Gå til innhold

Forbudte lyster?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Her i seksualitetforumet kan man lese om brukere med de rareste tenningsmønstre. Noen tenner på SM eller bondage, andre på regntøy, sokker, strømper, gummi, kort sagt kan man tenne på det aller meste her i verden.

For en del av oss er dette så uforståelig at vi setter i gang med latterliggjøring av den stakkeren som forsøker å lufte sine tanker her inne. Har dere tenkt over at mange av disse lufter sine tanker for aller første gang? Tanker som kan være vanskelig å bære alene? Å lufte slike tanker i et diskusjonsforum på internett kan være det første forsøk å dele med andre tanker som en sliter mye med.

Hvorfor latterligjøre noe vi ikke vet noe om? Hva vet vi om hvilke tanker og følelser som rører seg i mennesker som dropper inn her? Kan vi vite om en av dem kanskje får sitt liv enda mer rotet til på grunn av spydigheter fra de av oss som ikke klarer å innse at verden er mangfoldig?

Noen få spesielle legninger eller lyster er forbudt ved norsk lov, slik som pedofili, for eksempel. Eller, for å si det mer korrekt: det er å leve ut slike lyster som er forbudt, ikke å ha dem. Et menneskes legning har h*n ikke bedt om selv, det er medfødt. Det er hvordan disse menneskene takler slike legninger som er viktig.

Om jeg hadde startet en tråd om pedofili her inne, så hadde den straks vokst seg stor av mishagsytringer. Forståelig, ja, men er det riktig? Ja, delvis. Fordi det dreier seg om misbruk av uskyldige barn.

Nei, fordi det bør kunne være mulig å ta et slikt tema uten å hogge hodet av trådstarter.

Hvor vil jeg hen med dette innlegget?

Jo, jeg lurer på om dette forumet klarer å bli kjent som et forum der alle kan komme med sitt uten å bli pepet ut av oss andre. Slik det ser ut nå blir forumet stort sett dominert at kommentarer om "løktråder" straks en bruker lufter sine tanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Takk, Gjest!

En gang var forumet slik. Det var seriøst, et trygt og godt sted å lufte spørsmål, uro, bekymringer og gleder.

Mange valgte og velger naturlig nok å skrive anonymt om dette, og det har jeg den aller største forståelse for.

Jeg håper vi kommer tilbake dit igjen. Det trengs, og det fortjener alle som har behov for å dele tanker eller få andres synspunkter på sider ved sin egen eller sine nærmestes seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan få det slik igjen, Tispa. Den letteste måten å gjøre det på er å være et godt eksempel selv, og rett og slett ignorere de som latterliggjør. Jeg ser jo at det finnes mange flotte brukere her som kan bidra til at andre føler seg velkomne. Du er en av dem har jeg sett. Jeg koser meg over dine svar her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har et fantastisk bra innlegg her. Jeg er helt enig, hva vet vel jeg om hva andre føler og mener? Og så lenge man snakker om voksne mennesker som koser seg har jeg faktisk ingenting med det.

Det har periodevis vært slik her at noen til og med har mistrodd at det er voksne mennesker som koser seg, SM har blitt kalt mishandling etc.

Sånn snakker den uvitende i mine øyne (ører) og vi bør heller være åpne for å lære noe av andre.

Skråsikker er den som ingenting vet, er det noen som sier. En sannhet med modifikasjoner, men det er noe i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i seksualitetforumet kan man lese om brukere med de rareste tenningsmønstre. Noen tenner på SM eller bondage, andre på regntøy, sokker, strømper, gummi, kort sagt kan man tenne på det aller meste her i verden.  

For en del av oss er dette så uforståelig at vi setter i gang med latterliggjøring av den stakkeren som forsøker å lufte sine tanker her inne. Har dere tenkt over at mange av disse  lufter sine tanker for aller første gang? Tanker som kan være vanskelig å bære alene? Å lufte slike tanker i et diskusjonsforum på internett kan være det første forsøk å dele med andre tanker som en sliter mye med.  

Hvorfor latterligjøre noe vi ikke vet noe om? Hva vet vi om hvilke tanker og følelser som rører seg i mennesker som dropper inn her? Kan vi vite om en av dem kanskje får sitt liv enda mer rotet til på grunn av spydigheter fra de av oss som ikke klarer å innse at verden er mangfoldig?

Noen få spesielle legninger eller lyster er forbudt ved norsk lov, slik som pedofili, for eksempel. Eller, for å si det mer korrekt: det er å leve ut slike lyster som er forbudt, ikke å ha dem. Et menneskes legning har h*n ikke bedt om selv, det er medfødt. Det er hvordan disse menneskene takler slike legninger som er viktig.  

Om jeg hadde startet en tråd om pedofili her inne, så hadde den straks vokst seg stor av mishagsytringer. Forståelig, ja, men er det riktig? Ja, delvis. Fordi det dreier seg om misbruk av uskyldige barn.

Nei, fordi det bør kunne være mulig å ta et slikt tema uten å hogge hodet av trådstarter.

Hvor vil jeg hen med dette innlegget?

Jo, jeg lurer på om dette forumet klarer å bli kjent som et forum der alle kan komme med sitt uten å bli pepet ut av oss andre.  Slik det ser ut nå blir forumet stort sett dominert at kommentarer om "løktråder" straks en bruker lufter sine tanker..

:klappe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et flott innlegg Gjest! Jeg har i det siste vært inne på andre diskusjonsforum og må si at KG er det som er det beste for sånne ting. MEN det er endel som ikke er innlogget som skjuler seg og ofte kan slenge dritt til andre seriøse trådstartere og til de som svarer. Synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er også enig...

Men! Når det gjelder og skulle være der for de som virkelig har forbudene lyster, er nok ikke helt meg.

Om noen forteller meg at de er pedofile, så reagerer jeg desverre neativt... Fordi jeg klarer rett og slett ikke tenkte positivt... Om jeg da burde gi råd om at det er greit så lenge du ikke gjør noe... Ehh, nei... Klarer ikkeno når det gjelder det punktet.....

I forhold til pedofili (som trådstarter brukte som eksempel) så er det voksne mennesker som faktisk har makt over ungene. Og det vet de. Derfor er det veldig lett å gå over grensa, drømmer - praksis.....

Alt annet enn det som er ulovelig er greit for meg.

Men når det kommer til det som faktisk ER forbundt, klarer ikke jeg helt å se hvorfor jeg skal støtte en person som drømmer om sex med feks barn...

Bare tanken er gal for meg!!!!

Men ellers er jeg veldig enig! Mange her inne som kommer med ting som bare blir latterligjort, og det er selvfølgelig dumt. Håper det blir borte jeg å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Jeg synes det virker som dte meste blir godtatt her. Det er fritt frem. Applaus!

Det som derimot er vanskelig å ta opp er derimot moral. Sexualitet blir av de fleste ikke sett på som noe man gjør i forhold til fellesskapet (hvis folk forstår hva det betyr), men utelukkende som drifter og lyster som skal tilfredstilles uansett.

Så jeg ser ikke problemet med å få møkkasvar med mindre du nevner noe nærheten av moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig...

Men! Når det gjelder og skulle være der for de som virkelig har forbudene lyster, er nok ikke helt meg.

Om noen forteller meg at de er pedofile, så reagerer jeg desverre neativt... Fordi jeg klarer rett og slett ikke tenkte positivt... Om jeg da burde gi råd om at det er greit så lenge du ikke gjør noe... Ehh, nei... Klarer ikkeno når det gjelder det punktet.....

I forhold til pedofili (som trådstarter brukte som eksempel) så er det voksne mennesker som faktisk har makt over ungene. Og det vet de. Derfor er det veldig lett å gå over grensa, drømmer - praksis.....

Alt annet enn det som er ulovelig er greit for meg.

Men når det kommer til det som faktisk ER forbundt, klarer ikke jeg helt å se hvorfor jeg skal støtte en person som drømmer om sex med feks barn...  

Bare tanken er gal for meg!!!!

Men ellers er jeg veldig enig! Mange her inne som kommer med ting som bare blir latterligjort, og det er selvfølgelig dumt. Håper det blir borte jeg å.

Sålenge det gjelder LOVLIGE saker. Pedofili osv er ULOVLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...