Persephone Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Søsteren min fikk noen greier for kviser som ei venninne har kjøpt i Spania. Navnet på produktet er "Eridonis" og under står det "Eritromicina base". Jeg kan ikke spansk, så jeg får ikke noe ut av det jeg googler. Men da jeg googlet kom jeg inn på "Erythromycin" på den engelske wikipediasiden, så ut fra hva jeg vet høres jo dette ut som Eritromicina. Så inneholder da dette produktet antibiotika?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Erythromycin er ihvertfall antibiotika, er bla virkestoffet til Ery-Max som også kan brukes mot acne problem. Høres ut som antibiotika hun har fått, kan ikke spansk selv så kan ikke hjelpe deg mer enn det. Anonymkode: 48322...da8
Persephone Skrevet 24. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2015 Takk for informasjon! Er temmelig sikker på at det er antibiotika, så jeg er veldig skeptisk på å la henne bruke dem.
Lutetium 71 Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Søsteren min fikk noen greier for kviser som ei venninne har kjøpt i Spania. Navnet på produktet er "Eridonis" og under står det "Eritromicina base". Jeg kan ikke spansk, så jeg får ikke noe ut av det jeg googler. Men da jeg googlet kom jeg inn på "Erythromycin" på den engelske wikipediasiden, så ut fra hva jeg vet høres jo dette ut som Eritromicina. Så inneholder da dette produktet antibiotika?Blar du deg ned på siden der, finner du wikiartikkelen på spansk, og det gir deg dette. Så ja, det er nok antibiotika.
Persephone Skrevet 24. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2015 Blar du deg ned på siden der, finner du wikiartikkelen på spansk, og det gir deg dette. Så ja, det er nok antibiotika.Ah, tusen takk! Så godt å vite, for det er jo virkelig ikke heldig å bruke antibiotika om man ikke strengt tatt trenger det. Skumle saker egentlig.
Lutetium 71 Skrevet 24. november 2015 #6 Skrevet 24. november 2015 Ah, tusen takk! Så godt å vite, for det er jo virkelig ikke heldig å bruke antibiotika om man ikke strengt tatt trenger det. Skumle saker egentlig. Hun bør kanskje snakke med legen før hun bruker de greiene der. Mye av grunnen til økende resistens over hele kloden er en massiv og ukontrollert overforbruk av antibiotika.https://en.wikipedia.org/wiki/Acne_vulgaris#Antibiotics With increasing resistance of P. acnes worldwide, they are becoming less effective.[59] Commonly-used antibiotics, either applied topically or taken orally, include clindamycin, erythromycin, metronidazole, sulfacetamide, and tetracyclines such as doxycycline and minocycline.[33] It is recommended that oral antibiotics be stopped and topical retinoids be used once the disease has improved.[11]Furthermore, the use of topical antibiotics alone is discouraged due to concerns surrounding antibiotic resistance
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 Ah, tusen takk! Så godt å vite, for det er jo virkelig ikke heldig å bruke antibiotika om man ikke strengt tatt trenger det. Skumle saker egentlig. Flott at du er oppmerksom og tenker på dette! Anonymkode: dbbc7...289
Persephone Skrevet 24. november 2015 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2015 Hun bør kanskje snakke med legen før hun bruker de greiene der. Mye av grunnen til økende resistens over hele kloden er en massiv og ukontrollert overforbruk av antibiotika.https://en.wikipedia.org/wiki/Acne_vulgaris#Antibiotics Flott at du er oppmerksom og tenker på dette! Anonymkode: dbbc7...289Ja, det er skummelt å høre om hvordan vi kan bli resistente mot antibiotika i løpet av få år. Jeg studerer farmasi, så det er noe vi snakker en del om. Ville virkelig ikke anbefalt noen å bruke antibiotika hvis de ikke er helt nødt.Men tusen takk for alle som har hjulpet meg i å oppklare dette! Jeg var ikke obs på hvor lett det var å få tak i antibiotika, spesielt i utlandet. Skjønner jo godt at det er fristende hvis man sliter med selvbildet og syns man har mye kviser. Kan virke som en god quick fix, men det er fortsatt ikke måten å gjøre det på. Jeg har jo forståelse for de som virkelig sliter med kviser og har masse, men søsteren min er ikke under denne kategorien. Hun har sånn at man kanskje legger merke til at hun har litt på en dårlig dag, men ellers ser man det omtrent ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå