Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #1 Del Skrevet 2. oktober 2004 For et års tid siden var jeg i kontakt med Brønnøysundregisteret (aaaalt for langt ord det der) og reserverte meg mot de lite behagelige og mange telefonene fra selgere. Jeg trodde dette også gjalt spørreundersøkelser. Men der tok jeg feil. Ofte ringer det fra Statistisk Sentralbyrå, MMI og lignenede steder og skal ha meg til å svare på div. spørsmål. Når jeg kommenterer at jeg trodde jeg hadde reservert meg mot såne tlf. får jeg bare til svar at det ikke går ann å gjøre det. Man er vist pliktig :o til å svare på alle disse spørreundersøkelsenen..... Er det noen som vet om det er sannt det dem sier? Finnes det noe sted jeg kan reservere meg mot dem også???? Er så drit lei av at det ringer når det passer meg minst..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #2 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det er ikke verre enn å si at du er opptatt når de ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #3 Del Skrevet 2. oktober 2004 Man er hvertfall ikke pliktig til å svare såfremt det gjelder noe annet enn sånne viktige målinger fra staten, men de bruker de jo å ta slikt pr brev... Jeg tror jeg hadde blitt drittsur.. men det mange selskaper benytter seg av er at om du sier ja en gang, så blir du kunde hos dem, og da har de lov å ringe deg, for du kan ikke reservere deg mot kundeoppfølging.. dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #4 Del Skrevet 2. oktober 2004 HAAAAAAAAAAAAAAAAAAATER de tlf. der ja... Ikke alltid så lett og si nei heller. Enkelte tvinger seg jo på. Eneste løsningen er å legge på... Du trenger ikke være høfflig en gang, for da får dem bare brukt litt mer av din tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 2. oktober 2004 #5 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det er sant. Du kan reservere deg mot telefonselgere, men ikke mot meningsmålinger/spørreundersøkelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 2. oktober 2004 #6 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det er vel bare statistisk sentralbyrå du må svare på. Mer usikker på de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 2. oktober 2004 #7 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jobbet som telefonintervjuer i studietiden. (To forskjellige byråer). Det stemmer at du ikke kan reservere deg mot å bli oppringt for telefonintervju, men hvis du ikke vil svare så kan du bare si nei. Det er helt greit. Hvis du mistenker at noen lyver for deg angående en undersøkelse så kan du be om telefonnummer å ringe tilbake til. Da får du snakke med en superviser som kan bekrefte at det er en reell undersøkelse og eventuelt mer om hva den går ut på. Når det er sagt så synes jeg godt man kan svare hvis man har tid. Jo flere av dem som er trukket ut til en undersøkelse som svarer, dess mer riktig bilde gir analysen av virkeligheten. Hvis veldig mange nekter å svare blir resultatene lite verd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 3. oktober 2004 #8 Del Skrevet 3. oktober 2004 Man kan ikke rerservere seg mot undersøkelser nei, men INGEN er PLIKTIG til å svare!! Når det er sagt; det skader ikke å høflig si at du ikke har lyst til å svare. Ved å si at du ikke har tid kommer jo bare personen i andre enden til å spørre når du har tid og når h*n kan ring opp igjen.....og da er du jo like langt.... Jeg er en av dem som gjerne svarer og jeg, da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 3. oktober 2004 #9 Del Skrevet 3. oktober 2004 Telefon biten er jo en ting, men i går kom det hjem i posten her. Sto og ettertrykklig at det var kun den personen brevet var adressert til som skulle besvare spm osv. Har ikke sett så veldig over den enda, men nå innrømme at jeg ble en smule oppgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Colubra Skrevet 4. oktober 2004 #10 Del Skrevet 4. oktober 2004 Man kan ikke reservere seg mot spørreundersøkelser i brønnøysundregisteret nei, men man kan hvis man blir oppringt si at man ønsker å reservere seg mot akkurat det selskapet, og da skal de (egentlig) registrere nummeret ditt. sånn var det hvertfall på gallup da jeg jobbet der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå