Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, orkan er litt for mye til at det er moro, selv om litt ruskevær kan være spektakulært nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ikke sant! Her om dagen kunne jeg nesten lene meg i vinden. Creepy!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tror forresten at forrige helgs emballering av båt ble for mye for meg. Kjenner en forkjølelse er i anmarsj. Sår hals og øm kropp. :forkjola:

Tenker det blir en uke med nesa i klut... :sukk:

Skrevet

Uff da! God bedring! :kose:

Skrevet

Takk o takk. Får prøve med min egenkomponerte mirakelmedisin i morgen - PC og sitronte :ler: . Førstnevnte er vel bare for hyggens del, men varm drikke skal jo være så lurt og sitronte er ca. det eneste jeg gidder tylle i meg i tilstrekkelige mengder.

Skrevet

Hehe, noe må man jo unne seg. ;) Høres i grunn koselig ut. Sånn sett skulle jeg ønske at jeg likte ts, det ser så koselig ut. :)

Skrevet

Ligger litt bak med tanke på sitronteen (kun to krus). Tror jaggu det var influensa som meldte seg, ettersom jeg lå våken halve natta og frøs og svettet om hverandre. Attpåtil var halsen sår og tett.

(Dvs. buhu - stakkars meg ;) )

Da jeg omsider karret meg opp litt før halv 12 så var formen heller laber, så for en gangs skyld dyttet jeg i meg Paracet så snart jeg hadde fått i meg litt frokost. Den har redusert hodepine til et levelig nivå.

Resten av dagen er stort sett tilbragt på sofaen, bortsett fra to te-pauser ved PC'n. Nå har jeg tatt meg sammen og kokt kjøttsuppe, så nå skal det dyttes inn litt mat. (Kjente egentlig ikke at jeg orket lage noe, men ble enig med meg selv om at suppe sikkert var tingen på en slik dag.)

Formen er laber, men i det minste bedre enn den var i morges.

Skrevet

Huff da, høres ikke godt ut. Riktig god bedring! :klem:

Skrevet (endret)

Takk. Influensa er jo grei sånn, man vet det går over - det er bare kjipt mens det står på. Håper jeg blir i stand til å tusle meg på jobb i morgen. For øyeblikket kjennes det i allfall sånn ut, men mulig det er fordi jeg spanderte på meg en "kveldsparacet" etter middagen. Orker ikke full pakke av hodepina/muskelsmertene som følger med denne gangen.

Nå er det bare å vente på at oppvaskmaskina skal jobbe ferdig så tar jeg kveld. :sovne:

Endret av Cata
Skrevet

God natt da, sov godt! :vinke:

Skrevet

Forkjølelse/bihulebetennelse/influensa er no' dritt :kjefte: Helgarderingen kommer av at jeg ikke er riktig sikker på hva jeg har. Har vondt i bihuler, men det "skvalper" ikke som det ellers pleier å gjøre. Har svettetokter, men tror egentlig feberen er gått over. Og sår hals vil ikke helt gi seg selv om den er langt bedre enn den var på søndag.

Puh.

Blir sjelden sjuk, men når jeg først blir det så gjør jeg det skikkelig.

Har vært på jobb både i går og i dag. Formen er ikke verre enn at jeg kommer meg problemfritt ut av dyna, men der stopper det også. Godt jeg ikke har særlig mye fysisk arbeid til daglig. Og attpåtil vil ruskeværet ingen ende ta. Blåste i allfall nok i natt til å holde meg våken store deler av natta. Æsj! Det medførte ny tur for å sjekke båt i dag, men den holder seg i allfall på plass, og nå er det i allfall ikke meldt sterkere vind på en stund enn det vi allerede har hatt.

Alltids noe.

Og så får jeg unnagjort "snørr & gørr" til juleferien. Det er jo heller ikke så verst. :forkjola:

Skrevet

Blærgh! Unnagjort meg både her og der. Våknet i natt og og måtte en tur på badet. Et blikk i speilet sa meg at tilstanden ikke var god - gul verk formelig rant fra begge øyne. Åpenbart øyenbetennelse på gang. Nå er visst det noe som barnehagebarn har til stadighet, men jeg er altså litt for gammel. Synes jeg. Dermed ble det telefon til sjef i morges og rask marsj til legen som heldigvis fikk dyttet meg innimellom de ordinære timebestillingene. Var visst rolig morgen på kontoret.

Kom ut igjen med resept på både dråper og salve, så har tilbragt dagen med trofast drypping annenhver time. Uten at det hjelper stort foreløpig. Det forbauser meg litt. Har hatt elendigheta en gang før og da fikk jeg bare salve. Da var jeg i utgangspunktet verre enn jeg er nå, men syntes det bedret seg ganske mye etter en dag med salving. Lurer på om dråpene renner ut før de får gjort nytte for seg? :klo:

Vel, får gi det helga før jeg får panikk. Skal klisse på salve før jeg legger meg så den er nok mer standhaftig mot utrenning.

Dro på jobb utpå dagen. Hadde avtalt julelunch med kolleger i kantina og skulle dessuten i medarbeidersamtale etterpå. Ikke de store anstrengelsene altså, så siden legen ikke insisterte på sykemelding så fant jeg ut det kunne være passende sysler på en "halvsjuk" dag. Fikk dog kommentarer fra "gutta" da jeg dukket opp. Dagsbeste var: "Oi, jeg har aldri sett deg se sjuk ut før." :ler: Man ser ikke særlig spretten ut med røde og hovne øyne, så jeg forstår utsagnet.

Har dog godt håp om forbedring i morgen. Som oftest så snur forkjølelser etter en sånn supersjuk dag som dette, så jeg satser på at jeg er på vendepunktet nå. :jepp:

Skal ta tidlig kveld i kveld. Prøvde på det i går også, men halsvondt og et par forsinkede kulingkast saboterte litt av nattesøvnen. Har bedre håp for denne natta siden vinden (bank i bordet) har roet seg i dag - for første gang på en ukes tid.

Skrevet

Huff, får virkelig håpe du blir bra snart. God bedring!

Skrevet

Takk, håper også jeg er ferdig med denne økta snart. *lei*

Skrevet

Framleis sjuk (det var da voldsomt så lang tid det skulle ta denne gangen). Har ikke sovet skikkelig på en uke, først pga. vind så pga forkjølelse/influensa. Sist natt hostet jeg søren meg 4 timer nonstop før det roet seg. *sliten*

Tekstet sjef i går morges og sa han fikk gjøre klar et egenmeldingsskjema til meg over helga :ler: , for jeg aktet ikke å stille og snørre og gørre ned hele arbeidsmiljøet, uten stemme og søvnløs attpå. Skulle alltids stablet meg avsted om jeg hadde hatt noe livsviktig på planen, men så vidt vites så hadde jeg snill timeplan i går.

Men til tross for mer puss ut av øynene i natt, så ser det ut som behandlingen hjelper. Det hvite i øynene er nede på lysrosa og hvitt skimtes innimellom. Det er bedre enn gjennomført blodrødt ;) .

Har også vært på en "ikkesmittemegselvomigjen" runde. PC-tastatur og -mus har fått seg en runde med et tørkerullark lett fuktet med antibac. Kan jo ikke akkurat drukne dingsene i væske men satser på at det går bra å tørke av deksler/overflater så lenge papiret ikke er søkkvått.

(Og der kom et hosteanfall så snørr og tårer skvatt - reparerer med litt vann.)

Vaskemaskina surrer med utsvetta T-skjorter. Blir litt renholdsnazi med så mye virus/baktusser i sving i heimen ;).

• 2 uker senere...
Skrevet

Hjemme igjen. Har vært avsted og feiret jul sammen med min mor (hyggelig) og brukte 14 timer på veien hjem i går (langt mindre koselig). Sistnevnte var ekstra kjedelig siden det var mye ventetid på flyplasser involvert. Er liksom litt bedre når det er litt action. Ikke for det - det var action så det holdt underveis også, ettersom en og annen perifer slektning av "Dagmar" lot til å stikke innom en av flyplassene. Jeg er ikke veldig glad i å fly, så jeg foretrekker moderat vind når jeg skal opp i lufta. I går var det...nåja...moderat pluss :fnise: .

Men det gikk greit. Var i grunnen verst å være på bakken og grue seg til ristingen når vi kom opp. Faktisk så rista det mye mindre enn jeg hadde trodd på forhånd.

Nå i kveld har værgudene sendt noen vindkast i min retning så jeg gruer for nattesøvnen. Forhåpentlig har værmeldingen rett sånn at det ikke blir vind som skader både folk og fe og eiendom, men jeg er vár for bråk så jeg lurer på om "sov-i-ro" er nok til å fikse saken?

Har forresten hatt "lillejulaften" her hjemme i dag. Siden jeg skal være her nyttårsaften så ble jeg enig med meg selv om at jeg VILLE ha juletre på plass. Før jeg dro var jeg altfor sjaber av forkjølelse så jeg hadde ikke ork til å hente ned verken tre eller pynt. Dermed ble det pynt i dag. Litt moderert riktignok, med mindre nisser og stæsj enn jeg ellers tar fram, men treet og den viktigste pynten er framme. Føltes litt merkelig med juleforberedelser 4. dag jul...

Skrevet

Nyttårsfeiring!

Som vanlig alene med PC (og bok). Jaja, vanlig og vanlig, for to år siden feiret jeg med eksen og i fjor med mor og noen venner. (I den grad man kan kalle det feiring 2 dager etter en begravelse.)

I år er jeg altså alene, men til en forandring så har jeg ikke noe i mot det. Før har jeg syntes det har vært litt stusselig, til tross for at jeg ikke er noe festmenneske.

I kveld har jeg kost meg med pinnekjøtt og en god bok, og nå vurderer jeg om jeg skal sette på en film og kikke på den resten av kvelden. Deilig å slappe av når forkjølelse og vind har holdt en våken i ukesvis i strekk, så om jeg hadde hatt et valg så tviler jeg faktisk på at jeg ville gått ut døra i kveld for å "feire" med noen annen.

Noen ganger er det best hjemme!

Godt nytt år alle sammen!

Skrevet

Enig, blir en rolig kveld her også. :)

Godt nytt år!

Skrevet

Tre ganger tre for rolige filmkvelder med pinnekjøtt i enslig majestet.

Godt nytt år, Cata. Og takk for det halvgamle. - Du også Yvonne! :jepp:

Skrevet

Wuhuu, jeg har vært på salg. Det er ikke ofte. Jeg er ikke av dem som blir fristet av "salg" plakatene hvis det ikke er noe jeg skal ha, men i dag tok jeg meg en tur til nabobygda for få litt luftforandring. Endelig er forkjølelse fra helvete såpass på retur at jeg gidder røre meg utendørs frivillig. (Det tok sin tid :kjefte: )

Og hva finner jeg? Jepp, en petrolblå utenpågenser i akkurat rett størrelse til halv pris. Seriøst minus er at den er laget i akryl, et materiale som jeg hater, men jeg hater det tross alt litt mindre så lenge det ikke skal rett inn mot kroppen. Den genseren må jeg minimum ha T-skjorte under.

På en annen butikk fant jeg en helt grei, flaskegrønn, bomullspolo - også den til halv pris. Da har jeg bytte så jeg kan "permittere" den egentlig fine brune ullgenseren som dessverre ble alt for kort i ermene etter første vask. Synd. Liker genseren, men synes et minimum er at klær skal passe noenlunde i høyde, bredde og lengde....

Begge de to genserne kunne jeg fint kommet til å kjøpe om det ikke hadde vært salg, så da er det OK.

Nå har jeg nettopp vært på handlerunde 2 i dag - dagligvarer denne gang. Det er veldig så tomt for brød i fryseskapet (=bakeseanse i morgen) og dessuten har jeg seriøse planer om å steke en svinestek til middag i morgen. For en aleneboer er jo det masse fiks ferdige middager, klar til å hente opp fra fryser'n.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...