Gå til innhold

Når det går mot slutten (hund)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen trøstende ord. Holder på med å forberede meg på å ta farvel med min tolv år gamle hund. Han er syk og har det ikke godt uten medisin lenger, og jeg innser nåværende at det beste er om han får slippe. 

Men det er så vondt... Han har fulgt meg gjennom gode og vonde tider, tolv år er lang tid. 

Han vet det selv, jeg kan se det på ham. Han har fått nok. 

Anonymkode: 60e7d...d4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til deg...:klem: jeg hvor vondt det er å miste en hund. 

Du får prøve å tenke på hva som er best for han at han slipper å ha det vondt mer.

Også kan jeg også fortelle deg at å skaffe seg ny hund hjelper! Nei, du glemmer ikke din gamle kjære kloke hund som forsto alt... Men du finner en ny å bli glad i... og så får den gamle en helt spesiell plass i hjertet ditt.

(det er av egen erfaring)

• Liker 1
Skrevet

Det der er ufattelig vondt, men en mager trøst er at han får det godt når han får slippe.

Har selv måttet avlive 2 hunder. Den ene ble bare 5 år og fikk kreft. Den andre ble 11.5 og gammel. Det verste var faktisk å avlive den eldste, men jeg var også lettet da han endelig fikk slippe.

Føler virkelig med deg :)

• Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Uff så trist å lese :klem:

Vi skulle jo så gjerne hatt disse firbente med oss hele livet - men sånn er det dessverre ikke. 

Føler med deg. 

Skrevet (endret)

Jeg føler med deg, det er forferdelig vondt å ta farvel med et firbent familiemedlem. Men jeg tenker at nå har du muligheten til å gi hunden din en siste gave - å få sove inn i fanget ditt og bli fri fra smerte og sykdom. Gi han det og ikke la de vonde dagene blir flere enn de gode. Hunder lever i nuet og kan ikke se fremtiden sånn som vi kan.

Lykke til. 

Endret av Neontetra
  • Liker 1
Skrevet

Finner ikke ord som kan gjøre det bedre for deg, men jeg vet akkurat hvordan du har det, og det er helt grusomt.

Varm klem til deg :hug:

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Uff, det er så utrolig vondt å måtta ta farvel med et kjæledyr. Var i samme situasjon som deg.. Hunden min gikk på medisiner i 3 år, men da hun ble 11 år virket det som om medisinene ikke funket lenger og at allmenntilstanden hennes sviktet. Det var utrolig vanskelig å ringe dyrlegen å bestille time for avliving, selv om jeg innerst inne visste at det var det beste for henne. :(

Mange føler at det er "dårlig gjort" ovenfor den avdøde hunden å kjøpe seg ny, men det er det ikke. En ny valp kan hjelpe deg utrolig mye og gi deg ny glede i hverdagen. Jeg skaffet meg ny hund etter 2 mnd og det hjalp veldig. Hun lyser opp hverdagen min slik som den gamle. Selv om jeg ikke sørger over henne så tenker jeg på henne.

Jeg var så heldig å få ha datteren til hunden jeg avlivet, og nå som hun begynner å bli gammel (10 år) begynner jeg å se mer og mer av moren hennes i henne. Det hjelper meg også å huske henne. ♥

Beklager at dette ble langt, men jeg ble litt emosjonell av denne tråden. Sender deg en stor klem ♥ Du gjør det rette for hunden din.♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...