Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen ble jeg ringt opp av en telefonselger som ville ha meg til å få to bøker kostnadsfritt, det eneste jeg betalte var portoen. Deretter var jeg ikke forpliktet til å være medlem i et år, alt jeg trengte var å kjøpe første boken i klubben. Altså, tre bøker til prisen av en.

"Nei takk" svarte jeg.

Jeg ville jo tro at telefonselgeren ville ta et nei for et nei, men han fortsatte å snakke om hvor fantastisk billig det var osv osv.

Jeg sa fortsatt nei.

Nå begynte han med at jeg sikkert skulle kjøpe masse julegaver, så jeg kunne gi bort bøkene som det.

Nei, sa jeg. JEg har ikke råd til å bruke penger på bøker nå.

Ja, men det er jo så fantastisk billig! Og du må ikke betale før om en måned. Det er jo så fantastisk!

NEI, sa jeg.

KAn jeg spørre hvorfor? Sa mannen.

Om jeg ikke vil kjøpe de bøkene er det opp til meg, hade bra! svarte jeg og la på.

Unnskyld meg, men hva er galt med folk? Joda, jeg vet at telefonselgerne tjener penger etter hvor mange kunder de får, men et nei er et nei.

Kunne ønske det var mulig å sperre telefonen for telefonselgere.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang legger du på, eller så sier du "jeg har ikke tid til å snakke med deg akkurat nå, men vet du hva, hvis jeg får hjemmenummeret ditt så kan jeg ringe deg opp ikveld og så kan vi diskutere det". da lover jeg at det blir stille i den andre enden.

Skrevet
Neste gang legger du på' date=' eller så sier du "jeg har ikke tid til å snakke med deg akkurat nå, men vet du hva, hvis jeg får hjemmenummeret ditt så kan jeg ringe deg opp ikveld og så kan vi diskutere det". da lover jeg at det blir stille i den andre enden.[/quote']

:hoho:

Skal prøve den ja :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det beste er å late som man ikke har tid, men at en annen i huset kan snakke med telefonselgeren. Så lar du bare røret stå, og telefonselgeren sitter der og venter og venter.

Gjest Anonymous
Skrevet

takk :)

Bare hyggelig, men husk at det kan ta litt tid før det blir registrert hos diverse. Tror de som driver med salg er pliktig til å "vaske" listene hver 3. måned.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Si at du har registrert deg mot telefonselgere, og spør hvordan han klarte å få ditt nummer. Personen kommer garantert til å avslutte med en gang. :wink:

Skrevet
Si at du har registrert deg mot telefonselgere' date=' og spør hvordan han klarte å få ditt nummer. Personen kommer garantert til å avslutte med en gang. :wink:[/quote']

Ikke dumt :D

Skrevet
Neste gang legger du på' date=' eller så sier du "jeg har ikke tid til å snakke med deg akkurat nå, men vet du hva, hvis jeg får hjemmenummeret ditt så kan jeg ringe deg opp ikveld og så kan vi diskutere det". da lover jeg at det blir stille i den andre enden.[/quote']

Var faktisk ei der jeg jobbet som ga kundene mobilnr sitt så de kunne ringe henne. Dette gjalt da de kundene som var veldig i tvil. Og hun fikk faktisk over mange på det viset, så bare pass dere!

Skrevet

Få personen til å lytte til deg, Si at du er reservert og be selgeren på en hyggelig måte å slette deg fra listen h*n sitter med. Det er den beste måten å bli sletta på!

Skrevet

OG i TILLEGG reservere seg i Brønnøysund!

Skrevet

Har bare en ting å si: Jeg hater telefonselgere! :evil:

Skrevet

Vi registrerte oss for 4 år siden. Tror vi har fått kanskje 4-5 telefoner siden, så det er bra. De få vi har fått har med en gang akseptert det når jeg sier at vi har registrert oss mot telefonsalg. De beklager at listene ikke er oppdatert, og siden hører vi ingenting fra dem. Det jeg derimot irriterer meg mest over er reklame på dørmatta. Jeg har lapp på postkassen og det er greit, men dørmatta er visst fritt fram. Jeg har hengt et A4-ark med beskjed om at vi ikke ønsker uadressert reklame, men de bare overser det totalt! :frustrert::kjempesinna:

Skrevet

Vi har nesten ikke hatt noen selgere på tråden siden vi reserverte oss. De gangene det har skjedd så ha sambo gitt røret til hunden :wink:

Skrevet

Jeg har hemmelig mobiltelefonnummer, men fikk en oppringning på den i sommer. Jeg spurte med en gang hvordan hun hadde fått tak i mitt nummer og den stakkars jenta ble livredd og satte meg over til sjefen umiddelbart. Sjefen beklaget så mye og lovte å slette meg med en gang. Hun sa de antakeligvis hadde fått nr. fodi jeg i sin til abbonerte på Det Nye (de ville selge meg noen abonnementer på andre blader). Har ikke fått noen oppringninger siden den gang.

En jeg kjenner jobbet forøvrig som telefonselger i sommer og han fortale om metodene sine, han var helt utrolig frekk, latet som om de var gamle kjente og sånn, det raknet helt for endel av de han ringte. Men det ble mye morsomme historier ut av det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...