Gå til innhold

Lagt på meg noen få kilo..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Og jeg lurer på hvordan jeg kan bli kvitt disse? Er snakk om 5-7kg. Har skjedd jevnt og trutt i løpet av de siste tre årene. Fettet er hovedsakelig samlet seg på magen og noe på lårene. 

Hvilken kalorifattig mat/rett metter mest? Hva burde jeg trene? Utholdenhet? Hvis styrke; må være noe jeg kan gjøre hjemme. 

Jeg er 1.65 cm høy og veier 57kg. Er ei jente på 19 år. 

Anonymkode: 3155d...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke gå ned i vekt. Du er 19 år gammel og har en BMI på 20,9 som betyr at du er blitt en ung kvinne med en sunn vekt. Gratulerer!

Hvis du er misfornøyd med kroppssammensetningen, tren styrke. Youtube har masse tips.

• Liker 23
Skrevet

Nesten alle kvinner legger på seg noe fra 16 til 19. Hadde du hatt tilsvarende vekt som for tre år siden ville du vært undervektig.

Så det strider mot all fornuft å gi råd for vekttap. Men jeg kan svare på hva som metter - fisk, kylling, magert kjøtt, egg og grønnsaker. 

Anonymkode: d20c0...ee2

• Liker 6
Skrevet

tren styrke, gå tur, kutt ut godteri. Du har helt normal vekt forresten.

Anonymkode: 7d767...fdd

• Liker 2
Skrevet

Det eneste som har skjedd er at du har gått fra jentekropp til damekropp. Med det følger ofte noen kg. Du er helt normalvektig og bør ikke gå ned i vekt. 

Anonymkode: 26dfa...128

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet at jeg ikke er sykelig overvektig, men jeg ser ikke ut som en sylfide heller.. Har seg også slik at jeg har møtt en fyr og vil gjerne bli kvitt det ekle fettet for hans del, for å se bra ut i undertøy/naken. 

Hva slags styrkeøvelser er best for magen? Og gjerne mest effektive? 

TS. 

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke er sykelig overvektig,

Du er ikke "vanlig" overvektig heller, du er i nedre grensen for normalvektig. 

Det handler bare om proporsjoner og sannsynligvis blir du mer fornøyd med litt mer muskler på kroppen. Du kan søke opp hjemmetreningsvideoer på youtube. Planken og pilatesøvelser er bra rygg og mage. 

• Liker 13
Skrevet

Du er ikke "vanlig" overvektig heller, du er i nedre grensen for normalvektig. 

Det handler bare om proporsjoner og sannsynligvis blir du mer fornøyd med litt mer muskler på kroppen. Du kan søke opp hjemmetreningsvideoer på youtube. Planken og pilatesøvelser er bra rygg og mage. 

Jeg ser ganske jævlig ut, spesielt når jeg sitter, så selvom bmi-en ikke viser at jeg er overvektig, så er jeg faktisk det, i og med at fettet er samlet på magen. Bilringer når jeg sitter. Skal sjekke ut YouTube :) 

TS. 

Skrevet

Ups, tid for å ta en prat med legen om din oppfatning av din kropp og selvbilde.

• Liker 14
Skrevet

Ups, tid for å ta en prat med legen om din oppfatning av din kropp og selvbilde.

Trenger ikke det, har faktisk et speil og en sunn dose selvinnsikt. 

TS. 

Skrevet

Jeg ser ganske jævlig ut, spesielt når jeg sitter, så selvom bmi-en ikke viser at jeg er overvektig, så er jeg faktisk det, i og med at fettet er samlet på magen. Bilringer når jeg sitter. Skal sjekke ut YouTube :) 

TS. 

Jeg vil tipse deg om å se FML på sumo.

Anonymkode: 8ae7a...4b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at jeg ikke er sykelig overvektig, men jeg ser ikke ut som en sylfide heller.. Har seg også slik at jeg har møtt en fyr og vil gjerne bli kvitt det ekle fettet for hans del, for å se bra ut i undertøy/naken. 

Hva slags styrkeøvelser er best for magen? Og gjerne mest effektive? 

TS. 

Det kan jo hende han liker kroppen din akkurat sånn som den er! "Det ekle fettet" kan jo være noe positivt i hans øyne, har du tenkt på det? Dessuten vil du være sammen med en fyr bare fordi hva han synes om hvordan du ser ut i undertøy/naken? Voksne menn er ikke så overfladisk, vet du.

• Liker 7
Skrevet

Det kan jo hende han liker kroppen din akkurat sånn som den er! "Det ekle fettet" kan jo være noe positivt i hans øyne, har du tenkt på det? Dessuten vil du være sammen med en fyr bare fordi hva han synes om hvordan du ser ut i undertøy/naken? Voksne menn er ikke så overfladisk, vet du.

Nei, slik jeg tolker han, så liker han at jeg er så ung og stram. Må derfor bli stram og det fort som faen! Jeg vil bare at han skal bli glad i meg.. 

TS.

Skrevet

Jeg er også 19 og i februar gikk jeg opp fra 52 kg til 58 kg (ble mye festing og usunn mat i en periode). Jeg er litt lavere enn deg da, ligger på 159cm, Jeg kuttet bare ut usunn mat i ukedagene, holdt meg til lørdagsgodt og kuttet ned på mengden mat jeg spiser. Sist jeg veide meg i går lå jeg på 47,5 kg :) 

Anonymkode: 7b6c7...7b1

Skrevet

Nei, slik jeg tolker han, så liker han at jeg er så ung og stram. Må derfor bli stram og det fort som faen! Jeg vil bare at han skal bli glad i meg.. 

TS.

Da er det selvrespekten og selvtilliten du bør jobbe med, ikke vekta di.

Anonymkode: 0af38...84a

• Liker 8
Skrevet

Jeg er også 19 og i februar gikk jeg opp fra 52 kg til 58 kg (ble mye festing og usunn mat i en periode). Jeg er litt lavere enn deg da, ligger på 159cm, Jeg kuttet bare ut usunn mat i ukedagene, holdt meg til lørdagsgodt og kuttet ned på mengden mat jeg spiser. Sist jeg veide meg i går lå jeg på 47,5 kg :) 

Anonymkode: 7b6c7...7b1

Jeg har også kuttet ned på usunn mat og godis, men går så sakte nedover! Trenger derfor meget effektive tips! 

TS. 

Skrevet

TS.

Glad i deg, eller kroppen din?

• Liker 6
Skrevet

Det er sunt å være i aktivetet, så finn på noe du liker. Spis som du pleier, bare litt mindre porsjoner, og fokuser mest på sunne ting. Da går du sakte, men sikkert ned. Ikke sikkert du behøver å gå så mye ned heller. Høres ut som du veier det su skal.

Skrevet

TS: Du bør gjøre markløft og knebøy! 

Anonymkode: d4829...379

Skrevet

Hvis han liker kroppen min så vil han bli glad i den og dermed meg. 

TS. 

Okey. Men hva om det var motsatt - om denne fyren var mer som meg og likte best jentekropper med noen kilo ekstra. Hadde du gjort det motsatte for å få hans oppmerksomhet da?

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...