Gå til innhold

Servering av hovedrett to ganger?

Hovedrett ...serveres 2 ganger?  

1. 1. Hovedrett ...serveres 2 ganger?

• Ja, to ganger
      14
    • Nei, kun en gang. Da går det mer kaker
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dere skal servere hovedretten to ganger.

Vi er litt i tvil om hva vi skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vårt bryllup så går servitørene rundt og serverer hovedretten en gang. I tillegg vil denne bli sendt rundt en gang til slik at de som vil måtte føle for en runde til forsyner seg.

I teorien er det egentlig to ganger, men vi sier at det er 1 ordentlig servering og en supplering. 8)

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Personlig synes jeg servering av hovedretten 2 ganger er å foretrekke. Tror også dette er vanlig, da en del ikke blir mette av bare en gangs servering. Det vil jo også se litt dumt ut om enkelte må ta dobbel porsjon ved første serveringen for å være sikker på å bli mette. Jeg har ikke opplevd annet enn at det serveres 2 ganger, og vi kommer til å gjøre dette i bryllupet vårt iallfall.

Men husk: toastmaster bør uansett oppgi hvor mange ganger hovedretten serveres.

Skrevet

Hvis dere bare skal ha en servering av hovedretten så husk for all del å opplyse om det på forhånd sånn at folk forsyner seg nok. To serveringer er vanligst tror jeg.

Skrevet

Vi skal ha minimum 4 retter, og da passer en gangs severing best. Menyen vår blir god og mektig så jeg vet at alle blir gode og mette. Dessuten har vi tatt hensyn til kjøkkenets plass og kapasitet. Vanligvis har stedet avtale med et catering firma, men i og med at jeg selv er kokk så ville jeg ha det litt på min måte. Og slik blir det!

Skrevet

Vi kommer til å servere en gang. Ettersom vi skal ha fire retter burde det holde (2 forretter, 1 hovedrett og dessert + frukt og bryllupskake). De som ikke blir mette av dette får ta en tur innom Statoil og kjøpe seg en pølesmeny på hjemveien. :wink:

Har ikke bestemt oss for om vi skal ha nattmat ennå. Noen synspunkter?

Skrevet

Vi hadde tallerkenretter, og dermed ble dette ikke noe tema i vårt bryllup. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...