Gå til innhold

Hjelp! Vekten står stille!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arg! Vil så gjerne komme under 80kg. Vekten har stått stille på 80,8-81,5.. 

Har gått ned ca 8kg, har noen erfaring om hvor lenge slike platå varer? Noen solskinn historier om når d løsnet seg? 🙈

Målet har vært 75kg til jul.. Er 166cm

Anonymkode: 34b9f...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har den stått stille? 

Skrevet

Hvor lenge har den stått stille? 

glemte å skrive det jah.. I ca en mnd :/

Skrevet

glemte å skrive det jah.. I ca en mnd :/

Da spiser du nok for mye. Spiser du mindre enn du forbrenner skal du gå ned i vekt. Det vil så klart svinge en del. Men i en hel måned hørtes mye ut

Gjest Runforit
Skrevet

Hvor mange kcal spiser du da? Husk at dess lettere du blir dess færre kcal trenger du.

Skrevet

Sjekket stoffskiftet???

Anonymkode: 6fc6d...d78

Skrevet

Jeg er 173 cm og veier nå 78 kg. Veide 92 kg da jeg startet å gå ned for ca 3 mnd siden. I starten lå jeg på 1300 kalorier pr dag. Etter 2 mnd økte jeg kalorimengden til 1400 kalorier. Har gått ned jevnt og trutt hver uke. 

Ville prøvd å øke med 100 kalorier pr dag til 1300. Vet ikke om du er nøye med å telle kalorier? Jeg er kjempefokusert på å telle kalorier og registrerer alt jeg stapper i meg hver dag. Dette er for meg helt nødvendig for å få skikkelig oversikt over hva jeg faktisk spiser, og hvordan jeg skal spise for å holde vekten etter at målet mitt er nådd. 

Anonymkode: 6762f...f6e

Skrevet

Arg! Vil så gjerne komme under 80kg. Vekten har stått stille på 80,8-81,5.. 

Har gått ned ca 8kg, har noen erfaring om hvor lenge slike platå varer? Noen solskinn historier om når d løsnet seg? 🙈

Målet har vært 75kg til jul.. Er 166cm

Logger du kalorier? Hvis ikke ville jeg ha logget en ukes tid uten å gjøre endringer bare for å ha litt kontroll på hvordan det ligger an. Sannsynligvis får du i deg for mange kalorier, og må redusere litt. Jeg har stått selv stått fast på -7 i litt over en måned, men jeg vet at matinntaket de siste to ukene har vært for dårlig. Har hentet meg inn igjen nå, og satser på å klare to kilo til til jul :) 

Jeg har for øvrig hørt eller lest et sted at det er ganske vanlig med platå rundt syv kilos nedgang. Om det er noe forskningsmessig bakgrunn i det aner jeg ikke, men erfaringsmessig passer det for meg. Har gått ned totalt tretten kilo nå, og hadde platå ved minus seks og nå ved minus syv til. 

Skrevet

Nei, der var visst mitt platå over! Ned 800 gram siden forrige uke :biggrin:

Skrevet

Jeg ville ha gitt det litt mer enn en måned, med mindre jeg visste at jeg hadde et høyt kaloriinntak. Hvor mye kalorier spiser du TS?

Hos meg står ofte vekta stille i en måned før det plutselig "over natta" ramler av 2 kg. En del av vekta du har mistet har nok vært vannvekt, og så tar fettvekta litt mer tid. Så kanskje du bør gi det mer tid, men igjen, det avhenger av hvor mye du spiser nå. 

Skrevet

Takk for svar alle! :)

har Skjeldent overstiget 1600 tror jeg. Da det etter en stund går på øyemål. (Mye mat som kyllingfilet /stimlet svinekjøtt/fisk og grønnsaker)

men skal bli flinkere å loggføre igjen. 

Er fortiden syk så det har for det meste gått i brødmat (noe jeg nesten har kuttet helt til vanlig) .. 

Under 80kg blir en gledens dag 😂

Ts

Skrevet

Takk for svar alle! :)

har Skjeldent overstiget 1600 tror jeg. Da det etter en stund går på øyemål. (Mye mat som kyllingfilet /stimlet svinekjøtt/fisk og grønnsaker)

men skal bli flinkere å loggføre igjen. 

Er fortiden syk så det har for det meste gått i brødmat (noe jeg nesten har kuttet helt til vanlig) .. 

Under 80kg blir en gledens dag 😂

Ts

Da ville jeg vært streng med loggføringen en stund, øyemålet ditt kan gradvis forskyve seg. Så får du samtidig gitt det litt mer tid før du eventuelt gjør noen justeringer. Hvis det ikke hjelper ville jeg i første omgang fokusert på å bevege meg mer, og ha kontroll på helgene. 

Skrevet

Du spiser for mye. Jeg teller ikke kalorier, velger alternativer med mindre kalorier, sykler til jobb, spiser jeg chips, velger jeg en med mindre kalorier, drikker jeg brus velger jeg lettbrus. Drikker ikke juice, tar jeg en øl på kvelden blir det lettøl osv. Overveier nøye før jeg spiser, kjenner etter om sulten eller bare lyst på noe f.eks.

Har gått ned fra 61kg til 56.5 (1.65 høy)  husker ikke når jeg begynte, men tror det var for ca. 2-3 måneder siden. Nå har magemusklene kommet til syne igjen, stopper straks yndlingsbuksene passer uten at sideflesket tyter.

Du greier dette! Spise mindre. Og husk, om du teller kalorier, som regel spiser man flere enn man tror. Alle disse appene er ikke veldig pålitelige.

Lykke til.

Anonymkode: 1e7a0...64b

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjen for rommet.

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.

Mynona, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...