bittelitt) søndag og tirsdag, så var jeg på treningssenteret på onsdag og i dag har jeg gått meg en times tur på tungt underlag. Hvem har overtatt kroppen min, liksom? Det kan ikke være meg som er inni her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #4457 Del Skrevet 5. mars 2012 ...kort sagt, hodet er opptatt med helt andre ting enn dagbok på KG for tida. Det er omveltninger på jobb så det holder. Ikke krise, bare masse folk som bytter jobber i hytt og pine - av helt forskjellige grunner. To av dem visste jeg om, en er en kollega som nettopp gikk av med pensjon og dessuten vet jeg at vi har ansatt en ny som begynner om en måneds tid. Det jeg ikke har visst før nå siste ukene er at det blir to til som endrer jobb. Nære kolleger begge to. Det betyr at store deler av "min" kollegagruppe flytter på seg og det er en smule slitsomt å tenke på. Jeg er ikke redd for forandringer i seg selv, men når så mye skjer på en gang og man selv ender med å sitte igjen som en av veteranene så blir det rett og slett spennende tider framover. Og enda er det ikke avklart hvem som skal inn i de to stillingene som "flytter på seg". Blir sliten i hodet av sånt. Håper det kommer avklaring snart om hvem som skal inn i de to "tomme" stillingene sånn at vi får etablert oss på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #4458 Del Skrevet 11. mars 2012 Stadig travle tider på jobb. Han ene som er på vei ut har litt glidende overgang med møter og sånt i forbindelse med "ny jobb" så vi merker endringene litt allerede. Har dessuten slitt litt med å få landet to litt større oppgaver som av forskjellige grunner har ligget på vent en tid. Den største rapporten klarte jeg å få lempa ut på kvinnedagen. Som eneste kvinne involvert i det prosjektet så syntes jeg det var en grei dato. Prøver å få trimma litt, men siste uka har magen vært ugrei så det ble litt dårlig med fysisk utskeielse. Tror muligens jeg fikk et tilfelle av galopperende tannlegeskrekk, for etter tannlegebesøk mot slutten av uka så ble plutselig magen mye greiere med meg igjen. Er normalt ikke så redd tannlegen, men etter forrige sommers opplevelser med betennelse i gammel rotfylling og uttæring av kjevebein og fysj&æsj så er jeg blitt litt skvetten. Nå viste dette seg å være bare vanlig kontroll, men tannlegen røsket og banket nå såpass i den skadde tanna at han konstaterte at tilheling så ut til å være i rute og at jeg kunne komme igjen å få sjekket den om et halvt år hvis jeg ville - eller jeg kunne vente til neste årskontroll. Valgte å få innkalling igjen for spesialsjekk om et halvt år. Greit å få konstatert om beinvevet har helet seg sånn noenlunde. Ellers så har jeg knepet meg selv i å få et bittelite crush på et mannebein som jeg treffer på en sjelden gang. Helt uaktuelt prosjekt i utgangspunktet, så her er det bare å sette seg ned, late som ingenting og vente til det går over av seg selv. Heldigvis er ikke dette noen jeg har noe med å gjøre i det daglige, så det blir en overkommelig oppgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 11. mars 2012 #4459 Del Skrevet 11. mars 2012 Goood søndag! Og, en annen gang du skal til Oslo, må du vurdere å ta kontakt, hadde vært hyggelig å skravlet litt med deg, du kloke dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #4460 Del Skrevet 11. mars 2012 Goood søndag! Og, en annen gang du skal til Oslo, må du vurdere å ta kontakt, hadde vært hyggelig å skravlet litt med deg, du kloke dame! Åh, takk *rørt* Det skal jeg gjøre så fremt jeg har anledning. Har truffet et par KG'ere før på slike turer og det har uten unntak vært hyggelige skravleseanser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg