Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #1 Skrevet 2. oktober 2004 Kjæresten min ønsker seg en bok som jeg tenkt å kjøpe til ham. men han vet verken tittel eller forfatter... Noen som vet viken dette er? Den er en "hva hvis" bok. Handler om 2,e verdenskrig, og "hva hvis" ditt og datt hade skjedd annerledes hvordan hade verlden sett ut nå da!! Noen som skjønner hva jeg mener? :-)
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2004 #2 Skrevet 2. oktober 2004 Kan det være han snakker om Øystein Sørensens 'Kontrafaktisk historie'? Morgenbladet hadde en artikkel om den boka forrige uke, og skrev at den handlet om 'alt som kunne gått annerledes i de åpne historiske øyeblikkene' og handler bl.a. også om andre verdenskrig.
Milo Minderbinder Skrevet 2. oktober 2004 #3 Skrevet 2. oktober 2004 "man in the steel castle".....eller noe liknende, av Philip K. Dick. Også oversatt til norsk. Milo
Maetzii Skrevet 3. oktober 2004 #4 Skrevet 3. oktober 2004 "man in the steel castle".....eller noe liknende, av Philip K. Dick. Også oversatt til norsk. Milo The man in the HIGH castle.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #5 Skrevet 3. oktober 2004 Det er nok "Historien om det som ikke skjedde - kontrafaktisk historie" det er snakk om, tipper jeg. Den kom ut for noen uker siden, og har fått mye omtale.
Milo Minderbinder Skrevet 4. oktober 2004 #6 Skrevet 4. oktober 2004 Takk, Maetzi... Fy skamme meg at jeg ikke gadd å lete etter den i bokhylla mi for å finne tittelen.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå