Gå til innhold

Pizzaovn/pizzastekefjøl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så akkurat på frokosttv på nrk. Der brukte de en sånn liten pizzaovn (ser ut som et forvokst vaffeljern) til å lage små italienske pizzaer. Noen som har erfaring med slik ovn? Eller med "pizzastekefjøl" som puttes inn i vanlig ovn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den pizzaovnen.

Det blir helt nydelig pizza i den, så jeg kan trygt anbefale å kjøpe en!

Skrevet

Vi har pizzasten. Det er en keramisk plate vi forvarmer i ovnen og deretter hiver inn pizza på sterk varme. Ferdig på 5 minutter og er den beste pizzaen vi noen gang har smakt :-)

Skrevet

Hmmm... Ser ut som om jeg må begynne å spare! Jeg har også lyst på :wink:

Skrevet

Jeg har pizzastein, men syns ikke den var så god. bunnen ble mer hard enn sprø, dessuten var det vanskelig å få pizzaen løs fra steinen.

Skrevet

Jeg har vært inne på tanken å kjøpe pizzasten til komfyren min. En ting er å få pizzaen løs - men hvordan får man pizzabunnen med fyllet på over på denne steinen mens steinen ligger inni ovnen? :klø:

Jeg liker å lage pizza med tynn bunn, og lurer på om det ikke blir litt kludrete å få dette til? Bruker dere bakepapir, smører dere steinen med noe, eller?

Skrevet

Pizzaen legges rett på steinen, men steinen kan man ta ut og inn av komfyren som man vil.

Poenget med en pizzastein er at den tiltrekker seg fuktighet og gjør derfor bunnen sprø. derfor skal man ikke bruke bakepapir.

Skrevet

Har plate til ovnen. Kostet noe sånt som 300,- på jernia. Funker kjempebra og vi er vedig fornøyde. Har også prøvd pizzaovnen du snakker om www.pizzaovner.no

Det blir veldig bra, men bunnen blir den samme om du bruker det ene eller andre. Plata tar mindre plass og kan brukes til rundstykker ol også.

Anbefaler disse fremfor vanlig stekeplate med bakepapir. Det følger med treplater til å legge opp pizzan med på begge alternativ :-)

Skrevet
Jeg har pizzastein, men syns ikke den var så god. bunnen ble mer hard enn sprø, dessuten var det vanskelig å få pizzaen løs fra steinen.

Leg pizzaen på en stekeplate med maismel under. på den måten sklir den lett over på stenen når den skal over dit. Strø maismel på stenen og den sitter ikke fast i det hele tatt.

Vi kjøpte vår sten på Obs! for 150,-

Skrevet
Leg pizzaen på en stekeplate med maismel under. på den måten sklir den lett over på stenen når den skal over dit. Strø maismel på stenen og den sitter ikke fast i det hele tatt.

Takk for tips!

Gjest lilletroll
Skrevet

Ja, jeg har også lyst på pizzaovn!! (Hm....snart jul, jo....*ønske,ønske*)

Skrevet

Jeg har tenkt tanken, men har også hørt at de gjør bunnen hard og ikke sprø. Dessuten synes jeg både pizzaovn og pizzabakeplate er altfor små. En sånn pizza holder ikke til to personer en gang, og hva om man er mange flere? Jeg gidder ikke steke 3-4 pizzaer i allefall. Men nå liker jeg ikke italiensk pizza, jeg liker tykke, luftige bunner og det får jeg uten pizzaovn/-bakeplate. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...