AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #1 Skrevet 25. november 2015 Får man adoptert hvis både manne og kvinnen er trygdet ? Anonymkode: a3b32...250
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #2 Skrevet 25. november 2015 Tror ikke det skal ha noe å si i prinsippet. Men det er vel innteksgrenser for å kunne vise til at man klarer å "fø barnet" skikkelig. Det koster også ofte <200 000kr i gebyrer snakker av den info jg har fått av venninne som ble adoptert fra kina for 20 år siden Anonymkode: 446bc...901
Arabella Skrevet 25. november 2015 #3 Skrevet 25. november 2015 Jeg vil tro at årsakene til at man er trygdet, har en del å si.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #4 Skrevet 25. november 2015 Man bør vel ha god helse for å ta seg av barn. Det er jo ikke akkurat en fordel for et barn å vokse med foreldre som hverken kan jobbe, lære det noe om arbeidsrutiner, arbeidsmoral, arbeidsglede, ansvar, rutiner, uavhengighet og heller ikke har minste grad av god nok helse til å jobbe på noe nivå i samfunnet. Barn lærer tross alt av sine rollemodeller i stor grad. Kan vel bare kalle barnet Døgnvill Rotløs med en gang. Anonymkode: 13b3d...526 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Hvis du har 330.000 og ikke psykiatriske diagnoser så får du adoptere ja, men de sjekker nøye om du er skikket til å ha barn og egentlig så skal du være medlem av the game og ha lån og betjene det og være intelligent og takle det og tilby alt mulig flott og planlegge livet ditt og ha en sikker forutsigbar økonomi og ha oppusset boligen din og være skikket gjennom nøye intervjuer ev papirarbeid. Helt ærlig så vet jeg ikke hvor komplisert prosessen er. Om du får adoptere blir jeg syyyyyykt misunnelig.Det var min drøm en gang i tiden. Men jaja, skal jo oppdra og følge i 12 år og så sende ut i verden og sånt. Jeg har blitt mishandlet så jeg er ikke skikket. Gale mennesker har sendt meg ungene deres da. Ekle strenge mennesker har nektet meg å sitte barnevakt. Men det kan jo bety at de har innsikt i menneskenaturen ja. Så kanskje de bare er smarte og passer nøye på seg og sitt. Sosial omgang er jo livsfarlig. Anonymkode: cbd53...d3f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #6 Skrevet 25. november 2015 Man bør vel ha god helse for å ta seg av barn. Det er jo ikke akkurat en fordel for et barn å vokse med foreldre som hverken kan jobbe, lære det noe om arbeidsrutiner, arbeidsmoral, arbeidsglede, ansvar, rutiner, uavhengighet og heller ikke har minste grad av god nok helse til å jobbe på noe nivå i samfunnet. Barn lærer tross alt av sine rollemodeller i stor grad. Kan vel bare kalle barnet Døgnvill Rotløs med en gang. Anonymkode: 13b3d...526Dette var et ok innlegg bortsett fra at du var slem med Døgnvill Rotløs navnet. Det er slemt overfor de som har hatt foreldre med psykiatriske diagnoser og sånt. Eller opplevd verre ting. Anonymkode: cbd53...d3f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #7 Skrevet 25. november 2015 Dette var et ok innlegg bortsett fra at du var slem med Døgnvill Rotløs navnet. Det er slemt overfor de som har hatt foreldre med psykiatriske diagnoser og sånt. Eller opplevd verre ting.Anonymkode: cbd53...d3fDet er ikke slemt når vi sier det selv. Har selv to uføretrygdede foreldre, og er døgnvill og rotløs. Det har vært et meget krevende liv, akkurat slik vitenskapen beskriver at det blir og ville aldri ønsket det for et barn. Anonymkode: 13b3d...526
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #8 Skrevet 25. november 2015 Det er ikke slemt når vi sier det selv. Har selv to uføretrygdede foreldre, og er døgnvill og rotløs. Det har vært et meget krevende liv, akkurat slik vitenskapen beskriver at det blir og ville aldri ønsket det for et barn. Anonymkode: 13b3d...526Man trenger ikke ha en dårlig oppvekst bare fordi foreldrene er trygdet, foreldrene til en venninnene som jeg er oppvokst med er uføretrygdet, og hun har hatt en veldig god oppvekst, ikke rotløse foreldre som dere skriver om. I dag har hun en god jobb og fin familie. Anonymkode: a3b32...250 1
Gjest supernova_87 Skrevet 25. november 2015 #9 Skrevet 25. november 2015 Man bør vel ha god helse for å ta seg av barn. Det er jo ikke akkurat en fordel for et barn å vokse med foreldre som hverken kan jobbe, lære det noe om arbeidsrutiner, arbeidsmoral, arbeidsglede, ansvar, rutiner, uavhengighet og heller ikke har minste grad av god nok helse til å jobbe på noe nivå i samfunnet. Barn lærer tross alt av sine rollemodeller i stor grad. Kan vel bare kalle barnet Døgnvill Rotløs med en gang. Anonymkode: 13b3d...526Det er godt mulig at mange trygdede ikke kan noe om det du skriver her, helt sikkert. Men hvis dette er slik du ser på alle trygdede sier det noe om dine fordommer. Mange uføre jobber delvis, når de har gode perioder. Men de er gjerne syke på en slik måte at det er umulig å ha fast jobb. Jeg tror absolutt at noen som er uføre kan lære barnet sitt om samfunnsansvar, arbeidsmoral, arbeidsglede, ansvar og uavhengighet, og i bunn og grunn være gode foreldre. Det er ikke sånn at fordi man er ufør så blir man holdt i hånda i alle mulige situasjoner i livet, og automatisk ikke er et ressurssterkt og oppegående menneske. Det kommer an på grunnen til at man er ufør. De er ikke en homogen gruppe der alle er like funksjonshemmet på alle områder.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #10 Skrevet 25. november 2015 Man bør vel ha god helse for å ta seg av barn. Det er jo ikke akkurat en fordel for et barn å vokse med foreldre som hverken kan jobbe, lære det noe om arbeidsrutiner, arbeidsmoral, arbeidsglede, ansvar, rutiner, uavhengighet og heller ikke har minste grad av god nok helse til å jobbe på noe nivå i samfunnet. Barn lærer tross alt av sine rollemodeller i stor grad. Kan vel bare kalle barnet Døgnvill Rotløs med en gang. Anonymkode: 13b3d...526" lære det noe om arbeidsrutiner, arbeidsmoral, arbeidsglede, ansvar, rutiner, uavhengighet"-dette er faktisk noe av det mest fordomsfulle og uvitende jeg har lest på veldig,veldig lenge. Så i ditt hode kan ikke en som er trygdet inneha noen av disse egenskapene? Svært mange som er trygdet har både utdannelse, og har jobbet FØR de ble trygdet..hjelpemeg så full av uvitende, forakt mange er. De tror de sitter på svaret på hvordan en trygdet er, men så er det bare deres fordommer som de projiserer over på andre mennesker. Den ene trygdede jeg kjenner personlig, jobbet i svært mange år, og selv da hun ble syk kjempet hun seg på jobb, helt til hun måtte kaste inn håndkleet. Hun har en datter, og denne datteren er uten tvil det mest harmoniske barnet jeg har møtt, moren møter henne med klare grenser og kjærlighet, dette med " arbeidsrutiner, arbeidsglede,ARBEIDSMORAL??, ansvar, rutiner, uavhengighet" gidder jeg ikke engang å kommentere, for det viser bare en voldsom uvitenhet, det eneste jeg kan si er at datteren til denne såkalte trygdede er den nest beste i klassen, det får være svar nok! Anonymkode: 92e2e...fda
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #11 Skrevet 25. november 2015 Hvor gammle må man være for å adoptere ? Ts Anonymkode: a3b32...250
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #12 Skrevet 25. november 2015 Man trenger ikke ha en dårlig oppvekst bare fordi foreldrene er trygdet, foreldrene til en venninnene som jeg er oppvokst med er uføretrygdet, og hun har hatt en veldig god oppvekst, ikke rotløse foreldre som dere skriver om. I dag har hun en god jobb og fin familie. Anonymkode: a3b32...250Dette forundrer meg ikke særlig mye da jeg er vokst opp med bipolar og schizoid? ev synsk ?foreldre som allikevel jobbet hele livet og oppdro 3 barn og drev gjestehus om sommeren og holdt i stand 300 kvm og 20 mål? hage. Om de hadde vært uføretrygdet vet jeg ikke om hadde gjort noen forskjell på de psykiatriske diagnosene, men mulig de hadde vært mer hjemme, mulig de hadde slappet av nok til at diagnosene ikke slo ut i full blomstring iblandt. Dette vet jeg ikke med sikkerhet, det kan være andre mystiske årsaker som feilernæring og mange flytter alt mulig til at presset gikk dem til hodet. De var uansett flinke i jobbene sine og ekstremt godt likt begge to i det norske samfunnet de tilhørte. DA moren min døde var hele kirka fylt til randen, også av mine venner som alle kom fordi de likte min mamma. Pedoonkelen min sa at jeg var vakker i svart kjole selvfølgelig der jeg satt og gråt. FAen så jævlue folk er. Viste seg på vielsen at alle bare slang rundt i gangene og slafset i seg rekesmørbrød og gikk gjennom ditt og datt og ene såkalte venninne bare var der for å kunne snakke med kollegiet til min avdøde mor og viste seg også at såkalte kjæresten min hadde bursdag samme dag som etter begravelsen og ville henge med revotards og nektet å støtte meg. Han var ikke drittsekk neida. Anonymkode: cbd53...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå